Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe injecteren als je geen aders meer vind???

Hoe injecteren als je geen aders meer vind???

90 antwoorden
46 weergaven
18-5-2026
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Lake zei:
Frisko je kan vanaf hier niet onderscheiden wie in dit topic er wel en niets iets van af weten.. trust me.
Klik om te vergroten...
true maar ik zie ook dat er rond de pot gedraaid word en niet concreet op zn vcragen beantwoord word...

die antwoorden kunnen alleen arie,needlefreak,speeseend,tellius,of jaja ons geven denk ik :)
en miss nog iemand die verpleging oid doet ja :wave:
n
nightstalkerLid
01-01-2024, 00:00
#2
thanks voor je reactie.

Hmmm, het kan best zijn dat het aan mn methode ligt. Hoewel ik jaren speed/coke gesnoven heb, maar de situatie is ook helemaal anders nu. Heb het ook maar 2x geprobeerd, dus zal het eens onder goede omstandigheden gaan gebruiken, samen met jouw methode!

Ja dit lijkt de oplossing voor me! Heb 3x Subexone geprobeerd, wat dus helemaal niet aansloeg voor me. Het grootste voordeel lijkt me dat je die medicijnen kunt nemen, gelijk na je narcose. Dan KAN je gewoon niet meer gaan gebruiken. Of je zou al de implantaat er moeten gaan uitkrabben (ja ik heb er over nagedacht haha).
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#3
joh, sloeg die Suboxne helemaal niet aan??
heb zelf het geprobeert afgelopen weekend, was een hel!!
sloeg ook niet aan bij mij, maar dan in die zin dat ik NIET beter werd, maar wel echt 100% colt turkey de hele dag door moest brengen, (heb daar een topicje over gestart in dit forum).
dus, werd jij niet erg ziek dan?

over snuiven, even korte cursus, want de manier waarop je het doet bepaalt inderdaad voor de volle 100% of het werkt of niet. en ik denk dat t met coke en speed beter werkt daar het cristallen zijn, die branden misschien beter door alles heen(?).

dus, neus echt goed snuiten, dan warm water in je handen opvangen en het naar binnen snuiven door je neus. eerste 4 keer is dat proesten en hoesten, maar het werkt perfect.
wanneer je het water in je neus hebt, dan 1 neusgat dichthouden en met kracht het water door het andere neusgat uitblazen, dit verschillende keren herhalen met beide neusgaten. je zult zien dat er dan toch nog van alles uitkomt ondanks dat je dacht dat het al schoon was.
dan 2 wc papier velletjes opvouwen en oprollen tot een staafje, en deze dan zo diep als mogelijk is in een neusgat inbrengen. water staafje zal ook voeldoen denk ik maar ik doe het zo. wanneer je dit dan een paar keer herhaalt dan zul je zien dat er oude dope resten verwijdert worden en de neus echt goed schoon is. maar niet te lang doorgaan, anders maak je de neus te droog en pakt t de dope weer niet. dus niet te nat maar ook niet te droog binnenin.
wanneer je nu dan een snuif neemt dan zul je duidelijk de dope voelen branden binnenin. niet te hard snuiven anders snuif je het meer en deel zo je keel in.
dit moet goed werken, en door het schoonmaken met water is de schade nihil aan de slijmvliezen.
s
sam1Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Heej man,

Allereerst wil ik je zeggen dat je al die haters/onwetenden die ronduit belachelijke reacties geven over je vraag en van dit topic gewoon te negeren. Ik vind het knap dat jij met een zo een vraag/probleem eerlijk om tips,etc vraagt.

Zelf heb ik nooit geshot, ik chinees. Misschien heb je wat aan deze link:
regenboogapotheek.nl/safeshop/ (dit is trouwens een word-bestand)

Als ik mij niet vergis hebben zij ook nog een aantal nuttige links en tips staan m.b.t spuiten.
Waarschijnlijk heb je deze site al geraadpleegd, maar ik wilde je ook laten weten dat niet iedereen van die domme reacties geeft. Ik snap überhaupt niet wat men dan op dit forum doet.

