Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHeroine snuiven?

Heroine snuiven?

122 antwoorden
78 weergaven
18-5-2026
J
JannemanLid
01-01-2024, 00:00
#1
De bovenstaande opmerkingen over het lichamelijk niet schadelijk zijn van heroine is op zich inderdaad correct, maar in de praktijk heb je vrij weinig aan dat gegeven:
- zo goed als alle heroïne op de markt is versneden met troep die vaak wel ongezond is
maar nog lastiger:
- de levensstijl die bijna onontkoombaar is bij heroïnegebruik is slecht voor je:
* slecht en te weinig eten
* te weinig en onregelmatig slapen
* het merendeel van de heroine gebruikers snoepen ook van andere verboden vruchten, zoals cocaine en/of alcohol.
Alleen als je voldoende inkomen hebt om zelf je gebruik te kunnen financieren en daarnaast iemand om je heen hebt die zorgt dat je voldoende eet, je zo regelmatig mogelijk leeft en je niet (te vaak) te buiten gaat aan exessen met (andere) drugs kan je inderdaad stafoud worden.
Zelf helaas al ruim 20 jaar verslaafd (en bijna 30 jaar geleden mijn eerste chinees heroine gehad) en in vergelijking met veel "collega's" doe ik het nog netjes: bijna constant gewoon gewerkt, geen vuile spuiten gebruikt (en inmiddels gestiot met shotten) en probeer een beetje gezond te blijven; maar desondanks ben ik veel te mager, heb waardeloze conditie en zie er soms uit als een lijk.
Daarom voor iedereen die het een keer wil proberen: doe het gewoon NIET, dan weet je ook niet wat je mist. De kans is nl te groot dat je het net zo lekker vind als ik in het begin, en ELKE startende gebruiker WEET ZEKER dat hij/zij zijn gebruik wel in de hand kan houden.
En dat geldt net no hard voor snuiven als roken. Snuiven is in mijn ervaring zelfs heftiger dan roken: het geeft een roes die eerder te vergelijken is met shotten dan met oken. Niet proberen dus.
C
CyberwolfLid
01-01-2024, 00:00
#2
Re:

Purple haze zei:
Je kan beter niet aan heroine beginnen
Klik om te vergroten...
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#3
in mijn optiek had ik overall gezien beide dingen die janneman opnoemt in zn reeks ....

genoeg inkomen om een flinke kwantitatieve en kwalitatieve coke en hero verslaving te kunnen betalen en genoeg liefde ( in liefhebbende personen die echt oprecht van me hielden ) om me heen die me voor de ergste uitwassen zou kunnen behoeden ...

overduidelijk was het niet genoeg, want behalve dat ik naar de donder ging, gingen die bronnen van liefde om me heen ook steeds meer naar de donder :sunglasses:

sommigen zou ik eigenlijk nog steeds sorry moeten zeggen :sunglasses:

:wave:
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#4
nee dat zijn geen kewle negers :sunglasses:
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#5
was dat niet die ene film met al die kewle negers die ik ook elke week in een sitcom hun kunsten zag vertonen? :kots:

:wave:
M
MiNiMaLiSDopeLid
01-01-2024, 00:00
#6
geen idee.. :grin:

Film met Will Smith (als Mike Looooowrey :grin: ) en Martin Lawrence..
d
da_pjLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hallo :wave: :wave: .

Ik heb gisteren 0.5gr nr4 heroine toegekregen. Normaal doe ik steeds nr 3 en rook ik op folie, NOOIT EEN SPUIT AANGERAAKT IN DIE 10 JAAR!! Gisteren bij een vriend langs geweest die af en toe wel eens spuit en het is dus pure nr4 witte Afghaanse..komt het uit Asia (de gouden driehoek) dan is de naam China White en is zeer wit zacht poeder. Deze was zeer licht beige van kleur.
Ik had op men kameraad zen lepel poeder gelegd, iets groter dan een lucifer kopje, en hij deed er water bij en zonder hitte dus gewoon poeder en water in de lepel en eens roeren en jet was helemaal opgelost :openmouth: . Het was precies gewoon water je zag niks meer van het poeder. Hij nam een klein watje en trok de vloeistof door zijn spuit. Eenmaal in zen spuit was het precies puur water en hij zocht een ader, kwam wat bloed in de spuit , loste zijn koord en duwde aller zachtjes erin.

