Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsxtc gebruiken om sociaal te worden

xtc gebruiken om sociaal te worden

91 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#1
@ Zeitgeist:

Mdma komt niet uit de psychiatrie, het was ooit ontwikkeld om
bloedstolling te bevorderen.
Z
ZeitgeistLid
01-01-2024, 00:00
#2
Cooper zei:
@ Zeitgeist:

Mdma komt niet uit de psychiatrie, het was ooit ontwikkeld om
bloedstolling te bevorderen.
Klik om te vergroten...

klopt, maar het is wel gebruikt in de psychiatrie en met succes...

In de jaren zeventig kwam het middel in zwang in de psychiatrie en psychotherapie, waar het gebruikt werd ter ondersteuning van de behandeling van depressieve en neurotische patiënten, en in relatietherapie.
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zeitgeist zei:
Cooper zei:
@ Zeitgeist:

Mdma komt niet uit de psychiatrie, het was ooit ontwikkeld om
bloedstolling te bevorderen.
Klik om te vergroten...

klopt, maar het is wel gebruikt in de psychiatrie en met succes...

In de jaren zeventig kwam het middel in zwang in de psychiatrie en psychotherapie, waar het gebruikt werd ter ondersteuning van de behandeling van depressieve en neurotische patiënten, en in relatietherapie.
Klik om te vergroten...
Dat klopt, maar daar is niet voor niets een streep door gezet. En daarbij werd het gebruikt onder deskundig toezicht.

Als deze jongeman, die naar mijn idee geen drol snapt van het geheel, onder het mom van self therapy XTC wil gaan slikken om zich happy en sociaal te voelen, werkt hij zichzelf binnen de kortste keren tegen de vlakte.
C
Casplantje.Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik schrik een beetje van het verhaal van de topicstarter. Ik denk namelijk niet eens dat je veel verstand van of ervaring met drugs moet hebben om te weten dat bij overmatig gebruik van XTC een depri veel harder terugkomt.
Ik denk dat het je inmiddels wel vaak genoeg is gezegd dat XTC niet de oplossing is, maar ik snap je machteloze gevoel. Natuurlijk gaat elke tiener wel door dalen, maar sommige gaan veel dieper dan anderen. Zelf ben ik ook behoorlijk ongelukkig geweest tussen mijn 14e en 17e. Ik was toen enorm onzeker en verlegen en had enorm veel moeite om met nieuwe mensen om te gaan. Maar toen ik naar een andere sportvereniging ging werd het allemaal beter. We gingen namelijk altijd met het team uit op zaterdagavond en toen ik de eerste de beste keer gelijk goed dronken was durfde ik plotseling mijn scheur open te trekken. Daarna durfde ik het ook zonder drank. Ik heb nog steeds wel een beetje last van verlegenheid bij nieuwe mensen, maar dat gaat erg snel over en daar heb ik nu ook echt geen alcohol meer voor nodig.

De beste tips die ik je kan geven zijn daarom:
1.Ga eens goed aan de zuip. Je zegt wel dat je je de dag daarna kut voelt, maar in het gunstigste geval heb je het daarna ook veel minder nodig, omdat je plotseling veel beter weet hoe je met mensen met praten. Je zei dat je het zat was dat je vrienden gingen feesten en lol hadden... Dus schijnbaar heb je vrienden die uitgaan. Dit maakt het alleen maar makkelijker. Vraag gewoon of je een keer meemag.
2.Ga op sport of een ander soort vereniging. Zo kom je heel makkelijk met mensen in contact, anders dan op school. Als je al op een vereniging zit kun je misschien beter naar een andere gaan om een nieuwe start te maken.
3.Stop godverredomme met blowen. Sommige mensen schijnen er heel creatief en gevat van te worden, maar ik ken eigenlijk alleen maar mensen (waaronder ikzelf..) die er stil en dom/giechelig van worden. Natuurlijk is het leuk en bekijk je de wereld van een heel andere kant, maar je wordt er zeker niet socialer van.

