Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsJullie favoriete benzo (inslaper/recreatief)

Jullie favoriete benzo (inslaper/recreatief)

143 antwoorden
24 weergaven
18-5-2026
C
ClimbatizeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ongeveer 15 jaar geleden kreeg ik de eerste voorschrift voor benzodiazepinen van mijn huisarts: Temesta 1mg (lorazepam). Nooit als recreatief gebruiken, voor de problemen dat ik toen had - paniek/angstaanvallen - vind ik een schitterend middel!
Vorige jaar een auto-ongeval gehad en als resultaat last van zware nekpijn door whiplash. Kreeg van de dokter Diazepam 5mg. Ook nooit als recreatief gebruiken en ja, een andere “wonder middel” voor mij, ik kon eindelijk goed slapen, relaxend en zonder last aan mijn nek.
Ook vorige jaar hoorde ik van vrienden over een apotheek in Brussels die ALLE soort medicamentem ZONDER voorschrift kocht 😳 “Dat kán niet” dacht ik toen. Dat kan wél! Ik ging naar daar en kocht voor mij zonder voorschrift Valium, Temesta, Zolpidem en Xanax, één doosje van elke 😁 Inmiddels is de apotheek dicht gegaan, nu is het terug open maar verkopen ze geen medicamenten zonder voorschrift niet meer.
Dus na een zware hallucinatie na de innemen van zolpidem - verschrikkelijk! - besloot ik die pilletje nooit meer in mijn leven te pakken. Ik heb thuis nog een nieuwe doosje. Valium is bijna op, dat helpt me super goed als ik te veel stims pak en kan niet in slaap vallen. Temesta is mijn lieveling maar pak ik alleen als dat echt nodig is en niet gerelateerd met verbruik van drugs. Xanax 1mg vind ik TE sterk voor mij, als ik moet dat hebben doe ik alleen als vervanger van Valium, het doosje ligt hier nog voor te openen.
Dus voor mij zijn benzo’s GEWELDIGE middelen en ik wil door te misbruiken zijn functionaliteit (?) NIET te verpesten. Veel respect voor hen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Temesta heeft bij mij lang geleden, geleid tot een zware verslaving aan dit spul, later werd het een combi benzoverslaving...pas er heel goed mee op!
Ik kreeg het voorgeschreven door een internist, in 2 mg tabletjes, 3 x p.d. en 6 mg 'nachts.
Deze pipo vertelde mij niets over afhankelijkheid risico's...
2 weken dagelijks gebruik is daarvoor al meer, dan voldoende.
Wat een ellende heb ik met doe zooi gehad...
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Was bij de arts vandaag,en krijg quetiapine.Wat is jullie ervaring ermee?
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Als slaap medicijn vind ik persoonlijk zolpidem de fijnste. Je hoort wel eens verhalen dat dit het middel is die de ergste slaapwandel sessies enzo veroorzaakt maar als je het afentoe gebruikt en na het innemen direct in bed gaat liggen werkt dit middel echt top! Vind het wel 1 van de zwaarste slaapmiddelen die er zijn en eigelijk bedoeld voor enorme slapeloosheid. Je bent na je slaap ook minder suf als bij benzo's en kwa benzo middel vind ik clonazolam gewoon de fijnste. Je word er heerlijk kalm van. Misschien dat ik nu zonder benzo tolerantie wel een andere mening heb.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
joetsie zei:
Was bij de arts vandaag,en krijg quetiapine.Wat is jullie ervaring ermee?
Klik om te vergroten...
Heeeeel erg goed middel!
Zolpidem is ook een heeeeel goed middel...!
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#6
De Zandman zei:
Heeeeel erg goed middel!
Zolpidem is ook een heeeeel goed middel...!
Klik om te vergroten...
Oke bedankt voor je reactie.En de bijwerkingen?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
joetsie zei:
Oke bedankt voor je reactie
Klik om te vergroten...
Ik gebruik het zelf al jaaaren.
Tot volle tevredenheid.
Er zijn enkele bijwerkingen, maar daar is mee te leven.
Niet slapen is dat niet...
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#8
joetsie zei:
Oke bedankt voor je reactie.En de bijwerkingen?
Klik om te vergroten...
Als je 25mg of 50mg quatiapine neemt voor slapen heb je niet echt bijwerkingen, werkt sederend zodat je in slaap kunt vallen.
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#9
Bromazolam en flubromazepam zijn mijn favorieten. Midazolam vind ik ook wel fijn, al zit daar weinig recreatieve waarde aan. Flubromazepam is nauwelijks te verkrijgen zover ik weet. Flubromazolam heb ik nog niet geprobeerd, maar schijnt ook oké te zijn.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#10
MrJunkieXL zei:
Als slaap medicijn vind ik persoonlijk zolpidem de fijnste. Je hoort wel eens verhalen dat dit het middel is die de ergste slaapwandel sessies enzo veroorzaakt maar als je het afentoe gebruikt en na het innemen direct in bed gaat liggen werkt dit middel echt top! Vind het wel 1 van de zwaarste slaapmiddelen die er zijn en eigelijk bedoeld voor enorme slapeloosheid. Je bent na je slaap ook minder suf als bij benzo's en kwa benzo middel vind ik clonazolam gewoon de fijnste. Je word er heerlijk kalm van. Misschien dat ik nu zonder benzo tolerantie wel een andere mening heb.
Klik om te vergroten...
Kan je vertellen dat Zolpidem in het niets valt tov Lormetazepam.

