Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKeertje hero probere, maar waar te vinden?

Keertje hero probere, maar waar te vinden?

187 antwoorden
76 weergaven
18-5-2026
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik kan me haast niet voorstellen dat iemand die zich goed voelt en geen problemen heeft, de behoefte heeft om aan de heroine te gaan. Je bent blijkbaar op zoek naar een nieuwe weg om in te vluchten.
r
reggae-weedjunkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Denk ff na voor je aan die sh*t begint want het is echt gewoon k*t troep. Je ziet er zoveel mensen aan kapot gaan die begonnen ook van Ja ik kan het wel hebben en ik raak toch niet verslaafd, maar 99% van hun is nu verslaafd en 90% daarvan liggen nu onder een brug te stelen en uit vuilnisbakken te eten. Denk na man! :angry:
D
DjoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik zou er niet aan beginnen.
Maar mocht je het een keer geprobeerd hebben, vertel je ervaring.
Maar het geeft echt niks, als je eens een keer niet alles van je drugsverlanglijstje uitprobeerd. Ik zou de hero gewoon wegschrappen.
Of je moet van jezelf weten, dat je sterk in je schoenen staat.

Over de sos kan ik ook zeggen, dat de zin erin dagelijks rondspookt in mijn gedachten. Dat wil ik niet ontkennen. Krijg het die verrekte hersens niet meer uit.Het is ook voor mij een geweldig iets, maar zo ontzettend geestelijk verslavend. Maar ik ben blij, dat ik weerstand kan bieden.
s
stuikerkenLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hero is wel gemakkelijk te vinden. Wel beter dat je ervanaf blijft maarja, wie ben ik om het je te verbieden. :)
Dus als je het dan toch eens probeert hou het bij die ene keer.
Ik zelf vond hero niet zo verslavend. Heb het een paar keer gedaan in het weekend, en had nooit de drang om in de week ook te gebruiken. Coke daarentegen vind ik veel verslavender, geestelijk dan. Volgens mij is de lichamelijke afkick van hero het ergste, en juist daarom dat de meeste gebruikers als het te laat is blijven voortdoen uit schrik voor de afkickverschijnselen die verschrikkelijk erg moeten zijn. Gelukkig heb ikzelf nooit deze pijn gevoelt. :)
K
KimLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mwa het werkt rust gevend
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#6
reggae-weedjunk zei:
Denk ff na voor je aan die sh*t begint want het is echt gewoon k*t troep. Je ziet er zoveel mensen aan kapot gaan die begonnen ook van Ja ik kan het wel hebben en ik raak toch niet verslaafd, maar 99% van hun is nu verslaafd en 90% daarvan liggen nu onder een brug te stelen en uit vuilnisbakken te eten. Denk na man! :angry:
Klik om te vergroten...

Wat valt er allemaal te jatten onder een brug dan?
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Frisko zei:
nutsss zei:
Frisko zei:
nutsss zei:
da's ook niet aardig....
Klik om te vergroten...
slechtt moment van de dag miss,beetje prul met de vriendin en kan der nie bereiken!!!
voel me kut :rolleyes:
Klik om te vergroten...

jaaa begrijp ik heel goed maar dan kan je toch niet zo op kimmie reageren? Vooruit ga je excuus aanbieden. :wink:
Klik om te vergroten...
nein,moet van 2 kanten komen hé papa :wave: :mrgreen:
nee maar als ik afga op verhalen van mensen om mij heen en van wat ik wist,of dacht dat ik wist dan is het algemeen geweten dat crackjunks ooit MOETEN overstappen op bruine spuiten OF coke spuiten omdat het roken hun niks meer doet!!
correct me if i'm wrong but i dont think so... :)

dus heb ik eig wel gelijk hé???
Klik om te vergroten...

Crack maakt je gek, dus daarom stappen sommige mensen over. Echt niet omdat de crack je niks meer doet of dat je toe bent aan iets nieuws. Door te shotten hoef je ook niet heel de dag crack meer te roken. Spuiten is erg, maar helemaal para worden van de crack is misschien nog wel erger.
M
Mulholland DriveLid
01-01-2024, 00:00
#8
1) Toch denk ik dat 2 keer per week erg veel is, en als je leven wat minder loopt heb je dan geen terugval kansen?

2) Maar ik vind heroine zo afschrikwekkend...


Je eerste punt heb je deels gelijk in maar dit geldt niet voor iedereen. Er is gewoon een groot deel mensen wat terugvalt, puur omdat de persoon die die drugs wil hebben niet DEZELFDE persoon is. De verslaafde persoonlijkheid. Ik geloof dat dit het gros is, of dat een vooroordeel is...Daar weet ik te weinig van...Ik zie het om mij heen gebeuren. Ik geloof tegerlijkertijd jouw stelling, dat het jouw dus niet zomaar zal OVERKOMEN, en dat het bewuste keuzes zijn, mede omdat je leven op orde is inzake liefe huis baan etc.