Serieus man, heel veel sterkte! Zoals al eerder gezegd, die tienerjaren gaan eens voorbij, maar ik begrijp dat het moeilijk is om daar op te wachten. De bovenstaande tips hebben mij enorm geholpen.. Hopelijk heb jij er ook iets aan.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#5
Casplantje. zei:
Ik schrik een beetje van het verhaal van de topicstarter. Ik denk namelijk niet eens dat je veel verstand van of ervaring met drugs moet hebben om te weten dat bij overmatig gebruik van XTC een depri veel harder terugkomt.
Ik denk dat het je inmiddels wel vaak genoeg is gezegd dat XTC niet de oplossing is, maar ik snap je machteloze gevoel. Natuurlijk gaat elke tiener wel door dalen, maar sommige gaan veel dieper dan anderen. Zelf ben ik ook behoorlijk ongelukkig geweest tussen mijn 14e en 17e. Ik was toen enorm onzeker en verlegen en had enorm veel moeite om met nieuwe mensen om te gaan. Maar toen ik naar een andere sportvereniging ging werd het allemaal beter. We gingen namelijk altijd met het team uit op zaterdagavond en toen ik de eerste de beste keer gelijk goed dronken was durfde ik plotseling mijn scheur open te trekken. Daarna durfde ik het ook zonder drank. Ik heb nog steeds wel een beetje last van verlegenheid bij nieuwe mensen, maar dat gaat erg snel over en daar heb ik nu ook echt geen alcohol meer voor nodig.

De beste tips die ik je kan geven zijn daarom:
1.Ga eens goed aan de zuip. Je zegt wel dat je je de dag daarna kut voelt, maar in het gunstigste geval heb je het daarna ook veel minder nodig, omdat je plotseling veel beter weet hoe je met mensen met praten. Je zei dat je het zat was dat je vrienden gingen feesten en lol hadden... Dus schijnbaar heb je vrienden die uitgaan. Dit maakt het alleen maar makkelijker. Vraag gewoon of je een keer meemag.
2.Ga op sport of een ander soort vereniging. Zo kom je heel makkelijk met mensen in contact, anders dan op school. Als je al op een vereniging zit kun je misschien beter naar een andere gaan om een nieuwe start te maken.
3.Stop godverredomme met blowen. Sommige mensen schijnen er heel creatief en gevat van te worden, maar ik ken eigenlijk alleen maar mensen (waaronder ikzelf..) die er stil en dom/giechelig van worden. Natuurlijk is het leuk en bekijk je de wereld van een heel andere kant, maar je wordt er zeker niet socialer van.

Serieus man, heel veel sterkte! Zoals al eerder gezegd, die tienerjaren gaan eens voorbij, maar ik begrijp dat het moeilijk is om daar op te wachten. De bovenstaande tips hebben mij enorm geholpen.. Hopelijk heb jij er ook iets aan.
Klik om te vergroten...

