Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet grote benzo topic !

Het grote benzo topic !

627 antwoorden
201 weergaven
18-5-2026
d
devachiahLid
01-01-2024, 00:00
#1
nee dat is het lullige... ik deed heel verontwaardigd alsof ik niet wist wat diazepam was maar toen ik vroeg hoeveel er in zat zeiden ze dat ze daar niks over konden zeggen behalve dan dat ik er waarschijnlijk erg slaperig van geworden was. Ik denk dat ze wel doorhadden dat ik geen XTC kwam laten testen..
J
Johanna*Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Haha, handig gedaan! Maar je weet alsnog niet hoeveel er nu inzit dan? :\\
S
SerpentineLid
01-01-2024, 00:00
#3
Moet eerlijk bekennen niet alles gelezen te hebben...

Maar goed, ik heb veel benzo's geslikt, maar enkel Lorazepam en Alprazolam geven mij het gewenste effect. Vooral alprazolam (Xanax). Je wordt er ook licht euforisch van en dat mis ik bij andere benzo's. Angst is weg en je slaapt er heerlijk op. Ik ben er nooit verslaafd aan geweest (ik ben vaak zomaar maanden gestopt, uit het niets).

Hoeveel mg gebruiken jullie? Ik zit wel op hoge doses, maar dat is voornamelijk vanwege mijn snelle afbraak en dus snelle gewenning. Het is veel te duur, maar dat spaar ik weer uit aan alcohol :wink:
J
Johanna*Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ja het is zeker duur! Dosis verschilt bij mij ook wel is, ligt er ook aan of ik er alchohol bij neem.
M
Martijn.Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Serpentine zei:
Moet eerlijk bekennen niet alles gelezen te hebben...

Maar goed, ik heb veel benzo's geslikt, maar enkel Lorazepam en Alprazolam geven mij het gewenste effect. Vooral alprazolam (Xanax). Je wordt er ook licht euforisch van en dat mis ik bij andere benzo's. Angst is weg en je slaapt er heerlijk op. Ik ben er nooit verslaafd aan geweest (ik ben vaak zomaar maanden gestopt, uit het niets).

Hoeveel mg gebruiken jullie? Ik zit wel op hoge doses, maar dat is voornamelijk vanwege mijn snelle afbraak en dus snelle gewenning. Het is veel te duur, maar dat spaar ik weer uit aan alcohol :wink:
Klik om te vergroten...
Hoeveel mg alprazolam neem je dan? Ik merk vrijwel niks van 3 mg alprazolam, wat erg vreemd is...
S
SerpentineLid
01-01-2024, 00:00
#6
Martijn. zei:
Serpentine zei:
Moet eerlijk bekennen niet alles gelezen te hebben...

Maar goed, ik heb veel benzo's geslikt, maar enkel Lorazepam en Alprazolam geven mij het gewenste effect. Vooral alprazolam (Xanax). Je wordt er ook licht euforisch van en dat mis ik bij andere benzo's. Angst is weg en je slaapt er heerlijk op. Ik ben er nooit verslaafd aan geweest (ik ben vaak zomaar maanden gestopt, uit het niets).

Hoeveel mg gebruiken jullie? Ik zit wel op hoge doses, maar dat is voornamelijk vanwege mijn snelle afbraak en dus snelle gewenning. Het is veel te duur, maar dat spaar ik weer uit aan alcohol :wink:
Klik om te vergroten...
Hoeveel mg alprazolam neem je dan? Ik merk vrijwel niks van 3 mg alprazolam, wat erg vreemd is...
Klik om te vergroten...

Het ergste was dus *schrik niet* 20mg per dag in een stressvolle periode. Nu zit ik aan 8mg per dag denk ik, soms 5mg. Maar ik nam laatst na een lange periode niks nemen 4mg in 1 keer op nuchtere maag, en was totaal weg. Dus het kan verkeren.
M
Martijn.Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Serpentine zei:
Het ergste was dus *schrik niet* 20mg per dag in een stressvolle periode. Nu zit ik aan 8mg per dag denk ik, soms 5mg. Maar ik nam laatst na een lange periode niks nemen 4mg in 1 keer op nuchtere maag, en was totaal weg. Dus het kan verkeren.
Klik om te vergroten...
Omg, 20 mg!? :openmouth:

