Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"7 is the Who"
"Fleetwood Mac en Spinvis soms"
"Wat een leuke generalisaties. Vooral omdat Nederland zo'n 230 keer in de VS past en de bevolkingsgrootte ongeveer het twintigvoudige is. Ik kan u allen uit betrouwbare bron meedelen dat er ook tevreden Amerikanen zijn met een Volcano Vaporizer die ze kunnen vullen met prima wiet. En die lachen er weer keihard om als ze horen dat het in Nederland het gebruik is om joints te roken. Laten we niet te snel oordelen en generaliseren over andere culturen, volken en mensen. We willen toch allemaal lekker genieten"
"Bij mij gaat het gebruiken van THC juist niet zozeer om gezelligheid of een goed gevoel, sterker nog, ik sluit mezelf vaak enigzins van anderen af. Ik apprecieer THC omdat ik mijn zintuigen, creativiteit en eigen lichaam kan onderzoeken. Om de effecten zo sterk mogelijk te houden gebruik ik het ongeveer wekelijks (soms wat meer, soms wat minder), en doorgaans met een vaporizer. Samen met 1 of 2 vrienden probeer ik dan meditatietechnieken uit, opdat we gewaar worden van iedere vezel in ons lichaam door prachtige warme energiestromen. Of ik focus, luisterend met een mp3-speler of goede boxen, op de harmonieuze euforie die muziek kan teweegbrengen. Iedereen kent natuurlijk het muziek-effect, maar ik probeer het altijd zo diep en mystiek mogelijk te benaderen, en hoop weg te zinken in een combinatie van visuele (closed eyed visuals) en sentimentele euforie. Daarnaast is het zo dat ik voor mijn studie regelmatig verschillende typen teksten moet schrijven. Een manier om veel beschrijvingen attractief te houden, is het treffend beschrijven van 'sensory details' (wat je voelt, hoort, ziet enzovoorts). Ik merk dat als ik me onder invloed concentreer op het onderwerp waar ik over schrijf, het nadien eenvoudiger is om er veel levendiger en creatiever over te schrijven. Technisch ben ik dus niet echt een blower in de zin van iemand die joints rookt, en ik beschouw het gevoel als een zeer prettige bijkomstigheid, terwijl ik probeer iedere keer meer over mijn zintuigen te leren."
"Screwdriver zei: ik doel niet op 'spijt omdat je hebt gebruikt'..maar meer spijt om dingen die je hebt gezegd/gedaan terwijl je onder invloed was ik heb namelijk zooo vaak spijt gehad na een avond excessief zuipen...lomp gedrag, dingen die ik niet had moeten zeggen etc. maar hoe zit dat bij speed? heb je dan nog de volle controle over je gedrag? Klik om te vergroten... Volle controle niet, maar het is ook niet zoals bij alcohol dat je op een gegeven moment nauwelijks meer controle hebt over wat je doet. Je bent overal nog zelf bij, en geestelijk helder. Wel is het soms zo dat je vrij veel met jezelf bezig bent. Het kan bijvoorbeeld in een discussie zo zijn dat je eigenlijk alleen maar geinteresseerd bent in wat je zelf te zeggen hebt, en dat je nauwelijks naar anderen luistert. Je bewustzijn kan wat nauwer worden, waardoor je minder rekening houdt met anderen. Als je in de brakke coming down periode zit, kan je ook erg kattig/chagrijnig zijn en mensen afblaffen, omdat je geen behoefte hebt aan 'gezeur'. Aan de andere kant wil je vaak veel praten, waardoor je geweldig energieke gesprekken kunt hebben en veel mensen aanspreekt. Je kan dus misschien wat gemener of egoistischer zijn, en chagrijniger achteraf, maar dat zijn dingen die inherent zijn aan gebruik. Het lijkt me niet nuttig om daar spijtig over te zijn, je weegt uiteindelijk toch zelf de voor- en nadelen af, en als de voordelen voor jou zwaarder wegen, moet je de nadelen maar op de koop toenemen (of proberen te minimaliseren). Achteraf spijt hebben van de nadelen heeft weinig zin, je kan er dan toch niets meer aan veranderen. Gewoon genieten is mijn advies."
