Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWAAROM blow je nu juist?

WAAROM blow je nu juist?

32 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
s
stevenkeuhLid
01-01-2024, 00:00
#1
hey dit is een eerder serieus topic...
de vraag staat dus al in de topictitel... waarom blow je nu juist?
verslaving/plezier/goedgevoel?

ik stel mezelf die vraag wel eens
en dan besef ik zelf dat het een lichte verslaving is geworden , maar ik vind dit zelf niet erg.

vroeger blowde ik voor de gezelligheid
nu blow ik elke avond een jointje voor het relaxe gevoel , dat ik niet kan beschrijven

iemand die stonedzijn kan beschrijven ? een gevoel is moeilijk te beschrijven
E
EwieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Tsjah, waarom? Die vraag heb ik al tig keer voorbij zien komen op dit forum :wink: Ik zie het niet als een verslaving (want ik kan er makkenlijk vanaf blijven) maar eerder als een gewenning, je rookt ook niet meer om het echte stoned worden. Als je maar genoeg roken blijft word je zowiezo niet meer zo stoned, ik beperk het nu alleen tot voor het slapen gaan een.
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#3
Omdat het lekker is.
J
Javaanse Jongen.Lid
01-01-2024, 00:00
#4
ik blow om te ontspannen en daarmee is het gevoel dat ik heb ook beschreven.
hoe meer ik rook hoe meer ontspannen ik word totdat ik uiteindelijk in slaap val.
maar ik blow ook omdat het gwn een super simpele en leuke bezigheid is. als ik me verveel steek ik er eentje op. het gevaar is alleen dat je je dus veel sneller gaat vervelen. en veel gaat blowen. maarja ik vind het niet erg dat ik zoveel smoke. over een paar jaar zet ik het op een laag pitje om me gezondheid niet helemaal naar de tering te helpen
P
PaRa[NL]Lid
01-01-2024, 00:00
#5
het is een gewoonte geworden,,
maar een joint is gewoon lekker :stoned:
g
gekkehenkieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Vorig jaar was het een gewoonte, elke dag 2 of meer jointjes. Dus een verslaving.

Nu doe ik het alleen nog maar met uitgaan en elke vrijdag het laatste schooluur, zo blijft het blowen iets speciaals en iets om naar uit te kijken, sinds ik nog maar zo weinig blow heb ik er meer plezier in en altijd lachkicks van een uur :stoned:
s
stevenkeuhLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ewie zei:
Tsjah, waarom? Die vraag heb ik al tig keer voorbij zien komen op dit forum :wink: Ik zie het niet als een verslaving (want ik kan er makkenlijk vanaf blijven) maar eerder als een gewenning, je rookt ook niet meer om het echte stoned worden. Als je maar genoeg roken blijft word je zowiezo niet meer zo stoned, ik beperk het nu alleen tot voor het slapen gaan een.
Klik om te vergroten...

bij mij dus ook zo he , voor het slapen gaan :)
L
LiberLid
01-01-2024, 00:00
#8
Bij mij gaat het gebruiken van THC juist niet zozeer om gezelligheid of een goed gevoel, sterker nog, ik sluit mezelf vaak enigzins van anderen af. Ik apprecieer THC omdat ik mijn zintuigen, creativiteit en eigen lichaam kan onderzoeken. Om de effecten zo sterk mogelijk te houden gebruik ik het ongeveer wekelijks (soms wat meer, soms wat minder), en doorgaans met een vaporizer. Samen met 1 of 2 vrienden probeer ik dan meditatietechnieken uit, opdat we gewaar worden van iedere vezel in ons lichaam door prachtige warme energiestromen. Of ik focus, luisterend met een mp3-speler of goede boxen, op de harmonieuze euforie die muziek kan teweegbrengen. Iedereen kent natuurlijk het muziek-effect, maar ik probeer het altijd zo diep en mystiek mogelijk te benaderen, en hoop weg te zinken in een combinatie van visuele (closed eyed visuals) en sentimentele euforie.

Daarnaast is het zo dat ik voor mijn studie regelmatig verschillende typen teksten moet schrijven. Een manier om veel beschrijvingen attractief te houden, is het treffend beschrijven van 'sensory details' (wat je voelt, hoort, ziet enzovoorts). Ik merk dat als ik me onder invloed concentreer op het onderwerp waar ik over schrijf, het nadien eenvoudiger is om er veel levendiger en creatiever over te schrijven.

Technisch ben ik dus niet echt een blower in de zin van iemand die joints rookt, en ik beschouw het gevoel als een zeer prettige bijkomstigheid, terwijl ik probeer iedere keer meer over mijn zintuigen te leren.
A
Afghaan-GekLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik rook juist nu een joint - omdat ik het lekker vind om stoned te worden.
M
Melanie1Lid
01-01-2024, 00:00
#10
deze week vanwege de verveling/het chille gevoel.
Eergister omdat ik me echt heeeeel erg kut voelde
nu hou ik even een rustdagje :stoned:
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik blow amper. Vroeger blowde ik elke dag, van m'n 14 tot m'n 16/17e ongeveer.
Nu rook ik zo'n 2/3 keer per jaar een jointje met een vriendin of wat vrienden en dan heb ik de tijd van m'n leven. Lachkicks, vreetkicks, vreemde uitspraken enzo. Ik heb dan gewoon een leuke avond.
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik blow wel eens na een drukke dag, stress. Altijd een uurtje voor het slapen, om mezelf niet te plagen met het werk tijdens in slaap vallen. De volgende dag in de trein is er weer tijd genoeg voor.

