Ik heb niet alle reacties gelezen dus misschien staat het er al tussen, er zijn min of meer 2 verschillende benzo's, die om het in simpele termen te zeggen, kalmerende/angstwerende en slaapverwekkende die verschillen zijn op zich erg vaag.
Als je weinig benzo's gebruikt maakt het opzich toch niet veel uit de welke je gebruikt. In mijn geval
![:wink:]()
werkt xanax/alprzolam niet om in slaap te raken, het neemt wel een klein beetje de scherpe kantjes van de speed weg. Als je wat zoekt om echt in slaap te raken moet je zoeken naar een hypnotische benzo, ik denk dat je op google of wikiP wel wat vind daarover. Een goeie (persoonlijk dan) is loramet/lorametazepam of dormonoct/loprazolam make no mistake
![:)]()
die dormonoct legt je bij 6mg wel meteen om terwijl 6mg loramet me bv niks doet.
en dan heb je nog de non-benzodiazepines of z-benzo's zoals zolpidem en zopiclon (stofnamen)
die zijn kort maar krachtig, maar heel veel ervaring heb ik er daar niet mee.
(eigelijk wel erg dat ik dit allemaal uit ondervinding weet,je kan het haast vergelijken met een wijnkenner, mij zeggen al die verschillende wijnen niks wijn is wijn, maar bij benzo's heb ik toch zowel m'n bepaalde voorkeuren)

een paar dormonoctjes van een goed jaar gaan er wel in bij mij.
![:wink:]()