Waarom neem je dan geen sterker werkende benzo? Alprazolam is gewoon niet zo sterk. Maar werd je niet kotsmisselijk na zoveel te hebben genomen? Alprazolam schijnt ook behoorlijk giftig te zijn, in vergelijking met de andere benzo's.
S
SerpentineLid
01-01-2024, 00:00
#8
Martijn. zei:
Serpentine zei:
Het ergste was dus *schrik niet* 20mg per dag in een stressvolle periode. Nu zit ik aan 8mg per dag denk ik, soms 5mg. Maar ik nam laatst na een lange periode niks nemen 4mg in 1 keer op nuchtere maag, en was totaal weg. Dus het kan verkeren.
Klik om te vergroten...
Omg, 20 mg!? :openmouth:

Waarom neem je dan geen sterker werkende benzo? Alprazolam is gewoon niet zo sterk. Maar werd je niet kotsmisselijk na zoveel te hebben genomen? Alprazolam schijnt ook behoorlijk giftig te zijn, in vergelijking met de andere benzo's.
Klik om te vergroten...

Alprazolam werkt voor mij het beste. Ik heb andere benzo's geprobeerd, maar dat werkte allemaal minder goed (minder versuffend, geen euforische stemming). Bovendien moet je arts het willen voorschrijven natuurlijk. En misselijk word ik nooit. Ik heb wel grotere hoeveelheden genomen en ik leef nog steeds, dus met die giftigheid zal het wel meevallen.
M
Martijn.Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Serpentine zei:
Martijn. zei:
Serpentine zei:
Het ergste was dus *schrik niet* 20mg per dag in een stressvolle periode. Nu zit ik aan 8mg per dag denk ik, soms 5mg. Maar ik nam laatst na een lange periode niks nemen 4mg in 1 keer op nuchtere maag, en was totaal weg. Dus het kan verkeren.
Klik om te vergroten...
Omg, 20 mg!? :openmouth:

Waarom neem je dan geen sterker werkende benzo? Alprazolam is gewoon niet zo sterk. Maar werd je niet kotsmisselijk na zoveel te hebben genomen? Alprazolam schijnt ook behoorlijk giftig te zijn, in vergelijking met de andere benzo's.
Klik om te vergroten...

Alprazolam werkt voor mij het beste. Ik heb andere benzo's geprobeerd, maar dat werkte allemaal minder goed (minder versuffend, geen euforische stemming). Bovendien moet je arts het willen voorschrijven natuurlijk. En misselijk word ik nooit. Ik heb wel grotere hoeveelheden genomen en ik leef nog steeds, dus met die giftigheid zal het wel meevallen.
Klik om te vergroten...
Maar kreeg jij gewoon van je arts 20 mg per dag dan... gewoon op legale wijze? Dat is meer dan een hele blister per dag... :confused:
S
SerpentineLid
01-01-2024, 00:00
#10
Omg, 20 mg!? :openmouth:

Waarom neem je dan geen sterker werkende benzo? Alprazolam is gewoon niet zo sterk. Maar werd je niet kotsmisselijk na zoveel te hebben genomen? Alprazolam schijnt ook behoorlijk giftig te zijn, in vergelijking met de andere benzo's.[/quote]

Alprazolam werkt voor mij het beste. Ik heb andere benzo's geprobeerd, maar dat werkte allemaal minder goed (minder versuffend, geen euforische stemming). Bovendien moet je arts het willen voorschrijven natuurlijk. En misselijk word ik nooit. Ik heb wel grotere hoeveelheden genomen en ik leef nog steeds, dus met die giftigheid zal het wel meevallen.[/quote]
Maar kreeg jij gewoon van je arts 20 mg per dag dan... gewoon op legale wijze? Dat is meer dan een hele blister per dag... :confused:[/quote]

Verschillende artsen, verschillende apothekers. Je hebt ook buisjes met 50 tabletten van 2 mg. Ik heb meestal de doosjes van 40mg (40 x 1mg). Sja, nu krijg ik het niet meer van 1 arts, dus enkel nog bij een andere.
d
devachiahLid
01-01-2024, 00:00
#11
tering 20 mg alprazolam per dag... das echt belachelijk veel man :openmouth:
D
DonnieDark0Lid
01-01-2024, 00:00
#12
kwezel zei:
ik gebruik regelmatig benzo's ivm stoppen met wiet. ik merk nu wel dat de fun er een beetje af is, en dat ik ze misschien wat teveel gebruikt heb.

