Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke benzo om in slaap te komen na speed?

Welke benzo om in slaap te komen na speed?

64 antwoorden
46 weergaven
18-5-2026
A
Afghaan-GekLid
01-01-2024, 00:00
#1
het doel : slapen

bijwerking van benzo: gewenning=dus minder slapen

nog een bijwerking van benzo= puur gericht op slapen

na speed is je reserve op , en moet je eten , maar daar heb je geen zin in

hash maakt hongerig=je gaat vreten na een joint.je zal dan beter en dieper slapen dan alleen een pilletje eten.

fuck pillen
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Nou na 1 diazepam kom ik niet in slaap na speedgebruik laat staan 14 uur.
Ik heb dan wel geen 'blauwe' diazepam (la roche?)
Maar witte,en op die stripjes staat ook diazepam volgens mij.
Zou toch geen verschil tussen zitten ?
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nee.
D
DonnieDark0Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Afghaan-Gek zei:
het doel : slapen

bijwerking van benzo: gewenning=dus minder slapen

nog een bijwerking van benzo= puur gericht op slapen

na speed is je reserve op , en moet je eten , maar daar heb je geen zin in

hash maakt hongerig=je gaat vreten na een joint.je zal dan beter en dieper slapen dan alleen een pilletje eten.

fuck pillen
Klik om te vergroten...

Die gewenning van benzo's treed pas op als je ze echt te regelmatig gebruik. Bij mij is het maximaal eens in de maand.
Ik zorg altijd dat ik wat eet tijdens en na het gebruik van speed. Een hash jointje maakt je inderdaad ook heel ontspannen, maar is vaak net niet genoeg om echt in te slapen.
M
Martijn.Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Carlitos zei:
Nou na 1 diazepam kom ik niet in slaap na speedgebruik laat staan 14 uur.
Ik heb dan wel geen 'blauwe' diazepam (la roche?)
Maar witte,en op die stripjes staat ook diazepam volgens mij.
Zou toch geen verschil tussen zitten ?
Klik om te vergroten...
Dan heb je gewoon generieke. Dat maakt geen fuck uit. :wave:
P
PeertjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Martijn. zei:
Dan heb je gewoon generieke. Dat maakt geen fuck uit. :wave:
Klik om te vergroten...

Correct.

Merk is me ontschoten, zit gewoon in een doosje van de apotheek, blauwe pilletjes met breukstrip.
Ik haal het stripje leeg en bewaar de pillen in een potje in mijn medicijnkast, dan staat er tenminste niet zo duidelijk op wat er inzit... ik woon alleen, maar mijn moeder komt nog wel eens snuffelen...staat tussen de paracetamol en ibuprofen, codeine en andere generieke medicatie..

Gewennig klopt inderdaad, ik gebruik het niet vaak, 1 a 2 keer in de maand na een weekend hard feesten EN als mijn planning het toelaat..
Het is niet zo dat ik van de Diazepam in slaap val denk ik, maar het helpt te ontspannen en dan kan mijn lichaam zich makkelijker overgeven aan de slaap..
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#7
20mg oxazepam
1uur later 20mg temazepam
dan komen ze tegelijk aan en slaap je heerlijk
a
afraidtechLid
01-01-2024, 00:00
#8
wachten totdat het uitgewerkt is... een stevige joint draaien en een biertje achter over slaan. op bed gaan liggen ogen dicht en je zelf mee laten met je gedachtes en niet gaan concentreren op het slapen gaan.

dit werkt praktisch altijd voor mij...

of geen speed pakken als je die nacht nog wil gaan slapen, want zeker weet je het nooit :grin:
H
HCloverLid
01-01-2024, 00:00
#9
was in de veronderstelling dat speed een halfwaardetijd had van 6 uur, tenminste bij mij kan je letterlijk je klokkie er op gelijk zetten..

Maargoed:

Manier 1# Rekening houden wanneer je wilt gaan slapen en x uur daarvoor het bommetje droppen, in je bed gaan liggen en ff flink van jottem. (je orgasme blijft lekker lang uit en je komt erg lekker, wel oppassen dat je de boel niet rauw rukt/vingerd).

Manier 2# Gewoon doorfeesten en langzaam afbouwen totdat je vanzelf ergens in slaap stort.

Manier 3# Flink aan de hash of wiet helpt echt wel hoor. (mijn favo)

Manier 4# Aan de benzo's, alleen voel je erna zo groggy bovenop je speedkater. Niet echt relaxed vind ik.
D
DwaksLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zolpidem en Zopiclon werkten bij mij heel goed.. Wel anders dan benzo's, die werken bij mij niet na speed.
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#11
genoeg wiet en alcohol helpt altijd bij mij, snuif niet veel en meestal ook maar 2 lijntjes en da werkt wel
t
tripkopLid
01-01-2024, 00:00
#12
midazolam :hearteyes:
heel effectief om in slaap te geraken en ook één van de weinige benzo's waar ik de volgende dag niet wazig van ben
z
zazzooLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb niet alle reacties gelezen dus misschien staat het er al tussen, er zijn min of meer 2 verschillende benzo's, die om het in simpele termen te zeggen, kalmerende/angstwerende en slaapverwekkende die verschillen zijn op zich erg vaag.
Als je weinig benzo's gebruikt maakt het opzich toch niet veel uit de welke je gebruikt. In mijn geval :wink: werkt xanax/alprzolam niet om in slaap te raken, het neemt wel een klein beetje de scherpe kantjes van de speed weg. Als je wat zoekt om echt in slaap te raken moet je zoeken naar een hypnotische benzo, ik denk dat je op google of wikiP wel wat vind daarover. Een goeie (persoonlijk dan) is loramet/lorametazepam of dormonoct/loprazolam make no mistake :) die dormonoct legt je bij 6mg wel meteen om terwijl 6mg loramet me bv niks doet.
en dan heb je nog de non-benzodiazepines of z-benzo's zoals zolpidem en zopiclon (stofnamen)
die zijn kort maar krachtig, maar heel veel ervaring heb ik er daar niet mee.

