Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWAAROM blow je nu juist?

WAAROM blow je nu juist?

32 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
P
PlimuLid
01-01-2024, 00:00
#1
met een verslaving heeft ''weed'' niets te maken,...

en het is uw eigen schuld dat de cannabis geen genotsmiddel is maar een afleiding...
probeer minder te blowen, nooit meer een korrel coca in uw neus en er gewoon totaal voor afsluiten inclusief de gedachten die erbij komen.

ik ben zelf ook wel een tijdje verslaafd aan cannabis geweest, een periode waarvoor ik het dagelijks gebruikte om problemen weg te proppen, nu rook ik nog steeds elke dag maar voor heel andere redenen...

hou van cannabis en cannabis houdt van u :hearteyes: :stoned:
C
CDDLid
01-01-2024, 00:00
#2
Plimu zei:
met een verslaving heeft ''weed'' niets te maken,...

en het is uw eigen schuld dat de cannabis geen genotsmiddel is maar een afleiding...
probeer minder te blowen, nooit meer een korrel coca in uw neus en er gewoon totaal voor afsluiten inclusief de gedachten die erbij komen.

ik ben zelf ook wel een tijdje verslaafd aan cannabis geweest, een periode waarvoor ik het dagelijks gebruikte om problemen weg te proppen, nu rook ik nog steeds elke dag maar voor heel andere redenen...

hou van cannabis en cannabis houdt van u :hearteyes: :stoned:
Klik om te vergroten...


Dat zeg ik toch, dat het aan de peroon ligt (mezelf dus)? :)

Wel grappig hoe je jezelf tegenspreekt,, eerst zeg je dat weed niets met verslaving te maken heeft en een alinea verder geef je te kennen zelf verslaafd geweest te zijn aan cannabis. Wat is het nu? :)
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Kijk,

Verslaafd is groot woord.

Als iemand dagelijks een ijsje eet en zich niet opperwel voelt wanneer er een avond geen ijs is.
Is dat dan een verslaving ? bv aan suikers

Als iemand een jointje rookt en daar een gezellige ervaring van geniet, zal toch waarschijnlijk deze ervaring opnieuw zoeken?
Zolang je er respectvol met omgaat, why the hell not?

Ik ben iemand die soms jaren aan een stuk dagelijks rookt, zeker nu het is oogst geweest.
Er zijn dan ook weer van die maanden dat ik er geen behoefte naar heb.
Maar het is altijd wel iets, dat kan ik gemakkelijk een bierperiode ingaan.
Dan al es kaas en wijn degousteren.

Zijn dat verslavingen? Who knows! Ik kan in ieder geval zeggen:
Ik kan zonder, maar ik wil niet zonder.
De paradox he lol

Het is mijn lichaam en ik bepaal zelf hoe ver ik daar in wil gaan en daarom blow ik.
Omdat ik het zeker niet als een levensverwoestende drugs aanschouw.
Er zijn mensen die zich er in laten meeslepen en dan wijzen ze soms de joint met de vinger als kwaaddoener.
Maar geef diezelfde mensen bier of cocaine of eenders wat of niets, en het is hoogstwss hetzelfde lot vezegeld.

Wiet beperkt mijn geest niet om vooruitgang in het leven te boeken, integendeel!
Dus mss blow ik daarom wel, omdat bezinning en relativatie tijdens een ontspannen moment meer moed geeft om er opgeladen aan te beginnen eens de roes gaan vliegen is.
Sorry voor de zever en tralala, maar tzou wreed zijn als ge op een DF genen babblekick kwijtmoogt :flushed:
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Je kunt van alles wel zeggen dat een verslaving aan jezelf ligt, en dat is ook zo. Maar het idee dat wiet niet verslavend zou zijn is bullshit. Het idee dat het geen negatieve side effects kan hebben ook.

Het is in mindere mate dan bij veel andere drugs dat wel. Het heeft mij ook ongeveer 8-10 jaar geduurd voor ik verslaafd was aan wiet, en 13 jaar voor ik vond dat ik er negatieve bijwerkingen van had.