Je advies is goed bedoeld en bevat zeker waarheden, maar jij moet toch echt eens van dat bekrompen beeld van alcohol vs. drugs af. Er is namelijk geen onderscheid, alcohol is een drug, en ook nog eens een schadelijke. Dus 'ga eens goed aan de zuip' is geen advies dat je lichtzinnig moet uitdelen, zeker niet aan iemand die sociaal onhandig is en daardoor waarschijnlijk verslavingsgevoelig is door dit soort situaties. Dat het een keer bij jou heeft geholpen zegt niets. Alcohol is meer maatschappelijk geaccepteerd dan wiet/hasj of xtc, maar in veel opzichten net zo schadelijk of zelfs schadelijker.
C
Casplantje.Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Nu ik het teruglees vind ik mijn woordkeuze daar ook een beetje ongelukkig. Ik wil echt niet beweren dat het beter is om een alcoholverslaafde te zijn dan een XTC-verslaafde en dat alcohol niet schadelijk zou zijn. Maar ik denk weldat men veel minder snel verslaafd zal raken aan alcohol dan aan (andere) drugs. Ik drink nu met mate, enkele uitschieters daar gelaten, maar doordat ik me die eerste keer iets te veel heb laten gaan ben ik enorm veel geholpen. Ik had daarna niet de behoefte om direct weer zo zat te worden. Met harddrugs heb je dit laatste toch denk ik sneller. Toen ik de eerste keer speed had gebruikt wilde ik namelijk de dag erop eigenlijk ook weer een volle neus halen..
Daarnaast vind ik een biertje (of meerdere biertjes) drinken met vrienden een sociale bezigheid. Een pilletje slikken om sociaal proberen te doen tegenover mensen die geen pilletje hebben geslikt lijkt mij minder geslaagd.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#7
Drugs moet je recreatief gebruiken, niet functioneel om sociaal te kunnen zijn! Als je dat doet en het bevalt je goed, sta je met 1 been al aan het begin van een verslaving...
z
zozamusicLid
01-01-2024, 00:00
#8
halo

ik ben namelijk een niet zo sociaal type
praat niet zo veel ! en heb daar last van ik ben een introvert persoon
en ik wil xtc gebruiken om sociaal te worden !
ik heb wat gehoord dat waneer je xtc gebruikt echt sociaal word
en dit wil ik eens proberen omdat ik denk dat er geen medicijn bestaad die je
mega sociaal maakt!
dus ik xtc voor mij gemaakt!

of heeft imand een andere manier om sociaal te worden? medicijn of een andere drug?
want mijn broer is ook niet zo sociaal dat zit zo in de familie
maar ik wil daar af!!

echt dringend!!
D
DubzLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wat jij beschrijft lijkt me één van de meest onverantwoordelijke en verslavingsgevoelige manieren om drugs te gebruiken. Je gaat namelijk gebruiken om anders te zijn dan je bent.
Je zal als je MDMA/XTC op hebt empathisher en socialer zijn, maar zo gauw het uitgewerkt is ben je weer 'jezelf' en dus minder sociaal zoals je zelf zegt. Hierdoor zal de drang om snel weer/meer drugs te gebruiken groot worden, omdat je liever 'sociaal' bent. Dan komt een verslaving als snel om de hoek.

Ga liever na wat je niet zo 'sociaal' vind aan jezelf, en probeer dat te veranderen. Dat het in je familie zit maakt niet uit, je kan je gedrag in elk opzicht veranderen.
Jezelf zelfverzekerder voelen zal je al veel socialer doen worden/voelen. Hier heb je geen drugs bij nodig.
z
zozamusicLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dubz zei:
Wat jij beschrijft lijkt me één van de meest onverantwoordelijke en verslavingsgevoelige manieren om drugs te gebruiken. Je gaat namelijk gebruiken om anders te zijn dan je bent.
Je zal als je MDMA/XTC op hebt empathisher en socialer zijn, maar zo gauw het uitgewerkt is ben je weer 'jezelf' en dus minder sociaal zoals je zelf zegt. Hierdoor zal de drang om snel weer/meer drugs te gebruiken groot worden, omdat je liever 'sociaal' bent. Dan komt een verslaving als snel om de hoek.

Ga liever na wat je niet zo 'sociaal' vind aan jezelf, en probeer dat te veranderen. Dat het in je familie zit maakt niet uit, je kan je gedrag in elk opzicht veranderen.
Jezelf zelfverzekerder voelen zal je al veel socialer doen worden/voelen. Hier heb je geen drugs bij nodig.
Klik om te vergroten...

ja dat kan ik wel begrijpen dat ik er aan verslaafd ga worden daar ben ik ook zeker van
maar ik heb echt ales al geprobeerd op wat sociaaler te zijn! en niets dat lukt! aleen alcohol
maar dat drink ik niet graag omdat ik me dan slecht voel daarna!
ik wil echt niets liever dan sociaal te worden
ik be het beu om stil en teruggetroken te zijn!!
kan ik gewoon niet voor de rest van me leven xtc gebruiken om mij sociaal te voelen?
de drang ernaar is te groot! ik wil weten hoe het voelt om sociaal te zijn!
dus ga ik dit proberen! ik ben geen junk en zal dit niet worden! maar ik wil echt genezen!
en als daar een oplosing voor is zal ik die grijpen!

