Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsFnea stopt weer met heroïne-cocaïne

Fnea stopt weer met heroïne-cocaïne

131 antwoorden
49 weergaven
18-5-2026
T
The UsedLid
01-01-2024, 00:00
#1
fnea nog veel sterkte trouwens, blijf volhouden en hoe dan ook val niet weer terug, het is fucking moeilijk maar volhouden... En je komt uit de shit
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Waarom zou je iedere afkickpoging groots aankondigen?

Anyway, succes, wederom.
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik zat weer aan dagelijks heroïne en bijna-dagelijks cocaïne.

IK WIL STOPPEN.

Net m'n laatste beetje smack opgerookt, nu ga ik proberen, heel hard proberen, om geen nieuwe meer te halen!

Ik ben het gewoon zo zat met spul. Je geld gaat er aan, je eigenwaarde, je familiebanden, je sociale contacten, je mentale gezondheid, etc. Alles gaat naar de klote ervan.

En IK wil dat niet meer.

In dit topic mijn vooruitgang.

XXX
FNEA
P
PaRa[NL]Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Heel veel sterkte en succes.
Ik hoop dat je het lukt. :)
f
fluffy spacemeisjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
succes en ik denk vooral sterkte
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#6
SUCCES MAN!

het komt allemaal goed met jou!!!
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#7
fneawognfkgln zei:
Ik zat weer aan dagelijks heroïne en bijna-dagelijks cocaïne.

IK WIL STOPPEN.

Net m'n laatste beetje smack opgerookt, nu ga ik proberen, heel hard proberen, om geen nieuwe meer te halen!

Ik ben het gewoon zo zat met spul. Je geld gaat er aan, je eigenwaarde, je familiebanden, je sociale contacten, je mentale gezondheid, etc. Alles gaat naar de klote ervan.

En IK wil dat niet meer.

In dit topic mijn vooruitgang.

XXX
FNEA
Klik om te vergroten...

Ik weet wat je bedoeld. Ik gebruik de laatste tijd ook veel heroïne. Die dag neem ik dan geen methadon en spaar ik het op. Als ik me echt slecht voel neem ik dan een dubbele dosis methadon. Af en toe coke erbij kan ik ook niet laten. Maar je hebt gelijk, ik heb er ook al aan zitten denken, en ik vind het ook, alles gaat kapot. Maar het is zo moeilijk om ervan te blijven. Bijna elke dag bellen dealers om te vragen of ik er wil kopen. Soms krijg ik ook gratis wat dope. En het is ook veel beter dan methadon. Na een shot bruin krijg je een soort rush maar als je methadon binnen hebt, voel je dat niet zo goed. Ik kan er ook niet van blijven. Na al die jaren tevergeefs proberen om m'n leven te veranderen. Heb ik er mij nu een beetje bij neergelegd. Ik vecht er niet meer tegen. Het is een soort levenstijl die ik gewoon ben. Ik gebruik graag en ik probeer het gewoon onder controle te houden. Helemaal stoppen lukt me toch niet. Maar ik wil je niet ontmoedigen. Jij gebruikt 3 jaar heroïne geloof ik, ik al 7 jaar. Het zal je wel lukken om een normaal leven op te bouwen. Het zal natuurlijk niet gemakkelijk zijn. Soms zal je bikkelhard moeten zijn voor jezelf. Maar je moet blijven volhouden en je moet een positieve vervanging vinden. Als je er echt vanaf wilt, zal het je wel lukken. Vraag desnoods professionele hulp. Begin met gesprekken en zij kunnen dan het best oordelen wat het beste is voor jou. Ambulante begeleiding of eventueel een opname. Ja, je zal er iets voor over moeten hebben om er vanaf te geraken. Het is niet gemakkelijk. Maar ik wens je heel veel geluk en sterkte. Hou ons op de hoogte. :wink:
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Heel veel succes en sterkte hierbij.
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#9
needlefreak zei:
Ik weet wat je bedoeld. Ik gebruik de laatste tijd ook veel heroïne. Die dag neem ik dan geen methadon en spaar ik het op. Als ik me echt slecht voel neem ik dan een dubbele dosis methadon. Af en toe coke erbij kan ik ook niet laten. Maar je hebt gelijk, ik heb er ook al aan zitten denken, en ik vind het ook, alles gaat kapot. Maar het is zo moeilijk om ervan te blijven. Bijna elke dag bellen dealers om te vragen of ik er wil kopen. Soms krijg ik ook gratis wat dope. En het is ook veel beter dan methadon. Na een shot bruin krijg je een soort rush maar als je methadon binnen hebt, voel je dat niet zo goed. Ik kan er ook niet van blijven. Na al die jaren tevergeefs proberen om m'n leven te veranderen. Heb ik er mij nu een beetje bij neergelegd. Ik vecht er niet meer tegen. Het is een soort levenstijl die ik gewoon ben. Ik gebruik graag en ik probeer het gewoon onder controle te houden. Helemaal stoppen lukt me toch niet. Maar ik wil je niet ontmoedigen. Jij gebruikt 3 jaar heroïne geloof ik, ik al 7 jaar. Het zal je wel lukken om een normaal leven op te bouwen. Het zal natuurlijk niet gemakkelijk zijn. Soms zal je bikkelhard moeten zijn voor jezelf. Maar je moet blijven volhouden en je moet een positieve vervanging vinden. Als je er echt vanaf wilt, zal het je wel lukken. Vraag desnoods professionele hulp. Begin met gesprekken en zij kunnen dan het best oordelen wat het beste is voor jou. Ambulante begeleiding of eventueel een opname. Ja, je zal er iets voor over moeten hebben om er vanaf te geraken. Het is niet gemakkelijk. Maar ik wens je heel veel geluk en sterkte. Hou ons op de hoogte. :wink:
Klik om te vergroten...

