Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWerking speed vergeleken met jaren geleden

Werking speed vergeleken met jaren geleden

162 antwoorden
60 weergaven
18-5-2026
P
PlatinaLid
01-01-2024, 00:00
#1
lotske1984- zei:
Met de gedachte dat er en paar mense zijn die men leven voor niks op mijn kop gezet hebbe en vooral 1 ne specifieke jongen waar de gevoelens zo enorm voor waren en ergens mijn leven na de klote hebben gedaan..stoppen dat zit er niet in dan zien ik nog liever af..
Klik om te vergroten...

Hoe langer je je emoties onderdrukt met drugs. Hoe moeilijker het word om er iets aan te doen. Ik denk dat je uiteindelijk een kutter leven heb als je blijft gebruiken dan wanneer je nu hulp gaat zoeken en je leven omkeert. Leef naar de toekomst en laat het verleden achter.

Dit is overigens een heel groot probleem voor heel veel mensen. Het blijven hangen in je verleden vernauwd je capaciteiten.

Door een 2CB trip ben ik erachter gekomen dat het leven niks meer is dan jouw perspectief. Je kan altijd je perspectief veranderen.

OT:
Het lijkt me niet dat een molecuul ineens een andere uitwerking zou hebben. Een molecuul is een molecuul. Hoe dat molecuul nou in stand word gebracht maakt niet uit.

Albert Hofmann gebruikte een synthese om lsd te maken vanuit het ergot schimmel.
De sunshine makers gebruikte een synthese vanuit de (synthetische) poedervorm van lysergenezuur. Beide compleet verschillende syntheses met dezelfde uitwerking, het creeëren van lsd. Naast het feit dat de Orange Sunshine lsd pillen gemiddeld 300ug lsd bevatte, werkt het nog steeds hetzelfde.
D
De SchepperLid
01-01-2024, 00:00
#2
Gebruik al een jaar of tien amfetamine, laat het vaak ook testen, laatste keer was ook weer 56% amfetamine; redelijk dus!

Werkt ook prima die speed. Maar heb nu iets geprobeerd wat me exact doet denken aan die 90's beschrijvingen waar hier over gesproken wordt.. Superstrak staan de hele nacht en inderdaad ook dagen verrot daarna.

Het spul ruikt wel als speed maar net iets anders, penetrante geur, richting appeltjes maar dan metaal achtig/ kopieërmachine ozon achtig.

Heb het ook via een ouwe rot in het vak, de prijs ligt ook wat hoger dan wat ik normaal tegenkom, maar het is wel droog..

Om een lang verhaal kort te maken, ik heb het laten testen, volgende week uitslag!
D
De SchepperLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het was 71% amfetamine, verder niets. Meestal als ik redelijk 'zuivere' speed laat testen zitten er nog MA-bijproducten bij in; productierestanten geloof ik.

Misschien maakt dat het verschil?
Ik ben in ieder geval tevreden.

Edit: ik bedoel hiermee geen 4-MA, heb er toen naar doorgevraagd en dat zat er niet in. Er stond letterlijk: MA-bijproducten volgens de telefoniste. Gebruik van dat spul werd ook niet afgeraden.
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#4
drugsafval zei:
Het was 71% amfetamine, verder niets. Meestal als ik redelijk 'zuivere' speed laat testen zitten er nog MA-bijproducten bij in; productierestanten geloof ik.

Misschien maakt dat het verschil?
Ik ben in ieder geval tevreden.

Edit: ik bedoel hiermee geen 4-MA, heb er toen naar doorgevraagd en dat zat er niet in. Er stond letterlijk: MA-bijproducten volgens de telefoniste. Gebruik van dat spul werd ook niet afgeraden.
Klik om te vergroten...
Amaai zuiver spul dan..heb rommel momenteel..
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#5
drugsafval zei:
Het was 71% amfetamine, verder niets. Meestal als ik redelijk 'zuivere' speed laat testen zitten er nog MA-bijproducten bij in; productierestanten geloof ik.

Misschien maakt dat het verschil?
Ik ben in ieder geval tevreden.