Als ik mij niet vergis is dit forum er voor iedereen die op wat voor manier dan ook iets met drugs heeft te maken, dan wel interesse heeft hierin. Het minste wat we moeten doen is elkaar helpen. Of dit is met tips of gewoon een reactie om te steunen.

Zoals ik al eerder schreef, deze reactie is er een van om je te supporten. Misschien heb je wat aan de link. Sterkte de komende tijd man.

mazzels,
Sam
n
nightstalkerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Leveldesigner,
Hoeveel mg waren die subexone tabs? Hoeveel nam je per dag, en hoeveel was je gebruik van heroine of methadone voor je begint? En hoeveel uren tussen de laatste dosis heroine/methadon?
Deze factorn zijn HEEL belangrijk!
Welke medicatie nam je er nog bij om de symptomen te verzachten?

Subexone eerste keer was net als jij, hele dag cold turkey enz. De andere keren deed het toch wel iets, maar zeker neit genoeg om t te volharden Dus na 36-48u gaf ik al op omdat de cold turkey niet meer te doen was.
Waarom waren de andere 2 keren beter?
- heb veel langer gewacht, dus heb me ziek laten worden, zo lang ik t kon uithouden
- daarvoor heb ik mn gebruik, voor 10 dagen lang, zo minimaal mogelijk gehouden
- de dosis subexone was zeker verdubbelt. Normaal gezien wordt t op gebouwd (in mg) 2 2 4 4 8 8 10 10 8 8 4 4 2 2 , iets in deze aard. maar ik had veel meer nodig, ging zelf eerste dag gelijk al naar 8mg wat toch maximaal is vanwege de symptomen. Ik nam daar ook een reeks andere medicijnen bij voor de krampen/diaree, de pijn in de benen (supergoede medicatie, werkt top), bloeddruk verlager indien nodig, goede pijnstillers en een paar slaappillen. Zonder deze zou ik t niet doen.

Maar zeg ff, wat waren jouw omstandigheiden? Welke medicatie nam je er nog bij? gebruik enz..

EDIT
zie net je topic, zal daar wel mn antwoorden vinden op deze vragen. mss kunne we nog wat leren v elkaar
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#6
heb net geantwoord in die andere topic,
al met al hoeft t voor mij niet meer die Xuboxne.
maar, beter lees je verder in die andere topic die ik erover opende.
t
tremLid
01-01-2024, 00:00
#7
hey man, voeten of benen is toch ook nog een optie? maar ja tering.. als je echt geen aders meer over hebt, weet je natuurlijk wel hoe laat het is. te kut, dat chinezen dan ook te soft voor je is en geen oplossibng geeeft maar het juist erger maakt. lijkt er op dat je beter daar mee had kunnen beginnen maar daar het nu te laat voor is. gewoon kappen met dat spuiten en roken zou je zeggenm. Maar ja... sterkte man...

