Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumswaar haal je je jonko, in de shoppa of via mannetjes of so?

waar haal je je jonko, in de shoppa of via mannetjes of so?

61 antwoorden
23 weergaven
18-5-2026
O
Osi`Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ahja, zinsbouw klopt idd niet, rest is hollander spraak, zeggen wel vaak, "kga naar de shoppa, ik ben skaffa .."

uche uche :tongueout:
Z

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
ZI09
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Rotterdamse herrie geloof ik.
Ik heb daar een maat zitten, dus snap het allemaal wel een beetje.


En toch ziet het er niet uit.
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#3
'T is verre van ABN, maar is me toch wel duidelijk wat de knaap bedoelt.

OT: Veelal shop, maar als 't goedkoper ergens anders weg kan komen, dan dat ook wel. Als je maar aan je wiet komt toch. :mrgreen:
Z
ZI09Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ohja, vergeet ik me daar inderdaad toch even ontopic te zijn:

Shop.
Nog geen mannetjes tegen gekomen. En een soort maat van me kent wel mannetjes die mannetjes kennen die mannetjes kennen, maar is zelf meestal ook geirriteerd dat het via zoveel mensen moet. En eerlijk gezegt heb ik daar toch niet zoveel zin in.

Daarbij komt dat ik ook niet zo schandalig veel smoke dat ik echt enorme bergen via kwekers hoef aan te schaffen.

Een grammetje of een tweede per 2 weken is genoeg.
d
disasterLid
01-01-2024, 00:00
#5
altijd ff lekker gezellig in de shop een jointje roken. Bij mannetjes haal ik ook weleens wiet, meestal als ik grote inkopen ga doen :grin: .
S
SnackbekLid
01-01-2024, 00:00
#6
ken mensen bij de thuiskweek die ook kweken voor de shops enz. dus daar heb ik wel altijd goeie en goedkope van :grin:
m
maiskorrelLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik haal het altijd van mannetje. En aangezien hij het maar gewoon van zijn stiefvader steelt (ja gekke familie daar als je het mij vraagt...) heeft die niet echt het idee hoeveel die er voor moet vragen maar het is dus meestal rond de 3 euro de gram voor redelijke goede wiet. Het nadeel is is dat die nooit zoveel bij zich heeft.
d
denitoLid
01-01-2024, 00:00
#8
elke vakantie laat ik een half kilotje of een kilotje uit nl kome me een paar vriende
heb jezelf en kan je nog wa wegdoen

en anders naar nl op een vrije dag
chill dagje beleve beetje op reis gaan
of anders fix ik wel via men mannetjes :)
B
BenDoverLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik ga standaard shoppa! Toen ik er voor het eerst mee begon (was tijdens stage), werd het door een mede stagiaire bij een huisdealer gehaald. Ik zag alleen de prijs/kwaliteit/kwantiteitsverhouding niet goed omdat ik er net mee begon destijds.

In Amsterdam, waar ik woon ga ik het meest naar Arabica, vlak bij rembrandtsplein, maar dat komt met name door het cafeetje er tegenover waar ik m daarna chill.

Als ik in Utrecht ben koop ik op de straatweg bij Malabata. Er wordt gezegd dat de kwaliteit slecht is, maar daar ben ik het niet zo mee eens. Zodra je daar wiet haalt, krijg je een gratis voorgedraaide bij, wat overigens van goede kwaliteit is. Daarbij krijg je een goed vol zakje wiet bij betaling van 20 euro (mijn vaste bestedingspatroon).

Bij Black & White in Utrecht hadden ze een leuke actie. 2,5 gram voor 12,50.. maar dankzij zo'n dikzak achter de toonbank krijg je niet het gevoel dat je daar welkom bent. Ik ga daar niet graag naar toe.

Het gaat overigens om White Widow.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik haal mijn wiet ook in de 'shoppa'; en dan gewoon een zakje wiet of hasj (meestal haal beide, dan kan ik wat varrieren) en draai daar lekker mijn eigen jointjes van.
Nooit gehoord van goedkope wiet mannetjes eigenlijk.
P
PaRa[NL]Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik laat meestal halen door vrienden, nooit voorgedraaid.
Vind zelf draaien beter.
En soms haal ik wel een bij zelfkwekers.
4
4C1DLid
01-01-2024, 00:00
#12
Aangezien ik nog minderjarig ben, haal ik dit viavia. Oftewel meerderjarige vrienden die naar de shop gaan, en dan iets meepakken.
F
FlitskikkerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik ga altijd naar shop!
Ofwel roosendaal ,breda
maar meestal ettelur.
Eerlijk gezegt vind ik kwaliteit van roosendaal iets minder...
Meestal hash en weed, voor melanchen :stoned:
T
TelefoonLid
01-01-2024, 00:00
#14
thuiskweek .. is nu over mijn 5 plantjes zijn gestorven ..

dus nu via via

en Shoppa

TIlburg de meeste ... 11 van de 13

de SHiva Niet en de Extra niet .
m
mattskovicLid
01-01-2024, 00:00
#15
Telefoon zei:
thuiskweek .. is nu over mijn 5 plantjes zijn gestorven ..

dus nu via via

en Shoppa

TIlburg de meeste ... 11 van de 13

de SHiva Niet en de Extra niet .
Klik om te vergroten...


gecondoleerd met het verlies telefoontje :( zonde van die 5 plantjes kon je beter gewoon wiet kopen :tongueout:
I
IntoxicatedLid
01-01-2024, 00:00
#16
@BenDover: Black en White is echt slechte kwaliteit, probeer de sarasani eens als je in Utrecht bent, daar hebben ze kwaliteit :)
S
SerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik haal ook altijd bij de shoppa.
Maar ik krijg bijna nooit mee, dus dan sta ik ook bij het hoekie :wink:

Dus ik ben ook een kindje die naar ze moeder moet gaan?
J
JadiLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ja, zoek maar een dealer maar opdonderen in de buurt van de coffeeshop :wave:
D
DissonantLid
01-01-2024, 00:00
#19
..
T
The-Ultimate-DjeLid
01-01-2024, 00:00
#20
nog geen 18 dat is wel kut

ik haal mijn wieri meestal bij een huisdealer af en toe halen paar mannetjes wat voor me uit shop
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."