* Gebruik beide al jaren.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#11
Diazepam of etizolam. Beiden doen goed hun werking na zwaar uppergebruik. Diazepam heeft wel een lange halfwaardetijd wat ik dan minder leuk vind en etizolam prefereer.
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#12
MrJunkieXL zei:
Als je 25mg of 50mg quatiapine neemt voor slapen heb je niet echt bijwerkingen, werkt sederend zodat je in slaap kunt vallen.
Klik om te vergroten...
Ja hij wil mij van de lorazepam af hebben,en mag nog 2.Hij zei voor mijn probleem zou quatiapine beter helpen.Morgen pas halen bij de apotheek,en ik krijg de laagste dossering
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dat is dan 25 mg.
Maar dat is erg , erg weinig...het zou kunnen dat je meer nodig hebt, je kunt beter een juiste dosis laten bepalen, ipv je lijf belasten met een middel wat te licht gedoseerd is en dus niet werkt...
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#14
De Zandman zei:
Dat is dan 25 mg.
Maar dat is erg , erg weinig...het zou kunnen dat je meer nodig hebt, je kunt beter een juiste dosis laten bepalen, ipv je lijf belasten met een middel wat te licht gedoseerd is en dus niet werkt...
Klik om te vergroten...
Ik slaap heerlijk op 25mg hoor. Als ik hoger doseer dan 25mg krijg ik erge drugscravings.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#15
De Zandman zei:
Bijwerkingen kunnen zijn:
Eetlustverhoging, waardoor je zwaarder kunt worden,
En Restless legs syndroom.
Daarvoor bestaan medicijnen.
Klik om te vergroten...
Die eetlust verhoging ervaar ik ook op 25mg, 50mg ja maar die restless leggs ervaar ik pas bij hogere doseringen.
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#16
MrJunkieXL zei:
Ik slaap heerlijk op 25mg hoor. Als ik hoger doseer dan 25mg krijg ik erge drugscravings.
Klik om te vergroten...
De Zandman zei:
Bijwerkingen kunnen zijn:
Eetlustverhoging, waardoor je zwaarder kunt worden,
En Restless legs syndroom.
Daarvoor bestaan medicijnen.
Klik om te vergroten...
Ben heel blij met jullie antwoorden.!Nou ik moet nog beginnen eraan dus...afwachten
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Favoriet qua inslaper en recreatief is nog steeds Etizolam :)
joetsie zei:
Ben heel blij met jullie antwoorden.
Klik om te vergroten...
Over quetiapine ben ikzelf wel tevreden al merk ik wel een inwerktijd van plusminus 7 dagen.
Op 25 mg (21:00 inname) wordt ik om 6 uur netjes wakker en ervaar ik de eerste week een ietwat duf gevoel in mn hoofd maar dat is verdwenen na 2 uurtjes.
Op 50 mg slaap ik als een blok, maar blijf suffig en wat futloos tot 2 uur in de middag.
OP allebei de doseringen ervaar ik toename van eetlust maar dat komt mij wel goed uit.
G
GeEFmEDiEShIzzLeLid
01-01-2024, 00:00
#18
joetsie zei:
Was bij de arts vandaag,en krijg quetiapine.Wat is jullie ervaring ermee?
Klik om te vergroten...
Ja Joetsie, quetiapine doet het voor mij veel beter dan benzodiazepines of de Z-drugs. Ik denk dat het heel goed gaat werken voor je. Je zal de eerste weken wat slaperig zijn overdag, maar ik denk dat je voor de rest weinig bijwerkingen zult beleven. Succes!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Bijwerkingen kunnen zijn:
Eetlustverhoging, waardoor je zwaarder kunt worden,
En Restless legs syndroom.
Daarvoor bestaan medicijnen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Wat is er chill aan?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...8
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."