Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hoi mensen, Ik was even wat aan het lezen over benzodiazepines op Wikipedia. Toen las ik het volgende Benzodiazepines can be very useful in intensive care to sedate patients receiving mechanical ventilation, or those in extreme distress or severe pain. Caution should be exercised in this situation due to the occasional scenario of respiratory depression, and benzodiazepine overdose treatment facilities should be available. Klik om te vergroten... Even verder kijken over dat respiratory depression levert het volgende op: In medicine, hypoventilation (also known as respiratory depression) occurs when ventilation is inadequate (hypo means "below") to perform needed gas exchange. It generally causes an increased concentration of carbon dioxide (hypercapnia) and respiratory acidosis. It can be caused by medical conditions, by holding one's breath, or by drugs, typically when taken in overdose. Hypoventilation may be dangerous for those with sleep apnea. As a side effect of medicines or recreational drugs, hypoventilation may become potentially life-threatening. Many different CNS depressant drugs such as alcohol, benzodiazepines, barbiturates, GHB and opiates produce respiratory depression when taken in large or excessive doses; however this is most commonly seen as a cause of death with opiates or opioids, particularly when they are combined with sedatives such as alcohol or benzodiazepines. Strong opiates (heroin, morphine, etc) and barbiturates are notorious for producing this effect; in an overdose, an individual may cease breathing entirely (go into respiratory arrest) which is rapidly fatal without treatment. Klik om te vergroten... Goed, het besluit staat vrijwel vast nu dat ik over 2 maanden richting Zuid Afrika vlieg, dan wil ik mezelf even helemaal plat gaan leggen in het vliegtuig met wat Diazepam etc. om geen paniekaanvallen te krijgen. Maar als ik dit soort dingen lees dan voel ik me alleen maar a-relaxter zodra ik van die pillen drop. Kan iemand me hierover gerust stellen? Thanks!"
"Bedankt voor jullie replies! Maar inderdaad, ik was ook al van plan om even binnenkort thuis het één en ander uit te gaan proberen. Anders is het alleen maar een grotere stressfactor. Ik probeer mezelf ook te vertellen dat die pillen gemaakt zijn om angst te elimineren, dus daar moet ik dan ook maar op vertrouwen. De vlucht duurt zo'n 12 uur, da's dus best lang. Ik vlieg waarschijnlijk 's nachts dus da's fijn. Ik ben van plan om te beginnen met wat tranquillizers, dus diazepam of oxazepam, om dan na een paar uurtjes een zolpidemtart te droppen. Deze combi ga ik binnenkort dus even uitproberen. Mijn dokter zei iig van ik oxazepam en zolpidemtart samen zou kunnen gebruiken, dat ik diazepam heb weet ze niet want die wilde ze me niet geven Iemand ervaring met deze combi?"
"Goedenavond mensen, Ik had recentelijk ook al even geschreven en ben nog steeds op zoek naar de juiste verdovende combinatie voor mijn vlucht naar Kaapstad. Dit in verband met angst voor paniekaanvallen, die ik in het verleden wel heb gehad. Ik heb tot nu toe een aantal benzo's geprobeerd maar er gebeurt bar weinig. Laatst voor een kort vluchtje was ik redelijk gespannen en toen deed 10 mg Oxazepam niets. Vorige week naar de huisarts, die heeft me een doosje Xanax voorgeschreven, 0,5 mg. Ik heb er even 2 geprobeerd, maar merkte vrijwel niets van 1 mg. Vandaag 10 mg. Diazepam gepakt, maar wederom: ik voel helemaal niets. Geen wazigheid, geen fysieke reacties, geen slappe spieren, niets. Net even een vodka achterover geslagen om te kijken of er nu misschien iets gebeurt, maar het lijkt er niet echt op. Vraag 1 is dus: ben ik benzo-resistent ofzo? Zou zoiets bestaan? Vraag 2: Hoe lang duurt het voor dat spul in kickt? Ik weet dat maaginhoud een belangrijke factor is... Maar het zou toch niet langer dan 2 uur moeten duren?"
"Ja ik vond het ook maar vreemd... Zo weinig reactie op 10 mg. Diazepam. Ook het vodka'tje zorgde voor weinig verschil, al was ik 's ochtends wel wat roezig. Misschien binnenkort toch nog even een keer iets hogere dosis Diazepam proberen, evt met wat alcohol. Anyway, ik denk nu dat ik de volgende strategie ga volgen voor de vlucht: 5-10 mg. Diazepam zodra ik richting Schiphol vertrek to ease the nerves (iemand anders laten rijden 1 mg. Xanax een uurtje voor de vlucht, evt 1 mg. er bij in het vliegtuig 1 Zolpidem zodra we op cruisehoogte zitten, evt. nog 1 bijtanken halverwege vlucht. Goed plan? Niet te veel? Benzo's kun je door elkaar gebruiken toch, ook met die Zolpidem?"
