Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe een heroïneverslaving tot stand komt

Hoe een heroïneverslaving tot stand komt

42 antwoorden
51 weergaven
18-5-2026
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#1
Heroine is geen handige verslaving, de recreatieve waarde is negatief denk ik.

de verslaafden die ik ken hebben al moeite zat de ontwenningsverschijnselen tegen te gaan, laat staan ervan genieten.
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#2
leveldesigner zei:
Heroine maakt inderdaad dat mensen veranderen in hun gedrag. Meestal zijn het de wat oudere verslaafden, mensen die al jaren gebruiken, die kunnen bewaren voor de volgende dag. Voor hen is het niet zozeer meer een genots middel als wel een medicijn. Het ligt er ook maar net aan hoeveel je hebt, heb je genoeg dan is bewaren voor de volgende dag ook niet zo'n punt.

quote]

Dit klopt zeker.

Jij kent mijn situatie erg goed en je weet ook dat ik het destijds meer als medicijn gebruikte voor me pijn van me operatie.
Echter is het later ook een moeten geworden.Me lichaam wende er natuurlijk erg aan en werd meer en meer.

Op het einde was het gvd 3 gram per dag!



Bezorgdiemand zei:
Heftig om te lezen hoe een heroïneverslaving tot stand komt. Vaak hoor je ook dat het omgaan met "verkeerde vriendjes" een eerste aanzet is tot het gebruik van. Eenmaal verslaafd is er geen houden meer aan wordt weleens gezegd. Echter, ik ken dankzij mijn zus gebruikers die op de een of andere manier er wel mee weten om te gaan. Die bewaren bijvoorbeeld rotzooi voor de volgende morgen om niet ziek o.i.d. te worden. Maar mijn zus rookt gewoon alles in één keer op. Of het nu om een halve gram bruin gaat (weet niet of dat veel is voor een dag) of een half bolletje wit. Als het er is, moet het ook op.

Soms, heel soms geeft ze mij een steentje bruin in bewaring voor de volgende dag. Doe ik eerlijk gezegd niet graag, want ik wil eigenlijk niet met het spul geassocieerd worden. Maar het is mijn enige zus, en ook nog eentje met een karkater van goud! Behulpzaam voor iedereen, geeft zelfs haar laatste restje aan iemand anders die erom schreeuwt, zorgzaam. Kortom het karakter dat ze had voor haar verslaving heeft ze nog steeds.

Maar ik herken ook uit de antwoorden het ontkennen, tegenstrijdige antwoorden geven. Het tegen elkaar opspelen van mensen. Mensen die het goed voor hebben zwart maken bij anderen, etc.
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...



Juist omdat ik ook goed weet hoe het is , doe je er wel goed aan om haar te helpen.
Ik liet me vrouw het weg leggen en hoe erg ik er ook om vroeg en hoe ziek ik ook werd.Ze gaf het me niet.

ALs ik in jou schoenen zou staan ,zou ik het wel doen.Alleen om haar te helpen.
MAAR!!
Heb wel erg stevige schoenen want er zal vaker discussies , ruzies enz komen dat ze het wil hebben.

Het blijft natuurlijk altijd jou beslissing wat je moet doen.
h
hansje1963Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Iemand wel eens het boek "op de rug van vuile zwanen" of "het achterland" van René Stoute? Inmiddels ( 2000) overleden aan een verwaarloosde leverkwaal, daar staat ook goed beschreven hoe een verslaving tot stand komt en de shit die volgt.
Maar ook een boek waarin beschreven wordt dat het wél mogelijk is om van een heroineverslaving af te komen.
Met name het erin sluipen wordt in deze boeken goed verwoord door de schrijver, en hoe verdomt lekker die zooi is.Een goed boek, géén gids in verslavingsland maar de bittere waarheid.
A
Amfi_Tekno23Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik herken in dit verhaal een familielid. Ik zou graag zien dat hij ermee stopt maar hoe breng je een hero gebruiker dat aan zijn hoofd? Of moet dat echt vanuit hemzelf komen?
Ik ben bang dat hij zijn vriendin erin mee trekt, of geen vrienden overhoudt. De nonchalante houding herken ik ook. Dus het voelt voor mij ook alsof het geen zin heeft om er iets over te zeggen. Omdat, inderdaad hij zichzelf voorhoudt dat er allemaal niks aan de hand is en dat wij ons zorgen maken om niks ("ik gebruik tenslotte toch ook drugs? Dus ik ben net zo fout bezig")
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Welkom op het forum Amfi_Tekno23, en bedankt voor het delen van je verhaal.
Laat ik beginnen met het eind van je verhaal, dat je zelf ook drugs gebruikt en dan dus eigenlijk weinig recht van spreken hebt. Weet niet of je ook heroine gebruikt ofdat je bedoelt dat je andere drugs gebruikt. Mocht het eerste het geval zijn dan wordt het inderdaad moeilijk want dan word je inderdaad een stuk minder geloof waardig. Ookal bedoel je het oprecht en heb je misschien recht van spreken omdat je al veel langer gebruikt. Mocht je bedoelen dat je blowed dan is dat amper te vergelijken en groeit je recht van spreken zeg maar. Mocht je coke gebruiken dan wordt het alweer moeilijker.

