Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsspeeddieet

speeddieet

136 antwoorden
33 weergaven
18-5-2026
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Als je gewoon consequent bent in gezond eten en regelmatig bewegen zal je misschien niet direct afvallen, maar op langere termijn misschien wel, speed breekt meer spiermassa dan vet af, dus op korte termijn val je van speed af, maar op de lange kan het problemen veroorzaken.

Er zjin websites waar je kan berekenen hoeveel calorieën je op een dag eet, als je dat verlaagt naar 1200-1500 zit je nog boven de hoeveelheid van een crashdieet, maar onder wat een volwassen vrouw nodig zou hebben, op die manier zou je wat kunnen vallen en het zou zelfs kunnen wennen.

De beste manier om dun te zijn / worden is denk ik nog steeds weinig, maar altijd gevarieert eten, dus elke dag iets anders en geen voedingsgroepen uitsluiten.

Hoe dan ook, een speed dieet maakt dus meer spieren dan vet stuk, en op lange termijn lijdt het tot een uitgezakt uiterlijk en een onvoormogen om te sporten en een slechte conditie, dus niet wenselijk lijkt me.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#2
melissa zei:
eerst wekenlange shit en ruzies om die shit te laten voor wat t is,dan wekenlang depresief zijn en als toetje 13 kilo extra bagage zien kwijt te raken.
als die kilo"s eraf zijn hoop ik dit hoofdstuk ver achter me te laten.
Klik om te vergroten...

Zoooo herkenbaar dit!!! Mijn lief en ik zaten dus samen dagelijks aan de pep en er mee stoppen ging ook niet makkelijk, omdat we elkaar steeds weer "aanstaken", daar weer dikke ruzie om kregen, maar uiteindelijk toch wel gestopt voor 3 mnd en toen vlogen de kilo's er bij mij ook in sneltreinvaart aan. Ik werd er echt niet vrolijker op...

Inmiddels gebruiken we wel weer, maar niet meer zo vaak. Ik krijg op deze manier ook niet de kans om er weer van af te vallen, omdat ik nu telkens na gebruik een herstelperiode invoer. Inmiddels ben ik van 53 kg naar 63 kg gegaan, maar mijn lief vindt het helemaal niet erg dat ik wat vetrolletjes heb gekregen. Ik zie er tenminste wel weer gezond uit en dat is wel anders geweest!
Ik accepteer nu ook dat ik wat zwaarder ben geworden. Soms heb ik nog wel eens mijn zwakke momenten (ik worstel al vanaf mijn 16de met eetproblemen), maar een lief complimentje van mijn Tyler beurt me meestal wel weer op. Afvallen dmv speed probeer ik echt NOOIT meer, we gebruiken het nu alleen nog maar puur omdat we het lekker vinden! Als je het tot een paar keer per maand kunt beperken en daarbij goed eet en drinkt, blijft het tenminste ook nog gewoon leuk!
L
Lucy In The SkyLid
01-01-2024, 00:00
#3
melissa zei:
en word ik er niet zoals coke "space"van of para (nog erger) ik moet nmlk nog wel naar mijn werk ed.
en wat zou de juiste hoeveelheid zijn om een hongergevoel te stoppen.

ik weet dat dit niet erg verantwoord is(ik ben een groote meid).
maar ik ben de wanhoop zo een beetje nabij.
ik heb geen zin in vooroordelen,dus aub bespaar me dat...
maar goede raad is welkom...

dikke kus melis
Klik om te vergroten...