"Hola leute, Ik heb de afgelopen tijd nogal eens wat berichtjes hier neergetypt omtrend het gebruik van verschillende benzo's vanwege mijn vlucht naar Zuid Afrika en de paniekprobleempjes. Ik zit hier ondertussen in de bush en wilde toch even laten weten hoe het is gegaan. Ik moest eerst een uur van Amsterdam naar Frankfurt vliegen, daar 3 uur wachten voordat mijn 12-urige vlucht naar Kaapstad zou vertrekken. Ik neem normaal nooit benzo's, dus was er niet helemaal gerust op hoe het zou werken. 1,5 uur voordat ik in A'dam in het vliegtuig stapte nam ik 5 mg Diazepam. Ik had ook nog Alprazolam (Xanax) mee om zo nodig bij te doseren, en Zolpidem om te slapen. De eerste vlucht ging grandioos, helemaal geen angst en ik zat in het vliegtuig te genieten van het uitzicht. De Diazepam deed zijn werk goed. Ongelooflijk hoe dat kan, een beetje van die chemische rommel en je state of mind is zo anders. In Frankfurt was ik eigenlijk helemaal niet bezorgd om de lange vlucht, wonderbaarlijk omdat ik jaren tegen zoiets op heb gekeken. Weer 1,5 uur voor de vlucht een 5 mg Diazepam genomen, en lekker rustig het vliegtuig in gestapt. De vlucht ging perfect, geen moment angst gehad. Na een uur of 7, het was toen een uur of 10 's avonds, de zolpidem gedropt. Daar viel ik wel even van in slaap, maar ik lag zo kut in dat vliegtuig dat ik na 2 uur weer wakker werd. Toen maar een beetje wazig voor me uit zitten staren de rest van de tijd, al moet ik zeggen dat ik nog behoorlijk goed bij kennis was. Heb zelfs nog een film over Nelson Mandela zitten kijken. De Xanax heb ik helemaal niet nodig gehad. Kortom, de benzo's waren een groot succes en het biedt veel perspectief voor de toekomstige reisjes! Reizen met dat spul is sowieso prettiger, je bent veel rustiger en de tijd lijkt sneller te gaan. Ode aan de man/vrouw die dat spul heeft uitgevonden!"
"Evil > Mooi verhaal, moest hard lachen. Opvallend hoeveel gelijkenissen er zitten in onze story. Speeseend > ik heb geen last van vliegangst, en ik vind turbulentie of een luchtzak ook helemaal geen probleem. Turbulentie soms zelfs wel een lekker gevoel. Waar ik niet vrolijk van wordt is het gevoel opgesloten te zitten in een afgesloten ruimte, en zeker met zoveel mensen. Als je mij 12 uur in een vliegtuig zet wat je gewoon op de grond laat staan met de deur op slot, dan heb ik daar net zoveel moeite mee als in de lucht zijn. Het gaat erom dat er een angst is een paniekaanval te krijgen in zo'n situatie, zonder er uit te kunnen. Kwezel > Midazolam, dat gebruikt die federal agent in Prison Break ook altijd. Ik had het laatst nog eens opgezocht, maar volgens mij wordt t niet echt veel gebruikt in NL. Waarom gebruik jij die benzo en niet meer voor de hand liggende?"
"Zo, even een berichtje vanuit Zuid Afrika. Alles gaat lekker hier, druk met mijn onderzoek bezig. Ik ben hier in totaal 5 maanden. Bevalt goed, de lente is net begonnen, het zonnetje schijnt bijna iedere dag. Heerlijk om even de NL stress-samenleving te ontvluchten. Alles gaat hier ook veel gemakkelijker (afgezien van de bureaucratische overheidsinstanties, da's 10x erger dan in NL). Ik dacht: laat ik eens kijken hoe moeilijk het hier is om van extra Diazepammetjes te halen. Toen ik uit NL weg ging had ik een medisch paspoort gehaald bij de apotheek. Mijn eigen dokter wilde me nooit Diazepam voorschrijven, maar mijn ma had nog wat liggen en die wilde ik wel meenemen. Dus had ik tegen de apotheker gezegd dat ik nog wat oude had liggen die een vorige arts me had voorgeschreven, en of ze die op het medisch paspoort wilde zetten. Dat was geen probleem. Op het medisch paspoort stonden dus Diazepam, Oxazepam, Alprazolam en Zolpidem. Aangekomen bij de arts hier vertelde ik dat ik wel eens last had van angstaanvallen en trok het papiertje uit mijn zak. "Hmm ok dus welke medicijnen wil je hebben?" "die graag" (wijzend op de Diazepam). "Ok, prima, hoeveel heb je nodig?" "moah, er zitten normaal 30 in een pakje, dus..." "Ok, prima." Hij pakte een enorme pot Diazepam, telde er 30 uit en stopte ze in een potje. "Als je nog wat meer van die pillen nodig hebt, dan moet je gewoon maar even langskomen hè". "Ok, dat is fijn. Dankie"." "Hoeveel ben ik u verschuldigd?". "Hmm, dat is 5 Rand" (40 Eurocent). "Ok, alstublieft, en tot ziens." Fantastisch. Geen bijsluiter, geen gezeik, niets. En vanaf nu heb ik dus unlimited beschikking over Diazepam."