Vaak op bijeenkomsten(vriendenclubje), waar nooit word gepraat over thuis en werk, daar heb je de chatbox voor(is ons motto), en we zijn bij elkaar voor fun en ontspanning(films, biljarten, gamen)
W
WromtraxeLid
01-01-2024, 00:00
#13
omdat ik verslaafd ben
n
nightmareLid
01-01-2024, 00:00
#14
ik blow alleen met vrienden in het weekend, gewoon omdat het gezellig is en ik vind het leuk om high te zijn. :stoned:
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Lang geleden blowde ik omdat het lekker was. Omdat het fijn was om stoned te zijn. Omdat het gezellig was samen met vrienden een jointje te roken.
Twee jaar geleden blowde ik omdat het een gewoonte was.
Een jaar geleden blowde ik omdat als ik het niet deed, ik toch steeds aan die joint dacht en dan niet kon slapen of kon concentreren op wat ik wilde doen.
Een paar maanden geleden blowde ik omdat als ik het niet deed, ik toch steeds aan die joint dacht en dan niet kon slapen..... Maar als ik wel blowde, was dat nog steeds zo.

2 maanden geleden stopte ik. Ik kan het iedereen aanraden die niet meer blowt omdat het lekker en gezellig is. :) En het mooiste van stoppen is dat het echt alleen die eerste 2 weken moeilijk is. Daarna snap je niet dat je eerst jaren eigenlijk wel wilde stoppen, maar dat niet eens toe wilde geven omdat het te moeilijk leek.
P
PlimuLid
01-01-2024, 00:00
#16
elke dag,

omdat het mij een moment van het tot mijzelf komen bied.
ook omdat ik bij enorm stoned zijn vaak mezelf in een trip verkeer (door de wiet ja).

voor mij is het een gevoel van rust wat gepaard gaat met een enorm dissociatief aspect.
het is een gevoel van op het gemak voelen gemend met versterkte emoties in een dromerige staat van welzijn.
:hearteyes:
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Waarom blow je nu juist? ...
... Omdat ik net geoogst heb :grin:

IMHO:
En nu ff serieus, omdat het een gezellig moment van bezinning is.
Ik kom diep tot inzicht van mijn Zelf (mezef). Enfin, niet zoals ge het met paddo's zou hebben.
Maar ik kom op een moment dat wanneer mijn jointje aangaat, de wereld even stilstaat en alles rond bezinning draait.

Tuurlijk blow ik ook soms gezellig onder maten zonder bijbedoelingen om mijn Zelf creatiever te uiten. Maar zoiets komt toch meestal vanzelf wanneer je in een stoned collectief aan het praten gaat.

Ik blow vooral omdat het mij een beter mens maakt, neem dit met een korreltje zout aub.
Een beter mens in het perspectief van, dat ik meer opensta en meer belangstelling toon voor zaken waar ik anders blindelings voorbij loop. En ze zo meer relativeer.
s
stevenkeuhLid
01-01-2024, 00:00
#18
Heeft er iemand soms het gevoel als je stoned licht te filosoferen dat je DE oplossing hebt voor een wereld probleem? dan nog eens nadenkt en beseft 'damn vergeten hoe het ging" ???
P
PlimuLid
01-01-2024, 00:00
#19
stevenkeuh zei:
Heeft er iemand soms het gevoel als je stoned licht te filosoferen dat je DE oplossing hebt voor een wereld probleem? dan nog eens nadenkt en beseft 'damn vergeten hoe het ging" ???
Klik om te vergroten...

herkenbaar
met name op me werk :P
C
CDDLid
01-01-2024, 00:00
#20
Verslaving.

Blow ondertussen al 13 jaar, waarvan zeker al 10 jaar quasi dagelijks. Ik vind stoned zijn zelfs niet eens zo leuk, maar als ik het niet ben dan dwalen m'n gedachten continu af naar de coke (heb zwaar aan de sos gehangen, nog steeds een beetje eigenlijk...) en zit ik continu te denken aan blowen, dus jah, dan kan ik evengoed gewoon blowen natuurlijk.

Om heel eerlijk te zijn : ik haat weed, dat is waar het allemaal mee begonnen is, dat 'onschuldige' jointje. Natuurlijk ligt verslaving in de eerste plaats aan de persoon zelf, maar toch. En toch kan ik het niet laten. Triestig.

Ik heb wel al een paar keer gehad dat ik enkele weken niet blowde, maar na die periodes vlieg ik er meestal eens zo hard in. Gemiddeld rook ik ongeveer 100€/week, beetje veel te veel, ik weet het. Maar ik verveel me zo schijte hard na het werk (en tijdens het werk eigenlijk ook).

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."