Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsJullie favoriete benzo (inslaper/recreatief)

Jullie favoriete benzo (inslaper/recreatief)

143 antwoorden
31 weergaven
18-5-2026
G
GeEFmEDiEShIzzLeLid
01-01-2024, 00:00
#1
joetsie zei:
Was bij de arts vandaag,en krijg quetiapine.Wat is jullie ervaring ermee?
Klik om te vergroten...
Ja Joetsie, quetiapine doet het voor mij veel beter dan benzodiazepines of de Z-drugs. Ik denk dat het heel goed gaat werken voor je. Je zal de eerste weken wat slaperig zijn overdag, maar ik denk dat je voor de rest weinig bijwerkingen zult beleven. Succes!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Niet te geloven, jullie kunnen met relatief vrij weinig toe...
Ik heb aanzienlijk méér nodig, ik zit al jaaaaren op 150 mg.
En dan krijg je dus restless legs, gratis en voor niks.
Dat heb ik ervoor over, om wakker te blijven heb ik geen goesting in.
Nee.
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#3
GeEFmEDiEShIzzLe zei:
Ja Joetsie, quetiapine doet het voor mij veel beter dan benzodiazepines of de Z-drugs. Ik denk dat het heel goed gaat werken voor je. Je zal de eerste weken wat slaperig zijn overdag, maar ik denk dat je voor de rest weinig bijwerkingen zult beleven. Succes!
Klik om te vergroten...
Ben blij met jullie reacties.Als ik het zo lees is dit echt wat ik nodig heb.De apotheek heeft ze nog niet binnen.

Favoriet qua inslaper en recreatief is nog steeds Etizolam :)

Over quetiapine ben ikzelf wel tevreden al merk ik wel een inwerktijd van plusminus 7 dagen.
Op 25 mg (21:00 inname) wordt ik om 6 uur netjes wakker en ervaar ik de eerste week een ietwat duf gevoel in mn hoofd maar dat is verdwenen na 2 uurtjes.
Op 50 mg slaap ik als een blok, maar blijf suffig en wat futloos tot 2 uur in de middag.
OP allebei de doseringen ervaar ik toename van eetlust maar dat komt mij wel goed uit.
Ja bij mij clonazolam
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zo ik kan ze vandaag ophalen.Word je er echt dik van?
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#5
joetsie zei:
Zo ik kan ze vandaag ophalen.Word je er echt dik van?
Klik om te vergroten...
Nee, je krijgt meer eetlust. Maar gan de quetiapine pilletjes zelf wordt je echt niet dik.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
@ Joetsie,
Aangezien jij een zeer lagerhuis krijgt, zullen de bijwerkingen ook miniem zijn.
Dus maak je daar niet druk over.
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik gebruik geen uppers.Maar zie hier wel veel met slaapproblemen.Temazepam
g
gebruiker292744Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Diazepam, werkt lekker lang en niet al te sterk zodat ik nog helder kan nadenken. Xanax is zo ongelooflijk duur op de zwarte markt door rappers die ermee pronken in hun videoclips, en de laatste ik dat ik het nam kon ik nog amper spreken. Voor mijn date neem ik altijd Rohypnol mee (grapje).
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
[QUOTE="Thomas Shelby, post: 1311802, member: dikke afkickverschijnselen. . Hele week super ziek . Bloed heet en

Maar ik lees dat Temazepam een inslaper is

succes.
[/QUOTE]

Dat is juist, temazepam werkt ongeveer 2 uur, als inslaper.
Voor doorslapen heb je krachtige medicatie nodig als het uit jezelf niet lukt....en voordat je het weet zit je aan... De benzo's!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
BBKING zei:
Maarja, geen enkele drug is gemaakt om fun te hebben.
Klik om te vergroten...