"In het vliegtuig eerst 2 valium genomen, daarna een Zolpidem. Heb er twee uurtjes van liggen pitten maar werd toen na 2 uurtjes wat duf. Heb nog een paar uur heel vaag voor me uit zitten staren en wat grapjes zitten maken met mijn reisgenootje, maar verder volgens mij geen gekke dingen gedaan of gezegd. De terugvlucht overigens (11 uur) heb ik 8 uren liggen slapen van 3x5 mg Diazepam. Sliep ik dus beter op!"
"Hoi, ik ben nieuw hier. Kleine intro: al jaren wat last van paniekaanvallen, etc. Gaat nu op zich wel ok in daily life, maar bepaalde zaken trek ik slecht zoals in een situatie zitten waar ik niet gemakkelijk uit weg kan. Vliegen is wat dat betreft het meest ellendig. Vluchtjes van een paar uur binnen Europa gaan op zich wel, maar binnenkort wil ik weer eens een ander continent gaan bezoeken, zal waarschijnlijk Zuid Afrika worden. Da's 12 uur vliegen dus ben van plan om even wat Tranquillizers te pakken. Heb van mijn dokter oxazepammetjes gekregen (10 mg), en zolpidemtart (10 mg). Ze zei dat ik het beste die oxa eerst kan nemen, vervolgens de zolpidem. Echter, ik vraag me een paar dingen af: - Is dat wel genoeg? - Ik heb van mijn ma ook wat Diazepam gekregen, had ze nog in de medicijnkast liggen (5 mg). Is dat niet beter op zo'n vlucht? (sneller werkend) Kan dit ook samen met de Zolpidemtart? En nu de belangrijkste laatste vraag: een paar weken geleden moest ik terug vliegen uit Kroatië maar ik was zeer angstig voor de vlucht. Heb 2 uur van tevoren een oxazepam gedropt (10), maar er gebeurde vrijwel niets. Ik was nog steeds angstig en in het vliegtuig werd ik op een gegeven moment ietsje slaperig, maar niet relaxed. Elke keer als ik bijna in slaap viel, kreeg ik een soort mentaal "elektrisch" stootje waardoor ik niet in slaap viel. Ik ben een gast van 1:90, bijna 90 kg. Zou 10 mg. te laag zijn geweest voor mij? Verder: nog mensen met tips op het gebied van dit soort medicijnen en vliegen? Hoe kan ik het best zo weinig mogelijk van mijn vlucht meekrijgen en zo weinig mogelijk angst/paniek ervaren?"
"Spor dank je wel voor je uitgebreide en bruikbare info! Ik sta er een beetje van te kijken dat je zegt dat Diazepam eigenlijk minder heftig is dan Oxazepam. Ik dacht namelijk dat Valium eigenlijk wel sterker was dan de meeste (alle) benzodiazepines. Ik denk dat ik binnenkort even de voorgestelde combinatie ga proberen (20 mg oxa + 10 mg Zoldemtart) hier thuis om te zien of ik niet ga flippen ofzo. Heb nl gehoord dat benzo's soms ook het tegenovergestelde effect hebben en mensen angstig kunnen maken (al had ik daar tot nu toe nog geen last van). Het is best vaag. Jaren geleden snoepte ik regelmatig van de xtc'tjes zonder al te veel checken en nadenken, en nu ben ik redelijk para om gewoon wat van die meds naar binnen te werken. Ik moet overigens ook zeggen dat het niet gewoon vliegangst is (ik vertrouw wel op techniek etc) maar vooral het feit dat ik in een closed space zit waar ik niet uit kan, mocht ik een paniekaanval krijgen. Geldt ook voor andere situaties. Soms vraag ik me af of mijn paniekaanvallen een relatie hebben met mijn drugsgebruik een aantal jaren terug."