Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsspeed @ work, do or don't?

speed @ work, do or don't?

100 antwoorden
39 weergaven
18-5-2026
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
Zoals Immo zegt, eens in de maand ofzo moet het wel kunnen.
'k Ben eigenlijk tegen het onder invloed op je werk komen, maar als het bij een kleine hoeveelheid blijft en zeer sporadisch voorkomt, dan zou het moeten kunnen.
C
Chris PontiusLid
Me baas is er ook altijd blij mee, ik werk ineens zo hard/goed.
F
FlameonLid
Alcohol of drugs nooit gebruiken op je baan .... dan gebruikj e het mijn inziens niet meer recreatief en dan ben je fout bezig!
C
Chris PontiusLid
Flameon zei:
Alcohol of drugs nooit gebruiken op je baan .... dan gebruikj e het mijn inziens niet meer recreatief en dan ben je fout bezig!
Klik om te vergroten...

En wat nou als je daardoor lol op je werk heb?
Het blijft even schadelijk of ik het nou thuis doe of op me werk...
F
FlameonLid
Ligt natuurlijk aan het werk wat je doet, maar ik zou het niet hoeven te proberen om drugs of alcohol op het werk te gebruiken. Maargoed ik ben van mening dat je pep alleen op feestjes eens in de zoveel tijd moet gebruiken, dus ook niet thuis
C
Chris PontiusLid
Flameon zei:
Maargoed ik ben van mening dat je pep alleen op feestjes eens in de zoveel tijd moet gebruiken, dus ook niet thuis
Klik om te vergroten...
Dat over het werk begrijp ik dan nog een beetje maar dit vind ik dan weer vreemd.
Ik vind het juist zonde op feestjes, heb je zulke geniale ideeën in je hoofd, kan je ze niet delen omdat niemand elkaar kan verstaan door de muziek :(.
Eindeloos lullen : :hearteyes:
Die muziek stoort alleen maar.
A
AalpoepertLid
Flameon zei:
Klik om te vergroten...
Dit
M
Miss KittinLid
Ik heb het heeeeel veel gebruikt op werk, volgens mij heeft niemand er ooit wat van gemerkt. Nou kon het ook wel goed op de plekken waar ik werkte (horeca en verschillende callcentra), maar ik kan me voorstellen dat er ook banen zijn, waar het absoluut niet mee te combineren is. Ik nam overigens geen grote hoeveelheden op werk, voor mij was de speed een soort van zelfmedicatie, omdat ik ADD heb. Als ik onder invloed van speed aan het werk was, kon ik me gewoon veel beter concentreren en dus beter werken. Ik werd altijd overspoeld met complimenten dan en volgens mij heeft er echt nog nooit iemand doorgehad dat ik pep op had...
B
BacingsPenLid
Ligt aan je job en persoon denk ik..

Mijn (toekomstige) baas zou het zeer wss wel op prijs stellen..
D
DopezillaLid
Ik ben van mening dat je drugs niet moet gebruiken om beter te functioneren. Ik heb zelf adhd, maar ik leer liever werken met de chaos in mijn hoofd dan mijzelf afhankelijk te maken van drugs, al is het maar sporadisch.

Ik trek een duidelijke lijn tussen recreatief gebruik, en junken gedrag, en in mijn boekje valt drugs gebruiken om beter te functioneren onder junken gedrag.

Natuurlijk is dit enkel mijn mening, en moet niemand zich al te beledigd gaan voelen nu. :)

Olle
W
WackyLid
Speed is een redelijk gevaarlijke drug wat verslaving betreft, juist hierdoor.
Om problemen te voorkomen moet je jezelf grenzen stellen. En niet gebruiken op school, werk of voor andere niet recreatieve doeleinden vind ik zo ongeveer de belangrijkste.

(en niet om de kater van het vorige gebruik te verhelpen, en niet meer dan 1 nacht achter elkaar)

Als je het doet om gezellig en klantvriendelijk te zijn vind ik overigens nog ernstiger dan dat je het zou doen omdat je gewoon teveel werkt, of zwaar werk doet of brak bent van het weekend ofzo. Als je hier aan gewend raakt kun je strax niet meer sociaal functioneren zonder speed.
d
dollegekskeLid
ik doe het niet om gezellig en klantvriendelijk te ziijn, waar staat dat dan?
of was t niet persoonlijk bedoeld :grin:
F
FlameonLid
SpacingBen zei:
Klik om te vergroten...

Waar werk jij dan?
Mijn baas zou me op staande voet ontslaan, dat weet ik zeker!
a
afraidtechLid
begin maandag bij mijn nieuwe baas, denk dat ik dat maar laat :P
a
afraidtechLid
Flameon zei:
SpacingBen zei:
Klik om te vergroten...

Waar werk jij dan?
Klik om te vergroten...

dat ga ik hier nog maar niet neer zetten :P
M
MikeLid
afraidtech zei:
Flameon zei:
SpacingBen zei:
Klik om te vergroten...

Waar werk jij dan?
Klik om te vergroten...

dat ga ik hier nog maar niet neer zetten :P
Klik om te vergroten...

Waarom niet? Als je baas het op prijs stelt zal hij het ook geen probleem vinden dat je op DF post lijkt me?

OT: Drugs en werk kan gewoon niet. Punt.

Heel lang geleden toen ik nog in de bouwwereld werkte, was het algemeen bekend dat steigerbouwers en gibo bouwers altijd aan de speed zaten. Er gebeurde dan ook regelmatig een ongeluk met een van die gasten, maar tering! Wat werkten die mafkezen hard zeg!
a
afraidtechLid
ik slaap al dagen ontzettend lekker :P
M
MikeLid
afraidtech zei:
sorry ben nog niet helemaal wakker, je kwote iemand anders en daar reageerde ik op, excuses excuses :P
Klik om te vergroten...

Helemaal een beetje spraakverwarring idd. Ik dacht dat jij degene was die had geschreven dat zijn baas het op prijs zou stellen maar via allerlei gequote en zo en.....ach laat maar. :)

Ehhh.... lekker geslapen dus?

:wink:
m
misantropieLid
voor school zoiezo do :) maar een keer voor een tijdje
en dan weer niet
I
ImmoLid
Zelf heb ik het een aantal keer op school en werk gedaan, en het beviel me heel erg. Ik werd erg gemotiveerd daardoor werkte ik harder en sneller (wel slordiger). Speed gebruiken op school/werk kan ik mijn ogen wel, zolang je het maar niet teveel gaat doen. 1 keer per maand vind ik wel een mooie hoeveelheid.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."