Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet grote benzo topic !

Het grote benzo topic !

627 antwoorden
191 weergaven
18-5-2026
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#1
Best een pittige dosis eigenlijk.
F
Frog83Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb laatst een paar Alprozolam genomen beviel me wel, heb niet gelijk anderhlve stip op, maar kalm aan gedaan , over maandje probeer ik weer wat anders en dan heb ik de meeste gehad rond ik het mooi af.blijven lekker snoepjes zeker in combi met een blow en 1 of 2 pilsjes
j
jimiLid
01-01-2024, 00:00
#3
ik snap niet waarom jullie dit gewoon recreatief doen.
die pillen zijn voor als je paniekaanvallen hebt, en psychisch niet helemaal lekker bent.
ik heb ze van 'n psychiater ooit es voorgeschreven gekregen en ik moest er ook na een week mee stoppen omdat het verslavend is.
sowieso, als je die dingen regelmatig neemt omdat je dat fijn vind, kun je beter eens met een zieleknijper gaan praten, en als je (vooral met valium) ineens ermee stopt, kun je helemaal doordraaien.
het is echt tyfuszooi, net als antidepressiva en dat soort dingen.
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#4
jimi zei:
het is echt tyfuszooi, net als antidepressiva en dat soort dingen.
Klik om te vergroten...
het is echt tyfuszooi, net als alle drugs als je er niet mee om kan gaan
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#5
Spor zei:
jimi zei:
het is echt tyfuszooi, net als antidepressiva en dat soort dingen.
Klik om te vergroten...
het is echt tyfuszooi, net als alle drugs als je er niet mee om kan gaan
Klik om te vergroten...

Toch zegt ie wel een goede zin ;
ik snap niet waarom jullie dit gewoon recreatief doen.
Klik om te vergroten...

Recreatief is het sleutelwoord voor de benzogebruiker,af en toe een benzo'tje niks mis mee.
Net zoals een paar biertjes..
j
jimiLid
01-01-2024, 00:00
#6
Spor zei:
jimi zei:
het is echt tyfuszooi, net als antidepressiva en dat soort dingen.
Klik om te vergroten...
het is echt tyfuszooi, net als alle drugs als je er niet mee om kan gaan
Klik om te vergroten...

klopt, klopt.
maar alsnog begrijp ik het niet.
je valt er alleen maar in slaap van? wat vinden jullie er fijn aan om het te gebruiken dan?
vechten tegen de slaap?
h
hmkeyLid
01-01-2024, 00:00
#7
jimi zei:
Spor zei:
jimi zei:
het is echt tyfuszooi, net als antidepressiva en dat soort dingen.
Klik om te vergroten...
het is echt tyfuszooi, net als alle drugs als je er niet mee om kan gaan
Klik om te vergroten...

klopt, klopt.
maar alsnog begrijp ik het niet.
je valt er alleen maar in slaap van? wat vinden jullie er fijn aan om het te gebruiken dan?
vechten tegen de slaap?
Klik om te vergroten...

Je slaapt er wel van en dat is mijn insziens beter dan op een forum posten om 4:45 :wink:
j
jimiLid
01-01-2024, 00:00
#8
als je gewoon een normaal dag en nachtritme hebt, kan je ook gewoon normaal slapen.
en als je slaapproblemen hebt is het handiger om het voorgeschreven te krijgen en met iemand te praten, want slaapproblemen komen niet nergens vandaan

en dat ik 's nachts op een forum zit is mijn eigen keus en heeft er niks mee te maken
F
Flocko78Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Dag lieve allemaal,

