Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Even een klein vraagje wat ik niet echt de moeite waard vind voor een heel nieuw topic: is het aan iemand te zien dat hij benzo's heeft genomen? (Met andere woorden: kan ik in 't weekend een valiumpje nemen zonder dat mijn pa en ma dat zien? :P)"
"OK, bedankt voor de info. Maar nog'ns iets, was ik vergeten om meteen in die andere post te zetten. Ik heb nu vanalles tot mijn beschikking, over een week of 2 niet meer. Ze hebben natuurlijk wel allemaal een uiterste houdbaarheidsdatum, bijvoorbeeld alprazolam: oktober 2009. Als ik een voorraad heb, verwacht ik niet dat ik die voor 10/09 allemaal al naar binnen heb geslagen. Kan het kwaad om benzo's te slikken die dan overdatum zijn?"
"acidboy zei: Neuh, kan niet zo'n kwaad. Medicijnen die over datum zijn zullen hoogstwaarschijnlijk ietsjes minder goed werken, en zelfs dat betwijfel ik. Er zijn wel een aantal medicijnen die je wel echt moet gebruiken voordat ze over datum zijn, zoals adrenaline enzo. Maar benzo's.. nee, zal wel loslopen. Klik om te vergroten... OK, en ach, ik merk 't dan vanzelf wel wanneer 't niet meer goed gaat. Als iets tot maart goed is, is 't op 1 april echt niet opeens gevaarlijk ofzo."
"Zolpidem is een slaapmiddel, in eerste instantie geen kalmeringsmiddel. Als je na inname van zolpidem wakker probeert te blijven, dan kun je gaan hallucineren. Na inname van zolpidem en/of benzo's moet je minimaal 8 uur ononderbroken kunnen slapen. Is propranolol in jouw geval niet geschikter dan imidazopyridines (zolpidem) of benzodiazepines (diazepam)? Propranolol wordt speciaal gebruikt voor 'tijdelijke' angsten, zoals examenvrees. Benzo's zijn meer ontwikkeld als medicijn voor een chronische, ziekelijke angst waardoor de persoon in kwestie niet normaal meer kan functioneren of als slaapmiddel, voor zover ik weet. Corrigeer me als ik ernaast zit. EDIT: Heb nog'ns gezocht. Benzo's zijn inderdaad ook geschikt voor dit soort angsten, maar zolpidem volgens mij niet. In de bijsluiter staat niet dat het voor angst(stoornissen) gebruikt wordt, enkel als slaapmiddel."
"quotethemadraven zei: Je zit ernaast! Propranolol is in eertste plaats een middel dat word gebruikt bij verschillende cardio vasculaire aandoeningen. Het hoort bij de Beta blockers. Dus een uur voordat je gaat vliegen een paar van die pillen schieten gaat het er niet aangenamer op maken. Neemt niet weg dat het te pas en te onpas word voorgeschreven voor allerhande kwaaltjes. Klik om te vergroten... Hm.... OK dan. En het verschil tussen natuurlijke slaap (REM-slaap) en 'slaapmiddelenslaap' kende ik wel, maar toch bedankt voor de toelichting."
"GODdamn zei: Lees andere topics maar, ik ben niet de enige die er van wegzweeft :P (denken dat je in een trein zit, denken dat alles beweegt, dat alles 3d is maar ook weer plat, denken dat er mensen om je heen zyn terwijl je alleen bent etc) Klik om te vergroten... Heb er even het een en ander over gelezen. Ik denk dat ik 't maar bij de diazepammetjes en alprazolammetjes houdt. Goede keus toch, die 2, of niet? Zolpidem en zopiclon spreken mij persoonlijk niet zo aan als ik de bijsluiter, internetpagina's en de ervaringen van gebruikers erover lees. Da's een beetje kwestie van persoonlijke smaak hè... een ander lijken dia en alpra misschien weer helemaal niks. Maar goed, voordat ik echt over dia en alpra ga oordelen zal ik ze eerst maar 'ns een keer zelf proberen. PS: Ik begin zelf trouwens een beetje de indruk te krijgen dat ik dit topic aan het kapen ben. Dat is niet mijn bedoeling, excuses aan de TS."
"DonnieDark0 zei: Alprazolam is niet echt de moeite, dan is Lorazepam een veel betere keus. Persoonlijk vind ik Diazepam het leukst, lorazapam en oxazepam staan samen op 2. Let er wel op dat de dosering van Lorazepam een stuk lager is dan die van Diazepam. veel plezier, gebruik het niet te vaak dan blijft het leuk. Klik om te vergroten... Hm... de meningen zijn echt sterk verdeeld dan. Ik heb http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?f=25&t=6062 topic gelezen, daar kwam Xanax (alprazolam dus) het meest naar voor als favo benzo. Straks eens meer zoeken over lorazepam dan. :P EDIT: Ik kon het niet laten, ik heb even de proef op de som genomen in dat topic: Alprazolam IIIII IIII Diazepam IIIII III Flunitrazepam IIIII I Lorazepam IIII Lormetazepam II Midazolam II Nitrazepam II Oxazepam II Temazepam II Diazepam, alprazolam en flunitrazepam zijn over het algemeen genomen dus de grote favorieten. Maar goed, als Flunitrazepam makkelijker te verkrijgen zou zijn, was dat de onbetwiste nummer 1 denk ik. Van de 'gangbare' benzo's zijn alprazolam, diazepam en lorazepam (daar is 'ie ) dus de favo's."
"DonnieDark0 zei: Als je iets gaat proberen kan ik je echt diazepam aanraden. Het effect is een heerlijke rustgevende roes. Je maakt je nergens druk om. Als je normaal enigzins verlegen zou zijn is dat ook zo goed als verdwenen. Dingen die je als "problemen" zag lijken opeens een stuk minder erg. Je voelt je gewoon lekker en stress bestaat niet meer Drink er 1 biertje bij en je bent helemaal at ease (drink er niet te veel bij) Ik heb er nog nooit negatieve na effecten aan overgehouden. Ik neem ook hooguit eens in de 2 weken 1 tabletje van 10 mg. Puur voor de fun, ik zou in het weekend 's-avonds liever 1 tabletje diazepam nemen dan dat ik aan de alcohol ga. Klik om te vergroten... Zo wil ik het dus ook, gewoon verantwoord houden voor mezelf. Zo eens in de maand 'ns een keertje. Gewoon even chillen. Op de manier waarop ik van plan ben het te gaan gebruiken, kan ik denk ik wel een paar jaartjes doen met 60 dia's en 60 alpra's. Alleen de alpra's verlopen al in 2009. Weet iemand of het kwaad kan om verlopen benzo's te slikken?"
"Verwijderd..."
"Solidius zei: Een stripje Ritalin vermalen > opsnuiven en je staat behoorlijk strak. Klik om te vergroten... Ritalin heb ik helaas niet tot mijn beschikking."