Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLifters

Lifters

45 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Toen ik 15 was had ik al redelijk wat 'ongure' contacten en kon via via aan een fake ID komen. Dus ik haalde altijd voor vrienden, die meestal ouder dan mij waren. :P
Ik heb 1 keer in mijn leven wiet gehaald voor iemand die jonger is dan mij, het leeftijds verschil was 1 jaar en het was een kennis. Dus vandaar.
Maar als ik naar de shop ga zie ik die jongetjes en meisjes wel staan maar ze durven het nooit aan mij te vragen, denk dat ik er te boos/eng/gevaarlijk uitzie :grin: Terwijl ik eigenlijk een grote lieve teddy beer ben. :tearsofjoy: :stoned:
D
DAnOoNtjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
ghehe, oke ik ben zelf ook wel een lifter geweest toen ik te jong was, maar je hebt toch binnen drie seconden een adresje gevonden dat een besteldienst heeft of dergelijke, hoef je eigenlijk niet meer naar de shop toe.

dus:kids moeten er maar meer moeite in gooien dan iemand vragen, er moet voor gespeurd, gefietst, gezweet en geslijmd voor worden en dan ben je er blij mee en blow je je naar jouw idee helemaal kapot en geniet je ervan en denk je er misschien aan dat het met je huiswerk ook zo werkt :stoned: :grin:

Maar ik haal niet meer, ik werk in een coffeeshop en heb dus een soort verantwoordelijkheidsgevoel over dat er niemand minderajrig binnenkomt. En oke, als ik iemand tegenkom die me vraagt pak ik het geld aan, loop naar de portier en laat hem het geld weer naar die jongen toebrengen. Heel evil, heel moraliserend, so beware! :grin: :grin:
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Neen een minderjarige zou ik toch nooit helpen aan rookwaar. Zelfs niet aan meerderjarigen.
That's my shit and I'm very greedy
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#4
Niet dat ik ooit nog naar de shop ga, maar ik zou het wel doen, tenzij ze echt te jong zijn (of ogen). Ik moet het zelf wel verantwoord vinden dat ze gaan blowen, anders dan zou ik me schuldig voelen.

Ik deed het zelf vroeger ook wel eens. Met een vriendinnetje, stonden we daar met ons 13/14 jaar. 9 v/d 10 mensen wilden het niet doen, en terecht, want we oogden ook jonger dan dat we eruit zagen.
A
Afghaan-GekLid
01-01-2024, 00:00
#5
juist kids moeten goed weten wat " nee" betekent.
bovendien hebben kids minder moeite eens een dagje niet te blowen..in tegenstelling tot een ouwe rot als ik :)
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#6
als vrienden van mij binnen 3 maanden achtien worden neem ik wel wat mee uit de shop

maar anders niet, mijn broertje vraagt dat supervaak en hij is 15 :confused:
R
RammelslakjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Naja toen ik nog minderjarig was (nie zo heel lang geleden) ook vaak genoeg gevraagd aan mensen maar heel veel mensen zeiden nee. Als het vrienden of bekenden zijn doe ik het wel maar dan wil ik ruim van ter voren het geld en ik geef de wiet pas als ik weer ver van de coffeeshop vandaan ben.. Als iemand wil blowen doe ik niet moeilijk, maar ik ga niet het risico lopen om in de problemen te komen
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik draaide een zwaar sjekkie, met tipje in rijstevloei.( geen wiet erin of andere rommel)

Een 16 jarig joche zei dat ie er knetter stoned van werd. (placebo effect? )
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik reageer altijd agressief op die kindjes, pak ze in de kraag en zeg ze dat ze op moeten rotten. In de hoop dat ze dan wegblijven bij de shop.
Ik haal niks voor ze, ze kunnen hun school verpesten door die wiet. Kindjes moeten niet blowen, ze verpesten hun toekomst. Althans, die kans zit er in. De mensen die wat halen voor minderjarigen vind ik ook dom.
A
AmaranthLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik ben zelf ook een lifter, zal wel moeten, bij de shop krijg ik het niet mee. En tja ik vraag het meestal gewoon aan vrienden en heel af en toe voor de shop gaan staan om te proberen, maar dat is pas 1 keer gelukt.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik geef het altijd wel mee, waar als ze bijv voor 10 vragen haal ik voor 8, en steek ik 2 euro in m'n zak :grin:
A
Afghaan-GekLid
01-01-2024, 00:00
#12
gewoon vriendelijk "nee sorry " zeggen

je kan ze niet kwalijk nemen dat ze het vragen..
P
PlimuLid
01-01-2024, 00:00
#13
niet doen, okee ik heb vroegâh ook gelift, maar ik begreep ook wel waarom ze niet wouden halen...
b
buzzriderLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hangt er van af hoe oud ze zijn.
Dus nu is eerst mijn logische vraag: Hoe oud zijn ze?
Als ze 16 zijn zou ik het doen, ze raken er anders immers ook aan.
W
WromtraxeLid
01-01-2024, 00:00
#15
maar kijk als ik ze geef worden ze niet opgelicht en ze geven mij wat extra geld :grin: ik weet sommige 15 of zelfs 14
W
WromtraxeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Heel vaak vragen kids aan mij of ik wiet voor hun wil halen. Wat zal ik doen?
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#17
Niet doen ..... Laat ze wachten tot ze naar binnen mogen en hun dan zelf de keuze laten maken!
W
WromtraxeLid
01-01-2024, 00:00
#18
voor 15 euro doe ik dat wel hoor :P
@
@#$% JAAP %$#@Lid
01-01-2024, 00:00
#19
ik ben zélf zo'n lifer..
ik haal altijd bij de smartshop maar dies op zondag en maandag dicht
dus dan maar naar het plein in de stad en zwerver zoeke die voor 50 cent
extra voor me naar de shop wil. te makkelijk en ik heb me roken weer gekregen :stoned:
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik zeg "Nee, het is niet voor niets dat jullie geen wiet mogen kopen, kinderen horen geen drugs te gebruiken" :grin:

Hehe, maar het is mee eerlijk gezegd maar 1 keer gevraagd dat binnen mijn herinnering valt, toen zei ik dat dus, maar vooral ook eigenlijk omdat ze het me vroegen toen ik alweer buiten kwam, en ik dus echt niet voor hun nog een keer ging gaan.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."