Ik heb alle reacties, vragen en adviezen gelezen.
Ik gebruik al 9 jaar Temazepam, 40 mg in totaal. Toen ik voor het eerst bij de psychiater terecht kwam vanwege een ernstige depressie wilde ik helemaal geen medicatie, maar het was echt zo erg dat ik psychotische kenmerken kreeg. Bij mij was dat dat ik constant dacht dat ik stonk. Ik durfde niet meer naar de supermarkt bijv. en tijdens mijn rijlessen moest het raam open. Natuurlijk durfde ik er niet over te praten, maar het werd zo erg dat ik niet meer kon werken. De psychiater die ik toen had gaf me uiteindelijk Citalopram en Temazepam.
Na 8 jaar kreeg ik ook Seroquel erbij en door omstandigheden Chloordiazepoxide (librium). Dit is ook een benzo.
Ik kan denk ik wel zeggen dat ik behoorlijk afhankelijk ben geworden van benzo's. En dit kwam uiteindelijk voornamelijk doordat mijn psychiater niet verder behandelde, maar eigenlijk een soort legale dealer was. Ik kan nog steeds via e-mail medicatie vragen en dan ligt het de volgende dag bij de apotheek.
Zelf vind ik het schandalig! Niet alleen van hem, maar stiekem ook door mij is het nu dat ik een lange weg moet begaan om af te bouwen.
Die librium is nu weg, maar met die Tema's heb ik echt veel meer moeite.

Al die pammen zijn uiteindelijk niet de oplossing! Ook niet als recreatief gebruik. Maar ik wil niet belerend zijn, want ik vind het nog steeds heerlijk om Tema's te hebben en daarbij gebruik ik ook weleens coke of MDMA en slik om te kalmeren dan de Seroquel (75 mg) en 3 Tema's van 10 mg. En 1 joint.
Als ik het zo opschrijf denk ik bij mezelf; wat in Godsnaam ben ik aan het doen! Het is zo gewoon geworden dat ik me niet eens realiseer dat ik dus dat bovenstaande allemaal nodig heb om eindelijk rust te hebben.... GVD.
Tip voor iedereen; recreatief gebruik van Benzo;s kan wel, maar het is zo "fijn", vooral na het gebruik van andere middelen na het stappen bijv. en het is ook enorm fijn om verplicht (want dat doe je jezelf aan) tot rust te komen. Maar mijn advies is echt en ontzettend serieus; blijf er liever vanaf en vooral; als je het gebruikt, denk niet dat al die pammen, of het nou valium is, oxazepam, librium, diazepam, tramadol.. noem maar op, je uiteindelijk echt iets goeds brengen. En dat zeg ik terwijl ik lekker hypocriet nog steeds afhankelijk ben en het echt probeer af te bouwen, nu samen met een andere behandelaar die mij en mijn problemen echt behandelt i.p.v pillenboer te zijn. En ik zorg er, wederom hyocriet als ik het zo opschrijf, voor dat ik nog steeds altijd pammen in huis heb.. Het is een nare verslaving! Dat wilde ik even kwijt. Ik oordeel niet en veroordeel ook niemand over drugsgebruik of gebruik van benzo's, maar schrijf dit omdat ik zelf ervaren heb hoe ontzettend irri is om altijd maar te moeten denken aan bijv. dat ik genoeg Tema's heb als ik op reis ga, of bij mijn vriend ben, of als ik merk dat ik bijna niet meer heb echt het hele huis doorzoek om te kijken of er ergens nog in een laatje of in een oude tas een Tema ligt..
Ik heb in mijn leven echt alle drugs gebruikt, inclusief heroine. Dat was het meest gevaarlijk, want dat is zo lekker! Niet doen, want het brengt niks. Heb het ook maar 1x gedaan.
Wees voorzichtig met die Benzo's. Dat is uiteindelijk de strekking van mijn verhaal.
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#10
jimi zei:
Spor zei:
jimi zei:
het is echt tyfuszooi, net als antidepressiva en dat soort dingen.
Klik om te vergroten...
het is echt tyfuszooi, net als alle drugs als je er niet mee om kan gaan
Klik om te vergroten...

klopt, klopt.
maar alsnog begrijp ik het niet.
je valt er alleen maar in slaap van? wat vinden jullie er fijn aan om het te gebruiken dan?
vechten tegen de slaap?
Klik om te vergroten...

