Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHeroine snuiven?

Heroine snuiven?

122 antwoorden
74 weergaven
18-5-2026
H
HoneyCLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mindless zei:
HoneyC zei:
Het heeft overigens ook grotendeels met de gebruiker te maken. De ene gaat er verstandig en leuk mee om, de andere kan het niet of weet niet hoe en ziet de enige uitweg ik de verdovende middelen
Klik om te vergroten...
Ik denk dat het vooral dit is. Ik zag laatst een documentaire over heroïne en het leek er heel erg op dat heroïne op zichzelf niet echt het probleem was, maar dat er iets in die mensen zat dat niet beter wilde worden. Aan de ene kant wilden ze af van hun verslaving, maar aan de andere kant ook weer niet.
Klik om te vergroten...

Waarschijnlijk het feit dat de heroïnerush stukken leuker is dan de nuchtere realiteit.. Ik snap het deels wel hoor. Verslaafd zijn is niet leuk, maar de effecten van genotsmiddelen zijn gewoon geweldig ! :hearteyes: :rock:
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het is niet echt zozeer de heroine rush hoor, die een heroine verslaafde verslaafd laat blijven. Want al na een paar jaar is die eigenlijk niet echt meer aanwezig, zeker niet zoals in het begin. Voor mij persoonlijk was het grootste probleem om af te kicken en te blijven de koude realiteit. Heroine gebruik maakt dat alles dragelijk wordt, hoe rot ook de situatie is. Je moet echt weer leren om het nuchtere leven aan te kunnen. Vergeleek het zelf altijd als met een warm bad. Het voelt lekker aan, maar over stappen in een koud bad is dan een hele stap. Het is dus niet zozeer de rush als wel dat het leven weer in zijn volle hevigheid binnen dendert.
H
HoneyCLid
01-01-2024, 00:00
#3
@Mananas

De reden dat je je al zo erg irriteert zegt al genoeg. Als mijn opmerking echt zo dom was geweest, en ik echt geen idee had waar ik over praatte. Had jij waarschijnlijk al zoiets van, oh wauw die is zo dom dat ik hier geen eens moeite in steek. Die zal het toch niet snappen. Maar nu probeer je jezelf te bewijzen en aantonen dat ik fout zit en jij het juiste antwoord hebt.
M
MananasLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het is geen kwestie van opinie, dat is de officiële definitie van een softdrug en van een harddrug, zoals vastgelegd in de wetenschappelijke literatuur...

Dus jij doet een domme uitspraak, en gooit er dan nog eens een belediging achterna als zijnde 'lekker diepzinnig hoor'...

Wel, ik geloof dat je hiermee enkel maar aantoont wat voor een idioot je zelf bent...

En een softdrug kan een geweldig hard effect hebben, of een harddrug kan ook een geweldig zwak effect hebben (nicotine, suiker,...).

En de lichamelijke neven-effecten die jij opnoemt bij het plots stoppen met iedere dag gebruiken van van Cocaïne, zijn geen afkickverschijnselen: dat moe zijn bv, je hebt je lichaamsreserves uitgeput, 'tuurlijk ga je moe zijn! - maar dit is geen onthoudingsverschijnsel. Denk even na voor je zoiets idioot uit je bek gooit, man.

Verder, ook kan het lijken alsof er lichamelijke onthoudingsverschijnselen zijn bij sommige personen bij het stoppen van een soft-drug zoals bv Cocaïne, terwijl dit helemaal niet het geval is: bij alcohol ga je bv transpireren en bibberen (tremor) uit onthouding - bij het stoppen met Coke kan het zijn dat je ook gaat transpireren of bibberen, maar dit komt dan omdat je je geestelijk zit op te fucken. Het verschil? Door je geestelijk op te fucken en wat te bibberen kan er zich geen epileptisch insult voordoen, bij de tremor die zich voordoet bij het afkicken van alcohol kan dit wel.

Als je niet zo onnozel had geweest mij ook nog eens onnodig te beledigen had ik vriendelijker gereageerd man, maar jij zet echt op elke mogelijke manier zowel je intellect alsmede je kennis en jezelf voor schut.

Jammer dat ik er me zo aan te pletter erger, want eigenlijk is het best wel grappig!