Hey je post is zeer herkenbaar voor mij. Niet zozeer het overgewicht door het beeindigen van een verslaving als wel het willen afvallen. Mag ik vragen hoe lang je bent en hoeveel je weegt? (Gewoon om een idee te krijgen..) Ik ben op zich helemaal niet te dik. Ben wel een slanker geweest en met de zomer in het vooruitzicht verlang k daar wel naar terug. Het liefst zou ik gewoon via de "makkelijke" weg snel een paar kilo kwijt willen raken en daarna gewoon verder gaan zoals ik t nu doe. Ik durf wel te zeggen dat ik extreem veel beweeg (een combinatie van werk, hobby en buitenleven) en ik eet niet per definitie veel of ongezond. Ik eet veel brood en drink door de week bijna alleen water en koffie. Genoeg daarover.. Vandaag en gister had ik mijn speed-dieet-test :) Wel toevallig dat je er net nu een topic over begint. Gister en vandaag heb ik voor het werk uit 3 lijntjes gesnoven (weet bij god niet hoeveel dat was) (ca. de lengte van een sigaret maar wel zeer dun gelegd) De effecten: veel energie, hele bek kapot van het knarsetanden (ik mag geen kauwgom op het werk :openmouth: ), de tijd ging supersnel, non-stop m'n collega's de oren van het hoofd kletsen :) en last but not least.. geen honger!! Doel bereikt. Ik wil dit niet non-stop gaan doen maar af en toe een dag lijkt me geen kwaad kunnen.

Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die dit een superlelijke actie vinden, maar er zullen ook vast en zeker vrouwen/meisjes zijn die het stiekem wel begrijpen..

Ik voel me er goed bij en het werk gaat me lekker makkelijk af :openmouth:

Nou.. laat de killer reacties maar komen.. :wave:

(P.s. Voor éénieder die hierop negatief wil reageren.. ik snap het wel hoor. Ik til er gewoon niet te zwaar aa en wil het eens proberen. Het is toch ook wel komisch om je zo goed te voelen steeds op het werk :) Nou. oké ik lees het morgen wel... bye now :wave: )
P
PhreakingoutLid
01-01-2024, 00:00
#4
Opzich kan het wel, maar ook ik blijf erbij als ik zeg dat het niet de juiste manier is om af te vallen.

Maar even ter aanvulling op laatste post, het kan opzich wel, je krijgt ook geen honger. Maar het nare daarvan is weer dat je lichaam gaat teren op al je (vet)reserves e.d. en dat zweet je er ook uit. Dit kun je herkennen aan zo'n glimmende/vette huid en je ruikt het ook op een gegeven moment als je al een dagje meegaat. Niet prettig vind ik zelf.

Het enige wat je daar tegen kan doen is drie keer per dag douchen en steeds maar weer schone kleren aan doen enzovoort.
b
berbeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Antondebeuker zei:
Speed is niet zo verslavend als coke, maar pas wel op, zoals Bonie al zegt, kap er na een maand weer mee, dat zal al moeilijk genoeg zijn.
Maar als je met coke kan stoppen moet dat geen al te grote problemen opleveren.
Want dat er beslist gezondere manieren zijn om af te vallen wist je al. :wink:
Klik om te vergroten...

zoals gewoon gezond ete
en antondebeuker
een bepaalde drugs is zo verslavend als het de gebruiker ligt
zal als vb mezelf nemen
voor mij is speed verslavender als coke
omdat ik het gevoel van speed meer waardeer dan van coke
voor speed zou ik nog wel 50 euro vrijmake als het zo duur zou zijn
coke is fijn als het gratis is:d
iemand die coke niet echt leuk vind kan na een lijn zegge van pffff dan vind ik die of die drugs fijner
snap je
en de afkicks en het lege depri gevoel je ook wel kan krijge van pep
make spêed ook veel verslavender en veel moeilijker om vanaf te rake
omdat dat je bij speed meestal de stap doet zetten voort eerst gebruike om het nare gevoel te verdringen
en als je dat straatje eens ingeslaan bent word het gevaarlijk
coke kruipt idd meer in je hoofd
maar als een persoon de effecten van speed leuker vind als van coke
dan is speed voor die persoon veel verslavender eh:)
e
esmeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Maar niet aan beginnen...
Spreek uit ervaring.... :(
t
thommetjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
ik zal je zeggen dat als je op speeddieet gaat dat je dan hetzelfde krijgt als met die coke. Als je er mee wil stoppen (als dat dan nog een optie is) kom je net zo veel iets minder en de kans is heel groot VEEL MEER aan dan dat je woog. Dat kan je overal nalezen. Je kan trouwens beter sporten goed eten en al die zooi, en dan voor de lol in het weekend of alleen tijdens het uitgaan speed gebruiken, dat kan ook schelen. Maar als je dan genoeg bent afgevallen dan moet je ook wel je patroon aanhouden. (met of zonder speed) want als je dan weer in het oude ritme valt kom je ook weer aan.