Dus het stond vast ik heb dus pure nr4 Hero en dus vandaag ging ik snuiven. ik heb een 20 tal minuten dezelfde hoeveelheid op een bergje gelegd, heb er geen lijn van gemaakt...dat deed ik lang geleden met speed als we per 500mg snoven :) . Maar ik heb daarjuist gesnoven...het brande niet zo erg als bij coke of speed maar je voelde het toch een beetje..Dus in vergelijking met speed is dit zeer aangenaam om te snuiven.

Jullie gaan dit mss raar vinden maar ik heb nog 0.5gr nr3 liggen dat ik kan roken maar ik voel me supper goed! De high is anders, echt waar. Als ik rook wordt ik loom en vallen mijn ogen toe want het is goeie die ik zelf moet mixen :P ..Maar dit is leuker :hearteyes: :hearteyes: :grin: :grin: !!!!!!
Ik heb echt mss max 60mg gesnoven ofzo en ik voel mij warm voel mij ook soms lichtjes knikkebollen, MAAARRR...Ik ben actiever, niet zoals op speed maar zoals een nuchter mens want deze tekst zit ik nu te typen en als ik had gerookt dan had ik er 10x langer over gedaan en nu kan ik gewoon blijven typen en voel mij goed. Maar ben er zeker van dat als ik terug dezelfde hoeveelheid snuif dat ik dan wel moeite zal hebben om men ogen open te houden.

Vindt dit veel leuker, ik heb in de bijna 10j H nr3 gebruik nooit meer willen snuiven zelfd, maar dit is echt wel te doen hoor :grin: :) . Alleen als ik snuif en na een paar seconden zakt de smaak door men keel heb ik altijd een stuk of 2 kleine zoete koekjes want de smaak vindt ik niet echt lekker als het door men keel zakt, daar ben ik eerlijk in.

Heb nog 1 vraag : Heb gehoord dat er nemsen zijn die hun witte nr4 bruin mixen met water en dan in een neusspray gieten en dan af en toe is de neusspray bovenhalen en duwen maar :grin: :sunglasses: .
Man moest dit me echt bevallen als ik ooit de kans krijg het zo te proberen dan tja dan gwn zo een spray op zak met een sticker op van een legaal medicijn ofzo, dan kan je het gwn in het openbaar doen :hearteyes: :P . Iemand ervaring hiermee??

Owjah dat over rectaal inbrangen van coke ofzo, heb het gezien online op een aflevering van een bbc programma waar een dokter zegt dat het beter werkt omdat in je kont de meeste bloedvaten zitten ofzoiets en dus veel kunnen opnemen. Ites in die aard :)

Greeettttzzzzz :wave: :stoned:
d
da_pjLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hey ik weer. Ik heb nog steeds minstens 330mg over van men nr4 heroine, maar ik zie op Youtube soms filmpjes waarbij je verslaafden in Pakistan ziet Chinezen op folie en hun spul is puur wit :openmouth: !!

Heeft iemand daar soms een verklaring voor?? Ik heb echt een mini mini hoeveelheid van men nr 4 op folie gelegd gwn echt op het oog mss max8-10mg dus supperweinig. Heb zoals bij normale nr3 verhit en het brande gewoon op en de rook had een scherpe lichte chemische smaak + op het papier waren er een paar zwarte scgilfertjes die ik er gewoon kon afblazen als ware het zwarte as van een sigaret en je zag niks meer op de folie...wel de onderkant was zwart door de vlam wat logisch is natuurlijk.

Dus snuif ik altijd zo een klein bergje zoals een lucifer kopje en voel me meer dan 12uur goed ik denk zelfs zoals de 1ste dag een hele dag was ik goed en voor het slapen de helft van een lucifer kopje en ik werd niet ziek wakker, zonder te beseffen was ik al bijna 2uur wakker en nog geen afkick symptomen of aan hero gedacht :openmouth: :openmouth: :openmouth: !! Ben bloedserieus hier!!

