Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWerking speed vergeleken met jaren geleden

Werking speed vergeleken met jaren geleden

162 antwoorden
59 weergaven
18-5-2026
J
JoopiejoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Te veel dingen waar het aan kan liggen denk ik om er achter te komen. Een molecuul is een molecuul, daar verandert niks aan in ieder geval.
d
dubbel0sevenLid
01-01-2024, 00:00
#2
Tegenwoordig wordt ervaar ik de rust en orde in mijn hoofd. Daarbij kan ik uren filosoferen en gesprekken voeren. Ook voel een rush in mijn lichaam. Dit voelt erg lekker aan met golven van prikkels.

Vergeleken met speed die ik 13 jaar geleden snoof, is de werking nu niet meer je van het. Het lijkt wel minder potent. Alsof het minder goed en hard werkt. Ook mis ik de energie die ik er vroeger van kreeg. Die energie kick was zo groot dat je niet wist wat te doen om het kwijt te raken. Je moest gewoon keihard bezig gaan. Hakken, rennen dansen whatever. Maar tegenwoordig heb ik dit helemaal niet meer. Vraag me af wat hiervoor de reden is.

Ligt niet aan mij persoonlijk ...ik gebruik regelmatig recreatief. Gebruik max 300mg over een dag. Heb ook niet echt tolerantie opgebouwd. Dus dat is het niet.
Mijn amfetamine is 60%+ getest. Maandag breng ik een extra sample weg om het zeker te weten. Heb waarschijnlijk vrij zuivere en goede amfetamine. :rock:
Misschien ligt het aan het veranderde productieproces? Andere grondstoffen? Een net andere verbinding die weer anders werkt? Ik heb geen idee.
d
dubbel0sevenLid
01-01-2024, 00:00
#3
Niemand hier op het forum die ervaring heeft met speed van 10 jaar terug en nog langer geleden? Vraag me af of diegene verschil merkt kwa effect?

Als voorbeeld. Vanmiddag heb ik wat amfetamine opgehaald om te testen. Dit komt van een bron die niet bepaald laag op de ladder staat. Mij is een nummer doorgegeven van een sample dat is ingeleverd. Na een telefoontje bleek dit 68% getest te zijn. Maandag ga ik naar een ander testcentrum in de buurt om een contra monster in te leveren, en die 68% te bevestigen. Ik ga ervan uit dat die bron eerlijk 68% spul heeft geleverd.

Vanmiddag heb ik als test +- 400mg gesnoven. Ik merkte er wel effect van. Alleen niet dat knal effect van jaren terug. Ik merkte een goede head rush, body rush en had zin om te praten. Maar niets vergeleken met vroeger, in vergelijking is het gewoon mellow en minder hard.
Ik heb s'middags die 400mg gesnoven ongeveer om 15:00 a 16:00. Vanavond om 23:00 ben ik gewoon in slaap gevallen. Ik heb 5 uur diep geslapen om nu om 4:00 klaar wakker te zijn zonder kater. Niet echt het effect wat je verwacht van zuivere pep. :confused:
Ik ben ook bekend met het effect van speed die zwaar versneden is met caffeïne en andere troep. En dit pik ik er meteen tussenuit. Dat van vanmiddag had zeker wel flink effect, maar voor mijn gevoel niet echt knallen.
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#4
Verschil in kwaliteit of productie zal er altijd wel zijn maar uiteindelijk wordt je ook gewoon ouder en daar zit ook wel degelijk wat verschil in. De speed die ik snoof in 1994 had een heel andere werking dan wat ik gebruikte in 2011. Veel beter en energieker leek het, terwijl ik ook speed heb gehad van 73% in laatstgenoemde jaartal.

Je lichaam verandert, je hersenen veranderen, jij verandert, de speed verandert...

Vroeger was alles beter :wink:
p
peppieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Je hebt helemaal gelijk, de pep van tegenwoordig haalt het niet bij de pep van zo'n 10 jaar terug.
Ook al heb je 70+% het geeft niet het effect van de ouderwetse pep.

