Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsspeed @ work, do or don't?

speed @ work, do or don't?

100 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
O
OctogonapusLid
01-01-2024, 00:00
#1
Flameon zei:
Chanti zei:
Mensen, wat zijn de beroepen waar het wel kan, pep op en werken? :rock:
Klik om te vergroten...

Beroepen waar je direct met mensen werkt en verantwoording over hen of hen financieen oid draagt kan pep gebruik niet vind ik
Klik om te vergroten...

Mee eens,
maar mag je dan ook brak op werk komen omdat je teveel gebruikt buiten werk?
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Octogonapus zei:
maar mag je dan ook brak op werk komen omdat je teveel gebruikt buiten werk?
Klik om te vergroten...

Gewoon zorgen dat je voldoende werk levert, of je nou brak/strak bent of niet.
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#3
gewoon niet aanstellen dus
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#4
Octogonapus zei:
Flameon zei:
Chanti zei:
Mensen, wat zijn de beroepen waar het wel kan, pep op en werken? :rock:
Klik om te vergroten...

Beroepen waar je direct met mensen werkt en verantwoording over hen of hen financieen oid draagt kan pep gebruik niet vind ik
Klik om te vergroten...

Mee eens,
maar mag je dan ook brak op werk komen omdat je teveel gebruikt buiten werk?
Klik om te vergroten...

Wat chris zegt, gewoon je werk doen. Als je brakheid werk laat liggen ben je fout bezig. Pees je vol door met je brakke kop dan ben je prima bezig :wink:
O
OctogonapusLid
01-01-2024, 00:00
#5
Flameon zei:
Octogonapus zei:
Flameon zei:
Beroepen waar je direct met mensen werkt en verantwoording over hen of hen financieen oid draagt kan pep gebruik niet vind ik
Klik om te vergroten...

Mee eens,
maar mag je dan ook brak op werk komen omdat je teveel gebruikt buiten werk?
Klik om te vergroten...

Wat chris zegt, gewoon je werk doen. Als je brakheid werk laat liggen ben je fout bezig. Pees je vol door met je brakke kop dan ben je prima bezig :wink:
Klik om te vergroten...

daarom neem ik liever een puntje als ik brakker ben dan verwacht, kan ik lekker geconcentreerd doorwerken :rock:

maar dat gebeurt gelukkig zo goed als nooit meer, na verloop van tijd leer je wat je wel en niet moet doen.
i
it'smeLid
01-01-2024, 00:00
#6
W.F.L. zei:
Tolerantie (als je het zo wil noemen want dat ligt volgens mij gewoon aan de pep zelf) is voor mij ook de reden dat het niet verslavend is. Die echte rush komt maar 1x tot je weer min of meer fit bent imo. Bij andere (meer verslavende :P) drugs is dat juist omgekeerd. Coke, meth, etc.. Kan je mee door tot je dood bent :P Je hebt wel meer nodig, maar het effect is er wel altijd. Bij speed is het zoals met MDMA vind ik, als je het te vaak neemt werkt het gewoon niet fatsoenlijk meer en dan vind ik er dus ook geen flikker meer aan.
Klik om te vergroten...

Speed niet verslavend? :openmouth: Weet niet of dat zo is.... Denk dat het (buiten heroïne en meth) wel 1 van de meest verslavende drugs is. XTC idd dat kun je niet zo vaak pakken ivm de werking, maar speed is juist een drugs die veelal steeds genomen wordt om "maar verder te gaan en niet brak hoeven te zijn". Heb toch al heel veel mensen flink de mist in zien gaan door speed. Wel klopt het vaak dat speed een minder lange verslaving is, omdat het je leven wel zo vies kapot kan maken dat je na een ruime tijd echt het licht wel gaat zien.....

