#1
De bovenstaande opmerkingen over het lichamelijk niet schadelijk zijn van heroine is op zich inderdaad correct, maar in de praktijk heb je vrij weinig aan dat gegeven:
- zo goed als alle heroïne op de markt is versneden met troep die vaak wel ongezond is
maar nog lastiger:
- de levensstijl die bijna onontkoombaar is bij heroïnegebruik is slecht voor je:
* slecht en te weinig eten
* te weinig en onregelmatig slapen
* het merendeel van de heroine gebruikers snoepen ook van andere verboden vruchten, zoals cocaine en/of alcohol.
Alleen als je voldoende inkomen hebt om zelf je gebruik te kunnen financieren en daarnaast iemand om je heen hebt die zorgt dat je voldoende eet, je zo regelmatig mogelijk leeft en je niet (te vaak) te buiten gaat aan exessen met (andere) drugs kan je inderdaad stafoud worden.
Zelf helaas al ruim 20 jaar verslaafd (en bijna 30 jaar geleden mijn eerste chinees heroine gehad) en in vergelijking met veel "collega's" doe ik het nog netjes: bijna constant gewoon gewerkt, geen vuile spuiten gebruikt (en inmiddels gestiot met shotten) en probeer een beetje gezond te blijven; maar desondanks ben ik veel te mager, heb waardeloze conditie en zie er soms uit als een lijk.
Daarom voor iedereen die het een keer wil proberen: doe het gewoon NIET, dan weet je ook niet wat je mist. De kans is nl te groot dat je het net zo lekker vind als ik in het begin, en ELKE startende gebruiker WEET ZEKER dat hij/zij zijn gebruik wel in de hand kan houden.
En dat geldt net no hard voor snuiven als roken. Snuiven is in mijn ervaring zelfs heftiger dan roken: het geeft een roes die eerder te vergelijken is met shotten dan met oken. Niet proberen dus.
- zo goed als alle heroïne op de markt is versneden met troep die vaak wel ongezond is
maar nog lastiger:
- de levensstijl die bijna onontkoombaar is bij heroïnegebruik is slecht voor je:
* slecht en te weinig eten
* te weinig en onregelmatig slapen
* het merendeel van de heroine gebruikers snoepen ook van andere verboden vruchten, zoals cocaine en/of alcohol.
Alleen als je voldoende inkomen hebt om zelf je gebruik te kunnen financieren en daarnaast iemand om je heen hebt die zorgt dat je voldoende eet, je zo regelmatig mogelijk leeft en je niet (te vaak) te buiten gaat aan exessen met (andere) drugs kan je inderdaad stafoud worden.
Zelf helaas al ruim 20 jaar verslaafd (en bijna 30 jaar geleden mijn eerste chinees heroine gehad) en in vergelijking met veel "collega's" doe ik het nog netjes: bijna constant gewoon gewerkt, geen vuile spuiten gebruikt (en inmiddels gestiot met shotten) en probeer een beetje gezond te blijven; maar desondanks ben ik veel te mager, heb waardeloze conditie en zie er soms uit als een lijk.
Daarom voor iedereen die het een keer wil proberen: doe het gewoon NIET, dan weet je ook niet wat je mist. De kans is nl te groot dat je het net zo lekker vind als ik in het begin, en ELKE startende gebruiker WEET ZEKER dat hij/zij zijn gebruik wel in de hand kan houden.
En dat geldt net no hard voor snuiven als roken. Snuiven is in mijn ervaring zelfs heftiger dan roken: het geeft een roes die eerder te vergelijken is met shotten dan met oken. Niet proberen dus.