Was ik verslaafd omdat ik me niet goed voelde ? Nee andersom. Ik voelde mezelf zwak omdat ik mijn eigen gebruik niet in de hand had. Omdat ik geen nee kon zeggen tegen een joint. Ik voel me nu weer prima, en er is niets anders veranderd dan dat ik gestopt ben met blowen.
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja, maar wiet is enkel geestelijk verslavend.
Daarom dat ik zeg: Wat is verslaafd zijn?
Dat is de paradox!

Maar ik vraag mij af of het verlangen naar een joint een werkelijke veslaving is zoals het woord ingeburgerd is bij de maatschappij.

Kijk, mij kan je simpelweg niet vertellen dat een "joint" of "wiet/hasj" de oorzaak van miserie in iemands leven kan zijn.
Want dan is de keuze heel simpel: hou die joint dan aan de kant!
Als men er toch naartoe blijft grijpen zitten we met een geestelijk aspect, iets psychologisch zeg maar.
Een "zelfvernietigingsdrang" omdat men DENKT dat die joint voor miserie zorgt, is men simpelweg verslaafd aan miserie en niet aan die joint.

The law of attraction.

Mensen blijven mensen, en de perspecties en waarnemingen van elk mens blijven anders.
Ik heb nog nooit énige drugs mijn leven laten leiden, en toch rook ik heel graag mijn jointje.
Maar daarom haal ik heel scherp aan, je moet er verantwoord en met respect om gaan.
Kan je dat niet moet je niet de joint de vinger wijzen maar je geest. Sommige zijn nu eenmaal vatbaar voor alles, anderen dan weer niet.
E
EwieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Liber zei:
Bij mij gaat het gebruiken van THC juist niet zozeer om gezelligheid of een goed gevoel, sterker nog, ik sluit mezelf vaak enigzins van anderen af. Ik apprecieer THC omdat ik mijn zintuigen, creativiteit en eigen lichaam kan onderzoeken. Om de effecten zo sterk mogelijk te houden gebruik ik het ongeveer wekelijks (soms wat meer, soms wat minder), en doorgaans met een vaporizer. Samen met 1 of 2 vrienden probeer ik dan meditatietechnieken uit, opdat we gewaar worden van iedere vezel in ons lichaam door prachtige warme energiestromen. Of ik focus, luisterend met een mp3-speler of goede boxen, op de harmonieuze euforie die muziek kan teweegbrengen. Iedereen kent natuurlijk het muziek-effect, maar ik probeer het altijd zo diep en mystiek mogelijk te benaderen, en hoop weg te zinken in een combinatie van visuele (closed eyed visuals) en sentimentele euforie.
Klik om te vergroten...

Dit komt ook wel goed met mij overeen, muziek word zoveel mooier als je stoned bent :hearteyes: helaas zonder ik mij echter ook af wanneer ik (veel) rook.
u
underworldLid
01-01-2024, 00:00
#7
omdat het zo relaxed is na een lange dag werken een joint op te steken en lekker uit te chillen.
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hasj is niet verslavend, het is gewoon lekker.
s
stevenkeuhLid
01-01-2024, 00:00
#9
loadrunner is niet verslaafd , hasj roept hem gewoon :mrgreen:
r
raizeredgeLid
01-01-2024, 00:00
#10
ik blow omdat ik het gevoel chill vind
s
stevenkeuhLid
01-01-2024, 00:00
#11
idd , en ik kan dat gevoel niet beschrijven , wanneer iemand vraagt "wat voel je nu juist als je geblowd hebt ?' dan kan ik geen goed antwoord geven en enkel zeggen "dat moet je ervaren"
iemand die wel een mooie beschrijving kan maken van stoned zijn ? :tongueout:
b
buzzriderLid
01-01-2024, 00:00
#12
Vroeger was dat omdat ik gwn geen inspiratie had om iets anders te doen, blowen is al wat we deden. Nu doe ik het nog om te ontspannen
l
lucifer in the skyLid
01-01-2024, 00:00
#13
ja ik deed het vroeger voor het plezier, alles net iets leuker maken in het leven.
maar dat was toen ik zo om de week eens een joint rookte.
nu doe ik het elke dag en begint het meer en meer gewoon te lijken op een verslaving.
het is nog wel leuk maar als ik eens een tijd van de dag niks heb wordt ik parranoia en te crave naar weed.
ik ga deze week tijdens het school eens proberen een week niks te roken.
hopelijk lukt het. :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."