Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet grote benzo topic !

Het grote benzo topic !

627 antwoorden
187 weergaven
18-5-2026
J
Johanna*Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Haha, handig gedaan! Maar je weet alsnog niet hoeveel er nu inzit dan? :\\
S
SerpentineLid
01-01-2024, 00:00
#2
Moet eerlijk bekennen niet alles gelezen te hebben...

Maar goed, ik heb veel benzo's geslikt, maar enkel Lorazepam en Alprazolam geven mij het gewenste effect. Vooral alprazolam (Xanax). Je wordt er ook licht euforisch van en dat mis ik bij andere benzo's. Angst is weg en je slaapt er heerlijk op. Ik ben er nooit verslaafd aan geweest (ik ben vaak zomaar maanden gestopt, uit het niets).

Hoeveel mg gebruiken jullie? Ik zit wel op hoge doses, maar dat is voornamelijk vanwege mijn snelle afbraak en dus snelle gewenning. Het is veel te duur, maar dat spaar ik weer uit aan alcohol :wink:
J
Johanna*Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ja het is zeker duur! Dosis verschilt bij mij ook wel is, ligt er ook aan of ik er alchohol bij neem.
M
Martijn.Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Serpentine zei:
Moet eerlijk bekennen niet alles gelezen te hebben...

Maar goed, ik heb veel benzo's geslikt, maar enkel Lorazepam en Alprazolam geven mij het gewenste effect. Vooral alprazolam (Xanax). Je wordt er ook licht euforisch van en dat mis ik bij andere benzo's. Angst is weg en je slaapt er heerlijk op. Ik ben er nooit verslaafd aan geweest (ik ben vaak zomaar maanden gestopt, uit het niets).

Hoeveel mg gebruiken jullie? Ik zit wel op hoge doses, maar dat is voornamelijk vanwege mijn snelle afbraak en dus snelle gewenning. Het is veel te duur, maar dat spaar ik weer uit aan alcohol :wink:
Klik om te vergroten...
Hoeveel mg alprazolam neem je dan? Ik merk vrijwel niks van 3 mg alprazolam, wat erg vreemd is...
S
SerpentineLid
01-01-2024, 00:00
#5
Martijn. zei:
Serpentine zei:
Moet eerlijk bekennen niet alles gelezen te hebben...

Maar goed, ik heb veel benzo's geslikt, maar enkel Lorazepam en Alprazolam geven mij het gewenste effect. Vooral alprazolam (Xanax). Je wordt er ook licht euforisch van en dat mis ik bij andere benzo's. Angst is weg en je slaapt er heerlijk op. Ik ben er nooit verslaafd aan geweest (ik ben vaak zomaar maanden gestopt, uit het niets).

Hoeveel mg gebruiken jullie? Ik zit wel op hoge doses, maar dat is voornamelijk vanwege mijn snelle afbraak en dus snelle gewenning. Het is veel te duur, maar dat spaar ik weer uit aan alcohol :wink:
Klik om te vergroten...
Hoeveel mg alprazolam neem je dan? Ik merk vrijwel niks van 3 mg alprazolam, wat erg vreemd is...
Klik om te vergroten...

Het ergste was dus *schrik niet* 20mg per dag in een stressvolle periode. Nu zit ik aan 8mg per dag denk ik, soms 5mg. Maar ik nam laatst na een lange periode niks nemen 4mg in 1 keer op nuchtere maag, en was totaal weg. Dus het kan verkeren.
M
Martijn.Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Serpentine zei:
Het ergste was dus *schrik niet* 20mg per dag in een stressvolle periode. Nu zit ik aan 8mg per dag denk ik, soms 5mg. Maar ik nam laatst na een lange periode niks nemen 4mg in 1 keer op nuchtere maag, en was totaal weg. Dus het kan verkeren.
Klik om te vergroten...
Omg, 20 mg!? :openmouth:

Waarom neem je dan geen sterker werkende benzo? Alprazolam is gewoon niet zo sterk. Maar werd je niet kotsmisselijk na zoveel te hebben genomen? Alprazolam schijnt ook behoorlijk giftig te zijn, in vergelijking met de andere benzo's.
S
SerpentineLid
01-01-2024, 00:00
#7
Martijn. zei:
Serpentine zei:
Het ergste was dus *schrik niet* 20mg per dag in een stressvolle periode. Nu zit ik aan 8mg per dag denk ik, soms 5mg. Maar ik nam laatst na een lange periode niks nemen 4mg in 1 keer op nuchtere maag, en was totaal weg. Dus het kan verkeren.
Klik om te vergroten...
Omg, 20 mg!? :openmouth:

Waarom neem je dan geen sterker werkende benzo? Alprazolam is gewoon niet zo sterk. Maar werd je niet kotsmisselijk na zoveel te hebben genomen? Alprazolam schijnt ook behoorlijk giftig te zijn, in vergelijking met de andere benzo's.
Klik om te vergroten...

Alprazolam werkt voor mij het beste. Ik heb andere benzo's geprobeerd, maar dat werkte allemaal minder goed (minder versuffend, geen euforische stemming). Bovendien moet je arts het willen voorschrijven natuurlijk. En misselijk word ik nooit. Ik heb wel grotere hoeveelheden genomen en ik leef nog steeds, dus met die giftigheid zal het wel meevallen.
M
Martijn.Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Serpentine zei:
Martijn. zei:
Serpentine zei:
Het ergste was dus *schrik niet* 20mg per dag in een stressvolle periode. Nu zit ik aan 8mg per dag denk ik, soms 5mg. Maar ik nam laatst na een lange periode niks nemen 4mg in 1 keer op nuchtere maag, en was totaal weg. Dus het kan verkeren.
Klik om te vergroten...
Omg, 20 mg!? :openmouth:

Waarom neem je dan geen sterker werkende benzo? Alprazolam is gewoon niet zo sterk. Maar werd je niet kotsmisselijk na zoveel te hebben genomen? Alprazolam schijnt ook behoorlijk giftig te zijn, in vergelijking met de andere benzo's.
Klik om te vergroten...

Alprazolam werkt voor mij het beste. Ik heb andere benzo's geprobeerd, maar dat werkte allemaal minder goed (minder versuffend, geen euforische stemming). Bovendien moet je arts het willen voorschrijven natuurlijk. En misselijk word ik nooit. Ik heb wel grotere hoeveelheden genomen en ik leef nog steeds, dus met die giftigheid zal het wel meevallen.
Klik om te vergroten...
Maar kreeg jij gewoon van je arts 20 mg per dag dan... gewoon op legale wijze? Dat is meer dan een hele blister per dag... :confused:
S
SerpentineLid
01-01-2024, 00:00
#9
Omg, 20 mg!? :openmouth:

Waarom neem je dan geen sterker werkende benzo? Alprazolam is gewoon niet zo sterk. Maar werd je niet kotsmisselijk na zoveel te hebben genomen? Alprazolam schijnt ook behoorlijk giftig te zijn, in vergelijking met de andere benzo's.[/quote]

Alprazolam werkt voor mij het beste. Ik heb andere benzo's geprobeerd, maar dat werkte allemaal minder goed (minder versuffend, geen euforische stemming). Bovendien moet je arts het willen voorschrijven natuurlijk. En misselijk word ik nooit. Ik heb wel grotere hoeveelheden genomen en ik leef nog steeds, dus met die giftigheid zal het wel meevallen.[/quote]
Maar kreeg jij gewoon van je arts 20 mg per dag dan... gewoon op legale wijze? Dat is meer dan een hele blister per dag... :confused:[/quote]