Ik ga me ontzettend op mijn gemak voelen van die dingen. Ik krijg zin om te praten met mensen, zin om dingen te doen, zin om wakker te blijven, terwijl ik óók zin heb om te slapen. Daarom plan ik het meestal zo dat ik nog even kan chillen voordat ik naar bed ga. Vechten tegen de slaap kan ik het niet noemen, als ik me er niet voor ga liggen val ik ook echt niet zomaar om ofzo.

Maar ieder zijn meug he :)
j
jimiLid
01-01-2024, 00:00
#11
oke, dat is wel een heel ander effect dan het bij mij heeft.
wat voor benzo neem je het meest dan?
want als ik een oxazepammetje neem, word mijn geest gewoon helemaal uitgeschakeld en daarna lig ik nokkie.
s
systemreadyLid
01-01-2024, 00:00
#12
jimi zei:
Spor zei:
jimi zei:
het is echt tyfuszooi, net als antidepressiva en dat soort dingen.
Klik om te vergroten...
het is echt tyfuszooi, net als alle drugs als je er niet mee om kan gaan
Klik om te vergroten...

klopt, klopt.
maar alsnog begrijp ik het niet.
je valt er alleen maar in slaap van? wat vinden jullie er fijn aan om het te gebruiken dan?
vechten tegen de slaap?
Klik om te vergroten...

jimi, ik gebruik benzo's omdat ik het effect ervan lekker en relaxed vin. Na een heftige paniekaanval na thc en alcohol-gebruik ben ik benzo's gaan gebruiken. 9,5 mg Lorazepam en ik voel me net als iemand met een flink aantal borrels op :wink:
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#13
systemready zei:
jimi, ik gebruik benzo's omdat ik het effect ervan lekker en relaxed vin. Na een heftige paniekaanval na thc en alcohol-gebruik ben ik benzo's gaan gebruiken. 9,5 mg Lorazepam en ik voel me net als iemand met een flink aantal borrels op :wink:
Klik om te vergroten...

dat mag ook wel sinds ze in 1 en 2,5mg op de markt zijn :wink:
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Cavia is de persoon onder invloed (zoals SWIM)
--------------------------------------------------------------------
cavia neemde 2x clotiazepam (clozan), wat 20mg in totaal is, verspreid in 1 uurtje.
Tussen dit uurtje fietste cavia naar het dorpje Zaaf waar een grote party aan de gang was. Na 10 km fietsen kwam cavia toe en besloot om na veel aandringen toch 1 pintje te drinken. Het effect werd versterkt. Slaperig was cavia niet, cavia had een gevoel dat niets mij kon overkomen, dat alles postief was en cavia kreeg een euforisch gevoel. Hierdoor was cavia wel iets asocialer want cavia genoot een beetje met mezelf ><. Voor de rest is cavia daar niet lang gebleven want we ging iets halen van een kerel die daar was, dus huphup terug naar huis tijdens het fietsen nog een halfje genomen (totaal: 25mg in bloed) en kwam thuis.
Even op de PC gzeten, daarna was cavia moe en wou gaan slapen. 1 van men beste nachtrusten.

Spijtig dat Clozan een lichte benzo is :wink: en het is zeer onbekend. Zoek maar nog iemand die het neemt. Mss 1tje op dit forum?
----------------------------------------------------------------------
Cavia had nog Lorazepam liggen. Cavia nam er 2 mee, vers nog in het alu. Toen cavia en kavia aan het stappen waren nam cavia zijn wiet boven. Cavia was moe en het lukte hem maar niet om deftig te rollen dus deed Kavia dat voor hem. Toen cavia en kavia begonnen waren, waren ze relaxed, maar we waren ook gehaast dus snel opgerookt en hij is toi-toi gaan zeggen. Terwijl hij dat deed nam cavia 1 lorazepammetje (1mg) en we gingen een film zien in een zaaltje, met ongeveer 10 mensen. De eerste 1 viel dik mee maar dan begon cavia de slaperigheid te voelen. cavia probeerde de film te volgen maar viel altijd in slaap voor 1 minuut, werd dan weer wakker en dan weer 1 minuut. Alles draaide rond cavia. cavia hoopte dat de film 1u30 duurde, maar neen, het was 2u40 dus cavia in een oneindige hel aan het vechten tegen het slapen, maar dat lukte niet dus heeft cavia 1 uur lang 1minuut wakker, slapen, wakker slapen! Echt fucked up. Dan was het gedaan, naar huis gegaan en toen cavia wakker werd deze morgend was cavia gedesorienteerd. cavia herinnert mij het thuiskomen niet meer en zag dat er nog een halfje weg was. x.x nou dat is fucked up. Voor herhaling vatbaar. Maar misschien op lage dosis, anders vergeet je alles. Trouwens: cavia denkt dat dit middel nice is als je het gebruikt wanneer je klaarwakker bent. cavia was al moe voor cavia een jointje deed.
S
SolideLid
01-01-2024, 00:00
#15
Gegroet beste Benzofielen :)