Maak me wel echt zorgen over zijn vriendin, dat is echt slecht. Gebeurt zo vaak dat mensen gaan gebruiken omdat ze niet 'achter willen blijven' bij hun partner.
Dan over je hoofdvraag, hoe te helpen. Dat is echt heel moeilijk, want het moet echt 100% uit de persoon zelf komen, en dan moet deze het ook nog eens echt willen voor hem of haar zelf. Afkicken voor vader / moeder / broer, etc werkt gewoon niet. Helaas spreek ik uit ervaring, ben zelf vele decennia verslaafd geweest aan heroine. Vooral wanneer iemand net begonnen is wordt het moeilijk, omdat er dan nog niet echt sprake is van grote schade, op welk gebiedt dan ook. Na een paar jaar wordt meestal het gebit slecht, is men misschien dakloos, etc. Dat zijn dan gevolgen die de gebruiker niet zo makkelijk meer kan weg wuiven.

Dus, in praktijk is het vaak zo dat men toch eerst schade moet ondervinden, of echt zelf moet inzien dat het zo niet langer gaat. Heel veel succes,
n
neboeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het kost je al je geld en het enige gevoel na verloop van tijd is NIET ZIEK ZIJN, stoned ja waarschijnlijk te, al heb je dat zelf niet door.
Dat ik wil stoppen'' volgende week '' doe ik het niet weer bla bla ga zo maar door. nee als je wat beter na kan denken dan is heroine geen oplossing, Om een avond te stappen een biertje voldoet dan prima. Lieve mensen begin er niet aan ik kan het weten na vijfenveertig jaar aanklooien met die zooi, Er van af komen moet je zo snel doen als je kan, de grap is je vergooit je leven en dat krijg je niet meer terug, als je tegen de zestig loopt denk je ''goh had ik het maar anders gedaan''
en een boek zit niemand op te wachten, Het lijkt allemaal stoer en ik weet dat het een levenswijze kan zijn bv nooit geen sokken en nooit een onderbroek aan maar wel een dure zonnebril hoe gek kan je worden.
Het gaat jullie goed groetjes uit ..............................grollo of zo

