Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsJullie favoriete benzo (inslaper/recreatief)

Jullie favoriete benzo (inslaper/recreatief)

143 antwoorden
30 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
BBKING zei:
Maarja, geen enkele drug is gemaakt om fun te hebben.
Klik om te vergroten...

Deze post klopt niet.
Ik ga ervan uit dat in principe i e d e r e drug bedoeld is om fun te krijgen, te verhogen/ versterken, langer vol te kunnen houden.
We moeten medicijnen niet met drugs verwarren, al lijken ze erg veel op elkaar in sommige gevallen.....
H
Hija de la luna 1Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Legio Patria Nostra zei:
Geldt dat niet voor a l l e drogerende middelen?!
Niet misbruiken!
En sommige stoffen moet je helemaal nooit en te nimmer g e bruiken...laat staan m i s bruiken.
Dat is algemeen bekend neem ik aan....
Het punt nu is dat sommige stoffen in eerste instantie als medicijn gegeven worden, en iedereen roept halleluja kameraden landgenoten zet hem op..
En dan, na enige tijd laat dat middel zijn ware gezicht zien, en is het middel veel groter qua ellende, dan de kwaal.
Dat was met valium al zo, nu fentanyl, en straks is er weer wat nieuws, ik denk hierbij aan de vaccinatie tegen corona.
Ik neem deze dus nu niet.
De facto, eerst gecontroleerd gebruik, later misbruik is heel vaak aan de orde.
Klik om te vergroten...
Inderdaad Lormetazepam als medicijn gekregen om te slapen. Maar de dokters moeten dat toch weten dat ge dan niet stopt ? Dus nu drie jaar al dat die mooi voorschrijft...neen niet zo mooi . En nu afkicken moet je maar alleen doen 🥺 gelukkig dat ik hier al een tijdje stiekem mee lees, en begrijp dat je met afschaven pilletje heel geleidelijk kan minderen. Dankzij jullie zal het me lukken.
G
GoldenGrowLid
01-01-2024, 00:00
#3
Etizolam !!!! I love etizolam!!!
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#4
CuriousExplorer zei:
Daarom stond er ook : zolang met het met verstand gebruikt.

Dat is een gouden regel die ik heb, ook al MOET ik slapen, ook al MOET ik werken de dag nadien....Ik ga geen benzo nemen terwijl er verwacht wordt dat ik plafonddienst draai.
Klik om te vergroten...
Denk dat het juist beter is om benzo's te gebruiken bij incidenteel stimulantengebruik dan bij slapeloosheid. Slapeloosheid komt namelijk elke dag weer terug dus dan is de verleiding wel erg groot om te vaak te gebruiken.

Ik gebruik zelf eens in de zoveel tijd speed en dan vind ik het wel lekker om met een etizolammetje goed te kunnen slapen. Verder heb ik er totaal geen behoefte aan.

Als je elke dag aan de pep zit is het weer een ander verhaal natuurlijk, maar dan ben je al heel verkeerd bezig.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#5
KlaasVaak zei:
Denk dat het juist beter is om benzo's te gebruiken bij incidenteel stimulantengebruik dan bij slapeloosheid. Slapeloosheid komt namelijk elke dag weer terug dus dan is de verleiding wel erg groot om te vaak te gebruiken.

Ik gebruik zelf eens in de zoveel tijd speed en dan vind ik het wel lekker om met een etizolammetje goed te kunnen slapen. Verder heb ik er totaal geen behoefte aan.

Als je elke dag aan de pep zit is het weer een ander verhaal natuurlijk, maar dan ben je al heel verkeerd bezig.
Klik om te vergroten...

En dat heb ik met Lormetazepam.
Eens op de zoveel tijd, of zoals nu door Covid19. Voor de rest geen nood aan.
P
PyromaantjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Midazolam (neusspray:hearteyes:) + lorazepam
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Etizolam
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hija de la luna 1 zei:
Inderdaad Lormetazepam als medicijn gekregen om te slapen. Maar de dokters moeten dat toch weten dat ge dan niet stopt ? Dus nu drie jaar al dat die mooi voorschrijft...neen niet zo mooi . En nu afkicken moet je maar alleen doen 🥺 gelukkig dat ik hier al een tijdje stiekem mee lees, en begrijp dat je met afschaven pilletje heel geleidelijk kan minderen. Dankzij jullie zal het me lukken.
Klik om te vergroten...