Wilde een beetje advies dus ik dacht, dit is de beste plaats om het te vragen. Ik heb onlangs op straat voor de deur van mijn kot een stukje van een blisterverpakking met 1 pilletje 0,25mg alprazolam gevonden. (Ja ik weet het, maar het is echt wel gevonden, niet "gevonden" :grin: )

Heb al een beetje achtergrondkennis ivm verschillende benzo's (internet) en weet dat 0,25 voor alprazolam niet niet echt veel is. Ik heb wel geen enkele tolerantie met benzos maar weeg wel 85kg (om te slapen eens 2x 10mg valium genomen en voelde absoluut niks, en 1x 20mg genomen die me knockout deed gaan)

Zou 0,25mg voor een tolerantievrije persoon genoeg zijn of zou het beter zijn om het gewoon te nemen bij iets anders, bv een jointje of ethylmorfine (codeineachtig) ofzo? (Ohja, het advies "probeer eens en als het niet genoeg is gebruik de volgende keer wat meer" gaat niet op want heb echt maar 1 pilletje en heb echt geen mogelijkheid om aan meer te raken, wil er gewoon uithalen wat er uit te halen valt :grin: )
p
pipo35Lid
01-01-2024, 00:00
#16
nevermind
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ja echt? Wakker van de rooie rakkers?
Zijn het echte? Dan ben je heeeel veel gewend :grin:
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ja zijn zeker de echte,buitenlands spul doe ik niet aan.
Van PCH (zal je ongetwijfeld kennen flameon) met doosje,bijsluiter,exp. datum 2012-03 dus probeer altijd alles te kopen wat er is want per strip word het prijzig en er zijn ook andere die het leuk vinden dus dat komt mooi uit. :)
Heb gewoon wel een zware benzogewenning..
Wakker blijfen is niet moeilijk,maar al ga ik eenmaal liggen ga ik wel plat binnen 10 minuten.(dat is zeer snel voor mij doen)
Maar ik vind ze wat TE hypnotisch werken,mischien omdat ik zoveel neem wat resulteert in vage beelden/dromen uiterst vaag echt.Bovendien de volgende dag voel je dat het redelijk aanwezig is,en dan wil ik nog wel is gekke opmerkingen maken gezien ik ongeremd ben.
Ook lang niet altijd even leuk,of juist wel :tearsofjoy: .
Voorlopig ff flunistop,ben benieuwd of ik snel omdonder van de dormicum.
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#19
Carlitos zei:
Hoop harder als flunitrazepam want daar kan ik ook al 6 mg nemen en ik blijf nog wakker ..
Klik om te vergroten...

WTF dude ! Dan zal 15mg dormicum niet veel uitgehaald hebben denk ik he ?

Man als ik 2mg flunitrazepam neem weet ik al bijna nix meer van de avond, als ik 6mg neem val ik denk ter plekke om
Y
YawningManLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ah, ik zie dat ik me heb vergist ja.

Gebruik ik meestal.

Maar goed, wat is een beetje het doel waarvoor je het wilt gebruiken dan?
En de tijd die het voelt ligt ook aan je ROA (Route Of Administration). Ik voel benzo's altijd erg snel opkomen, maximaal binnen 10-15 minuten. Maar ik neem het dan ook altijd sublingual (onder je tong leggen).

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1718192021...32
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."