Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"als je benzo's niet elke dag neemt is er niet zo veel aan de hand. Beetje hetzelfde verhaal met alcohol."
"Is langdurig xanax gebruik schadelijk? Op de bijsluiter en internet lees je vaak dat langdurig gebruik van xanax niet aangewezen of zelfs schadelijk kan zijn. Het gebruik zou beperkt moeten blijven tot 4-6 weken lees je dan wel is. Maar nergens vind ik wat de concrete risico's zijn? Of is dit echt enkel een verwijzing naar mogelijke verslaving?"
"Robdebob zei: Hoe lang gebruik je het al? Klik om te vergroten... Een jaar. Maar gebruik bewust niet alle dagen, vooral om de gewenning laag te houden. 3 keer in de week 1gr. Ik ben op dit vlak erg streng voor mezelf en wil de boel onder controle houden. Vandaar niet meer dan dat. En dat lukt aardig. Eerlijkheidshalve ondervond ik die dingen die je omschrijft in de periode voor ik xanax gebruikte. Ik ben nogal stressgevoelig en een piekeraar en slaap hierdoor heel slecht in waardoor ik dan weer erg weinig uurtjes slaap. Vroeger,voor ik x nam, om 's avonds de gedachtegang toch wat te vertragen en wat rustig te worden, dronk ik elke avond wel een hoop biertjes om de slaap te kunnen vatten. Nu drink ik veel minder bier. 3x week neem ik enkel uren voor ik ga slapen een gram x en eerlijk gezegd dan slaap ik echt GOED. Er zijn mensen die beweren dat je van x niet meer droomt, bij net andersom. Heldere lucide dromen heb ik dan. De ochtend nadien, werkt het nog wat na. Een leuke ochtend en vaak een leuke dag als gevolg. Ik gebruik ook al een jaar Sint Jans kruid erbij. Misschien dat dit er ook voor iets tussenzit. (vroeger had ik steevast een echt ochtendhumeur, misschien veroorzaakt door de kater van het bier; daar ben ik niet helemaal uit ) Dus voor mezelf heb ik er eigenlijk wel veel aan. Verslaafd? Misschien wel. Niet lichamelijk. Maar wel geestelijk. Ik kan maar weinig redenen bedenken om het niet meer te gebruiken. Ook al zijn de 6 weken al lang verstreken. M'n alcoholverbruik is drastisch gedaald, depressies zijn veel milder, na een nachtrust met x op voel ik me de dag nadien een stuk beter dusjah ... je kan begrijpen dat ik weinig reden zie om er vanaf te stappen. Vandaar dat ik me vragen stel bij de eventuele risico's bij langdurig gebruik. Het enige dat ik lijk te merken is alsof m'n geheugen en denkvermogen niet zo 'scherp' meer is als vroeger. Maar daar ben ik zelf niet helemaal van overtuigd dat er een oorzakelijk verband is. Iemand?"
"xtc4fun zei: hoe is dit mogelijk? in preciepe doet het me dus eigenlijk niets, weinig vermindering van angsten en ook totaal geen afkick. ook niet na enkele weken achter elkaar 2 mg per dag gebruiken. Klik om te vergroten... Je hebt het gevoel dat het je niets doet. Toch remt de alprozalam subtiel paniekgeachten. Het "recreatieve" effect gaat vrij snel over van zodra je tollerantie hoger wordt. Denk je nog steeds dat alprozalam geen effect heeft op je. Doe de test. Neem ze is minium een week niet."
"Wat zijn de verschillen tussen lorazepam en Alprazolam? Ik weet dat ze beide benzodiazepine's zijn en dat ze beide een anxyolitische werking hebben. Maar wat zijn nu de verschillen tussen de 2? Iemand ervaring mee? De beperkte informatie die ik hieromtrend vind heb ik hieronder samengevat. lorazepam: * lid van de benzodiazepine familie *verkocht o.a onder de merknaam Ativan + verscheidenen generic merken Alprazolam: * lid van de benzodiazepine familie * verkocht o.a onder de merknaam Xanax + verscheidenen generic merken Alprazolam zou dubbel zo potent per mg zijn dan lorazepam. Zijn er nog verschillen?"
"Wanneer je de laatste weken dagelijks 12mg nam dan lijkt me in een beweging terugvallen naar 2mg wel de oorzaak van je symptomen. Elke paar dagen je dosis halveren dus 12mg - 6 mg - 3mg - 1.5 mg lijkt me dan toch een stuk realistischer."
"Mijn beste ervaring met opiaten tot nu toe was met een hoeststillend middel met morfine in. Die kleine witte pilletjes namen je mee in een zalige roes waardoor je een gevoel kreeg van "niets moet nog". Spijtig genoeg heb ik de naam toen niet onthouden en ben ik sindsdien ook niks dergelijks meer tegengekomen. Klik om te vergroten... acedicon is wat jij bedoeld. Ik heb het ook wel is legitiem voorgeschreven gehad (voor 'n bronchitis). De bijwerkingen zijn inderdaad subliem! Een echt geulkzalig euforisch gevoel. effe wat achtergrondinfo over dit geneesmiddel. België is 1 van (zoniet het laaste) land in Europa waar acedicon nog voorgeschreven/op recept gezet wordt. Dit middel is begin van de eeuw uitgevonden in duitsland, in andere europese landen is dit geneesmiddel al vervangen door andere spierverslappers (meestal benzo) om ernstige kriebelhoest tegen te gaan. 5mg en ELKE hoest stop. Ik denk niet dat dit medicijn nog lang op de markt te vinden gaat zijn, mede omdat er een afgeleide van morfine inzit."
"Ook maar gelijk een klein vraagje hier in dit topic, in nederland is het zonder recept niet te krijgen, maar in belgie wel had ik begrepen, klopt dit? En zijn er bedrijven die dit verzenden naar Nederland (legaal dan wel). Klik om te vergroten... Neen en .... nee"
"Als je echt ALLES kan krijgen uit de farma... als ik in jouw plaats was zou ik hydrocodone proberen. Ik denk niet dat dit in west europa op voorschrift verkijgbaar is?!"
"Klink herkenbaar. Ik heb dit 'effect' ook al ervaren met alcohol gebruik. Alcohol beinvloed het serotonine niveau in de hersenen op zeer korte termijn. Je merkt het waarschijnlijk zelf wel, wanneer je wat 'op' hebt, voel je je wel lekker in je vel. De dag(en) erna zal je serotonine level een stuk lager zijn. Nu, bij de medioker persoon zal dit niet zo een probleem vormen, die voelt zich gewoon een dag kut (= kater). Bij mensen met aanleg voor depressieve gevoelens is het serotonine level zowiezo al laag zodat dit effect veel meer een rol speelt. Mijn raad is oppassen met alcoholgebruik wanneer je je down voelt."