Punt 2, ik vind de effecten afschrikwekkend, dus het spreekt mij zowiezo niet aan. Afschrikwekkend door de verslavingskans, en de zeer subtiele eenzame rush. Ik ben meer een tripper, en dan nog een groentje met alleen paddo ervaringen...Dus mijn idee van heroine is misschien misplaatst, maar ik denk niet dat ik snel een ander beeld zal krijgen van deze drug.
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#9
Frisko zei:
Kim zei:
Frisko zei:
Kim zei:
Ik ga t denk ook maar niet meer doen de laaste x werd ik ook al vet misselijk. na t shotten
Klik om te vergroten...
:rolleyes:
algemeen geweten dat crack junks ooit moeten overstappen op heroine doordat ze de crack niet meer voelen... :beer:
Klik om te vergroten...

Nee stomme belg hero helpt de crash verminderen
Klik om te vergroten...
ey hollandse HOER,als je binnekort niks maar dan ook NIKS meer van je crack roken voelt zal je wel moeten hééé!!!!!
happy life verders fucking klerewijf!!!!!!!!!!!!! :wink: :wink: :angry: :angry: :angry: :angry:
Klik om te vergroten...

doe éven normaal ofzo.
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik doe heel erg m'n best om er zo verantwoordelijk mogelijk mee om te gaan. Ik rook zo'n twee maal per week heroïne. De dagen dat ik niet rook, heb ik er geen behoefte aan. Op dit moment is het niet moeilijk voor mij: ik heb veel afleiding en een leuk leven. Veel vrienden en een leuke relatie.
Klik om te vergroten...

Dat probeer ik nu ook te doen. Vorige weekend ook weer heroïne gechineesd. Toen ik die gram in m'n handen had, had ik veel zin om naar de apotheker te gaan om een pakje insuline spuiten. 'k heb echt zitten twijfelen want had er veel zin in. Toch maar niet gedaan. Ik woon voorlopig terug bij m'n ouders omdat ik dakloos was. En ik wil het niet opnieuw verpesten. De relatie is terug hersteld enzo. Af en toe chinezen moet kunnen. 't Is alleen klote dat ik nu aan die methadon zit. 'k Wil het afbouwen maar dat is moeilijker als je tussendoor heroïne gebruikt.
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#11
Die nieuwe signature van je, needlefreak... Ziet er positief uit allemaal (icm je posts) :grin:

Ik weet nog van twee, drie jaar geleden, dat je weleens op scholieren.com forum postte. Toen maakte je echt de indruk van een hopeloos persoon. Ook de slachtofferrol waar je in kroop. Sorry dat ik het zo zeg. :tongueout:

Tip: ik weet niet of je werkt, zo nee, probeer werk te vinden. Dat helpt echt enorm, ook voor je gevoel voor eigenwaarde, voor je ego.

Maar dit klinkt veel beter man.

Proficiat

fnea.
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#12
Die nieuwe signature van je, needlefreak... Ziet er positief uit allemaal (icm je posts)
Klik om te vergroten...

Zei m'n begeleidster van de sleutel (verslavingszorg) ook. :mrgreen:
'k Heb het ook als welkomstekst op m'n gsm en had dat haar verteld.

Ik weet nog van twee, drie jaar geleden, dat je weleens op scholieren.com forum postte. Toen maakte je echt de indruk van een hopeloos persoon. Ook de slachtofferrol waar je in kroop. Sorry dat ik het zo zeg.
Klik om te vergroten...

Klopt. :flushed: 'k Was toen erg depri en veel problemen enzo...

Tip: ik weet niet of je werkt, zo nee, probeer werk te vinden. Dat helpt echt enorm, ook voor je gevoel voor eigenwaarde, voor je ego.
Klik om te vergroten...

Ja dat is waar. Ben op zoek naar een jobje.


Bedankt voor de reactie. :wink:
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#13
'k Zou m'n nickname ook moeten veranderen. :beer:
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#14
betterthingsthanneedles ipv needlefreek :wink:
Q
QocaïneLid
01-01-2024, 00:00
#15
lifefreak :)

succes allen! :wave:



@ topicstarter... je kent de verslavingskansen.. je weet hoe slecht het is... waarom zou je dan toch willen grbruiken? Niet doen :)
f
frapannnLid
01-01-2024, 00:00
#16
stuikerken zei:
Ik vind die jeuk eigelijk helemaal niet zo irritant, ik neem het er gewoon bij.
En kotsen, als je een uur of 3 voor dat je gaat gebruiken niet meer eet ga je niet zo vlug kotsen hoor. En dat warme gevoel vind ik eigelijk wel zalig, vooral in de winter :P
Klik om te vergroten...

