Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsspeed @ work, do or don't?

speed @ work, do or don't?

100 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
b
bluLid
01-01-2024, 00:00
#1
Flameon zei:
Alcohol of drugs nooit gebruiken op je baan .... dan gebruikj e het mijn inziens niet meer recreatief en dan ben je fout bezig!
Klik om te vergroten...

Als jij als vakkenvuller in een supermarkt af en toe een beetje pep gebruikt zodat je harder kan werken en omdat het gewoon leuk is, dan vind ik niet dat je fout bezig bent.
O
OctogonapusLid
01-01-2024, 00:00
#2
2 keer gedaan, toen ik bestwel brak was. (en ik ga me niet ziekmelden omdat ik teveel heb gefeest)

en dat was ook echt weinig (een puntje, niet eens echt dikke punt)

heeft me wel de dag door geholpen en verder voelde ik me prima daarna.

ook niet meer gedaan tis daarbij gebleven heb er geen spijt van (tis dus 2x 1 puntje gedaan in zo'n 3-4 maanden)
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ligt natuurlijk ook aan het beroep inderdaad en zoals hier boven beschreven, mwah dat moet kunnen ja. Ik dacht gelijk in grote aantallen, stiekem snuiven op de wc etc (die heb je ook :P)
O
OctogonapusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Flameon zei:
Ligt natuurlijk ook aan het beroep inderdaad en zoals hier boven beschreven, mwah dat moet kunnen ja. Ik dacht gelijk in grote aantallen, stiekem snuiven op de wc etc (die heb je ook :P)
Klik om te vergroten...

met een hele gram in je neus achter de laptop de hele dag :rock:
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Dreuge zei:
steeds meer nodig hebben van iets is toch juist negatief? :P hoe kan dat nou bijdragen aan de verslaving
Klik om te vergroten...

Jep.

Dreuge heeft wel gelijk hoor volgens mij.. Tolerantie (als je het zo wil noemen want dat ligt volgens mij gewoon aan de pep zelf) is voor mij ook de reden dat het niet verslavend is. Die echte rush komt maar 1x tot je weer min of meer fit bent imo. Bij andere (meer verslavende :P) drugs is dat juist omgekeerd. Coke, meth, etc.. Kan je mee door tot je dood bent :P Je hebt wel meer nodig, maar het effect is er wel altijd. Bij speed is het zoals met MDMA vind ik, als je het te vaak neemt werkt het gewoon niet fatsoenlijk meer en dan vind ik er dus ook geen flikker meer aan.

En als de wiet het niet meer doet wil je weleens besluiten om te stoppen met blowen bijvoorbeeld. Maar goed, dat verschilt voor iedereen waarschijnlijk.
S
Smokey046Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Speed is een heel aparte drug op bijna alle gebieden.
Vooral qua effect op lange termijn.

Deze link gaat over het effect, hier word het uitgelegd in stages.
http://www.bluelight.ru/vb/showthread.php?t=461215
C
ChantiLid
01-01-2024, 00:00
#7
Flameon zei:
Ligt natuurlijk ook aan het beroep inderdaad
Klik om te vergroten...

Productiemedewerker in een koekjesfabriek zet de speed op en de lopende band lijkt opeens heel langzaam? Bouwvakker die al voor de lunchpauze vier muren af heeft? Maatschappelijk werker die per dag tientallen uitekeringsaanvragen afhandelt? (met tyepfouetn misschien)
Een dierenarts die op een dag al de koeien in het hele dorp in een razend tempo kunstmatig heeft geinsemineert? Of misschien een docent die het stof van een hele module in één college weet in te brengen?

Mensen, wat zijn de beroepen waar het wel kan, pep op en werken? :rock:
m
misantropieLid
01-01-2024, 00:00
#8
W.F.L. zei:
Dreuge zei:
steeds meer nodig hebben van iets is toch juist negatief? :P hoe kan dat nou bijdragen aan de verslaving
Klik om te vergroten...

Jep.