Verschillende artsen, verschillende apothekers. Je hebt ook buisjes met 50 tabletten van 2 mg. Ik heb meestal de doosjes van 40mg (40 x 1mg). Sja, nu krijg ik het niet meer van 1 arts, dus enkel nog bij een andere.
d
devachiahLid
01-01-2024, 00:00
#10
tering 20 mg alprazolam per dag... das echt belachelijk veel man :openmouth:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#11
Via via weet ik dat onderschepping mogelijk kan zijn (vanuit iran extra controle dacht ik) verpakt wordt het neutraal
m
maynerdLid
01-01-2024, 00:00
#12
Een vraag,

Ik zou graag Dormicum willen kopen, maar luchtdicht heeft ze niet in voorraad. Kennen jullie andere betrouwbare online verkooppunten/ apotheken? En hoe betrouwbaar zijn deze?
S
SomaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hmm, toch vreemd dat alle EU shipped benzo's niet meer leverbaar zijn. Ik hoop dat ze er snel weer hebben, want een benzo'tje is af en toe wel lekker :)
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#14
dormicum pillen 15 mg binnen van roche tadaa .. :)
Ben benieuwd schijnt best hard te zijn.
Hoop harder als flunitrazepam want daar kan ik ook al 6 mg nemen en ik blijf nog wakker ..
s
space scientistLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dat hoop ik ook, had nert een bestelling gedaan en nu dit :(

Ik kreeg dan wel een toegoedcode maar dan toch, het gaat mij eigenlijk alleen om de benzo's, of weet iemand nog iets anders van AS wat wel de moeite waard is en uit de EU komt?
d
dikkekkeesLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hoi,

Wegens een zware studie en de bijkomende stress, voel ik me de laatste tijd steeds angstiger en kan dan ook moeilijk in slaap komen. Vooral presentaties geven vind ik erg moeilijk, en ik had laatst van een kameraad een valium pil gekregen (die hij van zijn oma had gejat) en de zenuwen voor de presentatie waren zo goed als verdwenen. Nu hoef ik gelukkig niet veel presentaties te geven, maar als ik er weer een paar moet geven doe ik het dan toch echt liever met Valium, want anders is de kans groot dat ik ga stotteren en dicht klap (wat dan ook een paar keer is gebeurt..)

Om even concreet te zijn: wat moet ik tegen een dokter zeggen om ervoor te zorgen dat ik daar weg kom met een recept voor Diazepam, en niet voor andere rotzooi (bijv. een betablokker)

Heel erg bedankt voor het evt. advies, want dit heb ik echt nodig!
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#17
dikkekkees zei:
Hoi,

Wegens een zware studie en de bijkomende stress, voel ik me de laatste tijd steeds angstiger en kan dan ook moeilijk in slaap komen. Vooral presentaties geven vind ik erg moeilijk, en ik had laatst van een kameraad een valium pil gekregen (die hij van zijn oma had gejat) en de zenuwen voor de presentatie waren zo goed als verdwenen. Nu hoef ik gelukkig niet veel presentaties te geven, maar als ik er weer een paar moet geven doe ik het dan toch echt liever met Valium, want anders is de kans groot dat ik ga stotteren en dicht klap (wat dan ook een paar keer is gebeurt..)

Om even concreet te zijn: wat moet ik tegen een dokter zeggen om ervoor te zorgen dat ik daar weg kom met een recept voor Diazepam, en niet voor andere rotzooi (bijv. een betablokker)

Heel erg bedankt voor het evt. advies, want dit heb ik echt nodig!
Klik om te vergroten...
Waarom persé valium en geen betablokker? Ik heb goede dingen gehoort over de betablokker propranolol, hier stond een stuk over in de krant en dat het zeer goed helpt tegen plankenkoorts, presentaties, sociale fobie etc. Dit heeft als ik het goed heb minder vervelende bijwerkingen dan valium, bij valium ben je een stuk minder helder en dat heb je toch juist nodig om een beetje levendig te kunnen presenteren.