neboe
O
OxcymanLid
01-01-2024, 00:00
#7
neboe zei:
.....en het enige gevoel na verloop van tijd is NIET ZIEK ZIJN, stoned ja waarschijnlijk te, al heb je dat zelf niet door......
Ik kan me nu dus echt levendig voorstellen, na alle ellende die ik heb met het stoppen met Oxycontin, wat voor een hel het moet zijn, om te stoppen met die heroine.
Als ik dan hier elders op het Forum lees, dat er mensen zijn, die de heroine eens willen proberen, dan val ik toch echt bijna van mijn stoel af.
En dan denk ik nog eens terug aan Theo, in een ontwennings kliniek waar wij samen zaten, ik voor alcohol en hij voor de heroine, die tegen mij zei: (ik had hem gevraagd of dat spul met de naam Heroine nou echt zó lekker was)
Oxcyman, DOE HET NOOIT
Klik om te vergroten...
p
poppyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Euphorogenesis zei:
Ik zou heroine wel willen proberen, kijken of het zo goed is als iedereen zegt. Ik kan me niet voorstelle dat het beter is dan oxy of fentanyl. En word ik verslaafd, dan kick ik gewoon weer af als het op is daar ik ten zeertse betwijfel dat je van een zakje van 1g al verslaafd ben qua tolerantie. Dat is moeilijk, maar ik heb het al eens gedaan.
Klik om te vergroten...
dit is alweer een paar jaar geleden maar ik reageer toch omdat precies zo bij mij is gegeaan ik ben ook zelf van fentanyl afgekickt en dat is gelukt want ik dacht dat ik t zelf aan kon maar ben toen langzaam weer s oxycodon gaan doen en uit eidenlijk was ik terug bij af. en op een dag kon ik niet aan fenta en oxy komen en heb ik uit wanhoop heroine gehaald ik was er sws al nieuwschierig naar en had er ook niet veel van verwacht aangezien de high van opiaten bij mij altijd meer heel kort duurt ik ben er achtergekomen dat ik het meer doe voor de verdoving omdat ik veel pieker maar dat is een ander verhaal iniedergeval heb de heroine geprobeerd vond het minder chill dan fenta kwa inkick ik kauwde de pleisters maar ben er toch verslaafd aan geraakt. in mijn ogen is elke opiaat/opiode het zelfde en wat die jonge daar boven helemaal plaaste klopt precies maar denk dat de meeste mense nog niet ver genoeg zijn om dat te accepteren
p
poppyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Datwel zei:
Wat ik als grootste probleem ervaar van heroïne (en andere sterke opiaten) is dat de herinnering eraan zo verschilt van de werkelijkheid. Zoals TS al schrijft is het effect niet heel bijzonder, even afgezien van de hele goede ervaringen die er natuurlijk ook zijn maar dan met name in het begin van het gebruik, en zou het geen aanleiding moeten zijn tot zo'n heftige afhankelijkheid.
Maar, zodra de verslaving zijn intrede heeft gedaan vertelt ons instinct ons dat we het moeten gebruiken ondanks dat we weten dan we dat juist niet moeten doen. Het instinct verfraait de herinneringen en de beleving die we ervaren als we aan heroïne denken wordt een mooie.
Het wordt een ongrijpbaar iets, je krijgt er geen vat op. Je weet beter maar doe het tegenovergestelde.

Het is ook niet zozeer de dope die met onze hersenen aan de haal gaat maar eerder de manier waarop ons beloningssysteem werkt. Zodra dat systeem geprikkeld wordt gaat het ervan uit dat de oorzaak van die prikkeling een goed iets is en dat we dat weer moeten doen.
Dankzij dat systeem blijven we eten, sex hebben, socializen etc.. Maar het systeem is niet kritisch en geeft ons geen advies over de aard van de prikkel en of deze wel echt goed voor ons is.
Daar hebben we een ander deel van onze hersenen voor nodig dat leert van ervaringen en waarin kennis kan worden opgeslagen over wat wel en niet goed is.
Helaas verliest dat deel van onze hersenen het vaak van ons instinct.
Die strijd tussen het oergevoel dat je vertelt dat je moet gebruiken en je verstand die je vertelt dat je het niet moet doen is een altijd maar weer terugkerende en uitputtende bezigheid waarbij het verstand vroeg of laat aan het kortste eind trekt waardoor je weer voor de bijl gaat.

Afkicken is daarom ook niet iets dat je met je verstand kan doen omdat je verstand eigenlijk geen partij is t.o.v. je instinct. Het is eerder een kwestie van je verstand uitzetten en de dope blindelings een grote rotschop geven en zo lang mogelijk uit de buurt houden.
Klik om te vergroten...
ik noem dat altijd dat bij het gebruik je een tweede persoon hebt gemaakt je hebt de echte jij die wilt gebruiken en je hebt de demoon zoals ik hem noem en die laat jou gebruiken maar jij wilt het eigenlijk maar zodra hij komt is het ontzettend lastig om weerstand te bieden en denk je uit eidenlijk oke laat maar nog een keer is wel relaxed opzich
a
angel23Lid
01-01-2024, 00:00
#10
angel23 zei:
Vergeet nooit dat heroine zeer verslavend is en ik weet dat uit eigen ervaring helaas.
Ik heb echt heel veel vrienden verloren door de drug of het leven dat je gaat lijden als je eenmaal zwaar verslaaft bent want op een moment komt het besef ik kan niet meer zonder en dan ga je dingen doen die je ik niet zou doen als ik niet verslaaft zou zijn geworden. Ik heb 14jaar in detentie
gezeten en bijna altijd door de drugs want het is duur en als je ziek bent en geen geld heb ga je gekke dingen doen tenminste ik wel
Ik ben nu al weer heel wat jaren aan de drugs en daar me bedoel ik heroine coca en pillen geen xtc maar ik ga meer voor de benzo zo als oxazepam bv.
Klik om te vergroten...