Dreuge heeft wel gelijk hoor volgens mij.. Tolerantie (als je het zo wil noemen want dat ligt volgens mij gewoon aan de pep zelf) is voor mij ook de reden dat het niet verslavend is. Die echte rush komt maar 1x tot je weer min of meer fit bent imo. Bij andere (meer verslavende :P) drugs is dat juist omgekeerd. Coke, meth, etc.. Kan je mee door tot je dood bent :P Je hebt wel meer nodig, maar het effect is er wel altijd. Bij speed is het zoals met MDMA vind ik, als je het te vaak neemt werkt het gewoon niet fatsoenlijk meer en dan vind ik er dus ook geen flikker meer aan.

En als de wiet het niet meer doet wil je weleens besluiten om te stoppen met blowen bijvoorbeeld. Maar goed, dat verschilt voor iedereen waarschijnlijk.
Klik om te vergroten...
ik ben nu gestopt met pep want ik had er gewoon niets meer aan. of ik moest een hele gram fzo gaan liggen snuiven maar zover laatk et nie komen.
maar ik hoop da die tolerantie nog daalt me de tijd?
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#9
Chanti zei:
Mensen, wat zijn de beroepen waar het wel kan, pep op en werken? :rock:
Klik om te vergroten...

Beroepen waar je direct met mensen werkt en verantwoording over hen of hen financieen oid draagt kan pep gebruik niet vind ik
O
OctogonapusLid
01-01-2024, 00:00
#10
Flameon zei:
Chanti zei:
Mensen, wat zijn de beroepen waar het wel kan, pep op en werken? :rock:
Klik om te vergroten...

Beroepen waar je direct met mensen werkt en verantwoording over hen of hen financieen oid draagt kan pep gebruik niet vind ik
Klik om te vergroten...

Mee eens,
maar mag je dan ook brak op werk komen omdat je teveel gebruikt buiten werk?
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#11
Octogonapus zei:
maar mag je dan ook brak op werk komen omdat je teveel gebruikt buiten werk?
Klik om te vergroten...

Gewoon zorgen dat je voldoende werk levert, of je nou brak/strak bent of niet.
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#12
gewoon niet aanstellen dus
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#13
Octogonapus zei:
Flameon zei:
Chanti zei:
Mensen, wat zijn de beroepen waar het wel kan, pep op en werken? :rock:
Klik om te vergroten...

Beroepen waar je direct met mensen werkt en verantwoording over hen of hen financieen oid draagt kan pep gebruik niet vind ik
Klik om te vergroten...

Mee eens,
maar mag je dan ook brak op werk komen omdat je teveel gebruikt buiten werk?
Klik om te vergroten...

Wat chris zegt, gewoon je werk doen. Als je brakheid werk laat liggen ben je fout bezig. Pees je vol door met je brakke kop dan ben je prima bezig :wink:
O
OctogonapusLid
01-01-2024, 00:00
#14
Flameon zei:
Octogonapus zei:
Flameon zei:
Beroepen waar je direct met mensen werkt en verantwoording over hen of hen financieen oid draagt kan pep gebruik niet vind ik
Klik om te vergroten...

Mee eens,
maar mag je dan ook brak op werk komen omdat je teveel gebruikt buiten werk?
Klik om te vergroten...

Wat chris zegt, gewoon je werk doen. Als je brakheid werk laat liggen ben je fout bezig. Pees je vol door met je brakke kop dan ben je prima bezig :wink:
Klik om te vergroten...

daarom neem ik liever een puntje als ik brakker ben dan verwacht, kan ik lekker geconcentreerd doorwerken :rock:

maar dat gebeurt gelukkig zo goed als nooit meer, na verloop van tijd leer je wat je wel en niet moet doen.
i
it'smeLid
01-01-2024, 00:00
#15
W.F.L. zei:
Tolerantie (als je het zo wil noemen want dat ligt volgens mij gewoon aan de pep zelf) is voor mij ook de reden dat het niet verslavend is. Die echte rush komt maar 1x tot je weer min of meer fit bent imo. Bij andere (meer verslavende :P) drugs is dat juist omgekeerd. Coke, meth, etc.. Kan je mee door tot je dood bent :P Je hebt wel meer nodig, maar het effect is er wel altijd. Bij speed is het zoals met MDMA vind ik, als je het te vaak neemt werkt het gewoon niet fatsoenlijk meer en dan vind ik er dus ook geen flikker meer aan.
Klik om te vergroten...