Edit: ik bedoel hiermee geen 4-MA, heb er toen naar doorgevraagd en dat zat er niet in. Er stond letterlijk: MA-bijproducten volgens de telefoniste. Gebruik van dat spul werd ook niet afgeraden.
Klik om te vergroten...
Tijdens geen van de verschillende syntheses van amfetamine waarmee ik bekend ben (theoretisch dan) zijn (N,X)-methylamfetamines een logisch bijproduct, dus ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat er andere amfetamines zijn die je product vervuilen.

Een basisingrediënt van de meest-gebruikte amphetamine-syntese in Nederland is echter wel (mono-)methylamine. Het is dan gebruikelijk dat teveel van dit product toegevoegd wordt, waardoor een deel van de methylamine overblijft in het eindproduct. Een deel van deze methylamine zal echter door reageren tot een andere stof, maar dit bijproduct is nog steeds een methylamine. Daarom denk ik dus dat ze met MA-bijproducten doelen op methylamine-bijproducten. :wink:

En geen zorgen, methylamine is een gas die vrij goed oplosbaar is in verschillende vloeistoffen. Als je je pep echter goed laat drogen zal de methylamine die opgelost was gewoon mee verdampen. :)
D
De SchepperLid
01-01-2024, 00:00
#6
Fool zei:
Tijdens geen van de verschillende syntheses van amfetamine waarmee ik bekend ben (theoretisch dan) zijn (N,X)-methylamfetamines een logisch bijproduct, dus ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat er andere amfetamines zijn die je product vervuilen.

Een basisingrediënt van de meest-gebruikte amphetamine-syntese in Nederland is echter wel (mono-)methylamine. Het is dan gebruikelijk dat teveel van dit product toegevoegd wordt, waardoor een deel van de methylamine overblijft in het eindproduct. Een deel van deze methylamine zal echter door reageren tot een andere stof, maar dit bijproduct is nog steeds een methylamine. Daarom denk ik dus dat ze met MA-bijproducten doelen op methylamine-bijproducten. :wink:

En geen zorgen, methylamine is een gas die vrij goed oplosbaar is in verschillende vloeistoffen. Als je je pep echter goed laat drogen zal de methylamine die opgelost was gewoon mee verdampen. :confused:mile:
Klik om te vergroten...

Ah, heldere verklaring.. Met MA-bijproducten zou dan worden gedoeld op methylamine bijproducten? Heb niet veel verstand van de gebruikte chemicaliën bij productie.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#7
Yep!
L
Lid 155611Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Heb zeker de verandering meegemaakt van echte amfetamine naar synthetisch bij elkaar geraapt rommel.
In de jaren 90 en daarvoor was amfetamine nog in ziekenhuizen om patiënten het langer vol te laten houden met heftige operaties.
Amfetamine olie werd in een fabriek in Frankrijk geproduceerd totdat die werd gesloten. Daarna is het product met andere toevoegingen in elkaar geflanst de wel bekende synthetische drugs. Dit middel moet op de vroegere pep lijken maar helaas werkt het niet meer zoals toen.
nu is het zo dat je eerder blijft hangen dan dat je er van gaat vliegen.
vroeger met een lijntje zodra je die had gesnoven kreeg je de wel bekende rush van bewegen. Ook kreeg je zin om te roken. Zin om dingen te gaan ondernemen.
Ik mag het misschien niet zo zeggen maar die geilheid van de vroegere pep is allang al niet meer.
Wij wonen gewoon in het verkeerde deel van de wereld of Europa. Zoals gezegd is het in Polen veel beter of waar er nog wel de juiste ingrediënten worden gebruikt om de echte pep te hebben.
Snap niet dat instellingen waar je de drugs kunt testen zeggen dat er niks veranderd is. Ik zelf ben nu 38 jaar ,begon ermee op mijn 16e ben er aantal jaar mee gestopt geweest toen de amfetamine synthetisch erg slecht begon te worden. Heb ook stad en land afgezocht naar mensen die misschien wel de goeie pep zouden hebben maar helaas tot de dag van vandaag niet de pep kunnen vinden van 1999 tot 2012. Zoals ik al zei we zitten in het verkeerde werelddeel qua juiste ingrediënten.
welkom in de wereld van synthetische troep
En inderdaad vroeger was alles beter 😉
L
Lid 155611Lid
01-01-2024, 00:00
#9
lotske1984- zei:
Amaai zuiver spul dan..heb rommel momenteel..
Klik om te vergroten...
Het is allang al niet zuiver meer. Er kan wel 71% amfetamine inzitten maar als de samenstelling van de andere ingrediënten anders zijn komt het heel anders binnen
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#10
Na 5 jaar de topic bumpen, lekker man.

