Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsspeed @ work, do or don't?

speed @ work, do or don't?

100 antwoorden
21 weergaven
18-5-2026
1
1percentLid
01-01-2024, 00:00
#1
hou het lekker bij feestjes joh, anders verlaag je de drempel naar een heuse pep-verslaving :rock:
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als je elk weekend naar een feestje gaan niet?
1
1percentLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het gebruik lijkt mij in ieder geval een stuk beter in de hand te houden wanneer het beperkt blijft tot feestjes.

Werk is onderdeel van het dagelijks leven, waardoor het de drempel naar dagelijks gebruik naar mijn mening een stuk meer verlaagd dan 1 maal in de week op een feestje gebruiken.
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Of je het nou gebruikt op een feestje, thuis, op straat of op je werk de schade blijft hetzelfde dus uiteindelijk maakt het helemaal niets uit.
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#5
De schade wel ja, maar als je het gebruikt om beter te presteren lijkt mij de stap naar het vaker doen toch sneller gemaakt...
b
bluLid
01-01-2024, 00:00
#6
Flameon zei:
Alcohol of drugs nooit gebruiken op je baan .... dan gebruikj e het mijn inziens niet meer recreatief en dan ben je fout bezig!
Klik om te vergroten...

Als jij als vakkenvuller in een supermarkt af en toe een beetje pep gebruikt zodat je harder kan werken en omdat het gewoon leuk is, dan vind ik niet dat je fout bezig bent.
O
OctogonapusLid
01-01-2024, 00:00
#7
2 keer gedaan, toen ik bestwel brak was. (en ik ga me niet ziekmelden omdat ik teveel heb gefeest)

en dat was ook echt weinig (een puntje, niet eens echt dikke punt)

heeft me wel de dag door geholpen en verder voelde ik me prima daarna.

ook niet meer gedaan tis daarbij gebleven heb er geen spijt van (tis dus 2x 1 puntje gedaan in zo'n 3-4 maanden)
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ligt natuurlijk ook aan het beroep inderdaad en zoals hier boven beschreven, mwah dat moet kunnen ja. Ik dacht gelijk in grote aantallen, stiekem snuiven op de wc etc (die heb je ook :P)
O
OctogonapusLid
01-01-2024, 00:00
#9
Flameon zei:
Ligt natuurlijk ook aan het beroep inderdaad en zoals hier boven beschreven, mwah dat moet kunnen ja. Ik dacht gelijk in grote aantallen, stiekem snuiven op de wc etc (die heb je ook :P)
Klik om te vergroten...

met een hele gram in je neus achter de laptop de hele dag :rock:
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Dreuge zei:
steeds meer nodig hebben van iets is toch juist negatief? :P hoe kan dat nou bijdragen aan de verslaving
Klik om te vergroten...

Jep.

Dreuge heeft wel gelijk hoor volgens mij.. Tolerantie (als je het zo wil noemen want dat ligt volgens mij gewoon aan de pep zelf) is voor mij ook de reden dat het niet verslavend is. Die echte rush komt maar 1x tot je weer min of meer fit bent imo. Bij andere (meer verslavende :P) drugs is dat juist omgekeerd. Coke, meth, etc.. Kan je mee door tot je dood bent :P Je hebt wel meer nodig, maar het effect is er wel altijd. Bij speed is het zoals met MDMA vind ik, als je het te vaak neemt werkt het gewoon niet fatsoenlijk meer en dan vind ik er dus ook geen flikker meer aan.

En als de wiet het niet meer doet wil je weleens besluiten om te stoppen met blowen bijvoorbeeld. Maar goed, dat verschilt voor iedereen waarschijnlijk.
S
Smokey046Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Speed is een heel aparte drug op bijna alle gebieden.
Vooral qua effect op lange termijn.

Deze link gaat over het effect, hier word het uitgelegd in stages.
http://www.bluelight.ru/vb/showthread.php?t=461215
C
ChantiLid
01-01-2024, 00:00
#12
Flameon zei:
Ligt natuurlijk ook aan het beroep inderdaad
Klik om te vergroten...