"tomz0r zei: Angramar Temenos zei: Ja, heel interresant allemaal, maar de meeste mensen hier blowen dagelijks.. Stop maar een zegel in je mondje en kom dan terug. Klik om te vergroten... NEE INDERDAAD, LAGE DOSISSEN HARDDRUGS OF SOFTDRUGS ZIJN NIET STOER GENOEG VOOR HIER! Jezus, dit slaat nergens op. Klik om te vergroten... I could not agree more. Ik denk overigens niet dat de meesten hier dagelijks blowen, maar dat terzijde. Als je zo dol op zegels ben, en claimt een bewuste psychonaut te zijn, mag je juist wel wat respect opbrengen voor de ervaringen en inzichten van anderen en ook de beginnende veldonderzoekers respecteren, of in ieder geval bijstaan. Vergissingen maakt iedereen, maar ik vind dit een beleefd en interessant verslag om te lezen. Het lijkt mij onnodig om zo'n onvriendelijke en onwelkome reactie te plaatsen. Aan de TS: heb je het gevoel dat je wel dingen hebt geleerd van wat je meemaakte tijdens de ervaring? Die beelden die je bijvoorbeeld zag uit je jeugd, waren dat willekeurige dingen? Of voelde je daar een speciale emotie danwel (on)prettig gevoel bij? Zo'n intense ervaring kan je wel helpen om in het vervolg, als je weer zo'n niveau benadert, je gevoel te relativeren. Tijdens een soortgelijke hasjmelk ervaring heb ik dat gevoel wel eens overwonnen, en daarom kijk ik er toch positief op terug. Sowieso vind ik extreme ervaringen altijd bijzonder interessant. Zo'n achtbaan gevoel, of dingen uit je jeugd weer haarscherp voor je zien waar je normaal nooit meer aan zou denken, of het gevoel dat je fysiek in gevaar bent; ik houd er eigenlijk wel van om zo'n intens niveau te bereiken met thc."
"Dank voor het plaatsen van de artikelen. Ik verblijf momenteel al een tijdlang niet in Nederland, dus voor wat betreft de publieke opinie zoals die weergegeven wordt door de media, ben ik toch vaak afhankelijk van waar andere mensen me op wijzen. GHB heeft in mijn omgeving helaas ook wat meer dan louter plezier opgeleverd, alleen maar door onwetendheid. Ik vind het jammer dat de media iedere keer weer de referentie maken naar 'verkrachtingsdrug', want die reputatie heeft GHB niet verdiend naar mijn mening. Dit omdat ik eigenlijk nooit nooit cijfers heb gezien over verkrachtingsgevallen waarbij GHB een rol speelde. Toch ben ik blij met deze artikelen, omdat het belangrijk is dat de risico's en effecten van GHB bekender worden onder jongeren. Geinformeerd gebruik is bij GHB belangrijker dan bij veel andere middelen in mijn optiek. Veel sterkte met jullie dochter! Als de neurotransmitter huishouding weer in balans is en ze die kan onderhouden met waardering voor ongevaarlijke, sobere, maar eveneens waardevolle kanten van het leven, dan kan het allemaal goedkomen! *Edit om de vraag van de topicstarter te beantwoorden. Juist om gebalanceerd te leven en het sobere leven te leren waarderen, zou ik iedere vorm van roesmiddelen afraden. Over de voorgeschreven medicatie kan en wil ik niet oordelen, omdat ik niet erg bekend ben met die middelen, en al helemaal niet met haar medische situatie. Maar om echt terug te keren naar de realiteit van de samenleving is stoppen met cannabis en alcohol noodzakelijk. Alhoewel dat misschien geen prioriteit heeft op dit moment."
"Twilight zei: Vind het ook zo kinderachtig dat McCain en Palin Obama altijd ook bij z'n tweede naam noemen. Dus Barack Hussein Obama. Alleen maar om al het domme volk op te jagen en bang te maken. Gadverdamme. Ik denk zelfs dat door zijn tweede naam ook al die sukkels hem dood willen hebben. Klik om te vergroten... Dat gebeurt nauwelijks (door McCain / Palin). Dat zegt dus in dit geval meer over hoe jij geinformeerd bent, dan over het gedrag van John McCain. In dit geval betrof het een stel idioten, maar een stille sniper is helaas moeilijk uit te schakelen. Ik hoop van harte dat alles goed afloopt met het presidentschap van Obama, mocht hij verkozen worden."
"Het lijkt me waarschijnlijker dat de beste man deze wat lukrake uitspraak heeft gedaan om aan te tonen hoeveel onzinvergelijkingen er doorgaans met betretting tot drugs gemaakt worden. Dit zie ik als een sarcastische tegenhanger van uitspraken als "XTC gebruikers zijn junks", "XTC is een dodelijke harddrug","XTC is verslavend". Dezelfde ongenuanceerde niet onderbouwde dingen zou je dus ook over paardrijden kunnen zeggen."
"Onvoorstelbaar dat de VVD Teeven binnen de partij tolereert. Rare anti-liberaal met z'n vage Leefbaar Nederland verleden. Hij had met Verdonk mee moeten vertrekken. Het doet mij nog enige deugd dat de jongerenpartij JOVD wel fel anti-paddoverbod is, maar jongerenpartijen hebben verder geen serieuze invloed. De VVD zou een heel stuk schoner en netter zijn zonder Teeven. Als ze niet snel terugkeren naar echt liberalisme dan is er weinig hoop voor deze partij. Hopelijk brengen deze kamervragen nog wat te weeg. Al lijkt het me niet waarschijnlijk."