Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsspeed @ work, do or don't?

speed @ work, do or don't?

100 antwoorden
19 weergaven
18-5-2026
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nee, maar dan bvb bij speed, als je meer nodig hebt voor de echte rush, dan is de hoeveelheid die je nodig hebt om beter te functioneren ook hoger, en ga je makkelijker een lagere dosis nemen en dan gaat het wel heel vlug...

Is natuurlijk niet bij iedereen zo, maar zo merk ik het bij mezelf :)
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik kan me hier goed vinden in de mening van dreuge, mij lijkt het helemaal niets om elke dag te gebruiken en zeker niet om steeds meer te blijven nemen. Dan is de lol er snel af voor mij.
c
clockcableLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ivoos zei:
Je hebt meer nodig dus je neemt meer?
Een verslaving betekent dat je veel neemt, en vaak. Niet dat je weinig neemt :tongueout:
Klik om te vergroten...
Jij hebt het over tolerantie. Je kan best een hele vakantie heel veel speed er doorheen jagen maar als je nog gewoon kan stoppen ben je niet verslaafd. Ik vind dat je pas verslaafd bent als je door de drang, de craving meer gaat nemen terwijl je het eigenlijk niet wil.
A
AntondebeukerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Pep op het werk, tja, hangt er helemaal vanaf wat voor werk je doet natuurlijk.
Toen ik nog in ploegendienst werkte in de fabriek hier, veel nachtdienst, weekends, tja, dan pakte ik wel eens een klein bommetje voor ik naar het werk ging ja, nooit echt problemen mee gehad, de nacht vloog voorbij, hehe.
In die tijd had ik een steenboorverslaafde buurman, die deed de godganse dag niks anders dan gaten in de muur boren met een klopboor, dus slaapgebrek genoeg.
Ik weet ook dat een aantal collega's er niet vies van waren. :mrgreen:

Dex is trouwens veruit het beste, goed geconcentreerd werken, nauwlijks bijwerkingen.

Maar het natuurlijk wel link, het gaat allemaal wel erg gemakkelijk, dus niet te vaak he..
L
LiesetteLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bij die fabriek maken ze toch die 73 % in die kelder voor het personeel ?
Je weet wel dat hok waar Pim in woont ?

:hearteyes:

We love Pim forever ... Pim u never sniff alone ....

:wave:
s
sjoerd101Lid
01-01-2024, 00:00
#6
don't
A
AntondebeukerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Liesette zei:
Bij die fabriek maken ze toch die 73 % in die kelder voor het personeel ?
Je weet wel dat hok waar Pim in woont ?

:hearteyes:

We love Pim forever ... Pim u never sniff alone ....

:wave:
Klik om te vergroten...


Whahaha, ja, die fabriek ja. :tearsofjoy: :rock:

Maar ze hebben Pimmetje onlangs uit de kelder geschopt.. :(
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#8
speed niet recreatief gebruiken is altijd een big not done!
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#9
Flameon zei:
speed niet recreatief gebruiken is altijd een big not done!
Klik om te vergroten...
Dat zei je op de vorige pagina ook al. Maar als je daardoor een keertje meer plezier in je werk hebt, is het dan niet een vorm van recreatie?
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#10
Exceptional Insight zei:
Flameon zei:
speed niet recreatief gebruiken is altijd een big not done!
Klik om te vergroten...
Dat zei je op de vorige pagina ook al. Maar als je daardoor een keertje meer plezier in je werk hebt, is het dan niet een vorm van recreatie?
Klik om te vergroten...

Met recreatief bedoel ik feestjes. Niet om meer zin te krijgen in het werk / me beter te voelen op het werk.
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Exceptional Insight zei:
Flameon zei:
speed niet recreatief gebruiken is altijd een big not done!
Klik om te vergroten...
Dat zei je op de vorige pagina ook al. Maar als je daardoor een keertje meer plezier in je werk hebt, is het dan niet een vorm van recreatie?
Klik om te vergroten...

inderdaad
c
clockcableLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zolang je het met de bedoeling om een leuke ervaring te hebben neemt blijft het recreatief imo.
C
Casplantje.Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Lijkt me niet ideaal. Maar heb wel eens gewerkt met een stevige pepkater en dat is denk ik nog wel veel beroerder.
1
1percentLid
01-01-2024, 00:00
#14
hou het lekker bij feestjes joh, anders verlaag je de drempel naar een heuse pep-verslaving :rock:
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#15
Als je elk weekend naar een feestje gaan niet?
1
1percentLid
01-01-2024, 00:00
#16
Het gebruik lijkt mij in ieder geval een stuk beter in de hand te houden wanneer het beperkt blijft tot feestjes.

Werk is onderdeel van het dagelijks leven, waardoor het de drempel naar dagelijks gebruik naar mijn mening een stuk meer verlaagd dan 1 maal in de week op een feestje gebruiken.
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#17
Of je het nou gebruikt op een feestje, thuis, op straat of op je werk de schade blijft hetzelfde dus uiteindelijk maakt het helemaal niets uit.
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#18
De schade wel ja, maar als je het gebruikt om beter te presteren lijkt mij de stap naar het vaker doen toch sneller gemaakt...
b
bluLid
01-01-2024, 00:00
#19
Flameon zei:
Alcohol of drugs nooit gebruiken op je baan .... dan gebruikj e het mijn inziens niet meer recreatief en dan ben je fout bezig!
Klik om te vergroten...

Als jij als vakkenvuller in een supermarkt af en toe een beetje pep gebruikt zodat je harder kan werken en omdat het gewoon leuk is, dan vind ik niet dat je fout bezig bent.
O
OctogonapusLid
01-01-2024, 00:00
#20
2 keer gedaan, toen ik bestwel brak was. (en ik ga me niet ziekmelden omdat ik teveel heb gefeest)

en dat was ook echt weinig (een puntje, niet eens echt dikke punt)

heeft me wel de dag door geholpen en verder voelde ik me prima daarna.

ook niet meer gedaan tis daarbij gebleven heb er geen spijt van (tis dus 2x 1 puntje gedaan in zo'n 3-4 maanden)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."