Wat een ingewikkeld leven hè?
t
thommetjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Antondebeuker zei:
Je kan speed prima oplossen in water hoor, een vriendin van mij doet het altijd in de thee. Werkt prima.
Hoeveel je nodig hebt hangt in grote mate van je dealer af, speed wordt vaak nogal grof versneden, dus ik zou het zeker in jou geval ff laten testen zodat je weet hoeveel van het poeder daadwerkelijk amphetamine is.
Speed zal je niet direct paranoia maken ofzo, wel als je het langere tijd dagelijks blijft gebruiken, dan ga je overal spoken zien. En insecten. :smoke:

Ik begrijp dat je het nog niet eerder hebt gebruikt, dan zijn de effecten in het begin wel vrij heftig.
Niet zozeer dat ge keihard gaat ofzo (zoals met bijv. xtc), maar wel lulkicks, je praat iedereen de oren van het hoofd, en je barst van de energie.
Werken met speed op kan wel, hangt een beetje van het soort werk af natuurlijk, maar de eerste keren zou ik daar wel mee oppassen, je hebt zelf vaak niet in de gaten hoe overactief je bent, dat kan voor collega's best irritant zijn.

Als je goeie speed hebt, dus 35% of meer, zou ik maximaal 50mg per dag nemen, dat is genoeg. Dan heb je wel de energie, maar geen klapkaak of bolle ogen.



Verder, probeer die extra energie om te zetten in iets positiefs, en hou rekening met slaapproblemen, zeker de eerste week.
Drink veel water, thee, sap, etc., en eet alleen maar supergezond.
De verleiding is groot om gewoon maar niks te eten, maar dat is geen goed idee, de dag erna heb je daar spijt van, echt waar.

Speed is niet zo verslavend als coke, maar pas wel op, zoals Bonie al zegt, kap er na een maand weer mee, dat zal al moeilijk genoeg zijn.
Maar als je met coke kan stoppen moet dat geen al te grote problemen opleveren.
Want dat er beslist gezondere manieren zijn om af te vallen wist je al. :wink:
Klik om te vergroten...

ja flikker het maar lekker in de thee of water of wat dan ook... KRIJG JE LEKKER ZWARTE ROTTE TANDJES VAN! HAHAH
k
koekiemonsterLid
01-01-2024, 00:00
#9
Weet je, als je speed gebruikt dan val je inderdaad af. Maar je wilt dan ook weer van de speed af komen. Dat is erg moeilijk, tegen de tijd dat je van de speed af bent ben je alweer net zo zwaar als dat je eerst was. Er zijn EGT! gevallen bekend ben mensen die eerst 200 kilo weegden en door de speed 150 kilo zijn afgevallen. De mensen die van de amphetamine af konden kicken, waren nog zwaarder geworden dan ze voornamelijk waren. Dat is bij 80% van de gevallen zo.

Maar weet je wat ik nog het minst slim vind van je idee, je zegt: "toen ik van de coke afbleef kwam ik ineens SUPER VEEL AAN!" Maar denk je da da dan anders is bij speed?

maja gewoon gezond eten, lekker sporten, zolang je maar gezond doet en dan bedoel ik dat je best eens een lijntje kan vatten als je dat wil;P
T
TaatLid
01-01-2024, 00:00
#10
Toen ik een jaar of 5 geleden voor het eerst met speed begon was ik gewoon echt dik..gewoon een gore vetklomp..

Ik wou afvallen en dat ging tussen de pep door gewoon erg goed..
Toen heb ik nog een hele kleine periode gehad dat ik er speciaal de pep voor ging gebruiken, ik merkte dat het niet goed was voor mijn lichaam, het ging te snel, je krijgt echt een grafkop en geloof me je ziet er gewoon niet uit!

Ben toen meer dan 1 jaar compleet gestopt met pep, maar niks in gewicht aangekomen, sterker nog, ik ben toen nog gewoon verder gedaald in gewicht..

