Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHeroine snuiven?

Heroine snuiven?

122 antwoorden
77 weergaven
18-5-2026
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Bedankt Mananas, voor je verklaring.
Wat vervelend joh, om zo'n opvliegende aard te hebben. Hopelijk helpt de hulp die je krijgt en zal het over tijd minder worden. Weet niet hoe oud je bent, maar meestal wordt men ook wel meer mellow wanneer men ouder wordt.
Heb misschien een kleine tip, mocht iets voor vallen wat je opwind probeer dan je in de plaats van de ander te verplaatsen. Ookal is die gene fout, dan nog verklaard dit vaak veel en maakt t dan ook makkelijker te accepteren. En er zijn gewoon veel rare mensen in omloop, wanneer je dit accepteert dan maakt dat ook al veel goed. Ook dat we allemaal maar mensen zijn en fouten maken, want we doen allemaal wel eens dom, of een foute uitspraak.

Over het punt van de topic. Kan best zijn dat volgens de officiële lezing 'harddrugs' enkel 'hard' zijn wanneer het lichamelijk echt schade of een ziekte verschijnsel voorbrengt. Maar, gewoon in de volksmond zien we coke enzo als harddrug. Denk dat we dus gewoon het beste die stelling kunnen aanhouden. Dit wordt wel een beetje bewezen door hoeveel mensen er hier al tegenin gaan.

Heel veel succes met je woede, hoop dat dit echt minder wordt over tijd.
M
MananasLid
01-01-2024, 00:00
#2
Bedankt voor je begrip, leveldesigner.

Het probleem is gelegen bij het feit dat ik hier en daar nogal uitgesproken kenmerken van Asperger vertoon: dit is, tot op heden, deel van deze spectrumstoornis...

Nu, ik heb wel empathie: laat dat duidelijk wezen aub... Ik heb altijd bijna direct spijt van mijn reactie(s), zoals ik reeds zei...

Om toch nog even terug te komen op jou voorstel om niet de officiële definities te hanteren, daar heb ik het moeilijk mee:

a) een discussie is slechts zinvol wanneer beide (of meerdere) partijen eenzelfde invulling van definities hanteren - stel dat ik onder tafel 'stoel' versta, en jij 'tafel', ja, dan is iedere zinnige vorm van communicatie onmogelijk.

b) ik vind ook dat op een forum als hetgene hier, we kennis willen toebrengen: tevens vandaar vind ik een correcte invulling van de termen belangrijk (het geeft een beetje etymologie mee, geschiedenis, het leren discussïeren (ook ik heb dus nog duidelijk veel te leren!),,...

- ieder heeft immers z'n expertises, als we die op zulk een manier late samenkomen, dan leert ieder van ieder (de ene weet immers waarschijnlijk meer over Chemie, de andere is een ervaringsgebruiker, etc...).

Nu heb ik het gevoel nog iets vergeten te zeggen zijn, maar ik kan er niet opkomen... :)

Grtz!
M
MananasLid
01-01-2024, 00:00
#3
ps: wat heel mega super zeer vaak voorvalt in een discussie is dit.

een persoon post iets, de reacties echter zijn niet gericht op wat de persoon (en stel zelfs dat die persoon nu het domste en meest belachelijke mogelijk heeft gezegd), niet op de semantiek, niet op de inhoudelijkheid, niet op 'wat' de persoon heeft gezegd, maar zijn gericht tegen de persoon zelf.

dit is, volgens de wetten van de logica, een drogredenering, een ad hominem om specifiek te zijn - de tegenargumenten zijn dus op geen enkele manier geldig te verklaren.

stel dat de persoon had gezegd "coke is afkomstig van de papaverplant", en de reacties zijn zoiets als volgt "domme opmerkingen zijn we van jou gewoon" of "over coke kan jij beter zwijgen" - dan zijn deze tegenreacties sowieso ongeldig. subtiel komt een ad hominem super vaak voor, het is handig dit te weten in een discussie (naar mijn mening).

net zoals het definiëren van termen dus.

nog een leuke: de foutieve aanname van een causaal gevolg - iemand typt "ik riep iets grof en mijn trip was voorbij'. het is gemakkelijk om hier aan te nemen dat de trip voorbij was omdat de persoon in kwestie iets grofs riep, echter niets staaft dit.

