Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet grote benzo topic !

Het grote benzo topic !

627 antwoorden
174 weergaven
18-5-2026
W
WelhallodaarLid
01-01-2024, 00:00
#1
benzodiazepine (recreatief gebruik kan wel lijden tot verslaving, geheugen verlies,missenlijkheid,bangheid,depressie,met alcohol dodenlijk.
Geschatte gebruikers engeland (geschatte gebruikers nedeland 350.000)
100,000
doden engeland (niet geschat)
406 (per jaar)
Het zit namelijk zo dat je in je hersenen een stuk hebt wat je bewustzijn bepaald. Dat stuk bestaat weer uit 3 delen. GHB, benzodiazepine en alcohol spreken allemaal op een verschillend deel aan, wat betekend dat als je deze stoffen combineerd dat ze elkaar hard versterken, wat kan leiden tot hersenschade of coma of overdosis, en dat je erna werkelijk niets meer kan herinneren.... Het is gewoon sterk af te raden
Klik om te vergroten...
p
priscillaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Even 1vraag,ik ga volgende week op vakantie na turkije.Nu hoor ik dat je de benzos daar gewoon kan kopen bij apotheek,zonder recept.De mijne die ik hier op recept krijg,moest ik volgens de apotheek een reisdocument laten uitdraaien door hun van wat ik mee neem in mijn koffer.Die heb ik nu ook,is het nu zo als je daar nog wat bij zou kopen in turkije,en je neemt het mee terug na nederland in je koffer drugssmokkel??Weet missch iemand dat??Alvast bedankt voor antwoord. :)
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#3
Daar durf ik je niet met zekerheid antwoord op te geven.
Als je van nederland naar bepaalde landen reist dan moet je inderdaad een soort medisch paspoort hebben. Mocht er controle komen in nederland of turkije dan weet men welke medicatie je slikt en dat je het dus niet smokkelt.
Je kunt de medicatie die jezelf gebruikt immers niet op de legale manier krijgen hier in ned.

In Turkije kun je inderdaad benzo's wel bij de apotheek kopen. Als je het bij kleine hoeveelheden houdt, en het een beetje goed wegduwt in je koffer, dan zullen ze er denk ik niet zo moeilijk over doen.
Het is er immers vrij te koop. Hoe nederland erover denkt weet ik echter niet.

Misschien heeft er hier iemand ervaring mee die je het met zekerheid kan zeggen!
Neem in iedergeval niet teveel risico, in turkije wil je niet vast zitten.

En anders moet je een paar van die lucht enveloppen meenemen en dan vanuit Turkije naar Nederland sturen :wink:
p
priscillaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Bedankt,zal is kijken.Missch in elke koffer wat :wink:
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#5
priscilla zei:
Even 1vraag,ik ga volgende week op vakantie na turkije.Nu hoor ik dat je de benzos daar gewoon kan kopen bij apotheek,zonder recept.De mijne die ik hier op recept krijg,moest ik volgens de apotheek een reisdocument laten uitdraaien door hun van wat ik mee neem in mijn koffer.Die heb ik nu ook,is het nu zo als je daar nog wat bij zou kopen in turkije,en je neemt het mee terug na nederland in je koffer drugssmokkel??Weet missch iemand dat??Alvast bedankt voor antwoord. :)
Klik om te vergroten...

Ik heb dat ook wel vaker gehoord van mensen, en dat ze ze gewoon mee terug namen ook... Ik heb zelf een hele lading med's meegenomen zonder reisdocument, heeft niet voor problemen gezorgd, en wat ik over had weer mee terug, ook geen probleem. Ik was echter niet in turkije moet ik er wel bij vermelden. Denk dat het gewoon gaat, en anders, als het geen hele koffer vol is, denk ik dat ze je best door laten gaan.

Anders ozu ik een verhaaltje ophangen met ja sliep slecht in het hotel, naar de apotheek gegaan en die gaf me dit.. wist niet dat ik het niet mee terug mocht nemen
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#6
*** zei:
Anders ozu ik een verhaaltje ophangen met ja sliep slecht in het hotel, naar de apotheek gegaan en die gaf me dit.. wist niet dat ik het niet mee terug mocht nemen
Klik om te vergroten...
Erg original :wink:
p
priscillaLid
01-01-2024, 00:00
#7
hahaha,bedankt voor de tip :sunglasses:
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#8
speeseend zei:
*** zei:
Anders ozu ik een verhaaltje ophangen met ja sliep slecht in het hotel, naar de apotheek gegaan en die gaf me dit.. wist niet dat ik het niet mee terug mocht nemen
Klik om te vergroten...
Erg original :wink:
Klik om te vergroten...