Weten er hier dus mensen hoe het komt dat ze daar in Pakistan enzo witte heroine hebben en ze kunnen het roken zoals nr3?? Of is nr3 ook wit maar wordt het zo vaak gemengd dat wij het als bruine kleur krijgen??

Slaapwel en hopelijk weet er iemand raad.

:wave: :wave: :wave: :wave:
M
MessiasLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik snuif het (zal een van de weinigen zijn denk ik?) gemiddeld 1gr per dag al heel lang en m'n hele neus is inmiddels kapot, adem slecht (en dat niet kunnen ademen door je neus is echt bloedirritant) ruik verder helemaal niks meer, hele neus zit altijd verstopt (soms haal ik zelfs geen adem meer in m'n slaap, dan moet ik door m'n mond ademen, waardoor je mond uitgedroogd wakker wordt) dus ja, op langer termijn door je neus heroine snuiven ga je wel merken hoor, maargoed, met roken gaan je longen dat ook merken, en met spuiten gaan je aderen dat ook merken. Dus wat je ook kiest, het gaat allemaal kapot.

Oh je vroeg of snuiven intenser was? Nou, spuiten is het intenste, daarna zegt men snuiven, en daarna roken. Simpelweg omdat je met spuiten alles binnen krijgt, met het snuiven vrijwel alles binnen krijgt, en met het roken vergooi je veel. Merk dat soms bij andere verslaafden die het roken, dat ik door het snuiven toch een stuk verslaafder ben omdat ik meer nodig hebt en minder snel iets merk (terwijl we dezelfde dosering hebben, en zelfde spul ongeveer) dus JA snuiven komt harder aan dan roken.
B
Bert66Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb jaren in PhnomPhen ( Cambodia) gewoond omdat ik na een drugs delict in thailand me bail geskipped ben , dit is een van de weinige landen waar elke dag en overal pure china te verkrijgen valt en ook makkelijk te vinden is voor een buitenlander (zonder risico mbt politie) vraag het aan een taxi of een hoertje , als je bijv naar de riverside buurt gaat en je vraagt een taxi om china heb je binnen half uurtje beet en krijg je een keurig blokje pure china wat heerlijk is om te snuiven maar begin wel met een piepklein mespuntje want die bruin die ze in NL verkopen is poep vergeleken dat spul
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#11
Bert66 zei:
Ik heb jaren in PhnomPhen ( Cambodia) gewoond omdat ik na een drugs delict in thailand me bail geskipped ben , dit is een van de weinige landen waar elke dag en overal pure china te verkrijgen valt en ook makkelijk te vinden is voor een buitenlander (zonder risico mbt politie) vraag het aan een taxi of een hoertje , als je bijv naar de riverside buurt gaat en je vraagt een taxi om china heb je binnen half uurtje beet en krijg je een keurig blokje pure china wat heerlijk is om te snuiven maar begin wel met een piepklein mespuntje want die bruin die ze in NL verkopen is poep vergeleken dat spul
Klik om te vergroten...
Good to know, is het vooral heroïne wat ze daar op straat slijten of is er 'over het algemeen' meer interessants beschikbaar?
d
da_pjLid
01-01-2024, 00:00
#12
blackminded zei:
Nu lees ik dat je heroine ook kunt snuiven? Daar hoor ik heel weinig van, de meesten roken het toch? Of spuiten. Maar waarom zou je het snuiven? Geeft dat hetzelfde effect als chinezen?
Klik om te vergroten...

Waar ik soms mijn bruin ga halen zit er regelmatig een koppel die al +15jaar hun hero snuiven, daarvoor rookte ze ook op folie voor een 6 tal jaar.

Ze hebben steeds zo een nootmuskaat-rasper bij in klein formaat..Is echt speciaal om te zien.

Die komen daar telkens 2 x per week halen en dan zit je al aan 3 getalletjes, dus denk wel dat ze zelf daar hun grote inkopen doen en ergens dan zelf een winkeltje hebben :wink: .

Dan raspen ze wat van een brokje en dan is het echt mega fijn poeder, fijner gaat niet en dat snuiven zij dan.