Productiemedewerker in een koekjesfabriek zet de speed op en de lopende band lijkt opeens heel langzaam? Bouwvakker die al voor de lunchpauze vier muren af heeft? Maatschappelijk werker die per dag tientallen uitekeringsaanvragen afhandelt? (met tyepfouetn misschien)
Een dierenarts die op een dag al de koeien in het hele dorp in een razend tempo kunstmatig heeft geinsemineert? Of misschien een docent die het stof van een hele module in één college weet in te brengen?

Mensen, wat zijn de beroepen waar het wel kan, pep op en werken? :rock:
m
misantropieLid
01-01-2024, 00:00
#13
W.F.L. zei:
Dreuge zei:
steeds meer nodig hebben van iets is toch juist negatief? :P hoe kan dat nou bijdragen aan de verslaving
Klik om te vergroten...

Jep.

Dreuge heeft wel gelijk hoor volgens mij.. Tolerantie (als je het zo wil noemen want dat ligt volgens mij gewoon aan de pep zelf) is voor mij ook de reden dat het niet verslavend is. Die echte rush komt maar 1x tot je weer min of meer fit bent imo. Bij andere (meer verslavende :P) drugs is dat juist omgekeerd. Coke, meth, etc.. Kan je mee door tot je dood bent :P Je hebt wel meer nodig, maar het effect is er wel altijd. Bij speed is het zoals met MDMA vind ik, als je het te vaak neemt werkt het gewoon niet fatsoenlijk meer en dan vind ik er dus ook geen flikker meer aan.

En als de wiet het niet meer doet wil je weleens besluiten om te stoppen met blowen bijvoorbeeld. Maar goed, dat verschilt voor iedereen waarschijnlijk.
Klik om te vergroten...
ik ben nu gestopt met pep want ik had er gewoon niets meer aan. of ik moest een hele gram fzo gaan liggen snuiven maar zover laatk et nie komen.
maar ik hoop da die tolerantie nog daalt me de tijd?
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zoals Immo zegt, eens in de maand ofzo moet het wel kunnen.
'k Ben eigenlijk tegen het onder invloed op je werk komen, maar als het bij een kleine hoeveelheid blijft en zeer sporadisch voorkomt, dan zou het moeten kunnen.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#15
Me baas is er ook altijd blij mee, ik werk ineens zo hard/goed.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#16
Alcohol of drugs nooit gebruiken op je baan .... dan gebruikj e het mijn inziens niet meer recreatief en dan ben je fout bezig!
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#17
Flameon zei:
Alcohol of drugs nooit gebruiken op je baan .... dan gebruikj e het mijn inziens niet meer recreatief en dan ben je fout bezig!
Klik om te vergroten...

En wat nou als je daardoor lol op je werk heb?
Het blijft even schadelijk of ik het nou thuis doe of op me werk...
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ligt natuurlijk aan het werk wat je doet, maar ik zou het niet hoeven te proberen om drugs of alcohol op het werk te gebruiken. Maargoed ik ben van mening dat je pep alleen op feestjes eens in de zoveel tijd moet gebruiken, dus ook niet thuis
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#19
Flameon zei:
Maargoed ik ben van mening dat je pep alleen op feestjes eens in de zoveel tijd moet gebruiken, dus ook niet thuis
Klik om te vergroten...
Dat over het werk begrijp ik dan nog een beetje maar dit vind ik dan weer vreemd.
Ik vind het juist zonde op feestjes, heb je zulke geniale ideeën in je hoofd, kan je ze niet delen omdat niemand elkaar kan verstaan door de muziek :(.
Eindeloos lullen : :hearteyes:
Die muziek stoort alleen maar.
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#20
Flameon zei:
Alcohol of drugs nooit gebruiken op je baan .... dan gebruikj e het mijn inziens niet meer recreatief en dan ben je fout bezig!
Klik om te vergroten...
Dit

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."