Heb er heel lang naar gezocht, bij veel mensen geïnformeerd, en al m'n vrienden ervaren het ook zo.
Wat ik tot nu toe heb kunnen vinden zijn twee opties.
Optie 1 is dat er vroeger Pervitin (meth) inzat. Het schijnt dat als er 3 a 5 % doorheen zit, je al hele potente pep hebt.
Optie 2 is dat er andere olie wordt gebruikt.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#6
Optie 3: Je hebt het effect verheerlijkt door de jaren heen of/en je hersenen kapot/minder gevoelig gemaakt en je bent ook weer ouder/minder vitaal dan vroeger.
p
peppieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Optie 3 is bij mij uitgesloten, aangezien ik bijna geen pep meer gebruik, en dat er velen zijn uit die tijd die het zelfde ervaren.
Alleen diegene die ook die ouderwetse pep hebben gehad weten precies waar ik het over heb.
En er is nog een heel groot verschil: de pep van vroeger was je bijna een hele week behoorlijk verrot, zo verrot dat je voorlopig helemaal niet meer aan pep moest denken :mrgreen:
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#8
peppie zei:
Optie 3 is bij mij uitgesloten, aangezien ik bijna geen pep meer gebruik, en dat er velen zijn uit die tijd die het zelfde ervaren.
Alleen diegene die ook die ouderwetse pep hebben gehad weten precies waar ik het over heb.
En er is nog een heel groot verschil: de pep van vroeger was je bijna een hele week behoorlijk verrot, zo verrot dat je voorlopig helemaal niet meer aan pep moest denken :mrgreen:
Klik om te vergroten...

Ik begrijp volledig wat jij bedoelt. Vroeger kon ik niet eten nog slapen op pep en dat voor toch wel zo'n 36uur lang, ik deed het trouwens niet veel ( 1 keer drie dagen dat was mijn maximum ). Snuifde het enkel in de nacht maar het effect ging nog veel langer door tot de avond nacht erop.

Ben er even vanaf gebleven :-P Nu terug de laatste malen dat ik probeerde, verschillende bronnen getest. kwaliteit ondermaats. Als ik het es doe snuif ik tot 9 uur in de morgen nu maar gegarandeerd zit ik al om 16u waus te gaan met een jointje ogen open toe aan het slingeren omdat ik de hele nacht wakker was. De pep is niet meer wat het was...
p
peppieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Fool zei:
Maar als je vroeger "veel" gebruikt hebt zul je ook iets van permanente tolerantie ervaren kunnen hebben. Daarnaast degraderen je hersenen naarmate je ouder wordt, dus is het niet heel raar dat drugs dan ook minder kunnen bewerkstelligen in je koppie. :wink:
Klik om te vergroten...
Ook uitgesloten: vroeger had je niet veel nodig. 1gr. was genoeg voor 2 personen en 2 weekenden.
Doordeweeks gebruiken was echt uitgesloten want als je vrijdag gebruikte, was je blij als je maandag weer aanspreekbaar was. En tot woensdag bleef je voelen dat het nog in je lijf zat.
Die verhalen die je nu hoort over meth, dat lijkt exact op de pep van vroeger.
Nog een verschil: toen was de pep (die ik kreeg) (bijna) altijd droog.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik snap niet hoe jouw verhaal de mijne uitsluit?
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#11
peppie zei:
Fool zei:
Maar als je vroeger "veel" gebruikt hebt zul je ook iets van permanente tolerantie ervaren kunnen hebben. Daarnaast degraderen je hersenen naarmate je ouder wordt, dus is het niet heel raar dat drugs dan ook minder kunnen bewerkstelligen in je koppie. :wink:
Klik om te vergroten...
Ook uitgesloten: vroeger had je niet veel nodig. 1gr. was genoeg voor 2 personen en 2 weekenden.
Doordeweeks gebruiken was echt uitgesloten want als je vrijdag gebruikte, was je blij als je maandag weer aanspreekbaar was. En tot woensdag bleef je voelen dat het nog in je lijf zat.
Die verhalen die je nu hoort over meth, dat lijkt exact op de pep van vroeger.
Nog een verschil: toen was de pep (die ik kreeg) (bijna) altijd droog.
Klik om te vergroten...

