Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsspeed @ work, do or don't?

speed @ work, do or don't?

100 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#1
Flameon zei:
speed niet recreatief gebruiken is altijd een big not done!
Klik om te vergroten...
Dat zei je op de vorige pagina ook al. Maar als je daardoor een keertje meer plezier in je werk hebt, is het dan niet een vorm van recreatie?
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#2
Chanti zei:
Mensen, wat zijn de beroepen waar het wel kan, pep op en werken? :rock:
Klik om te vergroten...

Beroepen waar je direct met mensen werkt en verantwoording over hen of hen financieen oid draagt kan pep gebruik niet vind ik
O
OctogonapusLid
01-01-2024, 00:00
#3
Flameon zei:
Chanti zei:
Mensen, wat zijn de beroepen waar het wel kan, pep op en werken? :rock:
Klik om te vergroten...

Beroepen waar je direct met mensen werkt en verantwoording over hen of hen financieen oid draagt kan pep gebruik niet vind ik
Klik om te vergroten...

Mee eens,
maar mag je dan ook brak op werk komen omdat je teveel gebruikt buiten werk?
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Octogonapus zei:
maar mag je dan ook brak op werk komen omdat je teveel gebruikt buiten werk?
Klik om te vergroten...

Gewoon zorgen dat je voldoende werk levert, of je nou brak/strak bent of niet.
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#5
gewoon niet aanstellen dus
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#6
Octogonapus zei:
Flameon zei:
Chanti zei:
Mensen, wat zijn de beroepen waar het wel kan, pep op en werken? :rock:
Klik om te vergroten...

Beroepen waar je direct met mensen werkt en verantwoording over hen of hen financieen oid draagt kan pep gebruik niet vind ik
Klik om te vergroten...

Mee eens,
maar mag je dan ook brak op werk komen omdat je teveel gebruikt buiten werk?
Klik om te vergroten...

Wat chris zegt, gewoon je werk doen. Als je brakheid werk laat liggen ben je fout bezig. Pees je vol door met je brakke kop dan ben je prima bezig :wink:
O
OctogonapusLid
01-01-2024, 00:00
#7
Flameon zei:
Octogonapus zei:
Flameon zei:
Beroepen waar je direct met mensen werkt en verantwoording over hen of hen financieen oid draagt kan pep gebruik niet vind ik
Klik om te vergroten...

Mee eens,
maar mag je dan ook brak op werk komen omdat je teveel gebruikt buiten werk?
Klik om te vergroten...

Wat chris zegt, gewoon je werk doen. Als je brakheid werk laat liggen ben je fout bezig. Pees je vol door met je brakke kop dan ben je prima bezig :wink:
Klik om te vergroten...

daarom neem ik liever een puntje als ik brakker ben dan verwacht, kan ik lekker geconcentreerd doorwerken :rock:

maar dat gebeurt gelukkig zo goed als nooit meer, na verloop van tijd leer je wat je wel en niet moet doen.
i
it'smeLid
01-01-2024, 00:00
#8
W.F.L. zei:
Tolerantie (als je het zo wil noemen want dat ligt volgens mij gewoon aan de pep zelf) is voor mij ook de reden dat het niet verslavend is. Die echte rush komt maar 1x tot je weer min of meer fit bent imo. Bij andere (meer verslavende :P) drugs is dat juist omgekeerd. Coke, meth, etc.. Kan je mee door tot je dood bent :P Je hebt wel meer nodig, maar het effect is er wel altijd. Bij speed is het zoals met MDMA vind ik, als je het te vaak neemt werkt het gewoon niet fatsoenlijk meer en dan vind ik er dus ook geen flikker meer aan.
Klik om te vergroten...

Speed niet verslavend? :openmouth: Weet niet of dat zo is.... Denk dat het (buiten heroïne en meth) wel 1 van de meest verslavende drugs is. XTC idd dat kun je niet zo vaak pakken ivm de werking, maar speed is juist een drugs die veelal steeds genomen wordt om "maar verder te gaan en niet brak hoeven te zijn". Heb toch al heel veel mensen flink de mist in zien gaan door speed. Wel klopt het vaak dat speed een minder lange verslaving is, omdat het je leven wel zo vies kapot kan maken dat je na een ruime tijd echt het licht wel gaat zien.....

Maar dat is mijn idee ervan :wink:

Maar om on topic te blijven...... ik vind dat je drugs en werk gescheiden moet houden. Heb het zelf ook een aantal keren gedaan. Moet zeggen is super om dan te werken, alles is leuk en tijd vliegt voorbij. Makkelijk geld verdienen. Maar de mensen om je heen merken het echt wel hoor, niet mss precies wat er aan de hand is. Maar ze voelen dat er iets is.....

Daarbij heb ik zelf ervaren, let op met speed. Als je het al op je werk gaat gebruiken, waar is de grens? Speed kun je best regelmatig doen, maar stel je grenzen en ga er NIET over heen. :wink: :wink:
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#9
Flameon zei:
Zien jullie er nu niet doods uit als jullie dagelijks gebruiken? Man man als ik dagelijks zou gebruiken zou ik rond lopen als een lijk met puisten :P
Klik om te vergroten...

Jawel, maar dan neem je gewoon nog meer en dan heb je daar weer schijt aan.