ik heb echt al geprobeerd om aan mezelf te werken! maar het lukt me niet om te praten!!
dan is het zo in mijn hoofd : "wat moet ik nu zeggen?"
D
DubzLid
01-01-2024, 00:00
#11
zozamusic zei:
Dubz zei:
Wat jij beschrijft lijkt me één van de meest onverantwoordelijke en verslavingsgevoelige manieren om drugs te gebruiken. Je gaat namelijk gebruiken om anders te zijn dan je bent.
Je zal als je MDMA/XTC op hebt empathisher en socialer zijn, maar zo gauw het uitgewerkt is ben je weer 'jezelf' en dus minder sociaal zoals je zelf zegt. Hierdoor zal de drang om snel weer/meer drugs te gebruiken groot worden, omdat je liever 'sociaal' bent. Dan komt een verslaving als snel om de hoek.

Ga liever na wat je niet zo 'sociaal' vind aan jezelf, en probeer dat te veranderen. Dat het in je familie zit maakt niet uit, je kan je gedrag in elk opzicht veranderen.
Jezelf zelfverzekerder voelen zal je al veel socialer doen worden/voelen. Hier heb je geen drugs bij nodig.
Klik om te vergroten...
kan ik gewoon niet voor de rest van me leven xtc gebruiken om mij sociaal te voelen?
de drang ernaar is te groot! ik wil weten hoe het voelt om sociaal te zijn!
dus ga ik dit proberen! ik ben geen junk en zal dit niet worden! maar ik wil echt genezen!
en als daar een oplosing voor is zal ik die grijpen!
Klik om te vergroten...
Nee! Overmatig XTC gebruik is niet de oplossing voor jou probleem. "De rest van je leven XTC nemen" dat is zo ongeveer het domste wat ik ooit gehoord heb (no offence). Na een tijdje zal je er heel erg depressief van worden, en totaal niet socialer!!

ik heb echt al geprobeerd om aan mezelf te werken! maar het lukt me niet om te praten!!
dan is het zo in mijn hoofd : "wat moet ik nu zeggen?"
Klik om te vergroten...

Je moet niks zeggen. Zeg gewoon wat je wil, en als je niks wil zeggen, zeg je niks.
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#12
Volgens mij heb je (de TS) niet door wat XTC precies is en hoe het werkt. Zoek eens wat meer op informatieve site's over drugs en lees wat meer op het forum. Als je dat niet doet...things can get very ugly

btw, ik lees net dat je nog geen 18 bent. Het is echt waanzin wat je allemaal zegt.
als je jezelf binnen een jaar compleet wil slopen, be my guest :(
z
zozamusicLid
01-01-2024, 00:00
#13
maar ik zie mensen zich amuzeren waneer ze onder vrienden lachen en praten!

ik ben dan stil en dat beklaag ik me hard
veel vrienden gaan uit en amuzeren zich
terwijl ik thuis zit te lezen of te tekenen
ik wil ook amuzeren in mijn leven ik leef maar 1 keer

ik voel mij zo slecht als ik zie hoe mensen zich amuzeren
ik zie in dat ik mij nooit zo gelukig ga voelen als zij die sociaal zijn

miss krijg ik een klik in mijn hoofd en zie ik in hoe sociaal te zijn zonder xtc
en word ik genzen en onthou ik hoe dat ik ben geweest onder invloed!
en pas ik mijn gedrag toe!! in het nuchter wereld
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#14
zozamusic zei:
maar ik zie mensen zich amuzeren waneer ze onder vrienden lachen en praten!