Fun4You zei:
Ik gebruik nu al bijna acht jaar heroïne, waarvan ik een drietal jaar heb gespoten. In het begin was het makkelijk maar op den duur ben ik van pure miserie terug op chinezen moeten overstappen. Het probleem is: ik moet veel, veel meer nemen dan toen ik het spoot en bijgevolg kost het me dus enorm veel geld per week. Ik heb dus vandeweek terug een pakje shoteuzen gaan kopen en geprobeerd om nog is een shotje te zetten maar het lukt me totaal niet of na heel lang proberen, ik heb zelfs is van 'smorgens 11 uur onafgebroken (buiten effe naar toilet gaan soms) tot 's avonds aan het porren en steken geweest tot het me dan rond middernacht eindelijk lukte maar daartegen ben je al zo opgefuckt en u aan het opwinden dat je er dan ook helemaal geen plezier meer aan hebt.
Ik heb nu verschillende filmpjes op Youtube gezien en documentaires over gebruikers en veel mensen die geen aders meer vinden, zeggen dat ze het gewoon in een spier spuiten, 'to muscle it' noemen ze dat dan. Ik heb gezien dat de meesten daarvoor de zijkant van hun schouder vanboven gebruiken en dan gewoon de naald er ineens inploffen en direct goed zitten zonder te kunnen zien waar ze prikken of dat er bloed terugkomt.
Ik vraag mij af hoe je dit moet doen en welk gevoel geeft dit dan? Doet dat geen pijn?
Ook zag ik de documentaire (Black Tar Heroin, the dark end of the street', een hele informatieve documentaire die enkele hardcore gebruikers van hero enkele jaren volgt, deze documentaire is wel een echte aanrader voor al wie er nog nooit mee te maken heeft gehad en wil beginnen, ik denk dat de meesten na het zien van deze docu wel twee keer zullen nadenken want het zijn echt schrijnende toestanden dat deze mensen meemaken). Maar in die documentaire kwam een vrouw en die vertelde dat, als zij geen aders vond en na uren proberen en echt doodziek te zijn (jezelf onderkotsen enzo) ze het gewoon ook vanboven in haar schouder ploft. Ze heeft dan wel een abses zegt ze maar vijf minuten later is ze dan ok en ze krijgt er ook een rush van.
Ikzelf heb al alles geprobeerd behalve dat, zelfs de aders op mijn voeten heb ik al geprobeerd omdat ze toch altijd zeggen dat mensen die in de cel zitten of in het leger tussen hun tenen of aan de voet spuiten, maar dat lukt mij allemaal niet.
Soms heb ik ook voor dat het net is alsof ik goed zit, dan komt er een volle stroom bloed terug (net zoals wanneer je in een ader goed zit) en dan begin ik stilletjes met te injecteren maar dan vanaf het moment dat het in mijn arm komt dan begint dat pijn te doen, maar echt een onhoudbare pijn verschrikkelijk, daarmee dat ik nooit ineens alles erin plof als ik denk goed te zitten, maar eerst een klein beetje vooruitspuit en als het dan direct geen pijn doet dan weet ik dat ik goed zit voor de rest, maar als ik wel die pijn krijg dan trek ik direct mijn naald terug uit mijn arm. Het is echt een raar gevoel, ik heb zelfs al is gehad toen ik een beetje meer gespoten had, dat ik hartkloppingen kreeg en duizelig werd, en pijn echt niet te doen. Hoe zou dit komen?
Aan de spuit en het bloed dat terugvloeit te zien, is het net alsof ik perfect goed in een ader zit en dan ineens zoiets, en die pijn duurt dan toch een dikke minuut ofzo hoor, het is echt zot worden en als je dan nog is ziek bent erbij is het echt geen fijn gevoel.
Daarmee dat ik nu eindelijk ook is een keer via een spier wil proberen maar ondanks zoeken op internet hoe je dat moet doen of het beste kan doen en hoe de spier of de juiste spier te vinden, heb ik hierover nog nergens informatie gevonden. Misschien kan iemand mij hier helpen met wat antwoorden want ik ben ervan overtuigd dat elke heroïne gebruiker die spuit dat ooit toch al is moet meegemaakt hebben?
Ik kan bijvoorbeeld niet meer spuiten in de plooi van mijn arm, daar waar de dokters enzo ook hun infusen inbrengen die plaatsen, wel als ik dat riskeer dan heb ik het voor, precies goed zitten en dan bam!
Ook juist onder mijn hand, aan de binnenzijde begin van de arm, daar heb ik het ook al voorgehad.
Normaal gezien als er bloed goed mee terugkomt dan zit je toch zo ie zo goed of vergis ik mij?
Aan het gevoel daarvan te beoordelen blijkbaar wel....
Klik om te vergroten...
n
neboeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Alles is voor mijzelf zeer herkenbaar, heb deze ellende van geen aders vinden gestold bloed in je spuit van het klooie dicht geslipte naalden , super vette aders hebben tot dat naaldje in de buurt kom en weg zijn ze. In spanje, Madrid, In de Carabachel lieten ze het door hun maatje in hun nek spuiten. armen werden daar dagelijks gecontroleerd op straffe van eenzame opsluiting 14 dagen,
Ik wilde zelfs een infuus lekker verder dromen dus. Nu een 10 jaar verder het enige wat ik er aan over gehouden, is dat ik zowat stik als ik boven mijn hoofd wil werken. Dat gaat niet meer het lijkt wel of je armen terstond verzuren, Miep moet het plafond nu witten, ik geef aanwijzingen,
Gegroet Jacob
a
afraidtechLid
01-01-2024, 00:00
#9
wat is er trouwens mis met de halsslagader? (of heb ik Christiane f te vaak gezien :) ) of de slagader in je pols of in je lies,