Grtz!
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Nou nou, Mananas, laten we het alsjeblieft gezellig houden hier. Er is geen reden om zo te reageren, al moet ik zeggen HoneyC ook niet al te vriendelijk reageerde eerder. Dus ik snap de irritatie wel. Maar, om dat mij te verwelkomen met een;
"Denk even na voor je zoiets idioot uit je bek gooit, man."
wat heb ik jou misdaan?
Maar goed, dus graag niet te persoonlijk op de man spelen hier, dat is nergens voor nodig.

Ik had het daar graag bij willen laten, was het niet dat ik ondanks je goede argumenten ik toch vind dat je fout zit. Of het nu 'officieel' is dat coke een softdrug is, zou dat toch graag eens bevestigd willen zien want ik weet niet waar jij je info vandaan haalt. In het dagelijks leven is coke gewoon een hard drug. En of het nu uitputting is of een eventueel dodelijk effect van gebruiken, zodra drugs een ontwenning effect veroorzaken na langdurig gebruik, zijn het hard drugs. Daarvoor hoeven deze niet eventueel dodelijk te zijn zoals bij alcohol onthouding zoals jij heel juist aanvoerde.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mdma wordt toch ook gezien als harddrug? En daarbij zijn bij het stoppen met gebruiken daarvan geen ontwenningsverschijnselen. Hoe dan ook, soft- en harddrugs zijn natuurlijk maar labeltjes zodat dingen netjes in hokjes gestopt kunnen worden. Een over-simplificatie van dingen. Je kan imo beter spreken van soft-use en hard-use of iets dergelijks en elke stof als een compleet op zichzelf staand iets met specifieke kenmerken beschouwen, want dat is wat het is.

Interessant trouwens hoe je jouw heroïne gebruik omschrijft leveldesigner. Dat is precies wat ik ook terug zag in die documentaire. Dat mensen na een tijd gaan gebruiken simpelweg om zich enigszins normaal te voelen, niet euforisch ofzo. Al is alles relatief denk ik.
P
PorcoDioLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zo waar indd, op een gegeven moment gebruik je echt geen smack meer omdat je het zo leuk vind...
worstel nu zelf al jaren met meerdere verslavingen, waaronder H, het stomme is, ik was er zo klaar mee dat ik 2 keer alles heb afgebouwd naar 0, benzo's methadon heroine drinken pep coke keta etc.. helemaal nix meer, maarja dan kwam altijd dat stomme idee van: nog 1 keertje, dat kan wel, en dan is het ook weer extra lekker en extra hard gaan!
en ik weet van mezelf heus wel dat dat niet zo werkt, maar toch hield ik mezelf heilig voor dat het na alles wat ik achter me had gelaten wel aan zou kunnen het bij 1 keer te laten,
en daar ga je weer, steeds harder, vaker meer etc.. nee smack is echt niet leuk meer als je het nodig hebt om je normaal te voelen, dat is trouwens met elke drugs zo, het heftige van smack is ook de lichamelijke trammalant die erbij komt kijken als je stopt.. het naarste gevoel dat ik ooit heb ervaren, zou het mijn ergste vijand niet toewensen..

Bij mij begon het trouwens ook met eens in de maand, en dat ging best een tijdje goed, maar het is zo makkelijk voor Heroine om je in haar grip te krijgen, bijna geen ziel kan haar weerstaan... ken maar weinig mensen die echt al meerdere jaren zijn gestopt... en iedereen denkt dat het wel een keertje kan, zo begon ik zelf ook, dat is echt de grootste trick ever gewoon...
als mensen iets tering lekker vinden dan willen ze gewoon meer, zo werkt het nou eenmaal..
H
HoneyCLid
01-01-2024, 00:00
#8
PorcoDio zei:
als mensen iets tering lekker vinden dan willen ze gewoon meer, zo werkt het nou eenmaal..
Klik om te vergroten...


Duidelijker kan et niet.
s
straatmadeliefLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wat is de juiste dosis als je eens heroine zou willen proberen te snuiven, met weinig ervaring met opiaten? En wat is de dosis met chinezen?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Gefeliciteerd Mananas, je hebt zojuist een officiele waarschuwing gewonnen... Dit soort gedrag tolereren we hier niet en bovendien is dit niet de eerste keer dat je zo uit je dak gaat tegen anderen hier. HoneyC reageert wellicht niet heel aardig, maar vervolgens ga jij daar nog veel onaardiger overheen en vind je het ook nog eens nodig om leveldesigner te beledigen terwijl die er niks mee te maken heeft.