Speed niet verslavend? :openmouth: Weet niet of dat zo is.... Denk dat het (buiten heroïne en meth) wel 1 van de meest verslavende drugs is. XTC idd dat kun je niet zo vaak pakken ivm de werking, maar speed is juist een drugs die veelal steeds genomen wordt om "maar verder te gaan en niet brak hoeven te zijn". Heb toch al heel veel mensen flink de mist in zien gaan door speed. Wel klopt het vaak dat speed een minder lange verslaving is, omdat het je leven wel zo vies kapot kan maken dat je na een ruime tijd echt het licht wel gaat zien.....

Maar dat is mijn idee ervan :wink:

Maar om on topic te blijven...... ik vind dat je drugs en werk gescheiden moet houden. Heb het zelf ook een aantal keren gedaan. Moet zeggen is super om dan te werken, alles is leuk en tijd vliegt voorbij. Makkelijk geld verdienen. Maar de mensen om je heen merken het echt wel hoor, niet mss precies wat er aan de hand is. Maar ze voelen dat er iets is.....

Daarbij heb ik zelf ervaren, let op met speed. Als je het al op je werk gaat gebruiken, waar is de grens? Speed kun je best regelmatig doen, maar stel je grenzen en ga er NIET over heen. :wink: :wink:
w
weyoun22Lid
01-01-2024, 00:00
#16
http://www.bluelight.ru/vb/showthread.php?t=461215

Stage 5 of Amphetamine Use, The Procrastination - This Stage may or may not be experienced by amphetamine users. In this stage, the positive effects of amphetamine are almost absent if not completely gone, and the "coming up" of a dose of amphetamine is subsequently followed by an immediate barrage of negative effects (both physiological and psychological). The reason this phase is called "The Procrastination" is because the user forgets how unbearable the negative sensations are (due to amphetamine compromising the brain's ability to efficiently make memories, especially goal-orientated memories); by the next day, even though the user may have told himself to not take amphetamine, he takes amphetamine again anyways (due to the brain not being able to make a goal-orientated memory, the brain was unable to produce counter-motivation to stop the user from taking more amphetamine the next day). This might possibly be the most psychologically painful and strenuous phase for the amphetamine user, since he is unable to figure out why he keeps taking amphetamine even though he clearly knows it only causes him pain.

Characteristic Effects:
- Repeatedly taking amphetamine despite knowledge that it no longer gives the desired effects, and only causes negative effects.
Klik om te vergroten...

Stage 5 is echt een hel op aarde, Ik kan me dat nog zo goed herinneren.
Dan neem je de eerste lijn van de dag en dan voel je je onmiddellijk daarna al vet kut.


Speed @ work.. NIET DOEN!
C
ChaincellsLid
01-01-2024, 00:00
#17
Als je het eens in de maand doet o.i.d vind ik het nog wel 'recratief' gebruik.
Alleen de kans om afhankelijk te worden is erg groot, dus beter laten mensen het.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik ken iemand die koerier is, een eigen bedrijf zelfs, en die regelmatig met pep achter het stuur zit. Zijn bedrijf loopt prima, maar er komt een dag dat hij eronder door gaat / hem iets over komt. Ik weet het zeker!
C
ChaincellsLid
01-01-2024, 00:00
#19
Flameon zei:
Ik ken iemand die koerier is, een eigen bedrijf zelfs, en die regelmatig met pep achter het stuur zit. Zijn bedrijf loopt prima, maar er komt een dag dat hij eronder door gaat / hem iets over komt. Ik weet het zeker!
Klik om te vergroten...

Hoezo weet je dat zeker? Ken je hem zo goed dat je weet dat hij onverantwoordelijker word door die 'zooi' dan?
C
ChantiLid
01-01-2024, 00:00
#20
Flameon zei:
Beroepen waar je direct met mensen werkt en verantwoording over hen of hen financieen oid draagt kan pep gebruik niet vind ik
Klik om te vergroten...

:flushed: ..wat ben ik fout bezig (geweest)! Shame on me!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."