Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsJullie favoriete benzo (inslaper/recreatief)

Jullie favoriete benzo (inslaper/recreatief)

143 antwoorden
28 weergaven
18-5-2026
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#1
CuriousExplorer zei:
Het is dan ook niet gemaakt voor fun.
Benzo's helpen effectief mensen met slaapproblemen, zolang men het met verstand gebruikt.

Ik kan niemand benzo's aanraden zou dan beter ook anders geformuleerd worden .

Ik kan niemand benzo (misbruik,verslaving) aanraden.


My2cents.
Klik om te vergroten...
Hier op het forum wordt het vooral gebruikt als tegenhanger van stimulanten. Dat gaat vaak niet goed.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Rivalrie zei:
Hier op het forum wordt het vooral gebruikt als tegenhanger van stimulanten. Dat gaat vaak niet goed.
Klik om te vergroten...

Daarom stond er ook : zolang met het met verstand gebruikt.

Dat is een gouden regel die ik heb, ook al MOET ik slapen, ook al MOET ik werken de dag nadien....Ik ga geen benzo nemen terwijl er verwacht wordt dat ik plafonddienst draai.
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Als ik mezelf even zonder tolerantie zie:
- Functioneel: alprazolam;
- Slapen: etizolam.

Als ik mezelf met tolerantie zie:
- Functioneel: etizolam;
- Slapen: clonazolam/flualprazolam.

Maar dit alles is ook sterk dosisafhankelijk!
G
GeEFmEDiEShIzzLeLid
01-01-2024, 00:00
#4
CuriousExplorer zei:
Het is dan ook niet gemaakt voor fun.
Benzo's helpen effectief mensen met slaapproblemen, zolang men het met verstand gebruikt.

Ik kan niemand benzo's aanraden zou dan beter ook anders geformuleerd worden .

Ik kan niemand benzo (misbruik,verslaving) aanraden.


My2cents.
Klik om te vergroten...
Maarja, geen enkele drug is gemaakt om fun te hebben.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#5
BBKING zei:
Maarja, geen enkele drug is gemaakt om fun te hebben.
Klik om te vergroten...

Sommige drugs zijn net WEL gemaakt om fun mee te hebben. (mdma)
Zolang je maar uw verstand gebruikt.