ps, op mijn profiel staat niet mijn goede leeftijd ik ben 47jaar nu en geen 33jaar :stoned:
p
pvh337Lid
01-01-2024, 00:00
#11
rudolf zei:
Ik zit nu met problemen dat ik me morfine van me arts niet meer krijg.
Omdat heroine en morfine dichtbij elkaar liggen , zit ik te denken om over te schakelen naar heroine.

Afkicken moet ik toch al van de morfine.
Daarom zal de korte tijd dat ik dit gebruik wel meevallen.

Klinkt heel naief dat ik zo denk , maar gebruik al 3 jaar morfine en sinds afgelopen donderdag zei me arts me ineens zonder te zetten.

Ik voel me zwaar klote en ben al 4 dagen/nachten wakker.
Klik om te vergroten...

ik raad het je SUPERSTERK af om met heroine te beginnen!!!!!!!!!!! ZEKER als vervangmiddel!!!!!!!! je gaat gewoon ALLES naar de klote helpen en geloof me men vriend, om daar af te geraken is een ware hel! en zeggen "voor een korte periode".. vergeet het!! je weet echt ni waaraan je begint! vertrouw de woorden van iemand die vanaf de leeftijd van 15 verslaafd is geweest na een dag of 2/3 uitproberen, school ni afgemaakt, ouders bestolen en bedrogen, mensen overvallen voor geld (en ik zweer het u, op die moment denk je ENKEL maar aan hoe aan geld geraken, eender welke manier) en dan als laatste, ALS je nog de kracht, moed en wil hebt (10 procent van de verslaafden)(+de ENIGE manier om voor altijd te stoppen is als je het echt zelf wilt!) dan staat je een helse rit te wachten!! (ook al heb je methadone).
mijn ervaring: na 7 verschillende instellingen en dankzij eigen wil en overvolle steun van men moeder ben ik nu al een paar jaar gestopt en geen haar op men lijf dat er aan denkt om nog eens te gebruiken, ook niet als het ergste met mij zou gebeuren en dat zweer ik!! pls blijf eraf..
D
DatwelLid
01-01-2024, 00:00
#12
Wat ik als grootste probleem ervaar van heroïne (en andere sterke opiaten) is dat de herinnering eraan zo verschilt van de werkelijkheid. Zoals TS al schrijft is het effect niet heel bijzonder, even afgezien van de hele goede ervaringen die er natuurlijk ook zijn maar dan met name in het begin van het gebruik, en zou het geen aanleiding moeten zijn tot zo'n heftige afhankelijkheid.
Maar, zodra de verslaving zijn intrede heeft gedaan vertelt ons instinct ons dat we het moeten gebruiken ondanks dat we weten dan we dat juist niet moeten doen. Het instinct verfraait de herinneringen en de beleving die we ervaren als we aan heroïne denken wordt een mooie.
Het wordt een ongrijpbaar iets, je krijgt er geen vat op. Je weet beter maar doe het tegenovergestelde.

Het is ook niet zozeer de dope die met onze hersenen aan de haal gaat maar eerder de manier waarop ons beloningssysteem werkt. Zodra dat systeem geprikkeld wordt gaat het ervan uit dat de oorzaak van die prikkeling een goed iets is en dat we dat weer moeten doen.
Dankzij dat systeem blijven we eten, sex hebben, socializen etc.. Maar het systeem is niet kritisch en geeft ons geen advies over de aard van de prikkel en of deze wel echt goed voor ons is.
Daar hebben we een ander deel van onze hersenen voor nodig dat leert van ervaringen en waarin kennis kan worden opgeslagen over wat wel en niet goed is.
Helaas verliest dat deel van onze hersenen het vaak van ons instinct.
Die strijd tussen het oergevoel dat je vertelt dat je moet gebruiken en je verstand die je vertelt dat je het niet moet doen is een altijd maar weer terugkerende en uitputtende bezigheid waarbij het verstand vroeg of laat aan het kortste eind trekt waardoor je weer voor de bijl gaat.

