Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPeppara

Peppara

142 antwoorden
21 weergaven
18-5-2026
B
BountyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hmmm... ik kan hier echt een hele waslijst posten :grin:

Maar goed, ik zal me beperken tot het meest ernstige:

- Eerste keer pep op awake festival ergens in 2001 ofzo. Veel te veel want had geen idee van de dosering maar ik wilde om 20.00 uur al naar huis want ik was ervan overtuigd dat iedereen foto's van me aan het maken was. Heb srsly nog een week lang daarna op internet gezocht of er iets terug te vinden was.

-Muziek horen, vooral techno. Of stemmen als ik in bad zit. Doordat het zo hol klinkt willen de meest zachte geluidjes nog weleens vervormen en dat klinkt dan kennelijk als stemmen ofzo.

-Deze is echt heel erg maar ik krijg het al vrij snel van heel weinig pep: Gigantische jeuk op m'n kop waardoor ik dus standaard altijd een luizekammetje in de buurt heb liggen. Ik weet wel dat ze er niet zijn maar moet het toch ff checken :grin: (oh deze is echt erg, dat ik het post vind ik nog erger :flushed: )

- Mjah, verder denk ik nog weleens dat mensen over me lullen of uitlachen ofzo. Maar dat is vooral de aard van het beestje denk ik.

Dus.
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#2
hehe, ik kan ook wel wat erge pep paranoia opsommen uit mijn gedrogeerde verleden:

na 1 nacht in het begin van de wazige jaartjes op 1 a 2 G amfetamine en 1 mdma pilletje toen was ik naar een andere stad gelopen want niet iedereen had een fiets bij en toen kwamen we bij een vriend van me die ik toen voor het eerst zag en toen zat ik op de bank en schoot telkens overeind met mn handen op mn hoofd waar toen nog een muts op zat en zij he? waar is mn muts, en dan zat die gewoon op mn hoofd...

na het zien van 1 grote dikke vette zwarte spin (wel een echte) in mn kamer durfde ik niks meer elke keer overal jeuk want ik voelde m gewoon overal lopen en toen heb ik ook nog een levensechte spin die zn web aan het maken was gehallucineerd en voelde dat web zelfs en had ook helemaal niet door dat het nep was, tot het licht werd toen zag ik dat er geen spin en geen web aanwezig was op die plek.

het hallucineren na een paar daagjes veel poedersuiker en THC zoals:
lichtgevende robots die ontstaan uit de bosjes aan de overkant in het park.
het zien van een heel bruiloft achtig feest in de hoek van een kamer met allemaal gezellige mensen die een drankje deden en aan het kletsen waren (ik hoorde niks zag het alleen) maar in die hoek van de kamer lag alleen maar een stekkerkast..
een enorme zwarte wolk die boven mij ontstond terwijl ik in iemands huiskamer lag.
het zien van allemaal vreemde gedaantes.
het zien van echt half doorzichtige mensen lopen door mn straat.
het na veel te lang gamen het beeld van de game (burnout revenge) over mn hele gezichtsveld zien (de echte dingen verdwenen een beetje en dan zag ik gewoon een enorm game scherm met die game zonder dat ik aan het gamen was ofzo.
vriendin van mij die elke keer oppeens zoals bij call of duty GRANATE hoorden (zonder dat we aan het gamen waren)
het schrikken van elk geluidje, het denken dat iedereen mij aan kijkt.
het denken dat er allemaal mensen zitten te kijken als ik naakte spelletjes speel.
het denken dat ik een liesbreuk heb terwijl ik gewoon veel te verstopt zat door die pepdagen zonder eten.

en zo kunnen we nog wel even door gaan...

wat ik in deze situaties gedaan heb is: eten, drinken, lopen, douchen, blowen, slapen, genieten van de interresante eigenaardige hallucinatie eigenschappen, tekenen.
B
BountyLid
01-01-2024, 00:00
#3
hallucineren wil mij ook nog weleens overkomen dan maar ik kijk er even naar en dan verzet ik snel m'n gedachten want als ik er te lang naar kijk ben ik bang dat ik een paddo flashback/psychose krijg. ik probeer gewoon niet te lang stil te blijven staan bij bepaalde gedachtes...