ook het stopzetten van een discussie is een drogredenering.

schelden zoals ik deed ook.

het meten naar eigen maatstaven: het komt niet overeen met mijn informatie dus moet jouw informatie wel fout zijn.

omkering van implicatie: een implicatie kan zijn "altijd als ik in amsterdam ben koop ik truffels", maar het is niet waar te zeggen "hij heeft truffels gekocht dus hij was in amsterdam" - die kan ik best ergens anders gekocht hebben ook...

en zo heb je er nog heel wat, maar ik ken ze ook niet allemaal vanbuiten, hoor! - hopelijk toont dit wel aan hoe je een argumentatie beter kan ontleden en/of hoe je een gesprek helderder kan voeren door middel van deze logisch, apodictische 'regels'...

Nu, ik vind het leuk om dit mee te delen, maar ik wil nog een punt maken ook met dit alles: dat het moeilijk is als je rekening houdt (tot in de mate van het mogelijke, we zijn allemaal menselijk en we zoeken hier geen prijzen te winnen...) met die logica, maar anderen hier soms totaal niet vatbaar oor zijn: daarom moet je die regels niet kennen, eigenlijk zouden die vanzelf uit je denkproces moeten voortkomen vind ik...
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ja, persoonlijk vind ik dit het grootste probleem van het internet.
Heel vaak krijg ik het idee dat iemand gewoon een rot bui heeft en zich dan eens lekker te buiten gaat aan gezeik, geklaag of gescheld op het internet.
Nu valt het gelukkig heel erg mee hier op DF, maar neem nu een gemiddelde youtube page en je weet niet wat voor ongein je allemaal leest.
Iedereen weet het altijd beter, men leest niet maar begint gelijk van wal te steken en voor rede lijkt amper iemand vatbaat.

ben gek op het internet, maar dat is toch een slechte keerzijde van het net.
H
HoneyCLid
01-01-2024, 00:00
#5
Someone who becomes angry easily, over silly things- subconsciously desires to be loved.

Las dit toevallig onder één van de vele psychologie feiten
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
HoneyC zei:
Someone who becomes angry easily, over silly things- subconsciously desires to be loved.

Las dit toevallig onder één van de vele psychologie feiten
Klik om te vergroten...
Dat lijkt me toch echt een theorie en niet een feit. Sterker nog het valt niet te bewijzen of te observeren dus kan nooit een feit zijn.

Maar laten we allemaal weer even on topic gaan, want discussies over of coke een harddrug is en over reageren op internet hebben niks met het topic te maken.
H
HoneyCLid
01-01-2024, 00:00
#7
Psychedelibee zei:
HoneyC zei:
Someone who becomes angry easily, over silly things- subconsciously desires to be loved.

Las dit toevallig onder één van de vele psychologie feiten
Klik om te vergroten...
Dat lijkt me toch echt een theorie en niet een feit. Sterker nog het valt niet te bewijzen of te observeren dus kan nooit een feit zijn.

Maar laten we allemaal weer even on topic gaan, want discussies over of coke een harddrug is en over reageren op internet hebben niks met het topic te maken.
Klik om te vergroten...


Je hebt gelijk, ik deel gewoon de informatie wat is las en wat erbij stond
M
MananasLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zeg LevelDesigner,

Dus jij bent ook gewoon begonnen met lijntjes Hero... Heb jij ooit na het snuiven van Hero last gehad van hartkloppingen (die het idee geven van de categorie gevaarlijk te zijn), echter toch onder controle te krijgen zijn met benzo's en alcohol, of een snowball (maar die stopt de angst niet die aanwezig kan zijn bij plotse hartkloppingen en het happen naar adem...). Of kan jij hier iets over zeggen?
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Nee, volgens mij kun je geen hartkloppingen krijgen na heroine gebruik.
Dat gebeurt eerder bij coke, speed, etc.
Heroine zal juist maken dat de hartslag vertraagt.
Dus mocht je dit meerdere malen ervaren dan is misschien je heroine met iets versneden wat er duidelijk niet in thuishoort. Of misschien ben je allergisch voor opiaten of een van de versnijding middelen.
M
MananasLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik weet het, en ook gek is, is dat het zich maar eens af en toe voordoet, meestal niet... moeilijk zaakje om in te schatten...