JaapieJow zei:
Heb zeker de verandering meegemaakt van echte amfetamine naar synthetisch bij elkaar geraapt rommel.
In de jaren 90 en daarvoor was amfetamine nog in ziekenhuizen om patiënten het langer vol te laten houden met heftige operaties.
Amfetamine olie werd in een fabriek in Frankrijk geproduceerd totdat die werd gesloten. Daarna is het product met andere toevoegingen in elkaar geflanst de wel bekende synthetische drugs. Dit middel moet op de vroegere pep lijken maar helaas werkt het niet meer zoals toen.
nu is het zo dat je eerder blijft hangen dan dat je er van gaat vliegen.
vroeger met een lijntje zodra je die had gesnoven kreeg je de wel bekende rush van bewegen. Ook kreeg je zin om te roken. Zin om dingen te gaan ondernemen.
Ik mag het misschien niet zo zeggen maar die geilheid van de vroegere pep is allang al niet meer.
Wij wonen gewoon in het verkeerde deel van de wereld of Europa. Zoals gezegd is het in Polen veel beter of waar er nog wel de juiste ingrediënten worden gebruikt om de echte pep te hebben.
Snap niet dat instellingen waar je de drugs kunt testen zeggen dat er niks veranderd is. Ik zelf ben nu 38 jaar ,begon ermee op mijn 16e ben er aantal jaar mee gestopt geweest toen de amfetamine synthetisch erg slecht begon te worden. Heb ook stad en land afgezocht naar mensen die misschien wel de goeie pep zouden hebben maar helaas tot de dag van vandaag niet de pep kunnen vinden van 1999 tot 2012. Zoals ik al zei we zitten in het verkeerde werelddeel qua juiste ingrediënten.
welkom in de wereld van synthetische troep
En inderdaad vroeger was alles beter 😉
Klik om te vergroten...
Ik weet niet waar je woont maar ik woon in een gat van een gat in een gat en hier is de amfetamine nooit veranderd. Pep is daarnaast alles behalve synthetisch het is namelijk vaak een combinatie van cafeïne, amfetamine & zout. De cafeïne er uit halen is zo makkelijk dat zelfs een kind de was kan doen. Als je daarna nog steeds vage pep hebt kun je altijd omkristallisatie toepassen maar ik zou eerder een andere dealer zoeken.

JaapieJow zei:
Het is allang al niet zuiver meer. Er kan wel 71% amfetamine inzitten maar als de samenstelling van de andere ingrediënten anders zijn komt het heel anders binnen
Klik om te vergroten...

De 29% zout is nodig om er een vaste stof van te maken, 1% minder zout en je hebt een vloeistof dus je hebt in principe gelijk maar het slaat nergens op.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#11
JaapieJow zei:
Heb zeker de verandering meegemaakt van echte amfetamine naar synthetisch bij elkaar geraapt rommel.
In de jaren 90 en daarvoor was amfetamine nog in ziekenhuizen om patiënten het langer vol te laten houden met heftige operaties.
Amfetamine olie werd in een fabriek in Frankrijk geproduceerd totdat die werd gesloten. Daarna is het product met andere toevoegingen in elkaar geflanst de wel bekende synthetische drugs. Dit middel moet op de vroegere pep lijken maar helaas werkt het niet meer zoals toen.
nu is het zo dat je eerder blijft hangen dan dat je er van gaat vliegen.
vroeger met een lijntje zodra je die had gesnoven kreeg je de wel bekende rush van bewegen. Ook kreeg je zin om te roken. Zin om dingen te gaan ondernemen.
Ik mag het misschien niet zo zeggen maar die geilheid van de vroegere pep is allang al niet meer.
Wij wonen gewoon in het verkeerde deel van de wereld of Europa. Zoals gezegd is het in Polen veel beter of waar er nog wel de juiste ingrediënten worden gebruikt om de echte pep te hebben.
Snap niet dat instellingen waar je de drugs kunt testen zeggen dat er niks veranderd is. Ik zelf ben nu 38 jaar ,begon ermee op mijn 16e ben er aantal jaar mee gestopt geweest toen de amfetamine synthetisch erg slecht begon te worden. Heb ook stad en land afgezocht naar mensen die misschien wel de goeie pep zouden hebben maar helaas tot de dag van vandaag niet de pep kunnen vinden van 1999 tot 2012. Zoals ik al zei we zitten in het verkeerde werelddeel qua juiste ingrediënten.
welkom in de wereld van synthetische troep
En inderdaad vroeger was alles beter 😉
Klik om te vergroten...
Weer gevalletje: ik heb teveel gesnoven en wordt niet meer zo high als vroeger.

