Ja en andere onderzoeken zeggen weer dat het bij kinderen het brein permanent veranderd, er verhoogde kans is op neerslachtigheid, psychose , stemmingswisselingen etc.
Er wordt heel veel geld aan verdiend. Als er een negatief bericht in een krant komt zal je zien dat er binnen enkele dagen of weken een tegenstrijdig bericht wordt geplaatst. Dat de farmaceutische industrie 'wetenschappers' en 'medici' betaald om positieve artikelen te publiceren is oud nieuws
Het zou interessant zijn als je bovenstaand kan onderbouwen met (medische) bronnen.
En dan specifiek dat het het brein permanent veranderd. Ik classificeer dit namelijk vrij duidelijk als fake news.
De kans op psychose, neerslachtigheid en stemmingswisselingen daarintegen klopt wel. De psychose is echt een 0,0??% kans, dus die is mijn inziens verwaarloosbaar.
Indicaties van neerslachtigheid en stemmingswisselingen wijzen daarintegen in ofwel niet de juiste dosering, inname momenten of het middel blijkt niet passend voor de desbetreffende persoon/kind.
Op het moment dat kinderen worden gemediciceert, ligt daar een grote verantwoordeling voor de ouders om hier goed op te monitoren, en met de bevindingen naar de desbetreffend behandelend arts te gaan. Dan kan er worden bijgestuurd, beter gedoseerd of er kan een conclusie komen dat er wellicht andere behandelmethoden moeten worden toegepast.
Je onderste alinea kan ik niet eens serieus nemen. Er is uiteraard een lobby oor de farmaceutische industrie, maar zoals jij het zegt is belachelijk