#1
fnea nog veel sterkte trouwens, blijf volhouden en hoe dan ook val niet weer terug, het is fucking moeilijk maar volhouden... En je komt uit de shit
fneawognfkgln zei:Ik zat weer aan dagelijks heroïne en bijna-dagelijks cocaïne.
IK WIL STOPPEN.
Net m'n laatste beetje smack opgerookt, nu ga ik proberen, heel hard proberen, om geen nieuwe meer te halen!
Ik ben het gewoon zo zat met spul. Je geld gaat er aan, je eigenwaarde, je familiebanden, je sociale contacten, je mentale gezondheid, etc. Alles gaat naar de klote ervan.
En IK wil dat niet meer.
In dit topic mijn vooruitgang.
XXX
FNEA
needlefreak zei:Ik weet wat je bedoeld. Ik gebruik de laatste tijd ook veel heroïne. Die dag neem ik dan geen methadon en spaar ik het op. Als ik me echt slecht voel neem ik dan een dubbele dosis methadon. Af en toe coke erbij kan ik ook niet laten. Maar je hebt gelijk, ik heb er ook al aan zitten denken, en ik vind het ook, alles gaat kapot. Maar het is zo moeilijk om ervan te blijven. Bijna elke dag bellen dealers om te vragen of ik er wil kopen. Soms krijg ik ook gratis wat dope. En het is ook veel beter dan methadon. Na een shot bruin krijg je een soort rush maar als je methadon binnen hebt, voel je dat niet zo goed. Ik kan er ook niet van blijven. Na al die jaren tevergeefs proberen om m'n leven te veranderen. Heb ik er mij nu een beetje bij neergelegd. Ik vecht er niet meer tegen. Het is een soort levenstijl die ik gewoon ben. Ik gebruik graag en ik probeer het gewoon onder controle te houden. Helemaal stoppen lukt me toch niet. Maar ik wil je niet ontmoedigen. Jij gebruikt 3 jaar heroïne geloof ik, ik al 7 jaar. Het zal je wel lukken om een normaal leven op te bouwen. Het zal natuurlijk niet gemakkelijk zijn. Soms zal je bikkelhard moeten zijn voor jezelf. Maar je moet blijven volhouden en je moet een positieve vervanging vinden. Als je er echt vanaf wilt, zal het je wel lukken. Vraag desnoods professionele hulp. Begin met gesprekken en zij kunnen dan het best oordelen wat het beste is voor jou. Ambulante begeleiding of eventueel een opname. Ja, je zal er iets voor over moeten hebben om er vanaf te geraken. Het is niet gemakkelijk. Maar ik wens je heel veel geluk en sterkte. Hou ons op de hoogte.![]()
fneawognfkgln zei:7 jaar? Dat is inderdaad veel. En het zal moeilijk zijn, maar niets is onmogelijk. Ik ken iemand die na 30 jaar (30 jaar!) heroïne-coke-drank gestopt is! Je kan het wel, maar weet je, het is heel normaal om te denken dat je er nooit meer vanaf komt. Had ik tot voorkort ook en met ons iedere verslaafde want dat is gewoon een fase. Maar het kan wél!
En, tja verslavingszorg, opnames e.d. heb ik allemaal al gehad
Bedankt.
En jij ook sterkte.
xxx
fnea
Het is vandaag Wereld-Anti-Drugsdag. Op deze dag wordt een nieuwe afkickmethode gepresenteerd die in Amerika erg succesvol zou zijn. Inmiddels zijn er ook een aantal Nederlanders behandeld en die zouden binnen drie dagen genezen zouden zijn van hun drugs- of alcoholverslaving. De behandeling moet binnenkort ook in een Nederlands privekliniek worden toegepast.
Solidius zei:@ fneawognfkgln, probeer je niet zoveel aan te trekken van nieuwsberichten en alle ellende in de wereld, accepteer het feit dat alles is zoals het is en zo heeft moeten zijn. De onvoorspelbaarheid des levens heeft ook zo z'n charme. Waarom laat je jou geluk afhangen van wat er in de media wordt gepubliceerd? Geluk moet je zelf kweken, onderneem dingen waarvan JIJ gelukkig wordt.
Radeon915 zei:Hee Fnea, ik zag daarnet in Hart van Nederland dat er een of andere nieuwe afkickmethode zou zijn waarin mensen in 3 dagen afkickten van alcohol tot crack. Nu weet ik niet of dit ook voor heroïne werkt, maar ik dacht gelijk aan jou.
Het is vandaag Wereld-Anti-Drugsdag. Op deze dag wordt een nieuwe afkickmethode gepresenteerd die in Amerika erg succesvol zou zijn. Inmiddels zijn er ook een aantal Nederlanders behandeld en die zouden binnen drie dagen genezen zouden zijn van hun drugs- of alcoholverslaving. De behandeling moet binnenkort ook in een Nederlands privekliniek worden toegepast.
Alleen hoe het precies heet weet ik niet zeker, maar als ik jou was zou ik even zoeken. Niet geschoten is altijd mis![]()
Saivy zei:Solidius zei:@ fneawognfkgln, probeer je niet zoveel aan te trekken van nieuwsberichten en alle ellende in de wereld, accepteer het feit dat alles is zoals het is en zo heeft moeten zijn. De onvoorspelbaarheid des levens heeft ook zo z'n charme. Waarom laat je jou geluk afhangen van wat er in de media wordt gepubliceerd? Geluk moet je zelf kweken, onderneem dingen waarvan JIJ gelukkig wordt.
Dat is ook wel wat egoïstisch niet?
Solidius zei:Saivy zei:Solidius zei:@ fneawognfkgln, probeer je niet zoveel aan te trekken van nieuwsberichten en alle ellende in de wereld, accepteer het feit dat alles is zoals het is en zo heeft moeten zijn. De onvoorspelbaarheid des levens heeft ook zo z'n charme. Waarom laat je jou geluk afhangen van wat er in de media wordt gepubliceerd? Geluk moet je zelf kweken, onderneem dingen waarvan JIJ gelukkig wordt.
Dat is ook wel wat egoïstisch niet?
Hoezo egoïstisch? Het nieuws is slechts een bron van objectieve informatie. Wat een mens daar vervolgens mee doet kan onmogelijk als egoïstisch worden bestempeld. De een lacht om een artikel, de ander huilt erom, en een derde interesseert het werkelijk geen <censuur>. Het is gewoon een kwestie van hoe je zelf emotioneel inelkaar zit wat uiteindelijk bepaald hoe je reageert op het nieuws. Voor Fnea zijn welzijn kan hij er beter niet teveel waarde aan hechten, want zelfmoord is het toppunt van egoïsme, niet?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."