Deze post klopt niet.
Ik ga ervan uit dat in principe i e d e r e drug bedoeld is om fun te krijgen, te verhogen/ versterken, langer vol te kunnen houden.
We moeten medicijnen niet met drugs verwarren, al lijken ze erg veel op elkaar in sommige gevallen.....
H
Hija de la luna 1Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Legio Patria Nostra zei:
Geldt dat niet voor a l l e drogerende middelen?!
Niet misbruiken!
En sommige stoffen moet je helemaal nooit en te nimmer g e bruiken...laat staan m i s bruiken.
Dat is algemeen bekend neem ik aan....
Het punt nu is dat sommige stoffen in eerste instantie als medicijn gegeven worden, en iedereen roept halleluja kameraden landgenoten zet hem op..
En dan, na enige tijd laat dat middel zijn ware gezicht zien, en is het middel veel groter qua ellende, dan de kwaal.
Dat was met valium al zo, nu fentanyl, en straks is er weer wat nieuws, ik denk hierbij aan de vaccinatie tegen corona.
Ik neem deze dus nu niet.
De facto, eerst gecontroleerd gebruik, later misbruik is heel vaak aan de orde.
Klik om te vergroten...
Inderdaad Lormetazepam als medicijn gekregen om te slapen. Maar de dokters moeten dat toch weten dat ge dan niet stopt ? Dus nu drie jaar al dat die mooi voorschrijft...neen niet zo mooi . En nu afkicken moet je maar alleen doen 🥺 gelukkig dat ik hier al een tijdje stiekem mee lees, en begrijp dat je met afschaven pilletje heel geleidelijk kan minderen. Dankzij jullie zal het me lukken.
G
GoldenGrowLid
01-01-2024, 00:00
#12
Etizolam !!!! I love etizolam!!!
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#13
CuriousExplorer zei:
Daarom stond er ook : zolang met het met verstand gebruikt.

Dat is een gouden regel die ik heb, ook al MOET ik slapen, ook al MOET ik werken de dag nadien....Ik ga geen benzo nemen terwijl er verwacht wordt dat ik plafonddienst draai.
Klik om te vergroten...
Denk dat het juist beter is om benzo's te gebruiken bij incidenteel stimulantengebruik dan bij slapeloosheid. Slapeloosheid komt namelijk elke dag weer terug dus dan is de verleiding wel erg groot om te vaak te gebruiken.

Ik gebruik zelf eens in de zoveel tijd speed en dan vind ik het wel lekker om met een etizolammetje goed te kunnen slapen. Verder heb ik er totaal geen behoefte aan.

Als je elke dag aan de pep zit is het weer een ander verhaal natuurlijk, maar dan ben je al heel verkeerd bezig.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#14
KlaasVaak zei:
Denk dat het juist beter is om benzo's te gebruiken bij incidenteel stimulantengebruik dan bij slapeloosheid. Slapeloosheid komt namelijk elke dag weer terug dus dan is de verleiding wel erg groot om te vaak te gebruiken.

Ik gebruik zelf eens in de zoveel tijd speed en dan vind ik het wel lekker om met een etizolammetje goed te kunnen slapen. Verder heb ik er totaal geen behoefte aan.

Als je elke dag aan de pep zit is het weer een ander verhaal natuurlijk, maar dan ben je al heel verkeerd bezig.
Klik om te vergroten...

En dat heb ik met Lormetazepam.
Eens op de zoveel tijd, of zoals nu door Covid19. Voor de rest geen nood aan.
P
PyromaantjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Midazolam (neusspray:hearteyes:) + lorazepam
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Etizolam
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hija de la luna 1 zei:
Inderdaad Lormetazepam als medicijn gekregen om te slapen. Maar de dokters moeten dat toch weten dat ge dan niet stopt ? Dus nu drie jaar al dat die mooi voorschrijft...neen niet zo mooi . En nu afkicken moet je maar alleen doen 🥺 gelukkig dat ik hier al een tijdje stiekem mee lees, en begrijp dat je met afschaven pilletje heel geleidelijk kan minderen. Dankzij jullie zal het me lukken.
Klik om te vergroten...

Houd 1 ding zeer goed in de gaten!
Betreffende de benzo's...Heel makkelijk er aan vast geraken maar ooooo zo moeilijk om er weer vanaf te komen.
Dit duurt lang. En is zeer miserabel om doorheen te breken..
Niet kunnen slapen is echt een ramp van de eerste rang.
Na enkele nachten gaat er iets in jouw hersenen aan het werk. Dat heeft dezelfde werking als ketamine in de derde macht qua hallucineren en er gaat ineens van alles bewegen...boekenkasten, stoelen....
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Voor goed en verstandig en houdbaar afbouwen is allereerst een goede weegschaal nodig.
Dan nog een zeer scherp mesje.
Per 4 dagen een milligram minder nemen.
Dan heb je de meeste kans....en vol houden.
Doorbijten.
Op het tandvlees de finish willen halen.
Dan lukt het!
P
PyromaantjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
De Zandman zei:
Voor goed en verstandig en houdbaar afbouwen is allereerst een goede weegschaal nodig
Klik om te vergroten...

De Zandman zei:
Per 4 dagen een milligram minder nemen.
Klik om te vergroten...
Mag je wel een hele dure weegschaal gaan kopen.

Dat is (bijna) niet te doen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dat valt reuze mee, die prijs
Ik heb een goud weegschaaltje in grain verdeling, kosten waren 30 euro. Daarmee kun je zeer goed doseren.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...8
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."