Vertel gewoon je verhaal aan de dokter, zeg dat valium zeer goed hielp bij je en of het hem ook een geschikt middel lijkt om beter te kunnen presenteren zonder angst, of dat hij misschien iets beters weet. En moeilijk doen met het uitschrijfen zou hij denk ik niet doen aangezien je sporadisch presentaties hebt neem ik aan en er dus geen kans op verslaving is.
d
dikkekkeesLid
01-01-2024, 00:00
#18
Als eerste wil ik je bedanken voor je reactie, Petrovic.

Wat ik weet van betablokkers is dat het je bloeddruk ontzettend omlaag brengt. Ik ben echt bang dat dit niet voldoende helpt, maar ja, ik ben iemand die pas wilt oordelen na er onderzoek naar gedaan te hebben, dus mocht hij mij betablokkers voorschrijven dan neem ik hier genoegen mee, maar ik heb ervaring met valium en dat hielp echt heel goed, maar zoals je al zei heeft dit indd minder handige bijwerkingen zoals het hebben van een minder heldere geest :)
H
HareMajesteitLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hoi, ik heb een site gevonden waarop flunitrazepam te koop is,
maar weet niet of deze wel betrouwbaar is...
Ik durf de link hier niet goed te zetten, geen zin in een ban, maar is er iemand die hier ervaring mee heeft en mij dat kan zeggen als ik het eventjes doorstuur?
z
zyxLid
01-01-2024, 00:00
#20
benzo's zijn heel lichamelijk verslavend.
zelfs bij 3 weken dagelijks gebruik ondervinden veel mensen al heel onaangename afkickverschijnselen.

een ander probleem bij het dagelijks gebruiken van benzo's t.o.v. angst(aanvallen) is dat de meeste mensen telkens de dosis moeten opdrijven.
wie een benzo 6 maanden dagelijks gebruikt zal m.a.w. na 6 maanden al een redelijk hoge dosis moeten nemen om het middel nog voldoende te voelen.

veel mensen ondervinden zelfs afkickverschijnselen terwijl ze elke dag steeds dezelfde dosis benzo's in blijven nemen.

om af te kicken van benzo's wordt aangeraden wekelijks 10% van de dagelijkse dosis te verminderen.
voor meer info zoek op het internet naar "ashton manual".

afkicken van benzo's kan net zoals bij alcohol dodelijk zijn indien niet traag genoeg wordt afgebouwt.
een ander probleem omtrent het niet voldoende afbouwend te stoppen met benzo's is dat sommige mensen langdurig (> 12 maanden) of permanente afkickverschijnselen ontwikkelen.



m.a.w. het langdurig dagelijksgebruiken van benzo's wordt heel erg afgeraden.
veel dokters onderschatten de negatieve gevolgen van benzo's.

ik zelf gebruik dagelijks 2x 1,25mg nebivolol. dit is een relatief nieuw soort betablokker met minder neveffecten dan de oudere betablokkers.
betablokkers houden de fysieke effecten van angst tegen (hoge hartslag, angstaanvallen, etc) en hoewel ze ook lichamelijk verslavend zijn,
het lichaam lijkt weinig tot zelfs geen tolerantie op te bouwen...

en eens je wil ophouden met de betablokker te nemen moet je ook afbouwen,
maar dit zal veel makkelijker gaan dan het afbouwen van een benzo.




het dagelijks innemen van eender welke drug komt altijd met negatieve gevolgen,
maar in het geval van betablokkers vs. benzo's zijn de beta blokkers the lesser evil.

indien iemand zijn angstaanvallen d.m.v. meditatie/yoga/gevechtsport leert controleren,
is dit gezonder dan dagelijks betablokkers te moeten slikken.

drugs neem ik al een tijdje niet meer. hoewel ik altijd geprobeerd heb voorzichtig te zijn ermee heb ik er mezelf toch aanverbrand :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...56789...32
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."