Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKeertje hero probere, maar waar te vinden?

Keertje hero probere, maar waar te vinden?

187 antwoorden
68 weergaven
18-5-2026
s
stuikerkenLid
01-01-2024, 00:00
#1
frapannn zei:
Heroine geeft toch zware lichamelijke klachten en natuurlijk ook psychische.
Maar zijn de lichamelijke klachten of psychische klachten erger???
Psychische lijkt me, maar toch voor de zekerheid.
fnea weet er zeker veel over :grin:
:wave:
Klik om te vergroten...
Ik heb een paar vrienden die verslaafd en al een paar keer afgekickt zijn en toch weer herbegonnen na een tijdje. En allemaal zeggen ze dat de psychische klachten veel erger zijn dan de lichamelijke. De lichamelijke klachten duuren een week en het is voorbij maar dan moet je nog beginnen aan het geestelijk afkicken en dit is heeeeeel moeilijk.
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#2
verveling
eenzaamheid
depressie
verlatingsangst?

dat verlatingsangst heb ik gek genoeg alleen als ik een tijdje gekickt ben, anders heb ik het nooit.
G
GabberFreak17Lid
01-01-2024, 00:00
#3
nja k denk dat de meeste mede gebruikers het met mij eens zijn
Dat het fabeltje ' gwn een xtje proberen' togh uitloopt op een hoog lopend gebruiik. Eventueel Zelfs verslaving voor sommigen,
Nd dan niet te spreken van heroine... hier is volgensmij dan helemaal niet aan t ontkomen lijkt mij
LaterSS
n
nataliaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Jup geestelijk afkicken is zoveel moeilijker dan lichamelijk.
Lichamelijk duurt ff, maar geestelijk..pfff
Ik ben bijna twee jaar clean en heb er nog altijd last van!
Ni zozeer dat ik er naar verlang, maar meer met banale dingen in het dagelijks leven.
Op school tegenslag, ruzie met goede vrienden, mijnen bus missen enzo;..
vree belachelijk hé :rolleyes: , maar ik kan weer in da patroon zitten van "t leven is toch zo bullshit" en tan peis ik weer op den tijd dak gebruikte en tan denk ik"moest ik nu iets hebben, zouden al mijn zorgen weg zijn"
Maja ik weet ook dat da de oplossing niet is hoor,maar ja ik heb mijnen weg gekend om te vluchten vanalles en t is moeilijk om soms clean de zaken aan te pakken.
Maja ik geef er niet aan toe, ik vlucht zelf niet in de alcohol of medicatie omdat da toch niks oplost :)
e
eendLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dat is goed van je, de lat vooral binnen handbereik leggen :wink:

Sommige dingen moet je gewoon niet doen. Ookal wil je het nog zo graag.

Ik hoop voor je dat je zal falen in je idealistische gedachte.
Gr., Eend
p
peace frogLid
01-01-2024, 00:00
#6
dude, blijf van die drugs af
wtf man, denk je égt da je genoeg zelfdiscipline hebt om er mee te stoppen?

wil je egt in die spiraal terechtkomen?
V
ValentijntjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mr 187 zei:
Hehe weet je frisko ik ga je nu wat vertellen wat voor mij geld maar denk ik ook voor jou...

1.je kan coke niet verglijken met iets anders,het is en blijft een gelegenheid drug zolang je er niet voor steelt en met mate gebruikt.

2.De verslaving of liever gezegt de gewoonte want dat is het, kan je niet vergelijken met een lichamelijke verslavende drug zoals hero.

3.Het is wel zo dat je oude wereldje van vroeger voor goed is verpest,was het eerst nog een biertje en een peuk,dan hoort nu een snuf erbij..het is geestelijk.......maar wel een lastige...
Klik om te vergroten...

Amen! Goed beschreven
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#8
op die manier is af en toe een paar nakkies ook helemaal niet megaslecht of gevaarlijk.

Ik ken best wel wat mensen die af en toe eens een nakkie coke nemen omdat ze teveel gezopen hebben. zo kunnen ze nog ff door en zelfs redelijk recht naar huis lopen.

maar het wordt al heel anders als je elk weekend thuis een paar gram door je neus haalt. Nog steeds niet echt gevaarlijk, al zie je dan wel weer dat er toch altijd een stel zijn die ook doordeweeks gaan gebruiken en vaak veel ook. Sommige sukkels zonder wilskracht verliezen dan vaak hun baan, omdat ze vaak niet kunnen slapen. met alle sociale gevolgen van dien.
Maar er zijn er dan nog steeds zat die gewoon kunnen functioneren in de maatschappij. Zomaar stoppen is moeilijk na een tijd elke dag snuiven, maar te doen. Geestelijke craving is er natuurlijk wel, maar die is te overzien en makkelijk te dempen met een jointje of ene biertje ...

Echter .. zijn er in dat groepje ook altijd weer een paar, vooral degenen die hun baan al verloren, maar ook gewoon stropdasfiguren als ik, die gaan basen... en dan is eigenlijk het hek van dam, dan zijn er nog maar heel weinig die zomaar kunnen stoppen. En helaas zijn er dan ook nog maar heel weinig, die zichzelf en hun directe omgeving niet verwaarlozen of zelfs regelrecht enorm schaden!

thats the danger of cocaine .. it's quite manageble when you use it through your nose .. but when the base pipe shines, humans perish ...

en natuurlijk .. er zijn er (heel weinig) die wel gewoon eens per maand of 3 maanden een keer een paar grammetjes wegblazen en dat zo in de hand kunnen houden. al zie je toch vaak dat dat maar een x aantal jaar goed kan gaan is mijn ervaring. En met snuiven zie je gewoon veel minder verloedering :openmouth:

:wave:

ps en vergeet niet .. net als heroine, alleen in veel mindere en geheel andere mater, wordt jouw lichaam ook afhankelijk van cocaine. Zeker bij het basen. Je wordt niet zo doodziek als bij heroine-afhankelijkheid, maar trillen, nerveus, misselijk, slap, koud, jeukende ledematen zijn symptomen die je bij basers ziet die echt veel roken als ze een dagje niets hebben.
Heroine werkt wat dat betreft precies andersom, daar is het geestelijke aspect weer een stuk minder en anders in 'uitvoering', edoch wel zeer zeker aanwezig. En daarbij zijn de lichamelijke ontwenningssymptomen weer degenen die de boventoon voeren. Zoals misselijk, overal pijn, extreem koud en echt brandend bloed. Ik vergeleek het lang geleden ooit eens als 4 dagen lang doodgaan, waarbij je elke dag een beetje meer doorgaat, terwijl je de dag ervoor al dacht van dit is het einde, ik ga dood van de pijn...

ik denk dat je niet kan zeggen welke van de twee de sterkste ontwenningsverschijnselen hebben overall gezien... lichamelijk is het heroine, en geestelijk cocaine, maar beiden zijn zo erg dat iemand die het niet ervaren heeft, zich gewoon niet voor kan stellen hoe bizar erg het is. en toch zijn de meesten die er eindelijk na bloed zweet en tranen vanaf zijn gekomen, binnen 10 jaar weer teruggevallen .. over Geestelijk gesproken.

majah eigen schuld dikke bult he ...

:wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...678910
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."