Ohja, wat ik trouwens ook echt fokking vaak heb als ik op de wc ga zitten om te plassen? Op het moment dat ik het net laat gaan denk ik weleens: Oh fuck, wat nou als ik aan het dromen ben, dan plas ik in m'n bed!! Het eerste wat ik dan doe is goed aan de pot, muren en m'n armen voelen (knijpen) om te kijken of ik wel echt wakker ben :grin:
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dan sta je effectief vijf minuten aan een stuk te zeiken :tearsofjoy:
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#5
oke wel interresant om te zien hoe iedereen zulke verschillende vormen van peppara beschrijven, er komen heel wat dingen overeen tussen de meeste maar er zitten ook hele verschillen in para.
hebben de peppara people ook dat als het begind dat je dan elke keer denkt rook in je ooghoek te zien en waneer je er een blik op werpt dan verdwijnt het gewoon, en vaak vlak daarna dat je ze ziet vliegen in je ooghoek en als je dan erg lang blijft staren dat je dan juist een beetje je hallucinaties kan sturen, dat heb ik veel ervaren, niet dat ik bang was om in een psychose te komen eigenlijk.

genieten is grenzenloos
B
BountyLid
01-01-2024, 00:00
#6
psychopsychedelic zei:
oke wel interresant om te zien hoe iedereen zulke verschillende vormen van peppara beschrijven, er komen heel wat dingen overeen tussen de meeste maar er zitten ook hele verschillen in para.
hebben de peppara people ook dat als het begind dat je dan elke keer denkt rook in je ooghoek te zien en waneer je er een blik op werpt dan verdwijnt het gewoon, en vaak vlak daarna dat je ze ziet vliegen in je ooghoek en als je dan erg lang blijft staren dat je dan juist een beetje je hallucinaties kan sturen, dat heb ik veel ervaren, niet dat ik bang was om in een psychose te komen eigenlijk.

genieten is grenzenloos
Klik om te vergroten...


Ja, verminderd zichtveld! Ik heb lenzen en het lijkt dan altijd alsof m'n lenzen wazig worden ofzo.
Ik heb in februari ook een zichtveldsonderzoek want ik heb het idee dat het een beetje blijvend is bij mij :flushed:

Al moet ik zeggen dat ik voordat ik ooit pep gebruikte ook al m'n nek verdraaide in de auto dus het kan ook wat anders zijn...
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb af en toe dat ik aan de pep de hele tijd het gevoel heb dat ik moet pissen, maar dan sta ik voor de wc en gebeurd er niks. Weet niet of dat ook para shit is of komt omdat je lichaam gewoon in de war raakt.
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#8
tsja onder invloed van een zekere hoge dosis speed zie ik ook vaag maakt t extra leuk spacie effect vooral als ik dan na lang zitten te snel opsta! :rock:
d
dyeLid
01-01-2024, 00:00
#9
enkele peppara vormen die ik gister nog heb gehad ,

gisterochtend meteen een halve erdoor gejaagd , waardoor ik in een soort trance
de hele dag , van 11 uur sochtends , tot 3 uur snachts aan ee nstuk door heb getekend ,
de meest gruwelijke slijmerige letters ( graffiti) ooit tot nu toe ,
en toen ik toch maar probeerde te gaan slapen , kwam ik in een staat van dromen , maar toch wakker zijn? ik merkte mijn omgeving op , maar kon mezelf niet bewegen :confused: . maar de para slijmerige letters kwamen terug in mijn dromen
de letters kregen characters , elke letter kreeg een persoonlijkheid
, zelfs toen ik wakker schrok ( wel 5-6 keer ) bleven de letters in mijn hoofd steken , en ik hoorde zacht gedruppel en gerochel , ik geloofde gewoon dat die letters tot leven waren gekomen ofso ! :openmouth: niet echt rustgevend! maar gelukkig heb ik mezelf uit angst maar knock out tegen de muur gerend in mijn paraheid? help? para?
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#10
mischien maar eens je kop uit de zandbak halen en zeggen wat de fuck doe ik moeilijk om niks, ik voel me raar dat komt door de drugs dat is dus niet raar maar nieuw geniet er van neem nog een gram
J
JunkXLLid
01-01-2024, 00:00
#11
dye zei:
enkele peppara vormen die ik gister nog heb gehad ,

gisterochtend meteen een halve erdoor gejaagd , waardoor ik in een soort trance
de hele dag , van 11 uur sochtends , tot 3 uur snachts aan ee nstuk door heb getekend ,
de meest gruwelijke slijmerige letters ( graffiti) ooit tot nu toe ,
en toen ik toch maar probeerde te gaan slapen , kwam ik in een staat van dromen , maar toch wakker zijn? ik merkte mijn omgeving op , maar kon mezelf niet bewegen :confused: . maar de para slijmerige letters kwamen terug in mijn dromen
de letters kregen characters , elke letter kreeg een persoonlijkheid
, zelfs toen ik wakker schrok ( wel 5-6 keer ) bleven de letters in mijn hoofd steken , en ik hoorde zacht gedruppel en gerochel , ik geloofde gewoon dat die letters tot leven waren gekomen ofso ! :openmouth: niet echt rustgevend! maar gelukkig heb ik mezelf uit angst maar knock out tegen de muur gerend in mijn paraheid? help? para?
Klik om te vergroten...
psychopsychedelic zei:
mischien maar eens je kop uit de zandbak halen en zeggen wat de fuck doe ik moeilijk om niks, ik voel me raar dat komt door de drugs dat is dus niet raar maar nieuw geniet er van neem nog een gram
Klik om te vergroten...