Maakt niet uit, ook niet of ze het geloven, dat ze het tegendeel maar bewijzen. In dat geval is het ergste wat je kan overkomen dat ze het afnemen lijkt me zo :wink:
t
talamoneeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Even een klein vraagje wat ik niet echt de moeite waard vind voor een heel nieuw topic: is het aan iemand te zien dat hij benzo's heeft genomen? (Met andere woorden: kan ik in 't weekend een valiumpje nemen zonder dat mijn pa en ma dat zien? :P)
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hmm nee da's niet te zien eigenlijk, mits in niet te grote hoeveelheden. Ik heb een keer zo veel diazepam/oxazepam geslikt dat ik echt niet meer recht kon lopen enzo. Tsjah, dat zie je dus wel.
Maar in principe zie je aan iemands uiterlijk niets nadat de persoon in kwestie benzo's geslikt heeft. Ik zie bij mezelf nooit wat in ieder geval...
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#11
Je kunt van benzo's wat duffer worden, maar als je het bij een normale dosis houdt dan valt het niet echt te zien. Anders kun je nog altijd zeggen dat je last hebt van moeheid, vandaar die sufheid :wink:
t
talamoneeeLid
01-01-2024, 00:00
#12
OK, bedankt voor de info. :wink:

Maar nog'ns iets, was ik vergeten om meteen in die andere post te zetten. Ik heb nu vanalles tot mijn beschikking, over een week of 2 niet meer. Ze hebben natuurlijk wel allemaal een uiterste houdbaarheidsdatum, bijvoorbeeld alprazolam: oktober 2009. Als ik een voorraad heb, verwacht ik niet dat ik die voor 10/09 allemaal al naar binnen heb geslagen. Kan het kwaad om benzo's te slikken die dan overdatum zijn?
t
talamoneeeLid
01-01-2024, 00:00
#13
acidboy zei:
Neuh, kan niet zo'n kwaad. Medicijnen die over datum zijn zullen hoogstwaarschijnlijk ietsjes minder goed werken, en zelfs dat betwijfel ik. Er zijn wel een aantal medicijnen die je wel echt moet gebruiken voordat ze over datum zijn, zoals adrenaline enzo. Maar benzo's.. nee, zal wel loslopen.
Klik om te vergroten...
OK, en ach, ik merk 't dan vanzelf wel wanneer 't niet meer goed gaat. Als iets tot maart goed is, is 't op 1 april echt niet opeens gevaarlijk ofzo. :mrgreen:
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hoe schadelijk is de combinatie: Valium & Alcohol?
D
DonnieDark0Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindgamer zei:
Hoe schadelijk is de combinatie: Valium & Alcohol?
Klik om te vergroten...

Over de schadelijkheid kan ik je niet veel zeggen, op de bijsluiter staat iig pas op met alcoholische dranken.

Het versterkt de werking. Ik vind het, mits je je beperkt tot 2 a 3 biertjes, een heerlijke combi. Als je meer gaat drinken heb je een redelijk grote kans op amnesie.
c
chaseLid
01-01-2024, 00:00
#16
Spor zei:
Maakt niet uit, ook niet of ze het geloven, dat ze het tegendeel maar bewijzen.
Klik om te vergroten...
Zo makkelijke is het niet. De douane hoeft op dit moment niets meer te bewijzen. Het is immers een vaststelling van hun dat je de meds in je bezit hebt. De bewijslast over het hoe en al dat niet legitieme bezit ligt volledige bij jezelf.
A
A_J_Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Goedenavond mensen,

Ik had recentelijk ook al even geschreven en ben nog steeds op zoek naar de juiste verdovende combinatie voor mijn vlucht naar Kaapstad. Dit in verband met angst voor paniekaanvallen, die ik in het verleden wel heb gehad.

Ik heb tot nu toe een aantal benzo's geprobeerd maar er gebeurt bar weinig. Laatst voor een kort vluchtje was ik redelijk gespannen en toen deed 10 mg Oxazepam niets. Vorige week naar de huisarts, die heeft me een doosje Xanax voorgeschreven, 0,5 mg. Ik heb er even 2 geprobeerd, maar merkte vrijwel niets van 1 mg. Vandaag 10 mg. Diazepam gepakt, maar wederom: ik voel helemaal niets. Geen wazigheid, geen fysieke reacties, geen slappe spieren, niets. Net even een vodka achterover geslagen om te kijken of er nu misschien iets gebeurt, maar het lijkt er niet echt op.

Vraag 1 is dus: ben ik benzo-resistent ofzo? Zou zoiets bestaan?
Vraag 2: Hoe lang duurt het voor dat spul in kickt? Ik weet dat maaginhoud een belangrijke factor is... Maar het zou toch niet langer dan 2 uur moeten duren?
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hmmmz 10 mg diazepam en je merkt helemaal niks? Voel je je niet rustig en kalm etc?
Het zou mij toch heel erg logisch lijken dat je je daar wat duffer van zou gaan voelen. Het is namelijk niet niks.

Of benzo resistent echt bestaat weet ik niet. Ik werk in de verslavingszorg en mijn ervaring is dat het wel eens een enkele keer voor komt dat iemand amper reageert op kalmeringsmedicatie. Hoe dit dan komt is mij onbekend.
Ik ken iemand die per dag 4x 2.5 lorazepam krijgt, en daar is hij nog niet echt suf van. Ik denk dat ik en menig ander daar een paar dagen lekker van zouden slapen :)
q
quotethemadravenLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mijn ervaring bij vliegangst is eigenlijk net als bij plankenkoorts, Prazepam (Lysanxia) lijkt hier het uitgelezen middel voor. Zelf ben ik nogal sceptisch over het toewijzen van zulke specifieke eigenschappen aan één bepaalde benzo. Aan de andere kant heb ik van al diegeene die ik ooit verder geholpen heb in zo een situatie niet één keer klachten gehoord over Prazepam. Terwijl dat bij de andere benzo broers en zusjes wel het geval was. Kan natuurlijk ook toeval zijn. (ik typte bewust ooit als in verleden tijd, dus val me niet lastig)
c
calibreLid
01-01-2024, 00:00
#20
...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456...32
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."