Wel frapant dat ik practisch nog maagdelijk ben qua spuiten (enkel vier wat geëxperimenteerd) en dat ik nog meer plekken kan verzinnen dan jij? En zo zijn er genoeg plekken, for instance boven op je hand zijn toch ook aders en vaak zijn die ook nog eens makkelijk te vonden maar goed laat je ons wel weten wat je nieuwe plekje geworden is :)



Oe en er zitten nog wat grote aders op je lul :) maar serieus zou het mogelijk zijn zonder al te grote risicos? Of ben ik nou heel ziek aan het denken :tongueout:
n
nightstalkerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dat zal ie wel weten hoor.
Ik (probeer toch) spuit OVERAL behalve in de nek. Dus onderarm/bovenarm, pols, hand, hiel, voet, enkel, scheen, kuit, overal waar ik aankan op de benen. Schouders als ik eentje zie. Altijd zorgen dat je geen slagader meehebt, en de juiste stappen volgen (zoals in die link die ik hiervoor gepost heb) kan er eigenlijk weinig fout gebeuren. Nadeel bij mensen zoals ik, een ader vinden, lukt dan wel, maar die exploit ik dan zo hard dat ie ook weer niet meer gaat (na een hele tijd andere plekken te proberen natuurlijk)

jA IK WIL EEN INFUUS :)

op^je lul, ja als het echt een grote ader is en zeker GEEN slagader, want moest je in een slagader spuiten, die naar je lul loopt, dan is ie kapot for life geloof me maar.. aaauwww de pijn.. heb t éémaal in mn arm/hand gehad, nog nooit zo dik zien staan 2x zo erg dan verstuiking.
Dus in je lul kan t wel.
a
afraidtechLid
01-01-2024, 00:00
#11
Het was ook puur een theorie :) maar ik eigenlijk nog niet waarom slagaders niet zo verstandig is.
n
nightstalkerLid
01-01-2024, 00:00
#12
genoeg over te vinden als je een wetenschappelijke uitleg wilt weten. Ik weet voor mij waarom ik het niet doe, dat is 3x gebeurd.
1ste keer: aan elleboog(tussen onder/boven arm, handpalm naar boven)
ik wist toen niet goed of het nou kwaad kan of hoe je t kan zien als je in een slagader zit (ja je voelt t wel, maar dus bloed loopt dan veel harder in de spuit). Na ong 50% inspuiten voelde ik mn hand branden, heeeeeeel veel pijn dus ik stopt gelijk na 60%+- dus er zat toch wel wat in. Dan begon mn hand tot over mn elleboog volledig rood te zien. Daarna begon mn hand ZO hard op te zwellen dat ik niet goed meer wist of t nou aan de flash of aan mn hand lag, maar had een getuige dus was real shit. Bijna naar de spoed gegaan, dat zag ik niet zitten en ging na een aantal uur toch grotendeels weg.