Laten we het een beetje gezellig houden hier, ik zie het helaas vaker uit de hand lopen bij jou Mananas. Hoe ironisch ook, doe eens een keer rustig mananas :stoned:
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Het vervelende van het internet is dat het met 1 x Enter er staat. Daarom dus nooit iets schrijven wanneer je boos bent. Het kost inspanning maar je zult er zelf ook profijt van hebben Mananas.

Denk dat wat betreft de werking van een middel bij langer verslaafd zijn het allemaal hetzelfde is. Zo sprak ik eens iemand die aan GHB verslaafd was en hij ervoer ook die rush niet meer, het verdoofde hem enkel nog. En zo is het ook met heroine, al gaat t daarbij nog verder lijkt t wel. gebruik je t niet dan ben je ziek en niet in staat tot normaal handelen, heb je t wel dan kun je normaal de dag door. En gebruik je dan veel dan val je enkel nog in slaap, en hebt nog amper die echte rush als in het begin.
H
HoneyCLid
01-01-2024, 00:00
#12
leveldesigner zei:
Het vervelende van het internet is dat het met 1 x Enter er staat. Daarom dus nooit iets schrijven wanneer je boos bent. Het kost inspanning maar je zult er zelf ook profijt van hebben Mananas.

Denk dat wat betreft de werking van een middel bij langer verslaafd zijn het allemaal hetzelfde is. Zo sprak ik eens iemand die aan GHB verslaafd was en hij ervoer ook die rush niet meer, het verdoofde hem enkel nog. En zo is het ook met heroine, al gaat t daarbij nog verder lijkt t wel. gebruik je t niet dan ben je ziek en niet in staat tot normaal handelen, heb je t wel dan kun je normaal de dag door. En gebruik je dan veel dan val je enkel nog in slaap, en hebt nog amper die echte rush als in het begin.
Klik om te vergroten...


Wat nou als je de eerste keer niet 'de rush' voelt.. Moet je dan vaker gebruiken of heb je dan gewoon shitty H weten te bemachtigen?
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ja, vrees dat je dan gewoon slechte (zwaar versneden) dope hebt gehad.
De kwaliteit is nml om 'te janken' de laatste 10 jaar, vergeleken met de jaren '80 en '90.
Volgend justitie rapporten van een paar jaar geleden lag de straat kwaliteit van heroine rond de 35 tot 40% puur. Dat is niet veel maar nog steeds voldoende om m goed te voelen. Vrees dus dat die dope die jij gebruikte slechts 10% ofzo bevatte.
Goede heroine voel je zeker. Toen ik in 1984 begon had je pure (98%) heroine op straat. En kwart gram was meer dan genoeg om volledig in coma te raken. Zelfs al gebruik je nu 2 gram dan nog bereik je dat punt niet. Daarom lijkt t ook alsof de heroine nu anders geproduceerd wordt. Ik maar dit niet enkel op uit de sterkte van de dope maar vooral ook omdat de dope nu veel vatbaarder is voor zuurstof. Klinkt raar, maar vroeger kon je een zak dope gewoon een paar uur open laten liggen. Het werd dan iets zakker maar niet veel. Doe je dat met dope van nu dan is deze een stuk zwakker in slechts een paar uur. Veel mensen weten dit niet, ik kaart dit punt dan ook al zeker een paar jaar hier aan.
H
HoneyCLid
01-01-2024, 00:00
#14
leveldesigner zei:
Ja, vrees dat je dan gewoon slechte (zwaar versneden) dope hebt gehad.
De kwaliteit is nml om 'te janken' de laatste 10 jaar, vergeleken met de jaren '80 en '90.
Volgend justitie rapporten van een paar jaar geleden lag de straat kwaliteit van heroine rond de 35 tot 40% puur. Dat is niet veel maar nog steeds voldoende om m goed te voelen. Vrees dus dat die dope die jij gebruikte slechts 10% ofzo bevatte.
Goede heroine voel je zeker. Toen ik in 1984 begon had je pure (98%) heroine op straat. En kwart gram was meer dan genoeg om volledig in coma te raken. Zelfs al gebruik je nu 2 gram dan nog bereik je dat punt niet. Daarom lijkt t ook alsof de heroine nu anders geproduceerd wordt. Ik maar dit niet enkel op uit de sterkte van de dope maar vooral ook omdat de dope nu veel vatbaarder is voor zuurstof. Klinkt raar, maar vroeger kon je een zak dope gewoon een paar uur open laten liggen. Het werd dan iets zakker maar niet veel. Doe je dat met dope van nu dan is deze een stuk zwakker in slechts een paar uur. Veel mensen weten dit niet, ik kaart dit punt dan ook al zeker een paar jaar hier aan.
Klik om te vergroten...

