Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPeppara

Peppara

142 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb het bijna altijd als ik wat pep heb gehad. En vooral als ik 1dag niet geslapen heb.
Ik kan me nog heel goed mijn eerste keer herinneren. spacey op bed chillen en naar een lichtstraal staren die langs het gordijn de kamer binnen viel (danku Teknozem)
Ik heb er eigenlijk nooit last van. Ik zie veel lichten en "shadow people" ook de textuur van onze wc mat wil nog wel eens vervormen.

Ik heb dan ook nog maar 1keer paratripje gehad wat ik nie echt kon waarderen. Was toevallig afgelopen zaterdag. Khad vrijdags al wat pep gehad en niet geslapen. Wel goed gegeten en rustig aan gedaan. Twas overigens ook dezelfde pep. Toen ik dus zaterdag mijn 1ste lijn nam klapte hij er ook gelijk in. mijn neus begon te bloeden maar ik kon alles nog wel inhouden. totdat ik me er opeens wat min bij voelde. kreeg opeens heel sterk het idee dat er iets mis was. kreeg opeens hevige hartkloppingen en begon te trippen. ik zat in de auto en zag gelijk gekke schimmen overal. het regende ook en elke regendruppel op de raam leek wel iets wat mij kwaad wou doen. Gelukkig was ik niet alleen en had ik een maat mee in de auto die aan mij vroeg waarom ik zo raar naar buiten aant staren was. Toen besefte ik me dat het niet echt was en toen werd ik "wakker"

Vind het toch eigenlijk wel vreemd. Ik heb toch aardig wat speed gehad sinds mijn 1ste keer. Tis altijd nog wel leuk gebleven. Maar die avond was wel fkes wat minder. Mss dat iemand hier weet hoe dat zou kunnen komen?

:smoke:
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#2
Guapo Temudgin zei:
Ik heb het bijna altijd als ik wat pep heb gehad. En vooral als ik 1dag niet geslapen heb.
Ik kan me nog heel goed mijn eerste keer herinneren. spacey op bed chillen en naar een lichtstraal staren die langs het gordijn de kamer binnen viel (danku Teknozem)
Klik om te vergroten...

Geen dank. :wink:

Guapo Temudgin zei:
Ik heb er eigenlijk nooit last van. Ik zie veel lichten en "shadow people" ook de textuur van onze wc mat wil nog wel eens vervormen.

Ik heb dan ook nog maar 1keer paratripje gehad wat ik nie echt kon waarderen. Was toevallig afgelopen zaterdag. Khad vrijdags al wat pep gehad en niet geslapen. Wel goed gegeten en rustig aan gedaan. Twas overigens ook dezelfde pep. Toen ik dus zaterdag mijn 1ste lijn nam klapte hij er ook gelijk in. mijn neus begon te bloeden maar ik kon alles nog wel inhouden. totdat ik me er opeens wat min bij voelde. kreeg opeens heel sterk het idee dat er iets mis was. kreeg opeens hevige hartkloppingen en begon te trippen. ik zat in de auto en zag gelijk gekke schimmen overal. het regende ook en elke regendruppel op de raam leek wel iets wat mij kwaad wou doen. Gelukkig was ik niet alleen en had ik een maat mee in de auto die aan mij vroeg waarom ik zo raar naar buiten aant staren was. Toen besefte ik me dat het niet echt was en toen werd ik "wakker"

Vind het toch eigenlijk wel vreemd. Ik heb toch aardig wat speed gehad sinds mijn 1ste keer. Tis altijd nog wel leuk gebleven. Maar die avond was wel fkes wat minder. Mss dat iemand hier weet hoe dat zou kunnen komen?
Klik om te vergroten...

Dat je een bloedneus kreeg kan liggen aan waarmee je het opsnoof. Ik heb vaak zat een bloedneus gehad als ik iets te lomp een scherp buisje, bijvoorbeeld een rietje, in m'n neus douwde om m'n stofje te snuiven.

Dat je hartkloppingen kreeg lijkt me meer op cafeïne dan speed. Ik zelf heb nog nooit hartkloppingen op de speed gehad, behalve als het flink versneden was met cafeïne. De schimmen lijken me shadowpeople. Ik heb best vaak 'schimmen' gezien die toch verrekte echt leken, maar meestal was ik dan ook al zo'n 5 tot 7 dagen bezig.
F
FlunitrazespeedLid
01-01-2024, 00:00
#3
haha shadowpeople..klinkt op die manier zo een algemeen aanvaarde term :)

Bij mij hangt alles af van hoelang ik aan het doorhalen ben..ik keer ook terug naar vorige para-niveaus naargelang de uren slaap ik ertussen heb..