2 andere keren: pols, voel je gelijk dat t niet goed zit, dus na 10% erin begint t gelijk te branden en staat t erg dik, maar niet zo erg als eerste keer omdat t toen veel meer was.
Je slagadar voert t weg naar de lichaamsdelen en zo naar alle bloedvaten, dus er zit dan een kleine hoeveelheid in wat genoeg is om een serieuze reactie te gaan veroorzaken. Heel gevaarlijk!!! hierdoor zijn mensen hun hand kwijt geweest he, real shit
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#13
heb zelf 3 maanden gespoten, maar dat was in 1997, en toen zette mijn toenmalige vriending mijn shotjes, want die had er ervaring in. dus ondanks dat ik 3mmaanden heb geshot dagelijks heb ik zelf toch nog nooit een spuit ergens in mijn lichaam gezet. maar goed ook denk ik nu, want het is voor het eerst dat ik hoor dat je dus NIET in slagadres moet zitten. en dat was waarschijnlijk de eerste plek geweest waar ik het had uitgeprobeert, nu snap ik dus ook waarom mensen het in handen, of aan de buitenkant van hun arm etc zetten. dacht toen altijd al; waarom zo moeilijk, waarom niet gewoon in je elleboog aan de binnenkant.
maar nu weet ik dus waarom.

maar weet niet waarom tn niet kan, je zou juist denken dat die plekken uitgelezen zijn om in de shotten. wat maakt dat dit zo verkeerd afloopt?
n
nightstalkerLid
01-01-2024, 00:00
#14
nu er veel aders "uitgeschakeld" zijn, heb ik soms ook in een gewone ader dat ik op bepaalde plekken rood/gezwollen staan. (IK WEET DIT NIET ZEKER, er staat veel wetenschappelijkk info moet maar ff checken).

Je slagader voert bloed toe (duh), dus ook naar je arm/hand, vervolgens gaat een deel naar je bloedvaten, dus je bloedvaten worden deels gevuld met dat spul en blijft daar ff zitten voor t door kan, dus daar krijg je dan een reactie van je lichaam, net als je naast ja ader zou spuiten, maar dan helemaal verdeeld over je hand/arm

maar dit is niet t enige probleem. Je aders gaan vrij snel kapot als je t niet helemaal goed doet of te veel in dezelfde ader zou spuiten. Gewone aders heb je genoeg, maar slagaders heb je niet in zodanig overvloed dat je er ff 2 kan missen in je arm. Dus slechte bloedtoevoer in je ledematen zegt ook genoeg. Zijn waarschijnlijk nog betere redenen dan dit, dus ff google'en
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#15
dat klinkt allemaal heel erg logisch, bedankt voor de uitleg.
i
iceman4uLid
01-01-2024, 00:00
#16
ik wil alleen mijn maatje even bijstaan

tyfus .... lees en huiver beste jonge lezerttjjuhhsssss...

doorspuiten tot dat je aderen het niet meer aankunnen, abcessen, ontstekingen.

HEROINE IS EEN VLOEK !!
SPUITEN IS DE LAATSE FASE VAN JE LEVEN !!!
VERMIJDT HEROINE !! VERMIJDT DE INJECTIENAALD EN DE BASEPIPE !!