Afkicken is daarom ook niet iets dat je met je verstand kan doen omdat je verstand eigenlijk geen partij is t.o.v. je instinct. Het is eerder een kwestie van je verstand uitzetten en de dope blindelings een grote rotschop geven en zo lang mogelijk uit de buurt houden.
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#13
Datwel zei:
Wat ik als grootste probleem ervaar van heroïne (en andere sterke opiaten) is dat de herinnering eraan zo verschilt van de werkelijkheid. Zoals TS al schrijft is het effect niet heel bijzonder, even afgezien van de hele goede ervaringen die er natuurlijk ook zijn maar dan met name in het begin van het gebruik, en zou het geen aanleiding moeten zijn tot zo'n heftige afhankelijkheid.
Maar, zodra de verslaving zijn intrede heeft gedaan vertelt ons instinct ons dat we het moeten gebruiken ondanks dat we weten dan we dat juist niet moeten doen. Het instinct verfraait de herinneringen en de beleving die we ervaren als we aan heroïne denken wordt een mooie.
Het wordt een ongrijpbaar iets, je krijgt er geen vat op. Je weet beter maar doe het tegenovergestelde.

Het is ook niet zozeer de dope die met onze hersenen aan de haal gaat maar eerder de manier waarop ons beloningssysteem werkt. Zodra dat systeem geprikkeld wordt gaat het ervan uit dat de oorzaak van die prikkeling een goed iets is en dat we dat weer moeten doen.
Dankzij dat systeem blijven we eten, sex hebben, socializen etc.. Maar het systeem is niet kritisch en geeft ons geen advies over de aard van de prikkel en of deze wel echt goed voor ons is.
Daar hebben we een ander deel van onze hersenen voor nodig dat leert van ervaringen en waarin kennis kan worden opgeslagen over wat wel en niet goed is.
Helaas verliest dat deel van onze hersenen het vaak van ons instinct.
Die strijd tussen het oergevoel dat je vertelt dat je moet gebruiken en je verstand die je vertelt dat je het niet moet doen is een altijd maar weer terugkerende en uitputtende bezigheid waarbij het verstand vroeg of laat aan het kortste eind trekt waardoor je weer voor de bijl gaat.

Afkicken is daarom ook niet iets dat je met je verstand kan doen omdat je verstand eigenlijk geen partij is t.o.v. je instinct. Het is eerder een kwestie van je verstand uitzetten en de dope blindelings een grote rotschop geven en zo lang mogelijk uit de buurt houden.
Klik om te vergroten...


BULLSHIT ben je zelf verslaafd? Zeker dat ik op verstand ben gestabiliseerd dat weet ik toch wel zeker. Ga niet slim praten als je het zelf niet hebt meegemaakt en zo wel dan moet je er niet zoveel over nadenken want dan krijg je zo lap onzin. Ik ben met mijn volle verstand verslaafd geraakt bewust van alle ellende die ik aanricht. Ik voel emoties maar schakel ze uit en ben zelfs met een bewuste keus heroine gaan gebruiken. Natuurlijk wist ik dat ik ziek ging worden op den duur maar dat is de prijs die je betaald. En misschien mag het zo allemaal werken zoals je zegt maar voor mij gaat het de zon zo niet op. Ben bewust methadon verslaafd en als ik in de laatste jaren geen verstand had gekregen zou ik nu nog alles door elkaar gebruiken.
E
EuphorogenesisLid
01-01-2024, 00:00
#14
Datwel zei:
Wat ik als grootste probleem ervaar van heroïne (en andere sterke opiaten) is dat de herinnering eraan zo verschilt van de werkelijkheid. Zoals TS al schrijft is het effect niet heel bijzonder, even afgezien van de hele goede ervaringen die er natuurlijk ook zijn maar dan met name in het begin van het gebruik, en zou het geen aanleiding moeten zijn tot zo'n heftige afhankelijkheid.
Maar, zodra de verslaving zijn intrede heeft gedaan vertelt ons instinct ons dat we het moeten gebruiken ondanks dat we weten dan we dat juist niet moeten doen. Het instinct verfraait de herinneringen en de beleving die we ervaren als we aan heroïne denken wordt een mooie.
Het wordt een ongrijpbaar iets, je krijgt er geen vat op. Je weet beter maar doe het tegenovergestelde.