ik ben dan stil en dat beklaag ik me hard
veel vrienden gaan uit en amuzeren zich
terwijl ik thuis zit te lezen of te tekenen
ik wil ook amuzeren in mijn leven ik leef maar 1 keer

ik voel mij zo slecht als ik zie hoe mensen zich amuzeren
ik zie in dat ik mij nooit zo gelukig ga voelen als zij die sociaal zijn

miss krijg ik een klik in mijn hoofd en zie ik in hoe sociaal te zijn zonder xtc
en word ik genzen en onthou ik hoe dat ik ben geweest onder invloed!
en pas ik mijn gedrag toe!! in het nuchter wereld
Klik om te vergroten...


Je bent nog niet volwassen en je hebt nog heel veel te leren, niet alleen over drugs.
Dat is geen verwijt van mijn kant, maar een waarschuwing. Waar jij last van hebt zijn problemen waar heel veel tieners last van hebben. Als het voor je gevoel de spuigaten uit loopt, dan moet je naar de huisarts die je doorverwijst naar de psycholoog. Die kan je verder helpen, maar ga alsjeblieft niet als 16-jarige maar wat aankloten met XTC. Want aankloten is in dit geval het juiste woord. Je hebt naar mijn idee geen enkel besef hoe gevaarlijk XTCgebruik is met zo'n instelling.
S
SmulpaapjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
zozamusic zei:
ja dat kan ik wel begrijpen dat ik er aan verslaafd ga worden daar ben ik ook zeker van maar ik heb echt ales al geprobeerd op wat sociaaler te zijn! en niets dat lukt! aleen alcohol maar dat drink ik niet graag omdat ik me dan slecht voel daarna!
Klik om te vergroten...

De xtc kater is anders ook geen pretje hoor...
z
zozamusicLid
01-01-2024, 00:00
#16
Je bent nog niet volwassen en je hebt nog heel veel te leren, niet alleen over drugs.
Dat is geen verwijt van mijn kant, maar een waarschuwing. Waar jij last van hebt zijn problemen waar heel veel tieners last van hebben. Als het voor je gevoel de spuigaten uit loopt, dan moet je naar de huisarts die je doorverwijst naar de psycholoog. Die kan je verder helpen, maar ga alsjeblieft niet als 16-jarige maar wat aankloten met XTC. Want aankloten is in dit geval het juiste woord. Je hebt naar mijn idee geen enkel besef hoe gevaarlijk XTCgebruik is met zo'n instelling.[/quote]

heb je zelf al xtc gebruikt?
ben je zelf verslaafd?
v
vaarklaasLid
01-01-2024, 00:00
#17
Je bent 16? En je wil genezen van het feit dat je niet sociaal bent? Neem de tijd zou ik zeggen. Je bent een van de vele tieners die zich zo voelt. Je past precies in het standaard "ik-voel-me-onzeker-niet populair-graag het zelfbeeld willen veranderen-ik ben de enige die zich zo voelt-plaatje" Werk aan jezelf, groei en dat groeien kost tijd. Wil je het versnellen, door oa drugs, medicijnen, dan ga je wellicht 'denken' dat je een sterk fundament bouwt, maar je zal van een koude kermis thuis komen.

Als je wil groeien, sterk wil worden, dan heb je een sterke basis nodig, zoals een zaadje vers aarde nodig heeft, dan moet je dat voeden met veel liefde en het de tijd geven, dan zal het kunnen uitgroeien als een sterke boom. Ga je het versnellen, manipuleren, dan zal je de rest van je leven een slap, onzeker plantje worden (blijven) met weinig ruggegraat.