Op 36u begint het stilaan met kleine lichtflitsjes vergelijkbaar met vuurvliegjes ofzo..die zoeven dan af en toe voorbij (meestal op dode zitmomenten zoals schijten oid)

Tussen 36-60u beginnen vaste patronen (de strepen in de radiator, de grille van de auto,..) alsook dingen die je leest of ziet op tv of computer lichtjes te vervormen als je er langer dan 3 sec naar kijkt..

Vanaf 72u wordt het best interessant, vooral dan in mijn ooghoeken waar ik steeds alles wat maar een klein beetje een menselijke vorm zou kunnen zijn, effectief "shadowpeople" worden..Maar dat hangt af van het moment, de plaats, en of ik mijn hoofd snel van richting doe veranderen (vooral in het verkeer 's avonds schrik ik me dan soms kapot dat er ineens een psycho met een mes in zijn handen staat, terwijl het een groot verroest ijzeren bord is met iets vergelijkbaars op fzo)

Meestal duurt het hierna niet meer zo lang of ik ga automatisch na max 4 dagen wel deftig slapen..

Maar dat is de peppara waar ik nog om kan lachen


uiteraard denk ik ook van mensen dat ze naar me zitten kijken (in de file zitten is dan echt wel kut) maar dat heb ik er al bijgenomen en het helpt wel als je even rustig blijft..
--> Kijk ook eens ZELF lang naar mensen: ze zullen zich even gegeneerd voelen als jij + je stelt vast dat die mensen helemaaal niet de hele tijd bezig zijn met JOU (ze zitte maar wat te bellen, of hun neus te poederen ... :wink: :rolleyes: ...)

Wat me wel soms stoort is dat ik vaak het gedacht heb dat iemand me roept als ik plaatjes aan het spinnen ben..soms hoor ik ze dan mijn naam roepen met een intonatie "of ik het niet wat stiller kan zetten"...nuja dan zet ik het stiller om ff te checken, en dan blijkt er niemand in huis te zijn (jaaa checken hoort erbij dan)

de buren horen neuken hoort er ook bij...die zijn dan ook niet thuis hoor..
komt gelukkig niet zo vaak voor.
is gewoon een geilheidsindicator..mijn lichaam heeft het dan alleen nog niet door
lekker trekken dan :wave:

zozo
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#4
Een benzo'tje brengt wel wat rust of slaap,net wat je wilt.
Alleen kan para ontzettend lang lijken te duren en dan lijkt het net alsof je uren wacht op je werking benzo.
Ook flunitrazepam geeft wat minder 'zorg' en zorgt dat ik echt wat rustiger zit, maar voor het slapen na redelijk wat pep of lang doorgaan moet ik meestal toch een andere benzo erbij voor het slapen.Denk daarbij aan wat bromazepam of lorazepam (diazepam standaard elke dag)
F
FlunitrazespeedLid
01-01-2024, 00:00
#5
je kan moeilijk constant pillen gaan slikken tegen je para overdag..

..die zijn al meer dan broodnodig op recreatief vlak :)
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mjah als je het een enkele keer te bont heb gemaakt en je er niet tegen kunt of paniekerig word prima..
Waar je echt vaag van word is redelijk wat dex en valium,communiceren of dingen snappen is dan best moeilijk.Tenminste dat is mijn ervaring en andere zij er ook wel is bijgeweest en die beamen dat ze me gewoon niet snapten. :tearsofjoy:
F
FlunitrazespeedLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ja Valium works in Mysterious ways samen met pep :)
Nog een lekker tafje softdrugs erbij, en helemaal klaar voor een gezellige koffieklets over de "belangrijkste" dingen des levens :hearteyes: :hearteyes:
N
NocturnalJohnnyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Alcohol verricht wonderen als we over peppara's praten! Had vorig weekend weer zo'n hevig paranoide gevoel , dat ik na een tijdje zelfs met een mes door me appartement liep en me constant achtervolgd en bekeken voelde , vlug een fles cava opengetrokken en voor meer als de helft leeggedronken en voelde me terug ok !
De dag erna weer hetzelfde gevoel , ditmaal hebben drie blikjes van een halve liter bier (Jupiler) de paranoide boel doen verdwijnen !