hero is echt een vloek waar je beter niet aan begint .
methadon medicinaal gebruiken kan nog maar ook niet te lang ( ik had na 3 maanden dagelijks gebruik geen enkel probleem om te stoppen ) ook morph kan je medicinaal lang gebruiken zonder problemen ( let wel er is een verschil tussen medicinaal gebruik en gebruik voor de vette fun ) :wave:
n
nightstalkerLid
01-01-2024, 00:00
#17
damn, nog nooit gehoord dat een dokter iemand Methadon zou gaan aanraden (indien geen heroineverslaving, zoals ik versta in jouw reactie?)
S
StrawberryCheescakeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Fun4You zei:
Ik gebruik nu al bijna acht jaar heroïne, waarvan ik een drietal jaar heb gespoten. In het begin was het makkelijk maar op den duur ben ik van pure miserie terug op chinezen moeten overstappen. Het probleem is: ik moet veel, veel meer nemen dan toen ik het spoot en bijgevolg kost het me dus enorm veel geld per week. Ik heb dus vandeweek terug een pakje shoteuzen gaan kopen en geprobeerd om nog is een shotje te zetten maar het lukt me totaal niet of na heel lang proberen, ik heb zelfs is van 'smorgens 11 uur onafgebroken (buiten effe naar toilet gaan soms) tot 's avonds aan het porren en steken geweest tot het me dan rond middernacht eindelijk lukte maar daartegen ben je al zo opgefuckt en u aan het opwinden dat je er dan ook helemaal geen plezier meer aan hebt.
Ik heb nu verschillende filmpjes op Youtube gezien en documentaires over gebruikers en veel mensen die geen aders meer vinden, zeggen dat ze het gewoon in een spier spuiten, 'to muscle it' noemen ze dat dan. Ik heb gezien dat de meesten daarvoor de zijkant van hun schouder vanboven gebruiken en dan gewoon de naald er ineens inploffen en direct goed zitten zonder te kunnen zien waar ze prikken of dat er bloed terugkomt.
Ik vraag mij af hoe je dit moet doen en welk gevoel geeft dit dan? Doet dat geen pijn?
Ook zag ik de documentaire (Black Tar Heroin, the dark end of the street', een hele informatieve documentaire die enkele hardcore gebruikers van hero enkele jaren volgt, deze documentaire is wel een echte aanrader voor al wie er nog nooit mee te maken heeft gehad en wil beginnen, ik denk dat de meesten na het zien van deze docu wel twee keer zullen nadenken want het zijn echt schrijnende toestanden dat deze mensen meemaken). Maar in die documentaire kwam een vrouw en die vertelde dat, als zij geen aders vond en na uren proberen en echt doodziek te zijn (jezelf onderkotsen enzo) ze het gewoon ook vanboven in haar schouder ploft. Ze heeft dan wel een abses zegt ze maar vijf minuten later is ze dan ok en ze krijgt er ook een rush van.
Ikzelf heb al alles geprobeerd behalve dat, zelfs de aders op mijn voeten heb ik al geprobeerd omdat ze toch altijd zeggen dat mensen die in de cel zitten of in het leger tussen hun tenen of aan de voet spuiten, maar dat lukt mij allemaal niet.
Soms heb ik ook voor dat het net is alsof ik goed zit, dan komt er een volle stroom bloed terug (net zoals wanneer je in een ader goed zit) en dan begin ik stilletjes met te injecteren maar dan vanaf het moment dat het in mijn arm komt dan begint dat pijn te doen, maar echt een onhoudbare pijn verschrikkelijk, daarmee dat ik nooit ineens alles erin plof als ik denk goed te zitten, maar eerst een klein beetje vooruitspuit en als het dan direct geen pijn doet dan weet ik dat ik goed zit voor de rest, maar als ik wel die pijn krijg dan trek ik direct mijn naald terug uit mijn arm. Het is echt een raar gevoel, ik heb zelfs al is gehad toen ik een beetje meer gespoten had, dat ik hartkloppingen kreeg en duizelig werd, en pijn echt niet te doen. Hoe zou dit komen?
Aan de spuit en het bloed dat terugvloeit te zien, is het net alsof ik perfect goed in een ader zit en dan ineens zoiets, en die pijn duurt dan toch een dikke minuut ofzo hoor, het is echt zot worden en als je dan nog is ziek bent erbij is het echt geen fijn gevoel.
Daarmee dat ik nu eindelijk ook is een keer via een spier wil proberen maar ondanks zoeken op internet hoe je dat moet doen of het beste kan doen en hoe de spier of de juiste spier te vinden, heb ik hierover nog nergens informatie gevonden. Misschien kan iemand mij hier helpen met wat antwoorden want ik ben ervan overtuigd dat elke heroïne gebruiker die spuit dat ooit toch al is moet meegemaakt hebben?
Ik kan bijvoorbeeld niet meer spuiten in de plooi van mijn arm, daar waar de dokters enzo ook hun infusen inbrengen die plaatsen, wel als ik dat riskeer dan heb ik het voor, precies goed zitten en dan bam!
Ook juist onder mijn hand, aan de binnenzijde begin van de arm, daar heb ik het ook al voorgehad.
Normaal gezien als er bloed goed mee terugkomt dan zit je toch zo ie zo goed of vergis ik mij?
Aan het gevoel daarvan te beoordelen blijkbaar wel....
Klik om te vergroten...
Hey dude , ik zit met exact hetzelfde probleem. Hoopte hierop een antwoord te vinden, waarvoor dit forum trouwens diende dacht ik ?
De reacties hier lezen heeft me gewoon pissed gemaakt, and thats fucking it. De meeste hier (lek 99%) weet simpelweg ni over wat ze spreken en toch willen sommigen "adviezen" geven, de meesten gebruiken deze topic (die ik serieus en belangrijk vind) als een manier om hun subjectieve mening over iets te zeggen over iets waar ze letterlijk niets vanaf weten. En of ze jou daarbij de grond soms zelfs instampen , beseffen ze niet eens) .
Da shotten gevaarlijk is en we het beter niet zouden doen, weet nen ezel ook.
Maae we zitten er nu mee. En het probleem is net dat als je op zo'n cruciaal moment geen correcte informatie krijgt, het juist gevaarlijk kan worden.
Dus hou aub jullie domme comments en overtuigingen en dus nutteloze ononderbouwde crap voor jullie zelf en probeer tenminste deze persoon met een kutprobleem te helpen. Lukt dat niet of ben je te "christelijk opgevoed" om dit goed te keuren, wat trouwens ook NIEMAND vraagt .. hou dan gewoon je mond en stuur een berichtje naar de flair of whatever om jullie mening te verkondigen.