Tenzij je je verhaal met bronnen kan onderbouwen natuurlijk.
J
JesusondruqsLid
01-01-2024, 00:00
#12
SkittlesAndMe zei:
Wie van de oudere heren gaat het even testen? :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Ben 54 en gebruik al bijna 30 jaar dagelijks
En inderdaad de speed is op het moment heel slecht.
Heb ook heel lang gedacht dat het aan mij en / of mijn leeftijd lag..
Nadeel van slechte speed is dat je twee keer zo veel gebruikt..
Ja je wilt toch op de plek komen waar je wezen moet..
Helaas is die met de speed van dit moment niet meer te bereiken..
Het is dat ik niet iemand wil zijn die clean is anders was ik allang gestopt
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#13
@smartie Haha gewoon is afspreken he.. :wink:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Wie van de oudere heren gaat het even testen? :tearsofjoy:
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Ja bedoel mee gewenning datbik er de goede speed zo eruit kan halen..vroeger had je zo goed of niks wit dat in neus blijft hangen en nu wel.. :)
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#16
Misschien als je elke dag veel speed snuift dat er dan wel eens een kans zou kunnen bestaan dat je neusslijmvlies niet alles in één keer opneemt? :tearsofjoy:

Edit: en anders wat Tekzor zegt inderdaad
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#17
lotske1984- zei:
Ja bedoel mee gewenning datbik er de goede speed zo eruit kan halen..vroeger had je zo goed of niks wit dat in neus blijft hangen en nu wel.. :)
Klik om te vergroten...

Als je speed blijft plakken in je neus laat je die troep best es drogen of testen :P
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#18
@tekzor laat mijn speed drogen hoor.. :) en late testen woon niet in nederland..
@ooscaar neem bommekes ook..zou kunnen maar heb graag hevige speed en veel vind ge die nie meer de laatste tijd..
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#19
dubbel0seven zei:
lotske1984- zei:
En dat geblaat van enkele jaren geleden was het beter. Nou enkele jaren terug was het crisis. Grondstoffen schaarste, waardoor wat er was flink werd versneden.
Momenteel is de markt juist zuiverder geworden. Goede speed in overvloed. :hearteyes:
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

Eigenlijk zeg je het verkeerd. Het is misschien wel zuiverder op papier (denk aan de uitslagpercentages die je van het TC krijgt) maar de grondstoffen zijn over het algemeen anders tegenwoordig, vanwege moeilijk verkrijgbaarheid van de grondstoffen die vroeger (en dan praat ik over meer dan 5 jaar geleden) gebruikt werden. Daardoor kan de uitwerking wel degelijk anders zijn. Wellicht wordt er dat bedoeld met "beter".

Overigens enkel een % zegt enkel wat over de kwaliteit/zuiverheid/uitwerking van speed. Tuurlijk speelt dit mee, maar staar je er niet altijd op blind.
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik adviseer jou om geen hevige speed en ook geen slappe speed te nemen. Daarnaast, in een twee gram 5% amfetamine zit 100 mg amfetamine en in 137 mg 73% amfetamine zit ook 100 mg amfetamine. Als er geen werkzame versnijdingsmiddelen in je 5% amfetamine zitten ervaar je dus net zoveel effect van beide hierboven genoemde hoeveelheden. Als je pure amfetamine slikt komt het ook in je maag terecht en mengt het ook met andere stoffen. Het enige mindere aan versneden amfetamine is dat je zuiver berekend wat meer betaalt over het algemeen. Verder, amfetamine is amfetamine, hieronder een afbeelding van het molecuul. Een molecuul verandert niet door andere olie of wat dan ook. Zuivere amfetamine is zuivere amfetamine. Als je wilt praten over een andere stof, doe dat dan niet in een topic over speed.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...456789
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."