Ok ik lieg, dat kon ik nooit; maar zo deden de stoere jongens dat altijd :(
T
TRAVOLTALid
01-01-2024, 00:00
#10
Flameon zei:
Zien jullie er nu niet doods uit als jullie dagelijks gebruiken? Man man als ik dagelijks zou gebruiken zou ik rond lopen als een lijk met puisten :P
Klik om te vergroten...
kheb t nu n weekje, bijna twee dagelijks een kleine hoeveelheid gedaan, ook met werken en eigenlijk ziet niemand t. k heb niet meer puistjes dan normaal (miniem dus), en ben alleen wat afgevallen wat eigenlijk ook wel mocht dus k zie er igg alleen maar beter uit (vind ik zelf en hoor ik van anderen). toch na de laatste restjes even stoppen want tolerantie treedt inderdaad snel op en t gaat net wat te makkelijk in t dagelijks ritme.

ik eet trouwens wel supergezond, drink geen alcohol en sport veel in die periode, t kan ook daar aan liggen :)
i
it'smeLid
01-01-2024, 00:00
#11
TRAVOLTA zei:
kheb t nu n weekje, bijna twee dagelijks een kleine hoeveelheid gedaan, ook met werken en eigenlijk ziet niemand t. k heb niet meer puistjes dan normaal (miniem dus), en ben alleen wat afgevallen wat eigenlijk ook wel mocht dus k zie er igg alleen maar beter uit (vind ik zelf en hoor ik van anderen). toch na de laatste restjes even stoppen want tolerantie treedt inderdaad snel op en t gaat net wat te makkelijk in t dagelijks ritme.

ik eet trouwens wel supergezond, drink geen alcohol en sport veel in die periode, t kan ook daar aan liggen :)
Klik om te vergroten...

Dat slechter uitzien, voelen en reageren komt meestal wel na een tijdje:wink:
M
Miss JLid
01-01-2024, 00:00
#12
1 keer gedaan. Werkt een stuk prettiger maar geen aanrader tenzij ik wil dat iedereen het weet. Ben nogal een verlegen persoon en je kan wel raden wat er gebeurd onder invloed :grin:
d
darksoul001Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Flameon zei:
Zien jullie er nu niet doods uit als jullie dagelijks gebruiken? Man man als ik dagelijks zou gebruiken zou ik rond lopen als een lijk met puisten :P
Klik om te vergroten...

Mijn normale look is al zo :tongueout: bleek, mager, praterig, beetje acne
Het enige verschil is dat ik nog minder eet en nog meer praat :grin:
puistjes komen en gaan, kan er een aanval van krijgen als ik juist heel lang niets meer heb gedaan
dus kan daar niets over zeggen :tongueout:
k
k00kLid
01-01-2024, 00:00
#14
darksoul001 zei:
Flameon zei:
Zien jullie er nu niet doods uit als jullie dagelijks gebruiken? Man man als ik dagelijks zou gebruiken zou ik rond lopen als een lijk met puisten :P
Klik om te vergroten...

Mijn normale look is al zo :tongueout: bleek, mager, praterig, beetje acne
Het enige verschil is dat ik nog minder eet en nog meer praat :grin:
puistjes komen en gaan, kan er een aanval van krijgen als ik juist heel lang niets meer heb gedaan
dus kan daar niets over zeggen :tongueout:
Klik om te vergroten...

Omg :grin:
d
dollegekskeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Speed op je werk/bijbaantje, kan dat? of soms? wat vinden Jullie..

Ik vind het wel relax om af en toe als ik 's avonds een paar uurtjes moet werken van tevoren een lijntje te nemen (nu al heel lang niet meer gedaan hoor) Ik werk als bijbaantje in de supermarkt, bij de vers-afdeling. merk dan dat ik stukken gezelliger en klantvriendelijker word. Let natuurlijk wel op dat ik niet teveel neem dus dat het niet erg zichtbaar is.

meer mensen die het hier wel relax vinden om onder invloed van pep te werken?
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#16
gezelliger en klantvriendelijker
Klik om te vergroten...
In jou belevingswereld. Mensen denken wel eens vaker onder pep dat ze lekker gezellig bezig zijn maar voor sommige mensen iriteren zich aan dat pep gedrag. Dat is tenminste mijn ervaring. Maar met een kleine hoeveelheid valt het meestal niet op.

Op werk wel eens gedaan maar dat is niet echt ideaal, ik werk in de horeaca en dus s'avonds en heb geen zin in plafonddienst.

Op school doe ik het bijna altijd in een hele kleine hoeveelheid (20mg op een dag) om me beter te kunnen concentreren.
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#17
Zelf heb ik het een aantal keer op school en werk gedaan, en het beviel me heel erg. Ik werd erg gemotiveerd daardoor werkte ik harder en sneller (wel slordiger). Speed gebruiken op school/werk kan ik mijn ogen wel, zolang je het maar niet teveel gaat doen. 1 keer per maand vind ik wel een mooie hoeveelheid.
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#18
zoals eerder genoemd, het is geen recreatief gebruik meer.... dus absoluut niet
c
clockcableLid
01-01-2024, 00:00
#19
Een tijdje terug heb ik het elke keer tijdens werk gedaan. Dat was dan 3x per week en hooguit 1.5 lijn. Maar na 4 weken moest ik steeds meer nemen omdat ik een keiharde tolerantie opbouwde en soms versliep ik me 3 of 4 uur voor school. De eerste paar weken lijkt het leuk maar het word steeds minder. Ik snap eigenlijk ook niet hoe mensen verslaafd kunnen raken aan speed want hoe meer je gebruikt hoe minder leuk/vervelender het word.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#20
cropp zei:
dont
Klik om te vergroten...

DO

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."