Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke benzo om in slaap te komen na speed?

Welke benzo om in slaap te komen na speed?

64 antwoorden
45 weergaven
18-5-2026
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Temazepam of midazolam
De midazolam zou ik snuiven net voor je in bed gaat ligen
Gr benzoboss
r
ronnaiLid
01-01-2024, 00:00
#2
Met een paar lorazepams van 2 mg krijg je mij echt wel plat hoor en ik heb een vrij hoge tolerantie.
Als je even beter gelezen had, kon je zien dat ik flunitrazepam ook al genoemd heb. :wink:
Daarbij moet ik zeggen dat ik persoonlijk flunitrazepam erg overrated vind.
z
zazzooLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb niet alle reacties gelezen dus misschien staat het er al tussen, er zijn min of meer 2 verschillende benzo's, die om het in simpele termen te zeggen, kalmerende/angstwerende en slaapverwekkende die verschillen zijn op zich erg vaag.
Als je weinig benzo's gebruikt maakt het opzich toch niet veel uit de welke je gebruikt. In mijn geval :wink: werkt xanax/alprzolam niet om in slaap te raken, het neemt wel een klein beetje de scherpe kantjes van de speed weg. Als je wat zoekt om echt in slaap te raken moet je zoeken naar een hypnotische benzo, ik denk dat je op google of wikiP wel wat vind daarover. Een goeie (persoonlijk dan) is loramet/lorametazepam of dormonoct/loprazolam make no mistake :) die dormonoct legt je bij 6mg wel meteen om terwijl 6mg loramet me bv niks doet.
en dan heb je nog de non-benzodiazepines of z-benzo's zoals zolpidem en zopiclon (stofnamen)
die zijn kort maar krachtig, maar heel veel ervaring heb ik er daar niet mee.

(eigelijk wel erg dat ik dit allemaal uit ondervinding weet,je kan het haast vergelijken met een wijnkenner, mij zeggen al die verschillende wijnen niks wijn is wijn, maar bij benzo's heb ik toch zowel m'n bepaalde voorkeuren) :mrgreen: een paar dormonoctjes van een goed jaar gaan er wel in bij mij. :wink:
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hasj/weed is echt af te raden (vind ik)
Sowieso als pep begint uit te werken word je snel para angstig ect. en de weed versterkt dat gevoel alleenmaar!!
50mg oxazepam kan je zenuwstelsel best-wel-heel-erg stilleggen
J
JunkXLLid
01-01-2024, 00:00
#5
Geen.
Slapen is voor apen, kinderen en bejaarden!! :grin:
S
ShakE_iTLid
01-01-2024, 00:00
#6
Loprazolam (Dormonoct) 2 mg
Mogadon (Nitrazepam) 5 mg EV. 2x 5 mg
Staurodorm (Flurazepam) 27 mg ev 2 x 27 mg
Rohypnol (Flunitrazepam) 1 mg
Noctamid (Lormetazepam) 2 mg
Rivotril (Clonazepam) 2 mg
Valium (Diazepam) 10 mg

eventueel icm een inslaper

Stilnoct (Zolpidem) 10 mg
Halcion (Triazolam) 0,25 mg
Dormicum(Midazolam) 7.5-15 mg
Sonata (Zaleplon) 10 mg
Imovane(Zopiclon) 7.5mg
P
Pamela AndersomLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ha schatt,

Je hebt kortwerkende benzo´s en langwerkende benzo´s. Lorazepam is bijvoorbeeld een kortwerkende, dus die kan je onder normale omstandigheden helpen om in slaap te komen, maar dat is het.

Diazepam is langwerkend, dus helpt je lichaam/geest om langere tijd in de kalme-modus te blijven en dus lekker door te slapen (als je 'natuurlijke' slaap het eenmaal overneemt van de diazepam, word je wakker wanneer je goed hebt bijgeslapen).

