#1
Saivy zei:Solidius zei:@ fneawognfkgln, probeer je niet zoveel aan te trekken van nieuwsberichten en alle ellende in de wereld, accepteer het feit dat alles is zoals het is en zo heeft moeten zijn. De onvoorspelbaarheid des levens heeft ook zo z'n charme. Waarom laat je jou geluk afhangen van wat er in de media wordt gepubliceerd? Geluk moet je zelf kweken, onderneem dingen waarvan JIJ gelukkig wordt.
Dat is ook wel wat egoïstisch niet?
Hoezo egoïstisch? Het nieuws is slechts een bron van objectieve informatie. Wat een mens daar vervolgens mee doet kan onmogelijk als egoïstisch worden bestempeld. De een lacht om een artikel, de ander huilt erom, en een derde interesseert het werkelijk geen <censuur>. Het is gewoon een kwestie van hoe je zelf emotioneel inelkaar zit wat uiteindelijk bepaald hoe je reageert op het nieuws. Voor Fnea zijn welzijn kan hij er beter niet teveel waarde aan hechten, want zelfmoord is het toppunt van egoïsme, niet?