Dus het fabeltje dat je na het afvallen op pep het dubbele aankomt hoeft niet bij iedereen zo te zijn, je moet wel sterk in je schoenen staan denk ik
e
esmeeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ja idd.
1 dag geen speed gebruikt (totaal 7 kilo afgevallen), na ong. 2 maanden.
Gevolg: 15 uur achter elkaar geslapen en een vreetbui.
Overigens wel braaf begonnen met een yoghurtje en sinaasappel en appeltje, maar alles komt weer goed op gang en het gevolg is HONGER!!!
Nou ben ik van mening dat ik vandaag nog wel iets meer mag eten dan normaal om aan te sterken, maar zal daarna toch de honger af en toe moeten trotseren.

Trouwens, gisteren totaal gecrasht; uitputting zowel geestelijk als lichamelijk. Daarom gestopt ermee. Geloof me, dat is geen prettig gevoel.
Ik gebruik vaker speed en ik voel goed aan wanneer ik er door heen zit maar weet mezelf ook snel weer op de rails te krijgen.

Ik raad je toch aan om het niet te doen. Ook al heb ik het zelf dan wel gedaan, maar je kan er echt meer mee kapot maken dan je denkt. Je gedrag zal gaan veranderen in negatieve zin, en dit heb je zelf geeneens in de gaten. Je verliest interesse in de dingen die je normaal leuk vindt.
Op den duur wordt je niet geconcentreerder maar chaotischer.
Nou, zo kan ik nog wel even door gaan.

Ik weet zeker, als je het echt wil, doe je het toch wel, ondanks negatieve reacties hier op het forum. Je moet zelf ondervinden wat de gevolgen zijn op den duur. Dan zal je het pas begrijpen denk ik.

Take care!! :wave:
B
BelgonXLid
01-01-2024, 00:00
#12
Weet niet of het al gezegt is (ga hier niet alles lezen) maar van op de speed, wat sla, brood en water te leven ga je misschien wel wat kilos kwijt raken maar hou er rekening mee dat je vooral spiermassa en geen vetmassa afbreekt. Als het afvallen zo makkelijk was dan was er toch al lang een revolutionaire doorbraak op dit gebied? De enige echte manier om er weer slank uit te zien en die kilotjes kwijt te raken waar jij wil is door genoeg (minstens 3maaltijden, 2tussendoortjes) en gezond te eten. Dit in combinatie met een goeie dosis sport en een klein beetje krachttraining en je zal er nog veel beter uitzien als tijdens je gebruik!

Naar de fitness dus en op je eten letten en blijf van die troep vanaf, will backfire on you sooner or later anyway :grin: :wink:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#13
Beter iets flinker en gezond zijn, dan je af laten takelen door een speed dieet. Misschien hard gezegd, maar niet zo bedoeld. Maar speed is geen afslank middel. Zoals hierboven ook al beschreven... van speed zul je wel afvallen maar je bouwt vooral je spiermassa af. Ik zou het niet doen meid!
n
nutsssLid
01-01-2024, 00:00
#14
BelgonX zei:
...hou er rekening mee dat je vooral spiermassa en geen vetmassa afbreekt.
Klik om te vergroten...

buiten dat denk ik dat het grootste probleem wordt de discipline om niet meer te nemen. Hetzelfde soort discipline dat je nodig hebt om niet steeds te veel of te slecht te eten of die je op je fiets doet springen terwijl je ook met de auto kunt.

Met andere woorden, extreem grote kans dat je steeds meer en vaker gaat nemen en dan van de ene in de andere chaos gerold bent.

