Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet grote benzo topic !

Het grote benzo topic !

627 antwoorden
188 weergaven
18-5-2026
c
chaseLid
01-01-2024, 00:00
#1
Spor zei:
Maakt niet uit, ook niet of ze het geloven, dat ze het tegendeel maar bewijzen.
Klik om te vergroten...
Zo makkelijke is het niet. De douane hoeft op dit moment niets meer te bewijzen. Het is immers een vaststelling van hun dat je de meds in je bezit hebt. De bewijslast over het hoe en al dat niet legitieme bezit ligt volledige bij jezelf.
A
A_J_Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Goedenavond mensen,

Ik had recentelijk ook al even geschreven en ben nog steeds op zoek naar de juiste verdovende combinatie voor mijn vlucht naar Kaapstad. Dit in verband met angst voor paniekaanvallen, die ik in het verleden wel heb gehad.

Ik heb tot nu toe een aantal benzo's geprobeerd maar er gebeurt bar weinig. Laatst voor een kort vluchtje was ik redelijk gespannen en toen deed 10 mg Oxazepam niets. Vorige week naar de huisarts, die heeft me een doosje Xanax voorgeschreven, 0,5 mg. Ik heb er even 2 geprobeerd, maar merkte vrijwel niets van 1 mg. Vandaag 10 mg. Diazepam gepakt, maar wederom: ik voel helemaal niets. Geen wazigheid, geen fysieke reacties, geen slappe spieren, niets. Net even een vodka achterover geslagen om te kijken of er nu misschien iets gebeurt, maar het lijkt er niet echt op.

Vraag 1 is dus: ben ik benzo-resistent ofzo? Zou zoiets bestaan?
Vraag 2: Hoe lang duurt het voor dat spul in kickt? Ik weet dat maaginhoud een belangrijke factor is... Maar het zou toch niet langer dan 2 uur moeten duren?
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hmmmz 10 mg diazepam en je merkt helemaal niks? Voel je je niet rustig en kalm etc?
Het zou mij toch heel erg logisch lijken dat je je daar wat duffer van zou gaan voelen. Het is namelijk niet niks.

Of benzo resistent echt bestaat weet ik niet. Ik werk in de verslavingszorg en mijn ervaring is dat het wel eens een enkele keer voor komt dat iemand amper reageert op kalmeringsmedicatie. Hoe dit dan komt is mij onbekend.
Ik ken iemand die per dag 4x 2.5 lorazepam krijgt, en daar is hij nog niet echt suf van. Ik denk dat ik en menig ander daar een paar dagen lekker van zouden slapen :)
q
quotethemadravenLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mijn ervaring bij vliegangst is eigenlijk net als bij plankenkoorts, Prazepam (Lysanxia) lijkt hier het uitgelezen middel voor. Zelf ben ik nogal sceptisch over het toewijzen van zulke specifieke eigenschappen aan één bepaalde benzo. Aan de andere kant heb ik van al diegeene die ik ooit verder geholpen heb in zo een situatie niet één keer klachten gehoord over Prazepam. Terwijl dat bij de andere benzo broers en zusjes wel het geval was. Kan natuurlijk ook toeval zijn. (ik typte bewust ooit als in verleden tijd, dus val me niet lastig)
A
A_J_Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja ik vond het ook maar vreemd... Zo weinig reactie op 10 mg. Diazepam. Ook het vodka'tje zorgde voor weinig verschil, al was ik 's ochtends wel wat roezig. Misschien binnenkort toch nog even een keer iets hogere dosis Diazepam proberen, evt met wat alcohol.

Anyway, ik denk nu dat ik de volgende strategie ga volgen voor de vlucht:

5-10 mg. Diazepam zodra ik richting Schiphol vertrek to ease the nerves (iemand anders laten rijden :wink:
1 mg. Xanax een uurtje voor de vlucht, evt 1 mg. er bij in het vliegtuig
1 Zolpidem zodra we op cruisehoogte zitten, evt. nog 1 bijtanken halverwege vlucht.

Goed plan? Niet te veel? Benzo's kun je door elkaar gebruiken toch, ook met die Zolpidem?
c
celforLid
01-01-2024, 00:00
#6
In vlieghavens heeft men vaak lorazepam op vooraad voor angstige passagiers.
Lorazepam wordt verkocht als Temesta, Serenase, Temesta Expided of op stofnaam.
1a2 tabletjes van 2,5mg moeten zeker volstaan.
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#7
A_J_ zei:
Goed plan? Niet te veel? Benzo's kun je door elkaar gebruiken toch, ook met die Zolpidem?
Klik om te vergroten...

Zeker, moet kunnen !

celfor zei:
In vlieghavens heeft men vaak lorazepam op vooraad voor angstige passagiers.
Lorazepam wordt verkocht als Temesta, Serenase, Temesta Expided of op stofnaam.
1a2 tabletjes van 2,5mg moeten zeker volstaan.
Klik om te vergroten...