Dus de bijwerkingen van hero geven je zelfs een aangenaam gevoel:)
A
AstronoutLid
01-01-2024, 00:00
#17
Frisko zei:
Mr 187 zei:
nutsss zei:
Let it be....
Klik om te vergroten...
hmmmz,ben ik het deels mee eens,en deels niet :(
ik zit ook met het gedacht dat ik heroine (OOOOOOOOIT) als ik oud(35-40) en wijs genoeg ben wel eens wil chinezen!!!
gewoon om het gevoel eens licht te hebben...
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

Hmm...ik ben nu 36 en ik zal het niet in mijn hoofd halen om dat een keer te proberen. Ik weet hoe ik ben met sigaretten, paddos, XTC, koffie en alles wat maar enigszins verslavend kan werken, dus ik ga die teloorgang voor mijzelf, mijn vrienden en familie besparen
s
stuikerkenLid
01-01-2024, 00:00
#18
frapannn zei:
stuikerken zei:
Ik vind die jeuk eigelijk helemaal niet zo irritant, ik neem het er gewoon bij.
En kotsen, als je een uur of 3 voor dat je gaat gebruiken niet meer eet ga je niet zo vlug kotsen hoor. En dat warme gevoel vind ik eigelijk wel zalig, vooral in de winter :P
Klik om te vergroten...

Dus de bijwerkingen van hero geven je zelfs een aangenaam gevoel:)
Klik om te vergroten...
Hmm ik moet me beter verwoorden.
Nee, maar het is meer zo als je onder invloed bent van hero dat je je eigelijk niks aantrekt van de bijwerkingen. Welja ik toch niet.
En dat warme gevoel vind ik persoonlijk wel aangenaam ja.
f
frapannnLid
01-01-2024, 00:00
#19
stuikerken zei:
frapannn zei:
stuikerken zei:
Ik vind die jeuk eigelijk helemaal niet zo irritant, ik neem het er gewoon bij.
En kotsen, als je een uur of 3 voor dat je gaat gebruiken niet meer eet ga je niet zo vlug kotsen hoor. En dat warme gevoel vind ik eigelijk wel zalig, vooral in de winter :P
Klik om te vergroten...

Dus de bijwerkingen van hero geven je zelfs een aangenaam gevoel:)
Klik om te vergroten...
Hmm ik moet me beter verwoorden.
Nee, maar het is meer zo als je onder invloed bent van hero dat je je eigelijk niks aantrekt van de bijwerkingen. Welja ik toch niet.
En dat warme gevoel vind ik persoonlijk wel aangenaam ja.
Klik om te vergroten...

Nu begrijp ik je beter


:wave:
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#20
Qocaïne zei:
@ topicstarter... je kent de verslavingskansen.. je weet hoe slecht het is... waarom zou je dan toch willen grbruiken? Niet doen :)
Klik om te vergroten...

hoe "slecht" het is? wat is er slecht aan dan?

ik denk dat je de verslavingskans overschat, zoals 95% dat ook doet, tja vooroordelen he. (of heb je ervaring en vind je het enorm verslavend?)

ter illustratie:
Mensen, die net een operatie hebben ondergaan, krijgen vaak opioïden/opiaten toegediend vanwege de pijn, in het ziekenhuis. Dit wordt soms verlengd tot enkele weken. In deze tijd ontstaan er vaak bijwerkingen zoals euforie en lichamelijke 'afhankelijkheid', en tolerantie waardoor de dosis soms enorm wordt opgevoerd. De doseringen van bv. morfine in ziekenhuizen voor erge pijn zijn wel minder hoog dan de dosis die de verslaafde gebruiker neemt, maar reken maar dat er euforie bij komt en dat de mensen ervan genieten om in een opium roes te zitten.

De behandeling met het opiaat/de opioïde wordt stopgezet als de (ergste) pijn over is. Er zijn verslagen dat patiënten regelmatig met ontwenningsverschijnselen van het medicijn te maken hebben, het 'cold turkey'. Toch gaan deze mensen (99,9%) nooit zo dwangmatig op zoek naar een opiaat zoals een verslaafde dit doet. Ze klagen vaak niet eens over de ontwenning (cold turkey is namelijk zwaar overdreven vaak).

Conclusie die je hieruit kan trekken; als iemand een maandje of twee dagelijks 24/7 een opiaat gebruikt, en het dan niet meer gebruikt plotseling (én in ontwenning gaat) is er in 99,9% van de gevallen niks aan de hand.

Het vooroordeel zegt iets dat veel verder van de waarheid is, iets in de zin van: "als je drie of vijf keer heroïne gebruikt ben je verslaafd", of zelfs "als je heroïne probeert ben je gelijk verslaafd".

fnea.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567...10
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."