Maar dat is mijn idee ervan :wink:

Maar om on topic te blijven...... ik vind dat je drugs en werk gescheiden moet houden. Heb het zelf ook een aantal keren gedaan. Moet zeggen is super om dan te werken, alles is leuk en tijd vliegt voorbij. Makkelijk geld verdienen. Maar de mensen om je heen merken het echt wel hoor, niet mss precies wat er aan de hand is. Maar ze voelen dat er iets is.....

Daarbij heb ik zelf ervaren, let op met speed. Als je het al op je werk gaat gebruiken, waar is de grens? Speed kun je best regelmatig doen, maar stel je grenzen en ga er NIET over heen. :wink: :wink:
V
VolginLid
01-01-2024, 00:00
#7
don't
a
afraidtechLid
01-01-2024, 00:00
#8
sorry ben nog niet helemaal wakker, je kwote iemand anders en daar reageerde ik op, excuses excuses :P
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#9
zoals eerder genoemd, het is geen recreatief gebruik meer.... dus absoluut niet
c
clockcableLid
01-01-2024, 00:00
#10
Een tijdje terug heb ik het elke keer tijdens werk gedaan. Dat was dan 3x per week en hooguit 1.5 lijn. Maar na 4 weken moest ik steeds meer nemen omdat ik een keiharde tolerantie opbouwde en soms versliep ik me 3 of 4 uur voor school. De eerste paar weken lijkt het leuk maar het word steeds minder. Ik snap eigenlijk ook niet hoe mensen verslaafd kunnen raken aan speed want hoe meer je gebruikt hoe minder leuk/vervelender het word.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#11
cropp zei:
dont
Klik om te vergroten...

DO
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Chris Pontius zei:
Ollemann zei:
Ik trek een duidelijke lijn tussen recreatief gebruik, en junken gedrag
Klik om te vergroten...

Ja daar ga je nu net de mist mee in...
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy: :tearsofjoy:


Ik zou het niet doen, als je er beter door gaat presteren ga je makkelijker opnieuw speed nemen om beter te presteren en dan zit je er aan vast voor je het weet.

En als je net iets teveel neemt en een paar mensen hebben het door ben je misschien je job kwijt... Dat is het toch niet waard?
S
Smokey046Lid
01-01-2024, 00:00
#13
dollegekske zei:
Speed op je werk/bijbaantje, kan dat? of soms? wat vinden Jullie..

Ik vind het wel relax om af en toe als ik 's avonds een paar uurtjes moet werken van tevoren een lijntje te nemen (nu al heel lang niet meer gedaan hoor) Ik werk als bijbaantje in de supermarkt, bij de vers-afdeling. merk dan dat ik stukken gezelliger en klantvriendelijker word. Let natuurlijk wel op dat ik niet teveel neem dus dat het niet erg zichtbaar is.

meer mensen die het hier wel relax vinden om onder invloed van pep te werken?
Klik om te vergroten...

Je kan het eens proberen, maar het vaak doen zou ik niet aanraden.
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#14
af en toe, daarna gaat het vanzelf tegenstaan
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#15
clockcable zei:
k snap eigenlijk ook niet hoe mensen verslaafd kunnen raken aan speed want hoe meer je gebruikt hoe minder leuk/vervelender het word.
Klik om te vergroten...

Hoe meer je nodig hebt om je goed te voelen / te kunnen functioneren!
Dat maakt het verslavend denk ik
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#16
denk ik niet
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#17
verklaar U nader
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#18
steeds meer nodig hebben van iets is toch juist negatief? :P hoe kan dat nou bijdragen aan de verslaving
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Je hebt meer nodig dus je neemt meer?
Een verslaving betekent dat je veel neemt, en vaak. Niet dat je weinig neemt :tongueout:
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ivoos zei:
Je hebt meer nodig dus je neemt meer?
Een verslaving betekent dat je veel neemt, en vaak. Niet dat je weinig neemt :tongueout:
Klik om te vergroten...

wat wil je hier mee zeggen :confused:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."