Maar geen erg, ik was sowieso toch van plan Hero, ook het snuiven ervan, na dit weekend te laten voor wat het is.

Ik zal hier zeker een trip-report over schrijven, maar ik was van plan om samen met mijn vriendin eens een volledig jaar geheel nuchter te blijven - dus ook geen alcohol consumeren.

MINDFUCK! :openmouth:
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wat een mooi voornemen!
Gelijk met alles stoppen is misschien wat rigoureus maar mocht je het nodig vinden dan zou ik het zeker doen. Vooral heroine bij 1 weekend laten is een uitstekend plan want heroine sluipt er anders misschien toch echt geleidelijk in.
veel succes,
H
HoneyCLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mananas zei:
We zijn misschien aan een kindje aan het denken...

We hebben eigenlijk zowat alles op z'n minst geprobeerd qua drugs...

Dus eerst eens een jaartje sober, zelfs geen sigaretje, en ook wat medische testen etc laten doen, lijkt ons geen slecht geen idee...

Wij willen niet de zoveelsten zijn die een slachtoffer op de wereld zetten, een kut-opvoeding meegeven dat dit kind zich op den duur zo rot voelt als wijzelf tijdens onze levens...

Of het doorgaat weet ik niet, we zijn niet zeker dat dat is wat we willen, we willen gewoon zien of het mogelijk is... Maar we weten van onszelf dat we beiden escapisme-gebruikers zijn...

We zien wel, het gaat in ieder geval een mindfuck op zich zijn! :) Zo lang nuchter! - maar hey, daarom niet slecht eh...! :wink:
Klik om te vergroten...

Ik wens je van harte succes met alles, en dat je al je voornemens ook zult volhouden. Overigens is het een hele mooie stap wat je onderneemt samen met je vriendin. Het beste, take care !!
M
MananasLid
01-01-2024, 00:00
#13
We zijn misschien aan een kindje aan het denken...

We hebben eigenlijk zowat alles op z'n minst geprobeerd qua drugs...

Dus eerst eens een jaartje sober, zelfs geen sigaretje, en ook wat medische testen etc laten doen, lijkt ons geen slecht geen idee...

Wij willen niet de zoveelsten zijn die een slachtoffer op de wereld zetten, een kut-opvoeding meegeven dat dit kind zich op den duur zo rot voelt als wijzelf tijdens onze levens...

Of het doorgaat weet ik niet, we zijn niet zeker dat dat is wat we willen, we willen gewoon zien of het mogelijk is... Maar we weten van onszelf dat we beiden escapisme-gebruikers zijn...

We zien wel, het gaat in ieder geval een mindfuck op zich zijn! :) Zo lang nuchter! - maar hey, daarom niet slecht eh...! :wink:
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hij gebruikt speed toch...
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#15
blackminded zei:
Geeft dat hetzelfde effect als chinezen?
Klik om te vergroten...

snuiven komt harder aan dan chinezen. als je het chineest komt het effect langzamer. bij snuiven komt het ineens op.
H
HimselfLid
01-01-2024, 00:00
#16
doe het nou maar gewoon niet.... en ga wat ballonetjes nitrous doen... veel leuker
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#17
hehehe klopt, klopt
En een stuk goedkoper
En een stuk minder verslavend
(het maffe is dat het wel slechter voor je is dan heroine)
H
HimselfLid
01-01-2024, 00:00
#18
terug op mathijs... nitrous is niet slechter dan heroine.... en dat weet iedereen.... dus alsjeblieft.... stop de onzin :wave:
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#19
Heroine is niet slecht voor je lichaam zolang je maar een regelmatig leven leidt en je heroine kan betalen.
Zolang je, jezelf goed verzorgd is het niet slecht boor je lichaam
Kijk naar jules deelder en bourroughs. Zijn beide verslaafd aan heroine maar kunnen nog gewoon functioneren en zijn redelijk oud
H
HimselfLid
01-01-2024, 00:00
#20
true true.... maar dat zal dan wel onzettend veel discipline vergen...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...7
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."