Wat ik wél weet over dit topic; Je moet je aders idd genoeg laten rusten, er bestaat ook een zalf om ze sneller te laten genezen. Maar dat duurt te lang voor ons. Nu tenen, benen of voeten, zie ik gewoon geen aders .. dus dat is voor mij al uitgesloten. Wat ik zou aanraden is iemand zoeken die het zelf al lang genoeg doet, dat vragen of hij het je kan voortonen, dat raad ik eig sowieso al aan, bij elke shot zelfs in t begin..
Mss dat dit nog kan helpen ; een warm bad maakt je aders zichtbaarder, water drinken blijkbaar ook en de plaatsen zelf verwarmen met een warme doek.. allemaal dingen die zouden helpen maar voor mij niet zoveel deden.
Ik twijfel enorm over men lies. Omdat dat de duidelijkste ader is over heel men lichaam. Elke site raadt het zwaar af. Maar ik heb het al mensen zien doen.. 1 iemand zelfs altijd daar..
In de nek zou ik niet doen, heb ik 1x gezien bij iemand en ik bedacht me meteen; waar de fuck ben ik mee bezig..
Maar het zou na zijn KO'tje wel gelukt zijn 😅

Dus mijn advies zou gwn zijn ; wees voorzichtig, begin met heel weinig. Zoek iemand met veel ervaring.. of wacht tot ze genezen zijn (zalf)

Of we beginnen een deftige site waar antwoorden gescreend worden en indien nutteloos, verwijderd worden. :wink:

Sorry dak je ni meer kan helpen. Als jij ondertussen meer weet, kan je het mij ook laten weten asjeblieft ? En be careful !
Good Luck, Xana
J
Jet555Lid
01-01-2024, 00:00
#19
leveldesigner zei:
wat jammer joh, dat je toch het spuiten niet kunt laten, alhoewel ik het me wel kan voorstellen hoor. als je spuiten eenmaal gewend bent dan haalt chinesen en snuiven het er niet bij, alhoewel de werking van snuiven en spuiten behoorlijk overeen komen.
daarom verbaasd het me ook dat je dan chinesen boven snuiven verkiest, kun je misschien uitleggen waarom? is het omdat het snuiven niet goed lijkt te werken, dat je er niet veel van merkt. want als dat het geval is dan snuif je verkeerd, of je slijmvliezen zijn aangetast op een of andere manier, want snuiven is veel sterker dan chinesen.

zelf snuif ik als volgt, eerst spoel ik mijn neus met goed warm water, net zolang tot deze goed schoon is binnenin, (raar praatje, maar als je dit niet doet dan kan snuiven inderdaad weinig effect hebben). daarna goed je neus snuiten totdat alles eruit is, je kan de neusgaten vanbinnen een beetje droog maken met rolletjes toilet papier, maar niet te droog!
je merkt het vanzelf wanneer een snuif goed aanslaat, want dit prikt/brand dan behoorlijk in je neus. voel je dit niet dan is het of terecht gekomen in snot achterin je neus, of het is je keel ingegaan. en dan voel je er niet veel van of zelfs haast niets.

Minoya ken ik wel, was ook eens van plan daarheen te gaan. onder narcose afkicken is inderdaad ideaal. je wordt in slaap gemaakt en als je wakker wordt ben je 100% clean, echt ideaal. je moet wel een jaar lang daarna nog medicijnen slikken die opnieuw gebruiken onmogelijk maken.
Klik om te vergroten...
Ik ben dus 13 jaar gelden ook onder narcose afgekickt. Jezus, wat een ellende. Dat ging bij mij dus helemaal niet goed. Ik ben vreselijk ziek geweest. Ik weet niet waarom. Mijn mede cliënten niet. Maar kon zijn dat ik nog teveel methadon of dope in mijn lijf had zitten. Ik kreeg nadien nalorex en dat botste gigantisch in mijn lichaam. Ik kon niet meer praten pff. Als ik dat van te voren wist, had ik het cold turkey gedaan. En toch... Die andere twee die tegelijk met mij gingen, voelden zich kiplekker. Geen idee waarom het bij mij anders was
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#20
bedankt voor je reactie op dit punt Jet555!!!

want onder narcose afkicken wordt altijd gebracht als het wonder middel, ook hier in de forums. en dat is ook ok, want voor de meeste mensen is het waarschijnlijk ook niets minder dan een wonder middel. maar toch is het goed om ook eens de andere kant van de medaille te laten horen. want het kan inderdaad goed fout gaan. t schijnt dat t een bijzonder zware behandeling is die zelfs dodelijk kan zijn mocht hij helemaal verkeerd uitpakken. gewoon omdat t lichaam een dergelijk zware behandeling niet aan kan voor zoveel uur achter elkaar.

maar, heb nooit gehoord over ernstig ziek zijn na de behandeling, zoals in jou geval.
nu schreef je dat je ook aan de methadon had gezeten voor de behandeling, en voor zover ik heb begrepen is nu onder narcose enkel mogelijk wanneer je aan de dope zit, niet als je (ook) methadon gebruikt. maar 13 jaar geleden wisten ze dit misschien nog niet, en deden ze het toen dus wel.

heb zelf een jaartje rond gelopen met het idee om het te doen, onder narcose. maar ben tot de conclusie gekomen dat ik dat niet moet doen. omdat t zo zwaar en toch wel gevaarlijk is, maar vooral ook omdat je daarna dat een implantaat krijgt voor 9 maanden met ik meen Xuboxone, of een dergelijk middel. en dan kun je dus na 9 maanden weer daar vanaf kicken, (en op de forums hier kun je meerdere verhalen lezen over mensen die alweer jaren daaraan zitten en daar niet vanaf komen.)

dus, ben blij met dit bericht van jou.
onder narcose is fantastisch, maar helaas niet voor iedereen.
dat blijkt maar weer.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."