Als je zo heftig reageert op Speed, neem dan 10mg Oxazepam (of een halve van 50mg) om de scherpe randjes eraf te halen en na een klein half uurtje 10mg Diazepam, en dan lekker naar bed gaan. Mocht dit geen succes zijn, probeer dan de keer ena hetzelfde ritueel, maar dan met 20mg Diazepam.

Succes meid!

-X- Pam.
t
trippykeesLid
01-01-2024, 00:00
#8
midazolam oow zo lam
p
peprickLid
01-01-2024, 00:00
#9
gwoon dikke joint roken of nog een nakie/bommetje nemen, wakker blijven, tot de volgende nacht, en dan gaan slapen als de speed meerdeels is uitgewerkt!
T
T.LienLid
01-01-2024, 00:00
#10
Het is voor iedereen wel verschillend welke benzo's het beste werken na inname van bijv speed. Niet alleen omdat de doses drugs verschillen per persoon, maar omdat je mate van arousal niet hetzelfde is als die van je buurman.

In je hersenstam is er een overactiviteit van serotonine of dopamine, waardoor je hersenen prikkels van buitenaf blijven verwerken. De mate van arousal is dan hoog. Dat merk je goed als je je op het hoogtepunt zit van je pepdrugs, maar onbewust blijft dat ook nog als je de drugs al langer geleden hebt ingenomen. Dat wordt steeds minder, maar vaak is dat nog niet op het moment dat jij wil slapen. Benzo's remmen de werking van serotonine en dopamine, maar het verschilt wel per persoon welke benzo's werken. Sommige mensen hebben al genoeg aan een inslaper (zoals dormicum). Dat wordt vaak ook als kortdurend kalmeringsmiddel gebruikt en zal voor de meeste mensen niet geschikt zijn na pepgebruik. Oxazepam werkt wel als je geen heel hoog arousal niveau hebt, maar is geen doorslaper. Ikzelf gebruik nitrazepam, dat alweer iets steker is, en dan is slapen nog moeizaam.

Je kunt een beetje inschatten wat zou kunnen werken als je nagaat hoe goed je je normaal kunt concentreren. Als je normaal altijd veel prikkels aan het verwerken bent en je niet goed kunt concentreren, bestaat de kans dat een dormicumpje niet gaat werken en je iets sterkers nodig hebt.

Maar goed, das een hoop leuke theorie maar theorie werkt natuurlijk niet altijd en voor iedereen :wink:
T
TelpevaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Niet Temazepam? Dacht dat dat de geschikte slaap-benzo bij uitstek was? Ben ik zelf op zich wel tevreden mee, alhoewel ik toch net te graag blijf liggen de dag erna...
N
NoorderLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ligt eraan hoeveel en hoe lang je hebt gebruikt. Als je wilt slapen moet je tijdig stoppen met speed.
Als je dan niet in slaap kan komen kan cannabis helpen, qua benzos raad ik je diazepam (valium) aan eventueel in combinatie met temazepam.

Diazepam is op vele manieren effectief, het ontspant niet alleen psychisch, ook is het spierontspannend, wat erg prettig kan zijn na speed gebruik. Dat zou naar mijn mening je basis moeten zijn als je benzo's wilt geruiken.

Temazepam is echt een benzo om mee in slaap te komen.

Ipv temazepam zijn zolpidem en zopiclon ook goede alternatieven. Echt goede inslapers die behoorlijk snel werken, in ieder geval sneller dan temazepam en diazepam.
B
Benzo Down Zo BenzoLid
01-01-2024, 00:00
#13
FLURAZEPAM 1 a 2
a
addicted23Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik denk (weet het trouwens wel zker) dat het te maken heeft met het feit dat je bommetjes slikt!