Zo'n zonde dit! Tegenwoordig is ook bijna elke drugs zwaar verkloot en versneden met allerlei rotzooi.. jammer dit erg jammer
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zoals ik al schreef is de alle dope zwaar versneden dus je kunt zelfs als eerste keer gebruiker niet snel de fout in gaan. (zag eens iemand als eerste keer gebruiker 1 gram in 3 uur tijd oproken, dat was vroeger gewoon ondenkbaar!).
Maar toch, voorzichtigheid is geboden.

Dus, als eerste snuif zou ik zeggen 1/10 van een gram. En dan zeker 30 minuten wachten. Meestal begint een snuif na 5 minten al te werken en werkt hij na 20 minuten volop. Dat is tenminste mijn ervaring. Hangt erg af van hoe schoon je neus is, dus snuiten of beter zelfs goed spoelen met water en dan schoon maken met een papiertje. Raar praatje misschien maar dit kan echt ontzettend veel verschil maken !!

En een chinees. Het ligt eraan hoe je het chineest, de meeste eerste keer gebruikers kunnen de dope nog niet in olie vorm over de folie laten lopen. En dus laten ze hem in een hoopje verbranden op 1 plek. Op deze manier verbrand er meer dan je echt binnen krijgt, en dan heb je dus meer nodig. Zelfs al kun je het laten lopen dan kun je als eerste keer toch rustig 1/4 van een gram roken, of zelfs meer (niet 1/4 in een keer op folie doen, maar kleine mespuntjes). Hangt allemaal erg van de kwaliteit af natuurlijk.
Niet te grote chinesen maken daar je anders meer verliest waarschijnlijk.
En verder gewoon rustig aan doen, je merkt snel genoeg wanneer je teveel krijgt. Een OD ligt niet snel op de loer, je zult eerder slaap neigingen krijgen.

Erg belangrijk, de meeste eerste keer gebruikers worden misselijk. En dit vergalt bijna altijd hun eerste keer, wat ergens wel weer mooi is want meestal is dat dan ook de laatste keer voor ze. Dit komt omdat heroine natuurlijk een soort gif voor je lichaam is en je maag wil het dan ook zo snel mogelijk eruit hebben. Met snuiven is het natuurlijk duidelijk dat je het ook in je maag krijgt. Maar ook met chinesen gebeurt dit. Niet zozeer omdat je dope binnen krijgt maar omdat het in je speeksel komt en je dit doorslikt. Raadzaam is om na iedere chinees niet te slikken maar even je mond goed met water te spoelen, dit helpt erg.
Verder, moet je overgeven, hou dit dan vooral niet tegen. Veel mensen schijnen het eng te vinden, of zo onaagenaam dat ze het tegen houden, zolang mogelijk. Maar dit maakt dat je je misselijk brlijft voelen. Dus, mijn raad, gewoon direct overgeven dan want daarna voel je je dan weer prima en kun je je lekker stoned voelen.
H
HoneyCLid
01-01-2024, 00:00
#16
leveldesigner zei:
Zoals ik al schreef is de alle dope zwaar versneden dus je kunt zelfs als eerste keer gebruiker niet snel de fout in gaan. (zag eens iemand als eerste keer gebruiker 1 gram in 3 uur tijd oproken, dat was vroeger gewoon ondenkbaar!).
Maar toch, voorzichtigheid is geboden.