paar maandjes wachten voordatik nieuwe bestel dus. moet wel leuk blijven :grin:

midazolam aka dormicum wordt je gewwon heerlijk relaxed van, je gaat je bedje in en het ligt zo heerlijk dan! heerlijk rustig (Y)

geef maar liefver af en toe een benzo dan elke dag een joint (hoe verslavend ze ook zijn, daar ben je zelf bij. ik krijg al een jaar lang elke maand midazolam, ik ben altijd blij als ik ze weer thuisheb.

alleen tijdje rustig aan nu, want de effecten beginnen een beetje minder te worden.

junkiegelul :grin:
Klik om te vergroten...

Ik heb vandaag voor het eerst een pakje midazolam ontvangen. :grin: (niet op voorschrift en voor geen enkel medisch doel)
Ik ben zeer benieuwd naar de werking er van. Ik heb ervaring met diazepam, oxazepam, temazepam en lorazepam. Deze heb ik ook puur en alleen voor recreatieve doeleinden gebruikt.

Mijn laatste benzo is nu toch al weer ruim 3 maanden geleden.Waarschijnlijk ga ik er vrijdagavond eens 1 testen.
M
Martijn.Lid
01-01-2024, 00:00
#13
DonnieDark0 zei:
Ik ben zeer benieuwd naar de werking er van. Ik heb ervaring met diazepam, oxazepam, temazepam en lorazepam. Deze heb ik ook puur en alleen voor recreatieve doeleinden gebruikt.
Klik om te vergroten...
Welke vond jij persoonlijk de beste als ik vragen mag? Ben ik toch altijd nieuwsgierig naar. :P
D
DonnieDark0Lid
01-01-2024, 00:00
#14
valiummmmm :P
Diazepam dus, ik vind het fijne er van dat je nog de deur uit kunt onder invloed er van.
S
Sleepy_19Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Hallo :wave: ,

Ben net nieuw hier. Kwam toevallig deze topic over benzo's tegen en had toch een paar vraagjes waar ik zelf niet uit kom.

1. Had in het begin voor mijn slaapproblemen temazepam voorgeschreven gekregen van de huisarts. Begon met 10 mg. Toen dat niet meer hield schreef mijn huisarts 20 mg voor. Echter hielp dit ook niet en nam ik uiteindelijk zelf 30/40 mg temazepam op een avond in om toch een beetje slaperig te worden.
2. Ook heeft mijn huisarts mij xanax/alprazolam 0,25 mg voorgeschreven. Na enige tijd merkte ik niks meer van het effect, dus zit nu al op 1,25 mg xanax per dag.
3. Omdat de temazepam niet meer hielp kreeg ik als vervanger Zopiclon/imovane 7,5 mg. Ook hier neem ik (te) veel van in, 2 en een half tablet om precies te zijn.

Vraag me eigenlijk af wat de gevolgen hiervan zijn en of het erg veel kwaad kan?

Maak me niet zo zeer druk over het gebruik van xanax, maar wel over de combinatie in gebruik met zopiclon/imovane, gebruik nu 18,75 mg zopiclon + 4/5 tabletten xanax/alprazolam, dus 1,25 mg xanax.

Alvast bedankt voor de reacties!

Sleepy
M
Martijn.Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Gewenning treedt snel op bij het gebruik van benzodiazepines. Vandaar waarschijnlijk dat je zulke hoge doses moet gebruiken.

Of het schadelijk is? Ik vind schadelijk een groot woord, maar gezond is het zeker niet. Benzodiazepines zijn eigenlijk bedoeld voor een KORTE behandeling van slaap- of angststoornissen. Met 'kort' bedoel ik dan enkele weken, niet maandenlang en al zeker niet jarenlang.

