#1
@ Zeitgeist:
Mdma komt niet uit de psychiatrie, het was ooit ontwikkeld om
bloedstolling te bevorderen.
Mdma komt niet uit de psychiatrie, het was ooit ontwikkeld om
bloedstolling te bevorderen.
Cooper zei:@ Zeitgeist:
Mdma komt niet uit de psychiatrie, het was ooit ontwikkeld om
bloedstolling te bevorderen.
Dat klopt, maar daar is niet voor niets een streep door gezet. En daarbij werd het gebruikt onder deskundig toezicht.Zeitgeist zei:Cooper zei:@ Zeitgeist:
Mdma komt niet uit de psychiatrie, het was ooit ontwikkeld om
bloedstolling te bevorderen.
klopt, maar het is wel gebruikt in de psychiatrie en met succes...
In de jaren zeventig kwam het middel in zwang in de psychiatrie en psychotherapie, waar het gebruikt werd ter ondersteuning van de behandeling van depressieve en neurotische patiënten, en in relatietherapie.
Casplantje. zei:Ik schrik een beetje van het verhaal van de topicstarter. Ik denk namelijk niet eens dat je veel verstand van of ervaring met drugs moet hebben om te weten dat bij overmatig gebruik van XTC een depri veel harder terugkomt.
Ik denk dat het je inmiddels wel vaak genoeg is gezegd dat XTC niet de oplossing is, maar ik snap je machteloze gevoel. Natuurlijk gaat elke tiener wel door dalen, maar sommige gaan veel dieper dan anderen. Zelf ben ik ook behoorlijk ongelukkig geweest tussen mijn 14e en 17e. Ik was toen enorm onzeker en verlegen en had enorm veel moeite om met nieuwe mensen om te gaan. Maar toen ik naar een andere sportvereniging ging werd het allemaal beter. We gingen namelijk altijd met het team uit op zaterdagavond en toen ik de eerste de beste keer gelijk goed dronken was durfde ik plotseling mijn scheur open te trekken. Daarna durfde ik het ook zonder drank. Ik heb nog steeds wel een beetje last van verlegenheid bij nieuwe mensen, maar dat gaat erg snel over en daar heb ik nu ook echt geen alcohol meer voor nodig.
De beste tips die ik je kan geven zijn daarom:
1.Ga eens goed aan de zuip. Je zegt wel dat je je de dag daarna kut voelt, maar in het gunstigste geval heb je het daarna ook veel minder nodig, omdat je plotseling veel beter weet hoe je met mensen met praten. Je zei dat je het zat was dat je vrienden gingen feesten en lol hadden... Dus schijnbaar heb je vrienden die uitgaan. Dit maakt het alleen maar makkelijker. Vraag gewoon of je een keer meemag.
2.Ga op sport of een ander soort vereniging. Zo kom je heel makkelijk met mensen in contact, anders dan op school. Als je al op een vereniging zit kun je misschien beter naar een andere gaan om een nieuwe start te maken.
3.Stop godverredomme met blowen. Sommige mensen schijnen er heel creatief en gevat van te worden, maar ik ken eigenlijk alleen maar mensen (waaronder ikzelf..) die er stil en dom/giechelig van worden. Natuurlijk is het leuk en bekijk je de wereld van een heel andere kant, maar je wordt er zeker niet socialer van.
Serieus man, heel veel sterkte! Zoals al eerder gezegd, die tienerjaren gaan eens voorbij, maar ik begrijp dat het moeilijk is om daar op te wachten. De bovenstaande tips hebben mij enorm geholpen.. Hopelijk heb jij er ook iets aan.
Dubz zei:Wat jij beschrijft lijkt me één van de meest onverantwoordelijke en verslavingsgevoelige manieren om drugs te gebruiken. Je gaat namelijk gebruiken om anders te zijn dan je bent.
Je zal als je MDMA/XTC op hebt empathisher en socialer zijn, maar zo gauw het uitgewerkt is ben je weer 'jezelf' en dus minder sociaal zoals je zelf zegt. Hierdoor zal de drang om snel weer/meer drugs te gebruiken groot worden, omdat je liever 'sociaal' bent. Dan komt een verslaving als snel om de hoek.
Ga liever na wat je niet zo 'sociaal' vind aan jezelf, en probeer dat te veranderen. Dat het in je familie zit maakt niet uit, je kan je gedrag in elk opzicht veranderen.