Bommetjes werken veeeel langer, ik zelf ervaar het ook dat als ik een bommetje slik slecht kan slapen, niet dat ik dat erg vind maar dat is een ander verhaal :wink:

Als je lang wakker wilt zijn slik je bommetjes, wil je niet al te lang wakker blijven moet je gewoon lekker snuiven...en dan niet van die grote lijnen want dan beland alsnog de helft ervan in je maag,
Je kent het wel die vieze speed roggel, en die beland dus vrolijk in je maag met het gevolg dat het veel langer werkt maar wel minder heftig...eigenlijk het zelfde als een bommetje dus.

Dus wil je niet te lang wakker zijn, kleine lijntjes snuiven en zorgen dat er niks door je keel gaat.
Op deze manier kun je laten we zeggen 6 tot 8 uur na je laatste lijntje wel slapen.

Als je thuis komt eerst ff douchen dan eten en je bed in, anders ken je altijd nog een xanaxje pakken dan slaap je zker wel...dit is dan wel geen slaappil maar het maakt je wel lekker rustig en relaxt en daardoor lig je zo in dromenland...bijkomend voordeel is dat je de volgende dag ook een stuk minder verrot bent :wink:
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb zoiets nooit durven nemen na speedgebruik omdat het elkaar tegenwerkt denk ik, een dikke joint daarintegen wel toch had dit soms ook een heel naar effect. gewoon je speedroes uitzitten of vroeger stoppen met snuiven lijkt me het beste, wanneer je geen maat kan houden met speed moet je de gevolgen dragen :)
m
mferLid
01-01-2024, 00:00
#16
diazepam werkt goed. Werkt veel langer dan bijvoorbeeld themazepam of oxazepam. Hoewel als je echt nog teveel speed in je lichaam hebt dan zal niet veel echt ervoor zorgen dat je echt daadwerkelijk kan slapen. Of je slaapt even en wordt na een uurtje weer wakker. Je bent dan wel lekker rustig en ontspannen. En als je het niet vaak neemt dan is 10mg diazepam voor jou wel effectief genoeg.
Probleem van benzo's is dat ze zeer verslavend zijn en je heel makkelijk het vaker gaat nemen om toch te kunnen slapen. Lichamelijke gewenning treedt zeer snel op en de werking neemt snel af bij regelmatig gebruik. Dus pas daarvoor op, want eraf komen is een hell. En gebruik het alleen na het gebruik van speed/coke. Extreem slecht om het door elkaar te gebruiken. Daarnaast heeft diazepam/valium een halfwaarde tijd van meer dan 48 uur wat betekend dat je van 2 a 3 keer in de week gebruik al lichamelijk afhankelijk kan worden. Ook werkt het de volgende dag nog door en heb je daarom veel minder last van een "kater" omdat je nog ontspannen en relaxed blijft en beter hebt geslapen. Dat maakt de drempel tot vaker gebruik van zowel speed als valium veel lager.
T
TorgeistLid
01-01-2024, 00:00
#17
In mijn ervaring is na speedgebruik een combinatie van een inslaper en een doorslaper het best. Met iets als oxazepam kom je inderdaad amper in slaap maar met kortwerkende benzo's slaap je niet door. Mijn favoriete combinatie is midazolam met clonazepam. Clonazepam is zowiezo de ultieme anti-speed-kater-benzo dus dat scheelt de volgende ochtend/dag ook een slok op een borrel.
D
DarkBeatzLid
01-01-2024, 00:00
#18
Etizolam werkt voor mij uitstekend, 1 a 1.5mg is voldoende voor goed in slaap te geraken na een nachtje op dex door te brengen.
j
jaspermphLid
01-01-2024, 00:00
#19
bromozepam bang u r in a coma!!
f
foreverinspaceLid
01-01-2024, 00:00
#20
indien je nog geen tolerantie hebt voor benzo's kan je wel lekker en rustig slapen na een 1-2 mg Alprazolam (xanax) deze werkt vooral angstremmend , neemt al je angsten weg , voorkomt paranoïde gedachten en laat je lekker inslapen , althans bij mij

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."