Het is ook niet zozeer de dope die met onze hersenen aan de haal gaat maar eerder de manier waarop ons beloningssysteem werkt. Zodra dat systeem geprikkeld wordt gaat het ervan uit dat de oorzaak van die prikkeling een goed iets is en dat we dat weer moeten doen.
Dankzij dat systeem blijven we eten, sex hebben, socializen etc.. Maar het systeem is niet kritisch en geeft ons geen advies over de aard van de prikkel en of deze wel echt goed voor ons is.
Daar hebben we een ander deel van onze hersenen voor nodig dat leert van ervaringen en waarin kennis kan worden opgeslagen over wat wel en niet goed is.
Helaas verliest dat deel van onze hersenen het vaak van ons instinct.
Die strijd tussen het oergevoel dat je vertelt dat je moet gebruiken en je verstand die je vertelt dat je het niet moet doen is een altijd maar weer terugkerende en uitputtende bezigheid waarbij het verstand vroeg of laat aan het kortste eind trekt waardoor je weer voor de bijl gaat.

Afkicken is daarom ook niet iets dat je met je verstand kan doen omdat je verstand eigenlijk geen partij is t.o.v. je instinct. Het is eerder een kwestie van je verstand uitzetten en de dope blindelings een grote rotschop geven en zo lang mogelijk uit de buurt houden.
Klik om te vergroten...

Als jou verstand geen partij is tegenover je instinct dan ben jij vast een impulsief iemand. Ik ben een behoorlijke tijd verslaafd geweest aan fentanyl, ken je vast wel. Die pleisters, 100x sterker dan morfine? Ik had een grote voorraad die op een gegeven moment op was. Toen heb ik de bewuste keuzen gemaakt om de ontwenning maar gewoon te doorstaan I.P.V op zoek te gaan naar een alternatief. Dat heb ik met mijn verstand gedaan, omdat ik graag spulletjes heb en niet alles wou verkopen om me een paar uurtjes weer lekker te voelen. Ik dacht, als ik dit nu gewoon volhoud dan heb ik daar ook geen last meer van. Zo gezegd zo gedaan.

Ik hou nog steeds van opiaten, en ik ben het niet met je eens dat de high niet zo bijzonder is als je eenmaal hebt gescored. Ik heb in de tussentijd verschillende soorten opiates gedaan, en elke keer weer als ik het neem voel ik me beter dan dat ik me ooit gevoeld heb. En dat is waar voor elke dosering, het nadeel is dat als je eenmaal verslaafd ben dat je veel grotere hoeveelheden nodig hebt om je weer net zo lekker te voelen.

Daarom ben ik blij dat ik niet meer verslaafd ben, A; geen ontwenning en B; dosering hoeft niet om de paar weken geëscaleerd te worden. Alhoewel ik door de fentanyl wel permanente ondergevoeligheid voor opiaten heb. Waar ik in de tijd voor de verslaving 15-20mg oxycodon moest nemen moet ik nu zonder uitzondering(onafhankelijk van hoe lang geleden me laatse gebruik was.) nu 50mg nemen voor hetzelfde effect.

Ik zou heroine wel willen proberen, kijken of het zo goed is als iedereen zegt. Ik kan me niet voorstelle dat het beter is dan oxy of fentanyl. En word ik verslaafd, dan kick ik gewoon weer af als het op is daar ik ten zeertse betwijfel dat je van een zakje van 1g al verslaafd ben qua tolerantie. Dat is moeilijk, maar ik heb het al eens gedaan.
D
DatwelLid
01-01-2024, 00:00
#15
Beste Willem, ten eerste is mijn naam niet BULLSHIT maar Datwel.
Of geef je hiermee aan dat je het niet kan verkroppen dat het afwijkt van jouw wereldje?
Het geeft niets als je je er niet in kan vinden want dat heb je nou eenmaal als je het over meningen en visies hebt. Maar let dan wel een beetje op je taalgebruik wil je?
Gil de laTourette is natuurlijk ook nog een mogelijkheid en in dat geval neem ik je niets kwalijk :wink: .