Jezelf zelfverzekerder voelen zal je al veel socialer doen worden/voelen. Hier heb je geen drugs bij nodig.
Nee! Overmatig XTC gebruik is niet de oplossing voor jou probleem. "De rest van je leven XTC nemen" dat is zo ongeveer het domste wat ik ooit gehoord heb (no offence). Na een tijdje zal je er heel erg depressief van worden, en totaal niet socialer!!zozamusic zei:kan ik gewoon niet voor de rest van me leven xtc gebruiken om mij sociaal te voelen?Dubz zei:Wat jij beschrijft lijkt me één van de meest onverantwoordelijke en verslavingsgevoelige manieren om drugs te gebruiken. Je gaat namelijk gebruiken om anders te zijn dan je bent.
Je zal als je MDMA/XTC op hebt empathisher en socialer zijn, maar zo gauw het uitgewerkt is ben je weer 'jezelf' en dus minder sociaal zoals je zelf zegt. Hierdoor zal de drang om snel weer/meer drugs te gebruiken groot worden, omdat je liever 'sociaal' bent. Dan komt een verslaving als snel om de hoek.
Ga liever na wat je niet zo 'sociaal' vind aan jezelf, en probeer dat te veranderen. Dat het in je familie zit maakt niet uit, je kan je gedrag in elk opzicht veranderen.
Jezelf zelfverzekerder voelen zal je al veel socialer doen worden/voelen. Hier heb je geen drugs bij nodig.
de drang ernaar is te groot! ik wil weten hoe het voelt om sociaal te zijn!
dus ga ik dit proberen! ik ben geen junk en zal dit niet worden! maar ik wil echt genezen!
en als daar een oplosing voor is zal ik die grijpen!
ik heb echt al geprobeerd om aan mezelf te werken! maar het lukt me niet om te praten!!
dan is het zo in mijn hoofd : "wat moet ik nu zeggen?"
zozamusic zei:maar ik zie mensen zich amuzeren waneer ze onder vrienden lachen en praten!
ik ben dan stil en dat beklaag ik me hard
veel vrienden gaan uit en amuzeren zich
terwijl ik thuis zit te lezen of te tekenen
ik wil ook amuzeren in mijn leven ik leef maar 1 keer
ik voel mij zo slecht als ik zie hoe mensen zich amuzeren
ik zie in dat ik mij nooit zo gelukig ga voelen als zij die sociaal zijn
miss krijg ik een klik in mijn hoofd en zie ik in hoe sociaal te zijn zonder xtc
en word ik genzen en onthou ik hoe dat ik ben geweest onder invloed!
en pas ik mijn gedrag toe!! in het nuchter wereld
zozamusic zei:ja dat kan ik wel begrijpen dat ik er aan verslaafd ga worden daar ben ik ook zeker van maar ik heb echt ales al geprobeerd op wat sociaaler te zijn! en niets dat lukt! aleen alcohol maar dat drink ik niet graag omdat ik me dan slecht voel daarna!
vaarklaas zei:Je bent 16? En je wil genezen van het feit dat je niet sociaal bent? Neem de tijd zou ik zeggen. Je bent een van de vele tieners die zich zo voelt. Je past precies in het standaard "ik-voel-me-onzeker-niet populair-graag het zelfbeeld willen veranderen-ik ben de enige die zich zo voelt-plaatje" Werk aan jezelf, groei en dat groeien kost tijd. Wil je het versnellen, door oa drugs, medicijnen, dan ga je wellicht 'denken' dat je een sterk fundament bouwt, maar je zal van een koude kermis thuis komen.
Als je wil groeien, sterk wil worden, dan heb je een sterke basis nodig, zoals een zaadje vers aarde nodig heeft, dan moet je dat voeden met veel liefde en het de tijd geven, dan zal het kunnen uitgroeien als een sterke boom. Ga je het versnellen, manipuleren, dan zal je de rest van je leven een slap, onzeker plantje worden (blijven) met weinig ruggegraat.
En als je toch xtc gaat gebruiken, wat ik overigens erg jong vindt, geniet ervan, maar zie het alsjeblieft niet als middel om je persoonlijkheid te veranderen.
en doe het het niet meer dan 3 keer per jaar. Dan kan je namelijk de komende jaren er nog flink van genieten. Want je zal je portie wel krijgen hoor, je zal niks te kort komen, waarschijnlijk zal het meer worden dan je je zenuwstelsel zou toewensen...
Geduld.... take your time..
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."