Vet, volgende keer dus flink lastig doen op t vliegveld :grin:

2×2,5mg is wel veel hoor ! Ik merk 1mg lorazepam al duidelijk
c
celforLid
01-01-2024, 00:00
#8
Tja, 2x2,5mg is dan ook wel een maximum dosis in geval van extreme angst of paniek.
Ik kreeg ooit een spuitje met 5mg temesta toen ik ergggg nerveus was, ik voelde me nadien vrij normaal, beetje chill. :stoned:
In normale omstandigheden zou ik hiervan ook helemaal out gaan.

Voor vliegangst is temesta-expided 1mg erg geschikt, leg het tabletje zonder aanraken onder je tong, het smelt meteen weg en werkt binnen enkele minuten.
Neem om de 30-60minuten een tabletje bij tot je je cofortabel voelt, zonder de 5mg te overschrijden.
Ook een aanrader voor tandarts-angst ed.. :wink:
t
talamoneeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zolpidem is een slaapmiddel, in eerste instantie geen kalmeringsmiddel. Als je na inname van zolpidem wakker probeert te blijven, dan kun je gaan hallucineren. Na inname van zolpidem en/of benzo's moet je minimaal 8 uur ononderbroken kunnen slapen.

Is propranolol in jouw geval niet geschikter dan imidazopyridines (zolpidem) of benzodiazepines (diazepam)? Propranolol wordt speciaal gebruikt voor 'tijdelijke' angsten, zoals examenvrees. Benzo's zijn meer ontwikkeld als medicijn voor een chronische, ziekelijke angst waardoor de persoon in kwestie niet normaal meer kan functioneren of als slaapmiddel, voor zover ik weet. Corrigeer me als ik ernaast zit.

EDIT:
Heb nog'ns gezocht. Benzo's zijn inderdaad ook geschikt voor dit soort angsten, maar zolpidem volgens mij niet. In de bijsluiter staat niet dat het voor angst(stoornissen) gebruikt wordt, enkel als slaapmiddel.
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#10
Propanol ken ik niet, dus daar ga ik ook niet op in.

Over wat quotethemadraven zegt: Het is waar ! in ieder geval in theorie;

Er zijn geen slaappillen waar je een gezondere slaap van krijgt. En benzo's zijn geen mediceinen waar je gezond(er) van word. Het is een tijdelijke oplossing tegen iets wat je zonder mediceinen op moet lossen. Op het moment dat je stopt met het nemen van benzo's, heeft het feit dat je ze ooit genomen hebt geen meerwaarde meer, je bent er niet "beter" van geworden. Eigenlijk heel slecht, want als je ze neemt tegen je zorgen, neem je het vaak met dezelfde reden als waarom een coke of opiaten verslaafde zijn drugs neemt. Precies om deze reden zie je ook vaak misbruik met deze mediceinen.

Als benzo kenner moet ik zeggen dat bepaalde dingen uit de theorie ovr benzo's in praktijk niet perse tot toepassing hoeft te komen. En even als voorbeeld, dat is met andere drugs vaak ook het geval; ketamine zou je neus bijvoorbeeld niet meer dan 50mg per snuif kunnen opnemen, maar dat is ook bullshit.

Ik heb dit al een tigtal keren uitgelegd in dit topic maar nog niet in deze content, dus daar gaan we weer; Het gevoel waar een puur recreatief gebruiker naar op zoek is in een benzo is jammer genoeg een bijwerking van deze mediceinen die vooral beginnende gebruikers zullen ervaren, of gebruikers die de juiste dicipline hebben en lang genoeg wachten voor ze weer nemen. Ik ben zelf niet als recreatief gebruiker begonnen met benzo's, en ik kreeg van de een op de andere dag 5×10mg oxazepam voorgeschreven, toen ik nog geen 18 was (dit is absurd veel) en de eerste 3 dagen heb ik de bijwerkingen waar ik het over heb ook overduidelijk gemerkt. Een op zich heerlijke roes, maar ik kon er zelf niet van genieten door de situatie waar ik in zat. In die periode, en ook nog tot 3 maanden erna heb inderdaad geen dromen ervaren. Maar daarna ben ik weer gewoon gaan dromen, meer als ervoor "normaal" zelfs. Ik heb toen een tijd lang overintensieve dromen gehad waarvan ik gewoon "ontdaan" wakker werd, en ik heb uiteindelijk getest of benzo's er van op invloed waren maar dat was niet het geval. Ook veel later toen ik allang niet meer dagelijks benzo's gebruikte kwamen er regelmatig van deze dromen terug, ook als ik ze sporadisch gebruikte.

Dat benzo's dus onherroeppelijk je dromen verduwen en je REM slaap storen kan ik dus niet volledig mee instemmen.
k
kwezelLid
01-01-2024, 00:00
#11
midazolam for the win! ik gebruik ze al een jaar regelmatig en ik ben blij dat ik ze van mijn dokter krijg. ideaal! :grin:
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#12
A_J_ zei:
Hola leute,...
Klik om te vergroten...

Geen échte proef op de som gekregen? Een luchtzak of een beetje turbulentie? Daar ben ik als de dood voor. Het idee dat je geen flikker ziet (naast eventueel een paar wolken en een verdwaalde zilvermeeuw) met turbulentie, man, Dat lijkt mij echt eng.

