Positief toch?
Kan er gericht een plan gemaakt worden waarmee je aan je klachten kan werken!
Ja is zeker positief. Nu kan er via de officiele weg gekeken worden ipv dat ik maar met zelfmedicatie aan de gang blijf.
Ik wist dit altijd wel eigenlijk maar wilde deze stempel niet. Echter merk ik sinds ik zo goed als altijd nuchter ben, ik er veel meer last van heb. Elke dag is een hele strijd om niks te nemen en of om uberhaupt in actie te komen iets te doen en niet thuis te blijven hangen.
Ben nu 5 maanden zo goed als clean maar het wordt alleen maar lastiger niet naar de middelen te grijpen. Dus er moet gewoon wat gebeuren anders ligt een terugval niet ver weg ben ik bang. Ik doe hier en daar al een stick (gem 1 a 2x per maand) om die dag alle eventuele achterstanden weg te werken. Klinkt gek voor de meeste waarschijnlijk maar bij mij werkt wiet zowat als oppep middel. Terwijl ik weet dat ik nog scherper, beter, leuker kan zijn en ook nóg meer gedaan krijg als ik nuchter de dingen zou kunnen doen als wat ik nu alleen kan als ik geblowd heb.
Ergens blijven opmerkingen die onbewust worden gemaakt als: Nou voor mij is het ook lastig maar ik zet "gewoon"door en dan lukt het toch, of, dat heeft toch gewoon met discipline te maken of doorzettingvermogen, of dan ga je toch gewoon sporten, mediteren, wandelen, naar sociale activiteiten? Het woordje "gewoon" valt de laatste tijd wel erg op hoe makkelijk dat gezegd wordt door mensen die dit niet hebben.
Maar ondanks dit opvalt bij andere, hoor ik ook 1 van de vele stemmen in me hoofd zeggen.... Ja ze hebben gelijk! Stel je niet aan! Hup aan de slag!
Maar ja he! Paar uur later denk je ach het is nu al te laat dus is er zo een hele dag weer niks gedaan.
Ik stop voordat ik door blijf ratelen 😅