Maar een benzo is specifiek NIET gemaakt om fun mee te hebben. Het dient als een (nood)oplossing.
H
Hija de la luna 1Lid
01-01-2024, 00:00
#6
De Zandman zei:
Voor goed en verstandig en houdbaar afbouwen is allereerst een goede weegschaal nodig.
Dan nog een zeer scherp mesje.
Per 4 dagen een milligram minder nemen.
Dan heb je de meeste kans....en vol houden.
Doorbijten.
Op het tandvlees de finish willen halen.
Dan lukt het!
Klik om te vergroten...
Geeft me moed , want ik blijf hangen ...zit nu al enkele weken op minder maar heb soms uren dat ik niet slaap. Als ik dan terug in bed ga slaap ik direct...raar is dat. Zou nu weer ietske dosis moeten afschrapen , moeilijk hoor. Denk nu al dat het niet ga lukken ? Ga het toch doen. Ach het is zo makkelijk aan benzos te geraken verdomme toch. Bedankt hoor Zandman voor je steun
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Benzo's afbouwen is sucks. Niet leuk en duurt vrij lang.
Haal bij de apotheek eens een pillenbrekertje.
Iedere twee weken een kwart eraf.
Dat is niet makkelijk om te doen, en vol te houden, en toch zul je er doorheen moeten.
Dat heeft als voordeel dat je later het wel uit je hoofd zult laten om er weer mee te beginnen!
Stug volhouden!
Niet opgeven!
Schrijf het hier maar van je af
Hier weten vele mensen waar je doorheen moet..
Ga door zo je bent iig goed bezig!
H
Hija de la luna 1Lid
01-01-2024, 00:00
#8
De Zandman zei:
Benzo's afbouwen is sucks. Niet leuk en duurt vrij lang.
Haal bij de apotheek eens een pillenbrekertje.
Iedere twee weken een kwart eraf.
Dat is niet makkelijk om te doen, en vol te houden, en toch zul je er doorheen moeten.
Dat heeft als voordeel dat je later het wel uit je hoofd zult laten om er weer mee te beginnen!
Stug volhouden!
Niet opgeven!
Schrijf het hier maar van je af
Hier weten vele mensen waar je doorheen moet..
Ga door zo je bent iig goed bezig!
Klik om te vergroten...
Ik heb zo een pillenbrekertje , ben van 1/2 Lormetazepam nu naar een kwartje én een helft van een kwartje.. Maar dan heb ik in de dag weer door iets veel stress, en begint de angst te komen, zoals nu met mijn man die zich niet goed voelt ...en ben zo bang hem te verliezen, wij zijn een super koppel.....en dan denk ik , ik wil slapen en niet piekeren En dan wil ik terug dat halve pilletje nemen, is zo verleidelijk ...Maar doe het NIET . Ben bij apotheker vandaag iets plantaardigs gaan halen , Forte night, neem dat er nu bij en iets plantaardigs ook nog om te relaxen Sedatif PC . Ben bang voor de nacht alweer. Misschien beter Zopiclone nemen ipv verder af te bouwen ? Zou geen benzo zijn ? Maar dan verruil ik het ene voor het andere ?
Misschien lachen jullie nu om mijn klein drugprobleemke, ik kan het nog begrijpen dan ook.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik lach nooit en te nimmer over deze onderwerpen. Deze zijn allerminst lachwekkend vind ik.
Wat voor de één een klein drugsprobleempje is, kan voor een ander gigantisch moeilijk zijn, al gaat het maar om een kwart pilletje.
En zeker met benzo's, dat voel je vanuit je tenen!
Let wel, het lichamelijke gedeelte is veel makkelijker dan het geestelijk deel.
Trek daar maar enkele maanden voor uit. Of veel langer nog.
Alcohol duurde bij mij bijna 2 jaar. Voordat het echt naar de achtergrond verdween, en heel soms komt het toch weer even om de hoek kijken. Ja.
Ik heb ooit iemand ontmoet, die na 3 jaar toch weer terugviel in gebruiken van heroïne.
Jammer, bedankt, u kunt wel weer gaan.
Dit kreeg hij te horen, toen hij betrapt was met gebruiken in de ontwenningskliniek...op staande voet ontslagen daar. Inpakken en wegwezen!
En toch mocht ik deze man. Jazeker. Ik vond het zoooo jammer, dat hij min of meer door een ander zijn toedoen terugviel. ...al maak je zelf de keuze van wel, of niet iets pakken...
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik vind ook Etizolam het chillste (echt heel af en toe)
D
DesignerdroggasLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hoxyz zei:
Zoals de titel zegt, als het gaat om inslapen na uppers.

Ik zelf heb de meest gangbare liggen. Etizolam, Diazepam, Oxazepam, Xanax, Temazepam, Dormicum, Zolpidem en Zopiclon. De laatste twee heb ik echter nog niet geprobeerd. Zat ook wat te lezen over Flunitrazolam, dat het erg langwerkende (of mijn geheugen laat me in de steek) vind ik niet zo'n probleem. Ook zie ik nog Clonazolam staan, daar heb ik nog geen onderzoek naar gedaan.

Recreatieve waarde van benzo's vind ik niet zoveel aan, een beetje Oxazepam om spanning weg te nemen kan ik nog in komen. Mijn go-to is eigenlijk Dormicum/Midazolam om in te slapen, geheid dat ik knock-out ga, maar wissel alle middelen nog wel eens af.

