"Bedankt voor jullie goede en toffe reactie!
@ Leveldesigner: Dit is idd ook datgene wat de huisarts zegt over dit dilemma.
Een echte keuze heb ik niet. Als ik ze niet zou nemen, dan kan ik nog niet eens gewoon stáán. Ook zegt hij, alle scans en rapporten van eerdere onderzoekers/specialisten raadplegende, dat er bij mij nu eenmaal geen nieuwe ruggegraat in kan worden gezet en toen ik zei van: Ik zie me dit opiaat niet nemen tot en met mijn levenseinde, had hij het antwoord van ''Nou, dat weet ik nog zo net niet...En ja, met die verdomde rugpijn ben ik al erg lang bezig! Buprenorfine pleisters hielpen me niet, en ik werd daar ook nog eens stevig depri van op de koop toe.
De enige pijnstillers, die ik kan nemen, zijn paracetamolletjes, en...de Oxcycontin.
Daaraan helpt geen lieve moeder meer.
Dat houdt nu eigenlijk in, dat een leven zónder, niet meer gaat. Dit te accepteren valt voor mij niet bepaald mee.
Ik vraag me af, of je na verloop van langere tijd niet steeds méér nodig hebt om hetzelfde pijnstillende effect te houden. Nu zijn het dus 3 tabletjes van 15 milligram. Verdeeld over een dag.
Ik weet niet, of dit verhoudings gewijs al erg veel is, of toch nu (nog) niet.
Aan bruin, of methadon te gaan nemen, zelfs maar te overwégen, nee dank u beleefd.
Daarvan heb ik al teveel ellende om me heen mogen ervaren, maar ook het gegeven, dat er mensen zijn die na verloop van tijd een ''overstap'' maken, verontrust mij.
Ene ''Theo'' in een ontwennings kliniek, ik zat daar toen voor een alcohol verslaving te bestrijden (hetgeen gelukt is gelukkig!!) die van het bruin af wilde komen, en mij op het hart drukte van Doe het nooit, dat houd ik stevig in gedachten.
Juist dat te hebben mogen meemaken bij mensen om me heen, heroine heeft twee van mijn vrienden het leven gekost zelfs, nee. Ik doe het niet.
Maar de oxcy alleen al nu, het maakt me onrustig.
ik neem aan, dat dit medicijn niet voor niets geheel onder de opium wet valt..."
In: Vragen Oxycontin!
1-1-2024