Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"probeer het boek te vinden in de bib :"Alles over paddo's" daar staat veel informatie in"
"Je hebt gelijk maar dat bedoel ik ook met "rustige omgeving", mensen waar je je goed bij voelt, die je kalmeren en je richten op een positieve ervaring."
"Ik heb 2 jaar geleden diagnose gekregen van psychose, daarna en/of schizofrenie door mijn psychiater, neem er ook medicatie voor(invega) en volgens hem komt het door mijn jeugdig cannabisgebruik(was14). Nu, sinds mijn 25ste heb ik praktisch niet meer geblowd (hoogstens 1 maal per maand paar trekjes van iemand) daar ik aan de heroine zat. Ben nu 36 en heb een jaar of drie last van die psychoses.Zou ik dan niet veel eerder last moeten krijgen als het door cannabis komt, of is het door die heroine(wat niet waarschijnlijk is).Ik denk eerder dat mijn drugsmisbruik toen ik jong was er niet veel mee te maken heeft, maar ik kan verkeerd zijn.Wie zal het me zeggen?"
"Wat ik wel positief vind is dat je jezelf op jonge leeftijd in vraag stelt over je gebruik en de gevolgen ervan.De meeste doen maar mee met de hoop zonder zich vragen te stellen om dan een paar jaar later te beseffen dat ze eigenlijk niet zoveel weten over het middel dat ze gebruiken. Daarom is het nut van dit forums meer dan eens bewezen... War je vraag betreft over wat ik bedoel met m'n vorige post is dat ik niet zeker ben of weed m'n psychose getriggerd heeft of niet.Maar toevallig ben ik wel psychotisch en op jonge leeftijd begonnen met weed... Blijf jezelf in vraag stellen en probeer niet teveel met de hoop mee te lopen, maar vorm je eigen mening succes"
"Lorametazepam werkt redelijk goed , maar ik gebruik zopiclone in een wat hogere dosis"
"Hallo, ik ben 36 en ben heroine beginnen gebruiken toen ik 27 was. Ik ben begin dit jaar in de gevangenis beland wegens medeplichtigheid aan handel, er woonde namelijk een vriend bij mij in die dealde.Ik kreeg dan ook dagelijks mijn gratis 2 gram en kocht ook wat bij soms.Ik ging in ruil klanten bedienen buiten, ook omdat ik niet teveel volk in mijn appartement wou.Alleen de beste klanten die 5 of 10 gram kochten.Toen is de politie bij mij thuis binnengevallen(om 7u smorgens ) na een maand telefoontap.resultaat: 4 maand cel.Nu ja, in sommige Belgische gevangenissen kan je methadon krijgen en ik had geluk dat de gevangenisdokter het wou geven.Het duurde wel 3 dagen voor ik mijn eerste dosis kreeg, en dat was toen ook nog maar 20mg die elke 3 dagen verhoogd werd met 5mg om tot 70mg te komen.kwestie van geen hoge dosissen te geven aan nietgebruikers die misbruik willen maken van dat systeem. Ik heb bijna 1 week afkick gehad tot het een beetje begon werken.In de cel had ik genoeg tijd om eens mijn leven te analyseren en ik kwam tot het besluit om er compleet voor te gaan en volledig te stoppen en een andere levensweg te bewandelen.toen ik uit de gevangenis ontslaan was in augustus heb ik dan ook maar besloten om géén, maar dan ook géén enkel contact te hebben of zoeken met gebruikers die ik kende al waren het nog zo'n "goede" vrienden.resultaat: ik constateerde dat ik geen enkele vriend meer had die niet gebruikte.Gelukkig kon ik terugvallen op mijn famile(moeder,vader,broer) die me erg steunt.En ik kan jullie verzekeren, als je dit niet doet blijft de kans bestaan dat je op een dag hervalt door om te gaan met die mensen.Ik hoop alleen maat dat ze ook stoppen op een dag.en de methadon? ik was op 70mg toen ik de gevangenis verlaatte in augustus.nu, in december sta ik nog op 12mg, ik zak om de 10 dagen met 2 of 3 mg naargelang ik me voel.maar sedert ik ongeveer op 20 mg ben gekomen begon ik lichte afkickverschijnselen te krijgen.het is nu al meer dan een maand dat ik die ongemakken doorbijt(pijn in de spieren vnl rug,slecht slapen,te koud of te warm) maar het is nog draaglijk.mijn vraag is nu of er iemand middelen kent om deze ongemakken te onderdrukken.Ik had gedacht aan valtran of lichter.bedankt ik hou jullie op de hoogte..."
"bedankt voor de tips. inderdaad, een beetje alcohol neemt wat weg(glas of 2 baileys gedronken) maar daar ik bijna elke dag de baan op ga met de scooter is het niet aangeraden nu tijdens de feestdagen met al die controles.wel goed voor s'avonds als ik nergens meer heen hoef. ja,suboxone is eigenlijk ook maar weer eens een vervanging van één opiaatachtig product door een ander.En ik heb geen goesting meer in meer van die zooi.theeft lang genoeg geduurd, maar ik zou wel willen zo confortabel mogelijk stoppen met methadon.Wat denk je van valtran of tramazol, wat toch veel lichter is dan subuxone of subutex? ik heb er vroeger genomen toen ik eens een dag of 2-3 geen hero kon betalen of krijgen en het helpte toch enigszins.zou het ook helpen om de metha afkick door te komen?Waarschijnlijk wel,ik moet zowiezo morgen naar de dokter om nieuwe methavoorschriften en zal het eens bespreken.en een licht slaapmiddel vragen, geen benzo's, zopiclone of iets in die genre.of lerivon, " LERIVON, dat behoort tot een groep van geneesmiddelen die antidepressiva worden genoemd. Elke tablet bevat 10, 30 of 60 mg (milligram) van het werkzame bestanddeel mianserinehydrochloride. LERIVON 10, LERIVON 30 en LERIVON 60 worden gebruikt ter verbetering van een neerslachtige gemoedstoestand van verschillende oorsprong en van daarmee samenhangende verschijnselen zoals angst en slaapstoornissen.". Ik zal zien wat de dokter zegt. ik hou jullie op de hoogte grtn"
"ben naar de dokter geweest. Verder afgebouwd naar 10mg vanaf vandaag,nog geen verergering van de ontwenning.verdraagbaar! Zopiclone gekregen om te slapen.Zal het morgen halen bij apotheek.grtn"
"Intussen op 8 mg, begin er meer last van te krijgen maar is nog draaglijk(met momenten).Ik slaap hee slecht en neem daarvoor zopiclone 7.5mg maar soms ook het dubbele.goede slaap met dat.binnen 4 dagen daal ik verder naar 6mg.T'is allemaal wat te verdragen als t'al een tijdje duurt, je komt er gewend aan aan die ongemakken, maar leuk is anders.Nog een tijdje doorbijten zeker.ik hou jullie op de hoogte"
"Intussen 12 dagen geleden helemaal gestopt met metha.Niet gemakkelijk, maar doorbijten, heb er zelfs nu nog altijd last van, voel me heel zwak.probeer ook al soms te slapen zonder die zopiclones, wat soms wel lukt.en spierpijn, ma mindert elke dag.tijd dat het voorbij is en ik weer natural high ben"