Ken er nog zelf een man of 4 die snuiven maar 1 daarvan rookt de helft en snuift de andere helft :confused: .

Indd komt harder aan maar op de duur heb je ook meer en meer nodig, gelijk hoe je het gebruikt.

:wave:
H
HoneyCLid
01-01-2024, 00:00
#13
Re:

mischaaa zei:
Heeft iemand toevallig ervaring met het snuiven van heroïne, wat het effect ervan is? Ik heb namelijk laatst wit poeder gesnoven, waarvan ik dacht dat het coke was, maar het had een heel ander effect. Veel waziger, heel chill, moeite met recht staan en werd er een beetje lam van. (Het was geen Ketamine)
Klik om te vergroten...

Methox misschien. Lijkt een beetje op keta qua ervaring alleen dan een stuk intenser
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Bedankt Mananas, voor je verklaring.
Wat vervelend joh, om zo'n opvliegende aard te hebben. Hopelijk helpt de hulp die je krijgt en zal het over tijd minder worden. Weet niet hoe oud je bent, maar meestal wordt men ook wel meer mellow wanneer men ouder wordt.
Heb misschien een kleine tip, mocht iets voor vallen wat je opwind probeer dan je in de plaats van de ander te verplaatsen. Ookal is die gene fout, dan nog verklaard dit vaak veel en maakt t dan ook makkelijker te accepteren. En er zijn gewoon veel rare mensen in omloop, wanneer je dit accepteert dan maakt dat ook al veel goed. Ook dat we allemaal maar mensen zijn en fouten maken, want we doen allemaal wel eens dom, of een foute uitspraak.

Over het punt van de topic. Kan best zijn dat volgens de officiële lezing 'harddrugs' enkel 'hard' zijn wanneer het lichamelijk echt schade of een ziekte verschijnsel voorbrengt. Maar, gewoon in de volksmond zien we coke enzo als harddrug. Denk dat we dus gewoon het beste die stelling kunnen aanhouden. Dit wordt wel een beetje bewezen door hoeveel mensen er hier al tegenin gaan.

Heel veel succes met je woede, hoop dat dit echt minder wordt over tijd.
M
MananasLid
01-01-2024, 00:00
#15
Bedankt voor je begrip, leveldesigner.

Het probleem is gelegen bij het feit dat ik hier en daar nogal uitgesproken kenmerken van Asperger vertoon: dit is, tot op heden, deel van deze spectrumstoornis...

Nu, ik heb wel empathie: laat dat duidelijk wezen aub... Ik heb altijd bijna direct spijt van mijn reactie(s), zoals ik reeds zei...

Om toch nog even terug te komen op jou voorstel om niet de officiële definities te hanteren, daar heb ik het moeilijk mee:

a) een discussie is slechts zinvol wanneer beide (of meerdere) partijen eenzelfde invulling van definities hanteren - stel dat ik onder tafel 'stoel' versta, en jij 'tafel', ja, dan is iedere zinnige vorm van communicatie onmogelijk.

b) ik vind ook dat op een forum als hetgene hier, we kennis willen toebrengen: tevens vandaar vind ik een correcte invulling van de termen belangrijk (het geeft een beetje etymologie mee, geschiedenis, het leren discussïeren (ook ik heb dus nog duidelijk veel te leren!),,...

- ieder heeft immers z'n expertises, als we die op zulk een manier late samenkomen, dan leert ieder van ieder (de ene weet immers waarschijnlijk meer over Chemie, de andere is een ervaringsgebruiker, etc...).