(eigelijk wel erg dat ik dit allemaal uit ondervinding weet,je kan het haast vergelijken met een wijnkenner, mij zeggen al die verschillende wijnen niks wijn is wijn, maar bij benzo's heb ik toch zowel m'n bepaalde voorkeuren) :mrgreen: een paar dormonoctjes van een goed jaar gaan er wel in bij mij. :wink:
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hasj/weed is echt af te raden (vind ik)
Sowieso als pep begint uit te werken word je snel para angstig ect. en de weed versterkt dat gevoel alleenmaar!!
50mg oxazepam kan je zenuwstelsel best-wel-heel-erg stilleggen
J
JunkXLLid
01-01-2024, 00:00
#15
Geen.
Slapen is voor apen, kinderen en bejaarden!! :grin:
S
ShakE_iTLid
01-01-2024, 00:00
#16
Loprazolam (Dormonoct) 2 mg
Mogadon (Nitrazepam) 5 mg EV. 2x 5 mg
Staurodorm (Flurazepam) 27 mg ev 2 x 27 mg
Rohypnol (Flunitrazepam) 1 mg
Noctamid (Lormetazepam) 2 mg
Rivotril (Clonazepam) 2 mg
Valium (Diazepam) 10 mg

eventueel icm een inslaper

Stilnoct (Zolpidem) 10 mg
Halcion (Triazolam) 0,25 mg
Dormicum(Midazolam) 7.5-15 mg
Sonata (Zaleplon) 10 mg
Imovane(Zopiclon) 7.5mg
P
Pamela AndersomLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ha schatt,

Je hebt kortwerkende benzo´s en langwerkende benzo´s. Lorazepam is bijvoorbeeld een kortwerkende, dus die kan je onder normale omstandigheden helpen om in slaap te komen, maar dat is het.

Diazepam is langwerkend, dus helpt je lichaam/geest om langere tijd in de kalme-modus te blijven en dus lekker door te slapen (als je 'natuurlijke' slaap het eenmaal overneemt van de diazepam, word je wakker wanneer je goed hebt bijgeslapen).

Als je zo heftig reageert op Speed, neem dan 10mg Oxazepam (of een halve van 50mg) om de scherpe randjes eraf te halen en na een klein half uurtje 10mg Diazepam, en dan lekker naar bed gaan. Mocht dit geen succes zijn, probeer dan de keer ena hetzelfde ritueel, maar dan met 20mg Diazepam.

Succes meid!

-X- Pam.
t
trippykeesLid
01-01-2024, 00:00
#18
midazolam oow zo lam
p
peprickLid
01-01-2024, 00:00
#19
gwoon dikke joint roken of nog een nakie/bommetje nemen, wakker blijven, tot de volgende nacht, en dan gaan slapen als de speed meerdeels is uitgewerkt!
T
T.LienLid
01-01-2024, 00:00
#20
Het is voor iedereen wel verschillend welke benzo's het beste werken na inname van bijv speed. Niet alleen omdat de doses drugs verschillen per persoon, maar omdat je mate van arousal niet hetzelfde is als die van je buurman.

In je hersenstam is er een overactiviteit van serotonine of dopamine, waardoor je hersenen prikkels van buitenaf blijven verwerken. De mate van arousal is dan hoog. Dat merk je goed als je je op het hoogtepunt zit van je pepdrugs, maar onbewust blijft dat ook nog als je de drugs al langer geleden hebt ingenomen. Dat wordt steeds minder, maar vaak is dat nog niet op het moment dat jij wil slapen. Benzo's remmen de werking van serotonine en dopamine, maar het verschilt wel per persoon welke benzo's werken. Sommige mensen hebben al genoeg aan een inslaper (zoals dormicum). Dat wordt vaak ook als kortdurend kalmeringsmiddel gebruikt en zal voor de meeste mensen niet geschikt zijn na pepgebruik. Oxazepam werkt wel als je geen heel hoog arousal niveau hebt, maar is geen doorslaper. Ikzelf gebruik nitrazepam, dat alweer iets steker is, en dan is slapen nog moeizaam.

Je kunt een beetje inschatten wat zou kunnen werken als je nagaat hoe goed je je normaal kunt concentreren. Als je normaal altijd veel prikkels aan het verwerken bent en je niet goed kunt concentreren, bestaat de kans dat een dormicumpje niet gaat werken en je iets sterkers nodig hebt.

Maar goed, das een hoop leuke theorie maar theorie werkt natuurlijk niet altijd en voor iedereen :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."