Dus, als eerste snuif zou ik zeggen 1/10 van een gram. En dan zeker 30 minuten wachten. Meestal begint een snuif na 5 minten al te werken en werkt hij na 20 minuten volop. Dat is tenminste mijn ervaring. Hangt erg af van hoe schoon je neus is, dus snuiten of beter zelfs goed spoelen met water en dan schoon maken met een papiertje. Raar praatje misschien maar dit kan echt ontzettend veel verschil maken !!

En een chinees. Het ligt eraan hoe je het chineest, de meeste eerste keer gebruikers kunnen de dope nog niet in olie vorm over de folie laten lopen. En dus laten ze hem in een hoopje verbranden op 1 plek. Op deze manier verbrand er meer dan je echt binnen krijgt, en dan heb je dus meer nodig. Zelfs al kun je het laten lopen dan kun je als eerste keer toch rustig 1/4 van een gram roken, of zelfs meer (niet 1/4 in een keer op folie doen, maar kleine mespuntjes). Hangt allemaal erg van de kwaliteit af natuurlijk.
Niet te grote chinesen maken daar je anders meer verliest waarschijnlijk.
En verder gewoon rustig aan doen, je merkt snel genoeg wanneer je teveel krijgt. Een OD ligt niet snel op de loer, je zult eerder slaap neigingen krijgen.

Erg belangrijk, de meeste eerste keer gebruikers worden misselijk. En dit vergalt bijna altijd hun eerste keer, wat ergens wel weer mooi is want meestal is dat dan ook de laatste keer voor ze. Dit komt omdat heroine natuurlijk een soort gif voor je lichaam is en je maag wil het dan ook zo snel mogelijk eruit hebben. Met snuiven is het natuurlijk duidelijk dat je het ook in je maag krijgt. Maar ook met chinesen gebeurt dit. Niet zozeer omdat je dope binnen krijgt maar omdat het in je speeksel komt en je dit doorslikt. Raadzaam is om na iedere chinees niet te slikken maar even je mond goed met water te spoelen, dit helpt erg.
Verder, moet je overgeven, hou dit dan vooral niet tegen. Veel mensen schijnen het eng te vinden, of zo onaagenaam dat ze het tegen houden, zolang mogelijk. Maar dit maakt dat je je misselijk brlijft voelen. Dus, mijn raad, gewoon direct overgeven dan want daarna voel je je dan weer prima en kun je je lekker stoned voelen.
Klik om te vergroten...


Je bent geweldig! Dank je wel voor de waardevolle tips. Hoop dat het morgen allemaal gaat zoals gewild :grin:
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#17
graag gedaan en veel plezier!

Leveldesigner.
s
straatmadeliefLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ja zeker bedankt!
Wat leuk is om te doen als je een keertje recreatief heroïne gebruikt zal niet veel meer zijn dan wat chillen en muziek luisteren denkik?
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ja, want zin om iets te doen heb je waarschijnlijk niet.
Zelf had ik mooie beelden wanneer ik mijn ogen sloot toen ik
voor de eerste keer gebruikte, maar ben erg visueel ingesteld.
Meeste hebben dat niet en vinden gewoon liggen met ogen
dicht het lekkerste. Wel ongemakkelijk in een stoel blijven
zitten dan, anders wordt je de volgende ochtend wakker en
ben je er doorheen geslapen, lol.
M
MananasLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ja, ik geef toe, ik heb een agressie-probleem...

Mijn excuses, tov iedereen.

Ik ben er zelfs voor in behandeling.

Soit, dit terzijde gelaten, heb ik wel degelijk gelijk over wat ik zei...

Gebruik maar eens dagelijks enkele grammetjes sosa, of gebruik maar eens dagelijks enkele grammetjes heroïne of GHB - dan zal je het verschil wel merken.

Nogmaals sorry, maar ik heb echt een probleem, ook in het echte leven (het is niet dat ik een trol ben) mijn agressie te uiten op een constructieve manier, en ik ben veel te gauw veel te heftig in mijn reacties.

Zelfs als ik vind dat iemand het verdient (wat natuurlijk praktisch altijd zo is als ik erover ga), dan nog heb ik daarna spijt van mijn reactie(s).

Dus even helder, ik heb een zwaar agressie-probleem, waarvoor ik tevens (verplicht) in behandeling ben.

Ik vind dit niet stoer of eender wat, integendeel, ik schaam mij hier voor - toch is het sterker dan mezelf...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."