7 jaar? Dat is inderdaad veel. En het zal moeilijk zijn, maar niets is onmogelijk. Ik ken iemand die na 30 jaar (30 jaar!) heroïne-coke-drank gestopt is! Je kan het wel, maar weet je, het is heel normaal om te denken dat je er nooit meer vanaf komt. Had ik tot voorkort ook en met ons iedere verslaafde want dat is gewoon een fase. Maar het kan wél!

En, tja verslavingszorg, opnames e.d. heb ik allemaal al gehad :wink:

Bedankt.

En jij ook sterkte.

xxx
fnea
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#10
fneawognfkgln zei:
7 jaar? Dat is inderdaad veel. En het zal moeilijk zijn, maar niets is onmogelijk. Ik ken iemand die na 30 jaar (30 jaar!) heroïne-coke-drank gestopt is! Je kan het wel, maar weet je, het is heel normaal om te denken dat je er nooit meer vanaf komt. Had ik tot voorkort ook en met ons iedere verslaafde want dat is gewoon een fase. Maar het kan wél!

En, tja verslavingszorg, opnames e.d. heb ik allemaal al gehad :wink:

Bedankt.

En jij ook sterkte.

xxx
fnea
Klik om te vergroten...

Wat Is er gebeurd? Je was ong. een maandje geleden nog zo positief over buprenorfine. En nu ben je alweer helemaal om?! Het kost je meer energie, (wils)kracht en zin wanneer je stopt, begint en weer probeert te stoppen.

Ik heb bewust de pogingen van het stoppen tot een minimum beperkt (helaas alsnog een periode van twee maanden met vallen en opstaan) waarin ik verschrikkelijke moeite had. Nu ik eenmaal de uitdaging in m'n leven heb gevonden, dat is bij iedere persoon weer verschillend wát die uitdaging is, lukt het mij om het bij de dagelijkse dosis buprenorfine te houden. Afgewisseld met een oxa/dia.

Mijn advies is om eerst een uitdaging in je leven te vinden, als basis. Dit kan je dan uit gaan breiden met het oppakken van de sociale aspecten van het leven zodat de afstand tussen jou en je oude gewoontes stapsgewijs groter en groter zullen worden. Én vermijd te allen tijde trigger-momenten.

Maar ja, ik weet 't. Dit klinkt nu als een hoop bullshit waarvan je zelf eigenlijk alles al weet. 't Zit 'm in de beslissing ''wil ik het écht doen of ga ik mezelf nog een paar keer voor de gek houden''.

Ik hoop van harte dat je voor langere tijd zult kunnen genieten van een schoon lijf, met alle emoties van het leven die het met zich mee brengt.

Good luck,

SPEESEEND
A
Armani7Lid
01-01-2024, 00:00
#11
SUCCES, ga ervoor en geloof in jezelf :)
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Ja waar is het nou scheef gegaan, die buprenorfine was je redding.

Je funcioneerde lekker, had geen last van craving ?
Was het toch niet goed, waar is je arts die je toendertijd hielp ?

Sterkte man.

Stonie
B
BrandonLid
01-01-2024, 00:00
#13
zeer veel succes!!
De geest is sterker dan het lichaam, (ook al zal dat mischien niet zo voelen bij heroine, ben er helemaal niet bekent mee :flushed: )
dus wilskracht zal je erdoorheen slepen !
Probeer alleen die wil te vinden; door bv. een uitdaging in het leven!
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#14
@ fneawognfkgln, probeer je niet zoveel aan te trekken van nieuwsberichten en alle ellende in de wereld, accepteer het feit dat alles is zoals het is en zo heeft moeten zijn. De onvoorspelbaarheid des levens heeft ook zo z'n charme. Waarom laat je jou geluk afhangen van wat er in de media wordt gepubliceerd? Geluk moet je zelf kweken, onderneem dingen waarvan JIJ gelukkig wordt.

Voor de dood kiezen is zwak en easy. LEEF MENSCH!
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Hee Fnea, ik zag daarnet in Hart van Nederland dat er een of andere nieuwe afkickmethode zou zijn waarin mensen in 3 dagen afkickten van alcohol tot crack. Nu weet ik niet of dit ook voor heroïne werkt, maar ik dacht gelijk aan jou.