Had op een morgen ook een lastig gevoel van insecten die zogezegd over en onder me huid kropen , nadat ik een hele nacht niet heb kunnen slapen vanwege het gedacht dat er inbrekers in me huis waren en dat er ook nog een Franse filmploeg een film bij me thuis kwam opnemen waarbij ik als rol had om gewoon rustig in me bed te blijven wachten tot er een meisje langskwam , voelde beetje als big brother aan ....
Nou ja , de volgende morgen natuurlijk niet goed uitgeslapen en gerecupereerd na meer als 60 uur wakker te zijn en zoals ik al zei die "insecten" die op en onder me huid kropen , dus ben ik direct naar de supermarkt gegaan om drie blikjes van een halve liter bier (Jupiler) aan te kopen en deze dan rustig thuis te benuttigen en eventueel terug wat slapen. Het slapen is er niet van gekomen , maar voelde me terug helemaal ok en heb verder die dag geen last meer gehad van enige "peppara's" ....
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#9
NocturnalJohnny zei:
[...]
Klik om te vergroten...
Wat moet je daar nou op zeggen...
N
NocturnalJohnnyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Wat bedoel je?
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#11
NocturnalJohnny zei:
Wat bedoel je?
Klik om te vergroten...
Vast niet de bijwerkingen van de ene drug niet verstoppen achter de volgende.
N
NocturnalJohnnyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ben op gebied van Alcohol al aardig gewend hoor drink al meer dan een jaar dagelijks , en dit kan gaan van gewone pilsjes tot whisky en wodka. Nu met het Speed gebruik drink ik wel wat aardig minder.... Kan begrijpen dat een alcohol consumptie bij sommige mensen het alleen maar erger maakt , maar bij mij is het gewoon om terug op de baan te geraken ....
Moet wel zeggen dat ik geen flessen wodka of whisky ga leegdrinken om van de "peppara" af te geraken , ik houd het rustig bij een stuk of 5 biertjes , niet weinig maar zeer zeker niet overdreven veel.... Die fles cava was omdat ik niets anders meer in huis had , maar dat kan met z'n ongeveer 12 % alcoholpercentage ook niet veel dronkenschap voortbrengen na één fles denk ik....
T
T-ShortyLid
01-01-2024, 00:00
#13
*als je gaat slapen (blijf altijd bij men vrienden) bang hebben om je om te draaien omdat je weet dat die KANKER LEREN ZETEL weer lawaai gaat maken
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#14
Van welke 'vormen' van peppara hebben jullie wel-eens last?
Ik noem een paar;waarschijnlijk herkenbare peppara's.
*Jezelf bekeken voelen;iemand ziet jouw grote ogen!
*Bang zijn om....bijvoorbeeld je bank af te komen of juist om naar gezelschap toe te gaan
*Denken dat je dood gaat;een hartaanval krijg
*
*

vul maar in

en ook belangrijk... wat doen jullie als je zoiets krijg ?

:wink:
dit heeft natuurlijk ook wel met dosis te maken
dus kinders; wees nauwkeurig en neem niet teveel
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#15
als ik de radio hoor terwijl ie niet aan staat ....

dan is het slapie slapie tijd mensen.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#16
lysergine25 zei:
als ik de radio hoor terwijl ie niet aan staat ....

dan is het slapie slapie tijd mensen.
Klik om te vergroten...

+1 :mrgreen:
I
IntoxicatedLid
01-01-2024, 00:00
#17
lysergine25 zei:
als ik de radio hoor terwijl ie niet aan staat ....

dan is het slapie slapie tijd mensen.
Klik om te vergroten...

Same here idd.

En ook als ik naar mn badkamer ga en het licht aanzet, gaat die dakventilatie aan. Als ik dan een paar dagen wakker ben hoor ik daar ook weleens muziek uitkomen. :grin:
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#18
JunkXL zei:
Nou ik heb dit NOOIT! En ik zal dat ook NOOIT krijgen.
Want ik vind dat allemaal onzin. Een mind-game...
Klik om te vergroten...

Nee hoor, steek je kop maar in 't zand.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik hoorde laatst loeihard een soort demonisch kindergelach door de kamer.

Dat was wel even minder.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#20
Deranged zei:
Ik hoorde laatst loeihard een soort demonisch kindergelach door de kamer.

Dat was wel even minder.
Klik om te vergroten...

schrikonbarend vond je nat?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...8
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."