+1

En daaraan wil ik nog gaarne toevoegen: En als het raar voelen in de zin is van niet fijn voelen/vinden, dan is het misschien tijd om te overwegen of (deze) drugs wel iets voor jou is.
Drugs behoort in mij ogen leuk/heerlijk/euforisch te zijn. Maar dat is ieder voor zich natuurlijk. Die "peppara" heb ik niet. (Zoals ik reeds al vermeld had.) Ik ben na enkele dagen wel spichtig. En ook daar geniet ik van. Anders had ik maar eerder moeten gaan slapen.

:wave:
p
peppieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Als je zo'n last hebt van para's, moet je wel behoorlijk wat naar binnen hebben gewerkt lijkt mij :grin:
Echt para ben ik nooit geweest van pep, 1 x hebben we een avondje goed doorgegaan met echt good-old knal pep, maar toen was ik gewoon heel erg schichtig en heeeel erg verrot de volgende dag. :angry:
Dat was 1x en nooit meer, zover ben ik nooit meer gegaan :wink:
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik merk dat hoe zuiverder de pep hoe minder para ik ben. Het paragehalte is evenredig met het gehalte aan caffeine in mijn pep. :openmouth:
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#14
Momenteel last van een peppara :wink:
K DURF ME STOEL NIET AF!!!
:grin:
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik merk zelf dat ik de laaste tijd erg para wordt van de pep. Te ver doordenken en na een puur uurtjes ook introvert, echt niet op mijn gemak. Ik denk dat ik maar even een tijd er vanaf blijf.
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#16
Komt denk ik ook wel beetje door het weer van de afgelopen tijd.
Klinkt misschien raar

maar als het in de zomer lekker weer is, langer licht, vrolijke bloemetjes ect.
Dan krijg je minder last van para's
t
teonanacatlLid
01-01-2024, 00:00
#17
lekker benzootje poppen joh
a
a.combeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mijn beste maat had ook peppara's, dacht dat tie belaagt werd door buren,dat ze als hij er niet was binnen waren geweest.Hij begin ketingkjes aan zijn deur te hangen,liep met pistool tussen zijn riem,elke keer moest ik dit voorzichtig proberen te ontkrachten want voor hem was het waar...uiteindelijk heeft hij zelfmoord gepleegt omdat hij zei in zijn afscheidsbrief dit niet meer aan te kunnen,...ik gebruik nog steeds en al jaren elke dag, heb geleerd niet te snel achterdochtig te zijn en onderschijdingsvermogen te maken tusssen wat is rieel en niet, en weet je het niet, afchecken kijken of het zo is zo stel je het voor je eigen geest veillig en hoef je niet angstig op je stoel te blijven zitten,is het aanhoudend,neem een paar bier een benzo'tje en ga slapen, dat probeer ik dan gr ton combé
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#19
a.combe zei:
Mijn beste maat had ook peppara's, dacht dat tie belaagt werd door buren,dat ze als hij er niet was binnen waren geweest.Hij begin ketingkjes aan zijn deur te hangen,liep met pistool tussen zijn riem,elke keer moest ik dit voorzichtig proberen te ontkrachten want voor hem was het waar...uiteindelijk heeft hij zelfmoord gepleegt omdat hij zei in zijn afscheidsbrief dit niet meer aan te kunnen,...ik gebruik nog steeds en al jaren elke dag, heb geleerd niet te snel achterdochtig te zijn en onderschijdingsvermogen te maken tusssen wat is rieel en niet, en weet je het niet, afchecken kijken of het zo is zo stel je het voor je eigen geest veillig en hoef je niet angstig op je stoel te blijven zitten,is het aanhoudend,neem een paar bier een benzo'tje en ga slapen, dat probeer ik dan gr ton combé
Klik om te vergroten...

Erg gezond ja
Stop een tijd met die spiet..
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Oh en trouwens, leuk, net als ik weg ben melden mensen uit SLD zich an. :(

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...8
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."