Het is vandaag Wereld-Anti-Drugsdag. Op deze dag wordt een nieuwe afkickmethode gepresenteerd die in Amerika erg succesvol zou zijn. Inmiddels zijn er ook een aantal Nederlanders behandeld en die zouden binnen drie dagen genezen zouden zijn van hun drugs- of alcoholverslaving. De behandeling moet binnenkort ook in een Nederlands privekliniek worden toegepast.
Klik om te vergroten...

Alleen hoe het precies heet weet ik niet zeker, maar als ik jou was zou ik even zoeken. Niet geschoten is altijd mis :wink:
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#16
Die nieuwe afkickmethode, ik heb inmiddels in de krant aardig wat kritiek erover gelezen. Het zou niet echt iets nieuws zijn, vooral veer verkooppraat.
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Solidius zei:
@ fneawognfkgln, probeer je niet zoveel aan te trekken van nieuwsberichten en alle ellende in de wereld, accepteer het feit dat alles is zoals het is en zo heeft moeten zijn. De onvoorspelbaarheid des levens heeft ook zo z'n charme. Waarom laat je jou geluk afhangen van wat er in de media wordt gepubliceerd? Geluk moet je zelf kweken, onderneem dingen waarvan JIJ gelukkig wordt.
Klik om te vergroten...

Dat is ook wel wat egoïstisch niet?
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#18
Radeon915 zei:
Hee Fnea, ik zag daarnet in Hart van Nederland dat er een of andere nieuwe afkickmethode zou zijn waarin mensen in 3 dagen afkickten van alcohol tot crack. Nu weet ik niet of dit ook voor heroïne werkt, maar ik dacht gelijk aan jou.

Het is vandaag Wereld-Anti-Drugsdag. Op deze dag wordt een nieuwe afkickmethode gepresenteerd die in Amerika erg succesvol zou zijn. Inmiddels zijn er ook een aantal Nederlanders behandeld en die zouden binnen drie dagen genezen zouden zijn van hun drugs- of alcoholverslaving. De behandeling moet binnenkort ook in een Nederlands privekliniek worden toegepast.
Klik om te vergroten...

Alleen hoe het precies heet weet ik niet zeker, maar als ik jou was zou ik even zoeken. Niet geschoten is altijd mis :wink:
Klik om te vergroten...

Ik denk dat, dat de lichamelijke afkick is. Lijkt me niet dat je de craving naar drugs met één druk op de knop kan laten weggaan.
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#19
Saivy zei:
Solidius zei:
@ fneawognfkgln, probeer je niet zoveel aan te trekken van nieuwsberichten en alle ellende in de wereld, accepteer het feit dat alles is zoals het is en zo heeft moeten zijn. De onvoorspelbaarheid des levens heeft ook zo z'n charme. Waarom laat je jou geluk afhangen van wat er in de media wordt gepubliceerd? Geluk moet je zelf kweken, onderneem dingen waarvan JIJ gelukkig wordt.
Klik om te vergroten...

Dat is ook wel wat egoïstisch niet?
Klik om te vergroten...

Hoezo egoïstisch? Het nieuws is slechts een bron van objectieve informatie. Wat een mens daar vervolgens mee doet kan onmogelijk als egoïstisch worden bestempeld. De een lacht om een artikel, de ander huilt erom, en een derde interesseert het werkelijk geen <censuur>. Het is gewoon een kwestie van hoe je zelf emotioneel inelkaar zit wat uiteindelijk bepaald hoe je reageert op het nieuws. Voor Fnea zijn welzijn kan hij er beter niet teveel waarde aan hechten, want zelfmoord is het toppunt van egoïsme, niet?
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#20
Solidius zei:
Saivy zei:
Solidius zei:
@ fneawognfkgln, probeer je niet zoveel aan te trekken van nieuwsberichten en alle ellende in de wereld, accepteer het feit dat alles is zoals het is en zo heeft moeten zijn. De onvoorspelbaarheid des levens heeft ook zo z'n charme. Waarom laat je jou geluk afhangen van wat er in de media wordt gepubliceerd? Geluk moet je zelf kweken, onderneem dingen waarvan JIJ gelukkig wordt.
Klik om te vergroten...

Dat is ook wel wat egoïstisch niet?
Klik om te vergroten...

Hoezo egoïstisch? Het nieuws is slechts een bron van objectieve informatie. Wat een mens daar vervolgens mee doet kan onmogelijk als egoïstisch worden bestempeld. De een lacht om een artikel, de ander huilt erom, en een derde interesseert het werkelijk geen <censuur>. Het is gewoon een kwestie van hoe je zelf emotioneel inelkaar zit wat uiteindelijk bepaald hoe je reageert op het nieuws. Voor Fnea zijn welzijn kan hij er beter niet teveel waarde aan hechten, want zelfmoord is het toppunt van egoïsme, niet?
Klik om te vergroten...

De één huilt d'r om, en dat is blijkbaar hoe Fnea dan emotioneel in elkaar zit volgens jou. Maar toch kan hij er maar beter niet teveel waarde aan hechten, voor z'n welzijn.

Is toch 'n ietwat scheve redenering naar mijn mening.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234567
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."