Sinds ik met de dagelijkse speed gestopt ben ben ik ook een kilo of wat aangekomen en dat bevalt me helemaal niks... zelfdiscipline daar gaat het toch vaak om en ik ben te vaak nog te zwak voor mezelf en vreet dan maar weer een snack of wat om me even beter te denken te voelen...
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik citeer mezelf even uit een eerder verwant topic hierover:

Je lichaam breekt eerder spierweefsel af dan vetcellen, dat zit in ons systeem en heeft nog te maken met de oertijden. Toen de mensen nog in grotten woonden, wisselden tijden van schaarste en overvloed zich af. Sommige momenten was er een overvloed aan voedsel, op andere momenten was er amper eten te vinden.
Wanneer schaarste zijn intrede deed, had de mens een hulpmiddel nodig om niet te verhongeren. Op één of andere manier moest het lichaam minder energie verbruiken, zodat het kon overleven met het weinige voedsel dat beschikbaar was en dus vertraagde het metabolisme (de vetverbranding) om energie te besparen en het lichaam begon reserves in de vorm van lichaamsvet op te slaan! Ons lichaam is geprogrammeerd om lichaamsvet op te slaan in tijden van schaarste... of wanneer we op een (pep)dieet zijn! Het is een verdedigingsmechanisme dat ons moet beschermen tegen een hongerdood.
_________________
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Marla Singer zei:
Ik citeer mezelf even uit een eerder verwant topic hierover:

Je lichaam breekt eerder spierweefsel af dan vetcellen, dat zit in ons systeem en heeft nog te maken met de oertijden. Toen de mensen nog in grotten woonden, wisselden tijden van schaarste en overvloed zich af. Sommige momenten was er een overvloed aan voedsel, op andere momenten was er amper eten te vinden.
Wanneer schaarste zijn intrede deed, had de mens een hulpmiddel nodig om niet te verhongeren. Op één of andere manier moest het lichaam minder energie verbruiken, zodat het kon overleven met het weinige voedsel dat beschikbaar was en dus vertraagde het metabolisme (de vetverbranding) om energie te besparen en het lichaam begon reserves in de vorm van lichaamsvet op te slaan! Ons lichaam is geprogrammeerd om lichaamsvet op te slaan in tijden van schaarste... of wanneer we op een (pep)dieet zijn! Het is een verdedigingsmechanisme dat ons moet beschermen tegen een hongerdood.
_________________
Klik om te vergroten...

True, maar veel mensen zijn echt te dom om dat te begrijpen.

Veel speed maken je een mietje met dunne armpjes en beentjes
d
dka983392hsadjkxapopsxaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Inderdaad.. merk ook dat ik de week erna niet echt zin heb om naar de sportschool te gaan. Op zn vroegst woensdag weer.

Een paar weekenden speed kunnen veel trainingsarbeid om zeep helpen. Mweh.
J
JuliaLencoLid
01-01-2024, 00:00
#18
Aan de drugs om af te vallen? En jij bent moeder?
Ga je dan eens gedragen als een moeder en neem je verantwoordelijkheid.

Mijn god zeg, denk eens aan je kinderen.
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
speed + krachttraing is een nuloperatie :wink:
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#20
melissa zei:
mijn motivatie kwam eigenlijk door t feit dat ik ooit is belgische afslankpilletjes had waar ook een kleine hoeveelheid speed in zat.
neem daarbij t feit dat adhders iedere dag ook een kleine hoeveelheid toegediend krijgen dus in mijn ogen kon t allemaal niet zoveel kwaad.
schijnbaar zat ik ernaast :confused:
Klik om te vergroten...

Die Ionamin Forte, waar jij het over hebt, zouden geen speed moeten bevatten, maar Fentermine. In de praktijk bevatten ze echter vaak alleen maar Amfetamine (speed) en Caffeïne. En dan kun je inderdaad afvallen. De Amfetamine en Caffeïne geven je energie, nemen de eetlust weg, en houden je wakker. En dan val je inderdaad af. Wat hier ook beweerd wordt, dat je met Speed niet kunt afvallen, is natuurlijk stierenpoep. Je kunt van speed wel degelijk afvallen, en meestal doe je dat dan ook.

Maar, het is niet de manier. Op het moment dat je stopt, gaat je lichaam in de tegenaanval, en houdt alles vast uit de voeding die je tot je neemt, en je eetlust wordt groter. Met als gevolg dat je inderdaad weer net zo hard aankomt als dat je af bent gevallen, of nog erger. Per saldo verlies je dus...

Advies; bewegen, gezond eten, op gezette tijden eten, en veel aan sex doen :hearteyes:

Hemi

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...7
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."