En als je toch xtc gaat gebruiken, wat ik overigens erg jong vindt, geniet ervan, maar zie het alsjeblieft niet als middel om je persoonlijkheid te veranderen.
en doe het het niet meer dan 3 keer per jaar. Dan kan je namelijk de komende jaren er nog flink van genieten. Want je zal je portie wel krijgen hoor, je zal niks te kort komen, waarschijnlijk zal het meer worden dan je je zenuwstelsel zou toewensen...
Geduld.... take your time..
z
zozamusicLid
01-01-2024, 00:00
#18
MA WTF MOEK DAN DOEN OM MIJ GELUKIG TE VOELEN
EN OM EINDELIJK EEN SOCIAAL LEVEN VOL LIEFDE,GELUK,VREIHEID,AANDACHT,...

IK WIL GODVER. EEN LEVEN WAAR IN IK GELUKKIG BEN GEWEEST
WAT MAAK HET UIT! OF IK HET NU VER HEB GESCHOPT IN HET LEVEN
OF IK NU RIJK OF ARM WORD OF IK EEN HUIS HEB OF NIET OF IK EEN TV HEB OF NIET OF IK EEN VROUW HEB OF NIET
IK MOET NIETS HEBBEN IK MOET GEWOON VAN HET 1 LEVENTJE DAT IK HEB
GELUKIG ZIJN GEWEEST VEEL HEBBEN MEGEMAAKT EN VEEL ERVAARD VEEL GERIJSD
IK MOET GEEN WERK,GELD,HUIS,FAMILIE,AUTO,...

IK WIL NU ECHT GEWOON VAN HET LEVEN GENIETEN!!!!!!

DAT KAN MIJ NU ECHT NIET SCHELEN DAT IK OP MIJN 30 JAAR DOOD BEN
ALS IK MAAR HET GEVOEL VAN GELUK GOED HEB GEVOELD!!
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#19
xtc kan je niet redden. Je voelt je niet anders dan ik op die leeftijd. Lees nou maar gewoon wat ieder ander je voor advies aanbied. constant aan de E zitten helpt je NIET.
z
zozamusicLid
01-01-2024, 00:00
#20
vaarklaas zei:
Je bent 16? En je wil genezen van het feit dat je niet sociaal bent? Neem de tijd zou ik zeggen. Je bent een van de vele tieners die zich zo voelt. Je past precies in het standaard "ik-voel-me-onzeker-niet populair-graag het zelfbeeld willen veranderen-ik ben de enige die zich zo voelt-plaatje" Werk aan jezelf, groei en dat groeien kost tijd. Wil je het versnellen, door oa drugs, medicijnen, dan ga je wellicht 'denken' dat je een sterk fundament bouwt, maar je zal van een koude kermis thuis komen.

Als je wil groeien, sterk wil worden, dan heb je een sterke basis nodig, zoals een zaadje vers aarde nodig heeft, dan moet je dat voeden met veel liefde en het de tijd geven, dan zal het kunnen uitgroeien als een sterke boom. Ga je het versnellen, manipuleren, dan zal je de rest van je leven een slap, onzeker plantje worden (blijven) met weinig ruggegraat.

En als je toch xtc gaat gebruiken, wat ik overigens erg jong vindt, geniet ervan, maar zie het alsjeblieft niet als middel om je persoonlijkheid te veranderen.
en doe het het niet meer dan 3 keer per jaar. Dan kan je namelijk de komende jaren er nog flink van genieten. Want je zal je portie wel krijgen hoor, je zal niks te kort komen, waarschijnlijk zal het meer worden dan je je zenuwstelsel zou toewensen...
Geduld.... take your time..
Klik om te vergroten...

Ma ja ik begrijp dat ook wel dat dit geen oplosing is
maar ik wil echt een ander leven! ik ben niet zo een die naar feestjes ga of wil gaan
trippen op techno feestje! niets voor mij! ik zie veel mensen op school die naar feestjes gaan en alerlij drugs nemen voor de lol! voor sensatie!!
ik wil xtc gebruike als medicijn! ze zouden dat beter ook in de apoteker verkopen
maar niet als drug maar als medicijn! en daar verder onderzoek op uitvoeren! dat ik eindelijk kan genzen! ze hebben vool alle ziektes een medicijn maar nog geen medicijn voor sociaal te zijn!!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."