Dus de vraag, wat is jullie favoriet in slaper en waarom? En wanneer je het puur recreatief gebruikt, vanwaar?
Klik om te vergroten...
Voor het slapen gaan licht er aan als ik echt al ik bed ga liggen zou ik midazolam nemen maar als ik nog even zou moeten douchen tanden poetsen etc dan Temazepam omdat die wat langer duurt om in te werken, vind midazolam ook fijner als recreatieve benzo dan als slaap benzo. De meest recreatieve benzo vind ik toch wel bromazepam, flunitrazepam en alprazolam. Maar wat je hebt staan zou ik zelf gaan voor een combinatie van xanax en zolpiclon maar ik heb dan ook wel een enorme benzo tolerantie en zou dat niet zo snel iemand anders aanraden. Maar dat zou mij wel de meest recreatieve lijken.
S
SolotovLid
01-01-2024, 00:00
#12
Etizolam, echt godenspul. Mn moeder zei nog dat ze het een wondermiddeltje vond haha.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#13
UmbraVitae zei:
-Zolpidem
Klik om te vergroten...
Los van het feit dat je tolerantie opbouwt heb je ook aan uw lichaam geleerd om wakker te blijven op dit middel.

En dan verbaasd zijn dat het vergane glorie is.

Moest er ff uit.
S
SolotovLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ja met lage dosering is eti gewoon perfect. Max 1 tm 1.5 ml om er lekker mee te chillen en vervolgens lekker te smelten in de bank mmmm
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zoplicone krijg ik van de arts en werkt goed.Clonazelam is super om te slapen
h
heyolLid
01-01-2024, 00:00
#16
De enige benzo die ik vooral af en toe gebruik is Zolpidem. Heel handig om de uppers te compenseren wanneer je moet gaan slapen, maar ook gewoon nice om helemaal mee naar de klote te gaan.

Xanax enzo wel is eenmalig gedaan voor de fun.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#17
heyol zei:
De enige benzo die ik vooral af en toe gebruik is Zolpidem. Heel handig om de uppers te compenseren wanneer je moet gaan slapen, maar ook gewoon nice om helemaal mee naar de klote te gaan.
Klik om te vergroten...
Alleen wil je Zolpidem NOOIT nasaal uitproberen. Walgelijk !
heyol zei:
Xanax enzo wel is eenmalig gedaan voor de fun.
Klik om te vergroten...
h
heyolLid
01-01-2024, 00:00
#18
CuriousExplorer zei:
Alleen wil je Zolpidem NOOIT nasaal uitproberen. Walgelijk !
Klik om te vergroten...

Pillen uit de pharma doe ik nooit nassaal. Ik ken veel mensen die de pillen pletten en willen snuiven om de een of andere reden. De mensen die 6 jaar hebben gestudeerd om die pillen te draaien zullen wel een goede reden hebben denk ik om het voor orale inbreng te optimaliseren hahahh
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#19
heyol zei:
Pillen uit de pharma doe ik nooit nassaal. Ik ken veel mensen die de pillen pletten en willen snuiven om de een of andere reden. De mensen die 6 jaar hebben gestudeerd om die pillen te draaien zullen wel een goede reden hebben denk ik om het voor orale inbreng te optimaliseren hahahh
Klik om te vergroten...
Omdat er mensen ( zoals ik ) zijn die ooit dachtten dat de werking net als stims sneller zou zijn. Bleek sublinguaal het meest effectieve te zijn.
Maar zelfs dan is smaak walgelijk.
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#20
Blaatschaap zei:
Sinds mijn horror bad trip heb ik een klein voorraadje oxazepam 50mg tabletten. Ik heb ze nog nooit gebruikt want ik vind dat ik altijd op de blaren moet zitten van mijn stimulanten gebruik.

Maar stel, in een noodgeval ik zou er eentje willen nemen om te slapen. Hoeveel mg is voldoende voor iemand die nooit benzos gebruikt? Kan je dan ook uit met 25mg?
Klik om te vergroten...
Nee, oxazepam is echt de slapste benzo die er bestaat. Als je iets wilt voelen, gebeurt dit vanaf 30 mg. Zelf zou ik gewoon de 50 mg erin gooien na stimulantengebruik!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...45678
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."