Bovenstaand verhaal is mijn persoonlijke bevinding. Uiteraard doe je ook veel met je verstand maar mijn ervaring is dat je met verstandelijke overwegingen geen verslaving kan verslaan.
Dat jij bewust een verslaving aangaat en bewust op een vervangend middel overstapt is natuurlijk een totaal ander verhaal en heeft niets met mijn boodschap te maken.
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#16
Maar evengoed klopt je tekst niet en ik ben het er niet mee eens ja misschien dat ik een beetje overdreven reageer. Aangezien ik zoveel kortzichtige dingen hier lees met name van mensen die het denken te weten en zelf niet eens gebruiken. Dan ook nog eens gaan vertellen dat stoppen helemaal niks met verstand te maken heeft. Heb toch heel wat mensen gezien die omdat ze verstandige keuzes maakten afgekickt zijn. Dus ik vind het behoorlijk naïef om te zeggen dat als je echt wil stoppen je er niet over na moet denken. Wat zou stoppen dan makkelijk zijn geweest en daarom keur ik af wat je zegt. Je praat erover alsof het iets heel makkelijks is en je motiveert me niet echt om wat te veranderen. Je tekst komt eerder provocerend over maar dat is mijn mening.

En ik heb geen Gil de laTourette als je dat al schelden vindt. Kan ik er wat aan doen dat ik het een beetje raar vind om mensen op een forum waar ze juist komen omdat ze willen gebruiken. Zeggen hoe ze moeten stoppen denk dat weinig mensen hier daar daadwerkelijk behoefte aan hebben. Maar wie ben ik omdat voor anderen in te vullen maar ik mag mijn mening hebben.
D
DatwelLid
01-01-2024, 00:00
#17
Nee Willem, dan begrijp je me toch echt verkeerd, ik zeg juist dat het daardoor zo moeilijk is.
De meeste dingen kun je doen of laten omdat je daar met je verstand achter staat, je maakt keuzes en die volg je op.
Mijn ervaring met heroïne e.d. is (en dat is inmiddels meer dan 20 jaar met alles erop en eraan en vele pogingen tot afkicken) dat je er geen verweer tegen kan bieden ondanks dat je met geheel je verstand tegen het gebruik ervan bent. Op de achtergrond speelt dus een nog sterker mechanisme mee dat ervoor zorgt dat je tegen beter weten in gaat gebruiken. Ik vraag me dan af wat voor een mechanisme dat is en doe een poging tot analyse.
Dat iemand uiteindelijk toch zijn wil tot afkicken kan vervullen is naar mijn mening meestal niet een keuze vanuit het verstand maar een gedwongen beslissing omdat de noodzaak tot afkicken de verslaving overstijgt. Men kiest niet uit vrije wil maar wordt vanuit een andere hoek min of meer gedwongen te stoppen waardoor er een zgn. keuze tot stoppen ontstaat.
In mijn geval was het zo dat ik geen opties meer had omdat ik op het punt stond alles en iedereen kwijt te raken, toen pas kreeg ik het voor elkaar ermee te stoppen. Dit terwijl ik al die jaren ervoor er net zo van overtuigd was dat ik moest afkicken.
En wat mij het meest boeit is dat ondanks alle ellende die ik heb meegemaakt de gedachte aan mijn gebruikers tijd positief is. Ook als ik aan dope denk geeft dat een positieve beleving, terwijl ik weet dat er niets positiefs aan is. Gedachten eraan zijn blijkbaar niet te vertrouwen.
Vandaar mijn opmerking dat je beter je verstand kan uitzetten en de dope zo ver mogelijk buiten de deur moet houden.
Verder gaat dit forum over drugs, over gebruik, de effecten, de bijwerkingen, de verslaving, de hele rambam...
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#18
Oké ik snap je punt maar met het stukje dat mensen verwachten dat je stopt als je gebruikt dat is volgens mij normaal. Dat ze iemand de richting van het stoppen op willen sturen dat gebeurt zeker wel maar in Nederland heb je de keuze. Als je wilt dat die druk weg is moet je gewoon eerlijk zijn over je gebruik en wat je wilt. Zelf hebben ze me laat ik zeggen 10 jaar lang naar klinieken gestuurd of ben gegaan omdat het verwacht werd. De laatste 3 keer was het volledig mijn eigen plan en ik dacht even de knop van stoppen en doorgaan om te zetten zodra ik opgenomen werd. Dat lukt mij niet heb het idee dat ik dingen zelf echt moet willen voor het lukt. Wou heel graag methadon in plaats van heroine dat heb ik gekregen en nu waardeer ik het ook dus gebruik ik als dank geen heroine. Natuurlijk kan ik zo weer halen en gaan gebruiken maar ik wil het niet en dat is een bewuste keuze waar ik toch met heel veel kracht achter moet staan. Laat ik me maar even gaan of even automatische piloot dan ben ik bang dat ik zo de fout in ga.