Maar goed te horen dat die Diazepam z´n werk gedaan heeft.

Gr.,

eend
V
VidaLoCaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Beetje vreemde vraag maar heeft Diazepam ongeveer dezelfde werking als 180mg codeine.
Daar ben ik ook wel euforisch van en wat loom.

Of is Diazepam nog beter ?
h
honingolieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Haha, dat was me ook opgevallen, had het eens gegoogle'd..

Nieuwe prison break eps zijn weer gruwelijk!!!
A
A_J_Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Evil > Mooi verhaal, moest hard lachen. Opvallend hoeveel gelijkenissen er zitten in onze story.

Speeseend > ik heb geen last van vliegangst, en ik vind turbulentie of een luchtzak ook helemaal geen probleem. Turbulentie soms zelfs wel een lekker gevoel. Waar ik niet vrolijk van wordt is het gevoel opgesloten te zitten in een afgesloten ruimte, en zeker met zoveel mensen. Als je mij 12 uur in een vliegtuig zet wat je gewoon op de grond laat staan met de deur op slot, dan heb ik daar net zoveel moeite mee als in de lucht zijn. Het gaat erom dat er een angst is een paniekaanval te krijgen in zo'n situatie, zonder er uit te kunnen.

Kwezel > Midazolam, dat gebruikt die federal agent in Prison Break ook altijd. Ik had het laatst nog eens opgezocht, maar volgens mij wordt t niet echt veel gebruikt in NL. Waarom gebruik jij die benzo en niet meer voor de hand liggende?
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#16
Nee die gast uit prison break gebruikt iets wat niet bestaat :P

Ergens in de 2e serie als mahome en sarah ergens samen zijn zegt sarah de naam ervan, heb het eens opgezocht maar kreeg allleen entries van prison break, niet van een site waar het echt als medicein staat. Als ik me niet vergis is een merknaam "Rivotril" en heeft zei het over "Ritrovil" ofzo... net een klein verschil met een echte naam van een medicein
M
MIssJayLid
01-01-2024, 00:00
#17
Klopt, het is Rivotril (clonazepam), maar dat is echt niet wat die vent in PB gebruikt, dat is toch echt wel zwaarder spul denk ik. Maar ja, "Ritrovil" is misschien sterker dan clonazepam :grin:
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#18
het zal hem dan wel in de "al jaren" zitten :wink: normaal is het namelijk een best sterk goedje...
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ten eerste is clonazepam 2mg een van de sterkere benzo's die je kan krijgen... Daarvan voel je je inderdaad alsof je onder water zit zoals mahome het beschrijft :grin: is denk ik te vergelijken met lorazepam 2mg, dan voel je je ook redelijk zo.

Maar the point was dus dat wat hij slikt niet bestaat... Hij noemt een niet bestaande merknaam, maar we weten toch dat het benzo's zijn want dat zegt sarah :sunglasses:

nieuwe zijn inderdaad vet, dalijk afl 7 kijken
q
quotethemadravenLid
01-01-2024, 00:00
#20
Corrigeer me als ik ernaast zit.
Klik om te vergroten...

themadraven/bitchslaps talamonee

Je zit ernaast! Propranolol is in eertste plaats een middel dat word gebruikt bij verschillende cardio vasculaire aandoeningen. Het hoort bij de Beta blockers. Dus een uur voordat je gaat vliegen een paar van die pillen schieten gaat het er niet aangenamer op maken. Neemt niet weg dat het te pas en te onpas word voorgeschreven voor allerhande kwaaltjes.

Source:
http://www.drugs.com/propranolol.html

En stillnoct of zolpidem of zopiclone of... is ook geen slaapmiddel.
Een "slaapmiddel" schept valse verwachting dat je beter en gezondere slaap zou gaan krijgen. Zo een middel bestaat tot op de dag van vandaag nog altijd NIET. Of het nou een benzo of een hypnoticum is, ze ontnemen je beide datgeene wat slaap gezond maakt, nl de REM slaap.
Bij een hypnoticum is het wel zo dat je normale slaapcyclus minder ernstig verstoort word door de korte werkingsduur, waardoor je tegen de ochtend toch nog een beetje dromen kan. Dit is in de beginfase van het gebruik van benzodiazepinnes met middellande werkingsduur helemaal uit den boze.
Een geneesmiddel dat je gezonde slaap geeft bestaat niet!!!
Wel kennen we in de volksmond een slaappil: meestal een benzo.
Ofwel spreken de heren artsen van een inslaappil: meestal een hypnoticum.
Beide doen echter geen zak voor je als zijnde een geneesmiddel. Enkel en alleen wanneer iemand zolang zonder slaapt blijft door insomnia is het een beter alternatief dan hersenbeschadiging door slaapgebrek. Alle andere gevallen van het voorschrijven van slaappillen is simpelweg om aan de ééne zijde van je gezanik af te zijn, en aan de andere kant zijn ze nog steeds de kip met de gouden eieren voor de farmaindustrie.
Sorry kiddo's de dokter zit mee in het complot, en als het van de mega bedrijven afhing werden je roofie's al door de Sint gebracht.

Ps:confused:laapzacht.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567...32
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."