Nu heb ik het gevoel nog iets vergeten te zeggen zijn, maar ik kan er niet opkomen... :)

Grtz!
M
MananasLid
01-01-2024, 00:00
#16
ps: wat heel mega super zeer vaak voorvalt in een discussie is dit.

een persoon post iets, de reacties echter zijn niet gericht op wat de persoon (en stel zelfs dat die persoon nu het domste en meest belachelijke mogelijk heeft gezegd), niet op de semantiek, niet op de inhoudelijkheid, niet op 'wat' de persoon heeft gezegd, maar zijn gericht tegen de persoon zelf.

dit is, volgens de wetten van de logica, een drogredenering, een ad hominem om specifiek te zijn - de tegenargumenten zijn dus op geen enkele manier geldig te verklaren.

stel dat de persoon had gezegd "coke is afkomstig van de papaverplant", en de reacties zijn zoiets als volgt "domme opmerkingen zijn we van jou gewoon" of "over coke kan jij beter zwijgen" - dan zijn deze tegenreacties sowieso ongeldig. subtiel komt een ad hominem super vaak voor, het is handig dit te weten in een discussie (naar mijn mening).

net zoals het definiëren van termen dus.

nog een leuke: de foutieve aanname van een causaal gevolg - iemand typt "ik riep iets grof en mijn trip was voorbij'. het is gemakkelijk om hier aan te nemen dat de trip voorbij was omdat de persoon in kwestie iets grofs riep, echter niets staaft dit.

ook het stopzetten van een discussie is een drogredenering.

schelden zoals ik deed ook.

het meten naar eigen maatstaven: het komt niet overeen met mijn informatie dus moet jouw informatie wel fout zijn.

omkering van implicatie: een implicatie kan zijn "altijd als ik in amsterdam ben koop ik truffels", maar het is niet waar te zeggen "hij heeft truffels gekocht dus hij was in amsterdam" - die kan ik best ergens anders gekocht hebben ook...

en zo heb je er nog heel wat, maar ik ken ze ook niet allemaal vanbuiten, hoor! - hopelijk toont dit wel aan hoe je een argumentatie beter kan ontleden en/of hoe je een gesprek helderder kan voeren door middel van deze logisch, apodictische 'regels'...

Nu, ik vind het leuk om dit mee te delen, maar ik wil nog een punt maken ook met dit alles: dat het moeilijk is als je rekening houdt (tot in de mate van het mogelijke, we zijn allemaal menselijk en we zoeken hier geen prijzen te winnen...) met die logica, maar anderen hier soms totaal niet vatbaar oor zijn: daarom moet je die regels niet kennen, eigenlijk zouden die vanzelf uit je denkproces moeten voortkomen vind ik...
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ja, persoonlijk vind ik dit het grootste probleem van het internet.
Heel vaak krijg ik het idee dat iemand gewoon een rot bui heeft en zich dan eens lekker te buiten gaat aan gezeik, geklaag of gescheld op het internet.
Nu valt het gelukkig heel erg mee hier op DF, maar neem nu een gemiddelde youtube page en je weet niet wat voor ongein je allemaal leest.
Iedereen weet het altijd beter, men leest niet maar begint gelijk van wal te steken en voor rede lijkt amper iemand vatbaat.

ben gek op het internet, maar dat is toch een slechte keerzijde van het net.
H
HoneyCLid
01-01-2024, 00:00
#18
Someone who becomes angry easily, over silly things- subconsciously desires to be loved.

Las dit toevallig onder één van de vele psychologie feiten
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#19
HoneyC zei:
Someone who becomes angry easily, over silly things- subconsciously desires to be loved.

Las dit toevallig onder één van de vele psychologie feiten
Klik om te vergroten...
Dat lijkt me toch echt een theorie en niet een feit. Sterker nog het valt niet te bewijzen of te observeren dus kan nooit een feit zijn.

Maar laten we allemaal weer even on topic gaan, want discussies over of coke een harddrug is en over reageren op internet hebben niks met het topic te maken.
H
HoneyCLid
01-01-2024, 00:00
#20
Psychedelibee zei:
HoneyC zei:
Someone who becomes angry easily, over silly things- subconsciously desires to be loved.

Las dit toevallig onder één van de vele psychologie feiten
Klik om te vergroten...
Dat lijkt me toch echt een theorie en niet een feit. Sterker nog het valt niet te bewijzen of te observeren dus kan nooit een feit zijn.

Maar laten we allemaal weer even on topic gaan, want discussies over of coke een harddrug is en over reageren op internet hebben niks met het topic te maken.
Klik om te vergroten...


Je hebt gelijk, ik deel gewoon de informatie wat is las en wat erbij stond

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...7
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."