En al met al heb ik wel een beetje overdreven gereageerd maar geef een verslaafde eens ongelijk..
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#19
Datwel zei:
Beste Willem, ten eerste is mijn naam niet BULLSHIT maar Datwel.
Of geef je hiermee aan dat je het niet kan verkroppen dat het afwijkt van jouw wereldje?
Het geeft niets als je je er niet in kan vinden want dat heb je nou eenmaal als je het over meningen en visies hebt. Maar let dan wel een beetje op je taalgebruik wil je?
Gil de laTourette is natuurlijk ook nog een mogelijkheid en in dat geval neem ik je niets kwalijk :wink: .

Bovenstaand verhaal is mijn persoonlijke bevinding. Uiteraard doe je ook veel met je verstand maar mijn ervaring is dat je met verstandelijke overwegingen geen verslaving kan verslaan.
Dat jij bewust een verslaving aangaat en bewust op een vervangend middel overstapt is natuurlijk een totaal ander verhaal en heeft niets met mijn boodschap te maken.
Klik om te vergroten...


Ik vind dat jou berichten de GROOTSTE onzin zijn.
Heb je mijn topic al eens goed doorgelezen?

Jij wil dus zeggen dat ik 3 jaar geleden door mijn huisarts niet verslaafd ben geraakt aan de morfine en daarvoor naar een afkickcentrum moet?

Ik nu al 21 jaar rook en ook niet aan verslaafd ben?
Er bestaan immers geen verslavingen zeg je.

Je zegt dat Willen om zijn taal moet letten.Oke hij had sommige dingen anders kunnen formuleren , echter vind ik dat jou taal juist aangepast moet worden.
Weet je wel hoeveel mensen je hiermee kwetst omdat je ze eigenlijk uitmaakt als leugenaars en dergelijke.

Ik word zelf een beetje geiriteert door je berichten.
Je zei dat iedereen vrij is om te zeggen wat je wilt.Prima , heb je zeker gelijk in.
Echter vind ik dat Willem dat ook mag en zijn woorden mag formuleren wat hij wil , hoe hij dat wilt.
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#20
Het lag dus niet aan dat ik er geïrriteerd van raak als er gezegd wordt dat het in principe heel makkelijk is een verslaving tegen te gaan. Dat is het voor mij niet ik moet bij iedere stap die ik zet nadenken wat ik doe. Laat ik mezelf gaan dan is de kans op terugval gewoon te groot, en waar je tekst op neer komt is dat het een knop is die je om kan zetten. Ben heel vaak opgenomen geweest of ik wou of niet maar de laatste 3 keer wou ik zelf niets liever dan stoppen met alles. Bleef gewoon gebruiken tot de dag dat ik werd opgenomen omdat ik dacht zodra ik daar zit dan stop ik dat is dat. Dat ging niet zo makkelijk en 3 keer is het me niet gelukt die knop om te zetten ben van mening dat je van te voren heel goed moet weten wat je wilt en dan nog is het moeilijk.

En als ik mijn bericht teruglees zie ik dat ik in herhaling val maar eigenlijk boeit dat niet heb mijn punt..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."