Houd 1 ding zeer goed in de gaten!
Betreffende de benzo's...Heel makkelijk er aan vast geraken maar ooooo zo moeilijk om er weer vanaf te komen.
Dit duurt lang. En is zeer miserabel om doorheen te breken..
Niet kunnen slapen is echt een ramp van de eerste rang.
Na enkele nachten gaat er iets in jouw hersenen aan het werk. Dat heeft dezelfde werking als ketamine in de derde macht qua hallucineren en er gaat ineens van alles bewegen...boekenkasten, stoelen....
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Voor goed en verstandig en houdbaar afbouwen is allereerst een goede weegschaal nodig.
Dan nog een zeer scherp mesje.
Per 4 dagen een milligram minder nemen.
Dan heb je de meeste kans....en vol houden.
Doorbijten.
Op het tandvlees de finish willen halen.
Dan lukt het!
P
PyromaantjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
De Zandman zei:
Voor goed en verstandig en houdbaar afbouwen is allereerst een goede weegschaal nodig
Klik om te vergroten...

De Zandman zei:
Per 4 dagen een milligram minder nemen.
Klik om te vergroten...
Mag je wel een hele dure weegschaal gaan kopen.

Dat is (bijna) niet te doen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dat valt reuze mee, die prijs
Ik heb een goud weegschaaltje in grain verdeling, kosten waren 30 euro. Daarmee kun je zeer goed doseren.
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#12
wat is nou het verschil met clonazelam en clonazepam?
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#13
joetsie zei:
wat is nou het verschil met clonazelam en clonazepam?
Klik om te vergroten...
Zie mijn reactie in het 'Welke drugs gebruiken jullie op dit moment?'-topic!
U
UmbraVitaeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Goh elk om zijn manier fijn...
-Zolpidem vond ik tot de tolerantie spelbreker werd, heel lekker, hierop wakker blijven is, was de max, lekker chill euforisch, beetje zorgeloos, en alles nog kunnen doen. Later werkte de 10mg niet voldoende, werd dit 20 tot 30mg ineens, wat ik overhield was geen lichte euforie fzo, maar serieuze blackouts, dingen stonden dag erna volledig anders, ik had dingen ga gegeten en verspreid over mn appartement zonder nog enig besef, conversatie via messenger waar mn ogen bij wegdraaide, vreemde shit. Sindsdien terug grotere tussenpozen qua gebruik.

-Etizolam, door mn opgebouwde tolerantie moet ik hier minstens 3mg van nemen om iets te voelen, en 5+ om echt lekker voelen, ook op deze kan ik lekker wakker blijven, gewoon lekker rustig, licht euforisch, zoals Zolpidem.

-Clonazolam werkt dan weer veel meer slaapopwekkend, met 1mg kan ik al binnen uurtje de echte moeheid voelen overheersen, met 2mg hoef ik na dik haluur niet veel meer te doen, is het letterlijk in slalom en hopen zonder val mn bed te halen en soms kan ik hier klokje rond mee slapen, de andere x klaarwakker na nog geen 5u. Wel nooit zombi dag erna, mr fris wakker.

-Mirtazapine, i know is geen benzo, maar antidepressiva die ook als slaapmedicatie wordt voorgeschreven, hier is nooit leuk gevoel bij, letterlijk gewoon beetje ko slapen, met dag erna geen fris kopje, maar loom.