inderdaad, sedert de opkom van de natte pep is de kwaliteit ondermaats geworden.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Tsja zo'n molecuul is bekend en veranderd niet. De enige verklaring hiervoor kan inderdaad zijn dat je hersenen er anders op reageren als je ouders wordt. Ik weet van mijn eigen ervaringen al dat de pep 6 jaar geleden effectiever was dan nu, dat is puur omdat ik zelf minder energie heb en niet omdat de pep veranderd...
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#13
Uiteraard veranderen de productiemethoden ook maar uiteindelijk kom hetzelfde stofje tot stand. Ik denk ook dat het aan het ouder worden ligt en als er vroeger bij de pep nog wel eens Pervitin toegevoegd werd dan was uiteindelijk de pep niet beter :wink: Het gaat dan om de combinatie / verhoudingen.
Je zou net zo goed nu pep met meth kunnen mengen; dan zou het hetzelfde effect moeten hebben
p
peppieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik weet nog dat er toentertijd 40+ waren die hetzelfde gevoel hadden met de pep als die van tussen de 20 en 30 jaar.
Het verschil kun je ongeveer vergelijken als een xtc pil van zo'n 80 mg mdma (pep van nu) en eentje van boven de 150 mg (pep van toen)
Verder ben ik er van overtuigt dat als ik die pep nu weer zou nemen, dat het er in slaat als een bom.
Uitproberen lukt niet, omdat er het er niet is, of heel schaars is en dus (bijna) niet aan te komen.
Pervintine kreeg ik aangeboden voor € 200,- voor 1 gram. Daar begin ik niet aan. :)
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb drie jaar terug voor het eerst gebruikt en ben in de twintig. Ik en mijn vrienden kunnen net zo loeihard gaan als beschreven wordt over de speed uit de jaren '90. En er zit geen meth in en het is niet eens altijd 73% ofzo. Moet haast wel leeftijd en gewenning zijn zoals de anderen ook al zeggen. Ik moet ook zeggen dat de mindset waarmee je speed gaat pakken erg van invloed is. Als je even thuis pakt om te kijken of het goed werkt, ga je veel minder hard dan wanneer je dezelfde dosis met vrienden op een feest pakt en echt zin hebt om hard te gaan.
p
peppieLid
01-01-2024, 00:00
#16
ooscaar zei:
Ik heb drie jaar terug voor het eerst gebruikt en ben in de twintig. Ik en mijn vrienden kunnen net zo loeihard gaan als beschreven wordt over de speed uit de jaren '90.
Klik om te vergroten...
Dus jij wil zeggen dat jij op je 10e jaar al pep hebt gehad :confused:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#17
peppie zei:
ooscaar zei:
Ik heb drie jaar terug voor het eerst gebruikt en ben in de twintig. Ik en mijn vrienden kunnen net zo loeihard gaan als beschreven wordt over de speed uit de jaren '90.
Klik om te vergroten...
Dus jij wil zeggen dat jij op je 10e jaar al pep hebt gehad :confused:
Klik om te vergroten...
Lezen is ook een kunst Peppie :wink:
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#18
peppie zei:
ooscaar zei:
Ik heb drie jaar terug voor het eerst gebruikt en ben in de twintig. Ik en mijn vrienden kunnen net zo loeihard gaan als beschreven wordt over de speed uit de jaren '90.
Klik om te vergroten...
Dus jij wil zeggen dat jij op je 10e jaar al pep hebt gehad :confused:
Klik om te vergroten...

Ja, mijn moeder kookte graag amfetaminepasta als de aardappels op waren. :wave:
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#19
lotske1984- zei:
...goeie speed is..
Klik om te vergroten...

In belgie is goeie speed nog weinig te vinden, meestal versneden troep. En zoals gezegd hier, molecuul blijft hetzelfde. Blijven zoeken tot je goeie kwaliteit vind :-P
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#20
Maar als je vroeger "veel" gebruikt hebt zul je ook iets van permanente tolerantie ervaren kunnen hebben. Daarnaast degraderen je hersenen naarmate je ouder wordt, dus is het niet heel raar dat drugs dan ook minder kunnen bewerkstelligen in je koppie. :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...9
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."