Wat betreft die combinatie. Ik denk niet dat die het veel erger maakt. Het zijn middelen uit dezelfde categorie, dus ze kunnen in principe goed 'samenwerken'. Dat is anders als je antagonisten door elkaar slikt, of geheel verschillende stoffen met hetzelfde effect, maar die elkaars effect versterken. Een voorbeeld van het laatste is de combinatie MDMA + SSRI's (een type anti-depressivum). Die combi kan zelfs levensbedreigend zijn, schijnbaar.
A
Areyouexperienced?Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik ben in het bezit gekomen van een stripje docalprazo (alprazolamum) .5mg
- is alprazolamum hetzelfde als alprazolam?
- Hoeveel zou ik moeten nemen om iets deftig te voelen?
- Kan ik met wiet combineren? Is dit leuk? En wat met alcohol?
- Ga ik er immens tam van worden of kan ik nog naar een film kijken bvb?
- Zou het misschien ook eens op school willen gebruiken, een zeer lage dosis dan ofzo. Gewoon om eens te zien wat dat geeft, maakt de dag interessanter. Aanrader of niet? Ga ik dan in slaap vallen?

Eerste keer btw!!! :wave:
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hey, het topic leeft nog :)

- is alprazolamum hetzelfde als alprazolam?

Ik kan niets vinden over alprazolamum. Ik weet wel dat Docalprazo de Belgisch / Luxembourgse merknaam is voor Alprazolam is. Deze bron bevestigd dat:

http://www.drugs.com/international/docalprazo.html

- Hoeveel zou ik moeten nemen om iets deftig te voelen?

Verschilt per persoon, 1, 2mg moet normaalgesproken zeker onmiskenbaar voelbaar zijn...

- Kan ik met wiet combineren? Is dit leuk? En wat met alcohol?

Met wiet is geen probleem, is heel leuk, met alcohol is mogelijk, maar kan ook levensgevaarlijk zijn !

Persoonlijk zou ik het afraden, maarja, dat doe ik als alcoholhater sowiso, dus als je het toch perse wil doen; doe het zo:

Neem éérst wat alprazolam, wacht tot het werkt, en drink er dan voorzichtig wat niet te sterke drank, zoals bier of wijn bij, totdat je een gewenst effect hebt.

en niet zo:

Eerst veel alcohol drinken, totdat je aangeschoten / dronken bent, en dan als je thuis komt de alprazolam. Dit kan levensgevaarlijk zijn !

- Ga ik er immens tam van worden of kan ik nog naar een film kijken bvb?

Hangt er vanaf hoeveel je neemt... Ik heb als ik een goede benzo rush te pakken heb meestal geen zin in TV, maar in chillmuziek en jointjes roken. Of praten met mensen, als die in de buurt zijn. Het kán wss wel als je iets niet al te ingewikkelds gaat kijken.

- Zou het misschien ook eens op school willen gebruiken, een zeer lage dosis dan ofzo. Gewoon om eens te zien wat dat geeft, maakt de dag interessanter. Aanrader of niet? Ga ik dan in slaap vallen?

Ik heb het spul (oxazepam dan) een tijdlang voorgeschreven gekregen in mijn dagelijks leven, en geloof me: het maakt NIETS interessanter ! Integendeel juist. Het maakt alles juist oninteressant, niets interesseert meer. Je krijgt er echt een "boeie" instelling van. Ook als je je slecht voelt maken benzo's het niet "beter", maar enkel "minder slecht".

Het kan wel op school, maar what's the point ? Als je nou zegt ik heb faalangst en ik moet een examen doen kan ik er inkomen, maar dan moet je hoeveelheden gebruiken die je niet actief voelt, maar die gewoon hun werk doen waarvoor het spul in eerste instantie bedacht is.

Namelijk spanning verminderen
A
Areyouexperienced?Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Thx Spor!

Net wat ik moest weten!!

Dat idee van op school gebruiken heb ik al uit mijn hoofd gezet, een vriend zegt ook dat je er zeer vergeetachtig van wordt, en dat kan ik wel missen in deze drukke periode!

Ik denk dat ik ze ga houden voor dagen waarop ik uberstressed thuiskom. Kga ze deze week wel eens testen, mwaha, 1 mg wss, misschien nog halfje erbij moest dat nodig zijn. :sunglasses:

Verder klinkt deze drug mij niet bijzonder interessant, aangezien het emoties dempt.

Ik laat nog weten hoe het me bevallen is!

:wave:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#20
HareMajesteit zei:
Hoi, ik heb een site gevonden waarop flunitrazepam te koop is,
maar weet niet of deze wel betrouwbaar is...
Ik durf de link hier niet goed te zetten, geen zin in een ban, maar is er iemand die hier ervaring mee heeft en mij dat kan zeggen als ik het eventjes doorstuur?
Klik om te vergroten...

Welk merk is het van?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1617181920...32
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."