Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsJullie favoriete benzo (inslaper/recreatief)

Jullie favoriete benzo (inslaper/recreatief)

143 antwoorden
27 weergaven
18-5-2026
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#1
MrJunkieXL zei:
Als je 25mg of 50mg quatiapine neemt voor slapen heb je niet echt bijwerkingen, werkt sederend zodat je in slaap kunt vallen.
Klik om te vergroten...
Ja hij wil mij van de lorazepam af hebben,en mag nog 2.Hij zei voor mijn probleem zou quatiapine beter helpen.Morgen pas halen bij de apotheek,en ik krijg de laagste dossering
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dat is dan 25 mg.
Maar dat is erg , erg weinig...het zou kunnen dat je meer nodig hebt, je kunt beter een juiste dosis laten bepalen, ipv je lijf belasten met een middel wat te licht gedoseerd is en dus niet werkt...
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#3
De Zandman zei:
Dat is dan 25 mg.
Maar dat is erg , erg weinig...het zou kunnen dat je meer nodig hebt, je kunt beter een juiste dosis laten bepalen, ipv je lijf belasten met een middel wat te licht gedoseerd is en dus niet werkt...
Klik om te vergroten...
Ik slaap heerlijk op 25mg hoor. Als ik hoger doseer dan 25mg krijg ik erge drugscravings.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#4
De Zandman zei:
Bijwerkingen kunnen zijn:
Eetlustverhoging, waardoor je zwaarder kunt worden,
En Restless legs syndroom.
Daarvoor bestaan medicijnen.
Klik om te vergroten...
Die eetlust verhoging ervaar ik ook op 25mg, 50mg ja maar die restless leggs ervaar ik pas bij hogere doseringen.
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#5
MrJunkieXL zei:
Ik slaap heerlijk op 25mg hoor. Als ik hoger doseer dan 25mg krijg ik erge drugscravings.
Klik om te vergroten...
De Zandman zei:
Bijwerkingen kunnen zijn:
Eetlustverhoging, waardoor je zwaarder kunt worden,
En Restless legs syndroom.
Daarvoor bestaan medicijnen.
Klik om te vergroten...
Ben heel blij met jullie antwoorden.!Nou ik moet nog beginnen eraan dus...afwachten
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Favoriet qua inslaper en recreatief is nog steeds Etizolam :)
joetsie zei:
Ben heel blij met jullie antwoorden.
Klik om te vergroten...
Over quetiapine ben ikzelf wel tevreden al merk ik wel een inwerktijd van plusminus 7 dagen.
Op 25 mg (21:00 inname) wordt ik om 6 uur netjes wakker en ervaar ik de eerste week een ietwat duf gevoel in mn hoofd maar dat is verdwenen na 2 uurtjes.
Op 50 mg slaap ik als een blok, maar blijf suffig en wat futloos tot 2 uur in de middag.
OP allebei de doseringen ervaar ik toename van eetlust maar dat komt mij wel goed uit.
G
GeEFmEDiEShIzzLeLid
01-01-2024, 00:00
#7
joetsie zei:
Was bij de arts vandaag,en krijg quetiapine.Wat is jullie ervaring ermee?
Klik om te vergroten...
Ja Joetsie, quetiapine doet het voor mij veel beter dan benzodiazepines of de Z-drugs. Ik denk dat het heel goed gaat werken voor je. Je zal de eerste weken wat slaperig zijn overdag, maar ik denk dat je voor de rest weinig bijwerkingen zult beleven. Succes!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Niet te geloven, jullie kunnen met relatief vrij weinig toe...
Ik heb aanzienlijk méér nodig, ik zit al jaaaaren op 150 mg.
En dan krijg je dus restless legs, gratis en voor niks.
Dat heb ik ervoor over, om wakker te blijven heb ik geen goesting in.
Nee.
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#9
GeEFmEDiEShIzzLe zei:
Ja Joetsie, quetiapine doet het voor mij veel beter dan benzodiazepines of de Z-drugs. Ik denk dat het heel goed gaat werken voor je. Je zal de eerste weken wat slaperig zijn overdag, maar ik denk dat je voor de rest weinig bijwerkingen zult beleven. Succes!
Klik om te vergroten...
Ben blij met jullie reacties.Als ik het zo lees is dit echt wat ik nodig heb.De apotheek heeft ze nog niet binnen.

Favoriet qua inslaper en recreatief is nog steeds Etizolam :)

Over quetiapine ben ikzelf wel tevreden al merk ik wel een inwerktijd van plusminus 7 dagen.
Op 25 mg (21:00 inname) wordt ik om 6 uur netjes wakker en ervaar ik de eerste week een ietwat duf gevoel in mn hoofd maar dat is verdwenen na 2 uurtjes.
Op 50 mg slaap ik als een blok, maar blijf suffig en wat futloos tot 2 uur in de middag.
OP allebei de doseringen ervaar ik toename van eetlust maar dat komt mij wel goed uit.
Ja bij mij clonazolam
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zo ik kan ze vandaag ophalen.Word je er echt dik van?
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#11
joetsie zei:
Zo ik kan ze vandaag ophalen.Word je er echt dik van?
Klik om te vergroten...
Nee, je krijgt meer eetlust. Maar gan de quetiapine pilletjes zelf wordt je echt niet dik.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
@ Joetsie,
Aangezien jij een zeer lagerhuis krijgt, zullen de bijwerkingen ook miniem zijn.
Dus maak je daar niet druk over.
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#13
De Zandman zei:
@ Joetsie,
Aangezien jij een zeer lagerhuis krijgt, zullen de bijwerkingen ook miniem zijn.
Dus maak je daar niet druk over.
Klik om te vergroten...
Ik hoop het.Straks de eerste pil nemen
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Deze pillen werken snel.
10 tot 15 minuten en ik slaap...
Hou je hier rekening mee?
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#15
De Zandman zei:
Deze pillen werken snel.
10 tot 15 minuten en ik slaap...
Hou je hier rekening mee?
Klik om te vergroten...
oke bedankt!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Als dit niet zo gaat, dan is je dosis te licht.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Flualprazolam is wel een chille
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#18
temazepam
H
HoxyzLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zoals de titel zegt, als het gaat om inslapen na uppers.

Ik zelf heb de meest gangbare liggen. Etizolam, Diazepam, Oxazepam, Xanax, Temazepam, Dormicum, Zolpidem en Zopiclon. De laatste twee heb ik echter nog niet geprobeerd. Zat ook wat te lezen over Flunitrazolam, dat het erg langwerkende (of mijn geheugen laat me in de steek) vind ik niet zo'n probleem. Ook zie ik nog Clonazolam staan, daar heb ik nog geen onderzoek naar gedaan.

Recreatieve waarde van benzo's vind ik niet zoveel aan, een beetje Oxazepam om spanning weg te nemen kan ik nog in komen. Mijn go-to is eigenlijk Dormicum/Midazolam om in te slapen, geheid dat ik knock-out ga, maar wissel alle middelen nog wel eens af.

Dus de vraag, wat is jullie favoriet in slaper en waarom? En wanneer je het puur recreatief gebruikt, vanwaar?
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#20
Beter gebruik je geen clonazolam man. Ik had na 3 achter elkaar gebruik al dikke afkickverschijnselen. Ik nam gewoon 0.5mg savonds gewoon om te chillen. Hele week super ziek geweest. Bloed heet en ijs koud steeds, overal naalden in me lichaam. En dan heb ik het nog niet over die black-outs die je krijgt van clonazolam. Raak die bende nooit meer aan.

Maar ik lees dat Temazepam een inslaper is

succes.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...345678
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."