Ik kan via vriendin aan Xanax geraken en binnenkort ook aan Lormetazepam, vooral nr die eerste kijk ik enorm nr uit, als ik de verhalen van haar hoor, tripachtig en lucide dromen, waarschijnlijk ook zeer persoonlijk, mr toch, klinkt nice.
H
Hija de la luna 1Lid
01-01-2024, 00:00
#15
De Zandman zei:
Voor goed en verstandig en houdbaar afbouwen is allereerst een goede weegschaal nodig.
Dan nog een zeer scherp mesje.
Per 4 dagen een milligram minder nemen.
Dan heb je de meeste kans....en vol houden.
Doorbijten.
Op het tandvlees de finish willen halen.
Dan lukt het!
Klik om te vergroten...
Geeft me moed , want ik blijf hangen ...zit nu al enkele weken op minder maar heb soms uren dat ik niet slaap. Als ik dan terug in bed ga slaap ik direct...raar is dat. Zou nu weer ietske dosis moeten afschrapen , moeilijk hoor. Denk nu al dat het niet ga lukken ? Ga het toch doen. Ach het is zo makkelijk aan benzos te geraken verdomme toch. Bedankt hoor Zandman voor je steun
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Benzo's afbouwen is sucks. Niet leuk en duurt vrij lang.
Haal bij de apotheek eens een pillenbrekertje.
Iedere twee weken een kwart eraf.
Dat is niet makkelijk om te doen, en vol te houden, en toch zul je er doorheen moeten.
Dat heeft als voordeel dat je later het wel uit je hoofd zult laten om er weer mee te beginnen!
Stug volhouden!
Niet opgeven!
Schrijf het hier maar van je af
Hier weten vele mensen waar je doorheen moet..
Ga door zo je bent iig goed bezig!
H
Hija de la luna 1Lid
01-01-2024, 00:00
#17
De Zandman zei:
Benzo's afbouwen is sucks. Niet leuk en duurt vrij lang.
Haal bij de apotheek eens een pillenbrekertje.
Iedere twee weken een kwart eraf.
Dat is niet makkelijk om te doen, en vol te houden, en toch zul je er doorheen moeten.
Dat heeft als voordeel dat je later het wel uit je hoofd zult laten om er weer mee te beginnen!
Stug volhouden!
Niet opgeven!
Schrijf het hier maar van je af
Hier weten vele mensen waar je doorheen moet..
Ga door zo je bent iig goed bezig!
Klik om te vergroten...
Ik heb zo een pillenbrekertje , ben van 1/2 Lormetazepam nu naar een kwartje én een helft van een kwartje.. Maar dan heb ik in de dag weer door iets veel stress, en begint de angst te komen, zoals nu met mijn man die zich niet goed voelt ...en ben zo bang hem te verliezen, wij zijn een super koppel.....en dan denk ik , ik wil slapen en niet piekeren En dan wil ik terug dat halve pilletje nemen, is zo verleidelijk ...Maar doe het NIET . Ben bij apotheker vandaag iets plantaardigs gaan halen , Forte night, neem dat er nu bij en iets plantaardigs ook nog om te relaxen Sedatif PC . Ben bang voor de nacht alweer. Misschien beter Zopiclone nemen ipv verder af te bouwen ? Zou geen benzo zijn ? Maar dan verruil ik het ene voor het andere ?
Misschien lachen jullie nu om mijn klein drugprobleemke, ik kan het nog begrijpen dan ook.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik lach nooit en te nimmer over deze onderwerpen. Deze zijn allerminst lachwekkend vind ik.
Wat voor de één een klein drugsprobleempje is, kan voor een ander gigantisch moeilijk zijn, al gaat het maar om een kwart pilletje.
En zeker met benzo's, dat voel je vanuit je tenen!
Let wel, het lichamelijke gedeelte is veel makkelijker dan het geestelijk deel.
Trek daar maar enkele maanden voor uit. Of veel langer nog.
Alcohol duurde bij mij bijna 2 jaar. Voordat het echt naar de achtergrond verdween, en heel soms komt het toch weer even om de hoek kijken. Ja.
Ik heb ooit iemand ontmoet, die na 3 jaar toch weer terugviel in gebruiken van heroïne.
Jammer, bedankt, u kunt wel weer gaan.
Dit kreeg hij te horen, toen hij betrapt was met gebruiken in de ontwenningskliniek...op staande voet ontslagen daar. Inpakken en wegwezen!
En toch mocht ik deze man. Jazeker. Ik vond het zoooo jammer, dat hij min of meer door een ander zijn toedoen terugviel. ...al maak je zelf de keuze van wel, of niet iets pakken...
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik vind ook Etizolam het chillste (echt heel af en toe)
D
DesignerdroggasLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hoxyz zei:
Zoals de titel zegt, als het gaat om inslapen na uppers.

Ik zelf heb de meest gangbare liggen. Etizolam, Diazepam, Oxazepam, Xanax, Temazepam, Dormicum, Zolpidem en Zopiclon. De laatste twee heb ik echter nog niet geprobeerd. Zat ook wat te lezen over Flunitrazolam, dat het erg langwerkende (of mijn geheugen laat me in de steek) vind ik niet zo'n probleem. Ook zie ik nog Clonazolam staan, daar heb ik nog geen onderzoek naar gedaan.

Recreatieve waarde van benzo's vind ik niet zoveel aan, een beetje Oxazepam om spanning weg te nemen kan ik nog in komen. Mijn go-to is eigenlijk Dormicum/Midazolam om in te slapen, geheid dat ik knock-out ga, maar wissel alle middelen nog wel eens af.

Dus de vraag, wat is jullie favoriet in slaper en waarom? En wanneer je het puur recreatief gebruikt, vanwaar?
Klik om te vergroten...
Voor het slapen gaan licht er aan als ik echt al ik bed ga liggen zou ik midazolam nemen maar als ik nog even zou moeten douchen tanden poetsen etc dan Temazepam omdat die wat langer duurt om in te werken, vind midazolam ook fijner als recreatieve benzo dan als slaap benzo. De meest recreatieve benzo vind ik toch wel bromazepam, flunitrazepam en alprazolam. Maar wat je hebt staan zou ik zelf gaan voor een combinatie van xanax en zolpiclon maar ik heb dan ook wel een enorme benzo tolerantie en zou dat niet zo snel iemand anders aanraden. Maar dat zou mij wel de meest recreatieve lijken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456...8
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."