#1
Haha, handig gedaan! Maar je weet alsnog niet hoeveel er nu inzit dan? :\\
Hoeveel mg alprazolam neem je dan? Ik merk vrijwel niks van 3 mg alprazolam, wat erg vreemd is...Serpentine zei:Moet eerlijk bekennen niet alles gelezen te hebben...
Maar goed, ik heb veel benzo's geslikt, maar enkel Lorazepam en Alprazolam geven mij het gewenste effect. Vooral alprazolam (Xanax). Je wordt er ook licht euforisch van en dat mis ik bij andere benzo's. Angst is weg en je slaapt er heerlijk op. Ik ben er nooit verslaafd aan geweest (ik ben vaak zomaar maanden gestopt, uit het niets).
Hoeveel mg gebruiken jullie? Ik zit wel op hoge doses, maar dat is voornamelijk vanwege mijn snelle afbraak en dus snelle gewenning. Het is veel te duur, maar dat spaar ik weer uit aan alcohol![]()
Martijn. zei:Hoeveel mg alprazolam neem je dan? Ik merk vrijwel niks van 3 mg alprazolam, wat erg vreemd is...Serpentine zei:Moet eerlijk bekennen niet alles gelezen te hebben...
Maar goed, ik heb veel benzo's geslikt, maar enkel Lorazepam en Alprazolam geven mij het gewenste effect. Vooral alprazolam (Xanax). Je wordt er ook licht euforisch van en dat mis ik bij andere benzo's. Angst is weg en je slaapt er heerlijk op. Ik ben er nooit verslaafd aan geweest (ik ben vaak zomaar maanden gestopt, uit het niets).
Hoeveel mg gebruiken jullie? Ik zit wel op hoge doses, maar dat is voornamelijk vanwege mijn snelle afbraak en dus snelle gewenning. Het is veel te duur, maar dat spaar ik weer uit aan alcohol![]()
Omg, 20 mg!?Serpentine zei:Het ergste was dus *schrik niet* 20mg per dag in een stressvolle periode. Nu zit ik aan 8mg per dag denk ik, soms 5mg. Maar ik nam laatst na een lange periode niks nemen 4mg in 1 keer op nuchtere maag, en was totaal weg. Dus het kan verkeren.
Martijn. zei:Omg, 20 mg!?Serpentine zei:Het ergste was dus *schrik niet* 20mg per dag in een stressvolle periode. Nu zit ik aan 8mg per dag denk ik, soms 5mg. Maar ik nam laatst na een lange periode niks nemen 4mg in 1 keer op nuchtere maag, en was totaal weg. Dus het kan verkeren.![]()
Waarom neem je dan geen sterker werkende benzo? Alprazolam is gewoon niet zo sterk. Maar werd je niet kotsmisselijk na zoveel te hebben genomen? Alprazolam schijnt ook behoorlijk giftig te zijn, in vergelijking met de andere benzo's.
Maar kreeg jij gewoon van je arts 20 mg per dag dan... gewoon op legale wijze? Dat is meer dan een hele blister per dag...Serpentine zei:Martijn. zei:Omg, 20 mg!?Serpentine zei:Het ergste was dus *schrik niet* 20mg per dag in een stressvolle periode. Nu zit ik aan 8mg per dag denk ik, soms 5mg. Maar ik nam laatst na een lange periode niks nemen 4mg in 1 keer op nuchtere maag, en was totaal weg. Dus het kan verkeren.![]()
Waarom neem je dan geen sterker werkende benzo? Alprazolam is gewoon niet zo sterk. Maar werd je niet kotsmisselijk na zoveel te hebben genomen? Alprazolam schijnt ook behoorlijk giftig te zijn, in vergelijking met de andere benzo's.
Alprazolam werkt voor mij het beste. Ik heb andere benzo's geprobeerd, maar dat werkte allemaal minder goed (minder versuffend, geen euforische stemming). Bovendien moet je arts het willen voorschrijven natuurlijk. En misselijk word ik nooit. Ik heb wel grotere hoeveelheden genomen en ik leef nog steeds, dus met die giftigheid zal het wel meevallen.
Waarom persé valium en geen betablokker? Ik heb goede dingen gehoort over de betablokker propranolol, hier stond een stuk over in de krant en dat het zeer goed helpt tegen plankenkoorts, presentaties, sociale fobie etc. Dit heeft als ik het goed heb minder vervelende bijwerkingen dan valium, bij valium ben je een stuk minder helder en dat heb je toch juist nodig om een beetje levendig te kunnen presenteren.dikkekkees zei:Hoi,
Wegens een zware studie en de bijkomende stress, voel ik me de laatste tijd steeds angstiger en kan dan ook moeilijk in slaap komen. Vooral presentaties geven vind ik erg moeilijk, en ik had laatst van een kameraad een valium pil gekregen (die hij van zijn oma had gejat) en de zenuwen voor de presentatie waren zo goed als verdwenen. Nu hoef ik gelukkig niet veel presentaties te geven, maar als ik er weer een paar moet geven doe ik het dan toch echt liever met Valium, want anders is de kans groot dat ik ga stotteren en dicht klap (wat dan ook een paar keer is gebeurt..)
Om even concreet te zijn: wat moet ik tegen een dokter zeggen om ervoor te zorgen dat ik daar weg kom met een recept voor Diazepam, en niet voor andere rotzooi (bijv. een betablokker)
Heel erg bedankt voor het evt. advies, want dit heb ik echt nodig!
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."