Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ghello, ik heb een vraagje over hoe ik het beste Peyote zaadjes kan laten uitgroeien tot een gezonde cactus . wat is goede potgrond, wanneer verpotten, hoevaak water etc? ben nogal een leek als het om botanica gaat , heb nu alleen een cactus van een jaar en wat zaadjes. en wil ze laten uitgroeien tot een goede dosis voor een paar personen. Iemand tips? later, Daniel"
"Mayan zei: Ik heb ook paar zaailingen staan van de Peyote. Die heb ik op Azarius voor amper 11 euro besteld. Je kan ze ook al wat groter kopen. Bij de growkitjes krijg je al een grondmix mee dat je enkel maar hoeft te mixen. In tuincentra kan je kant en klare cactusgrond kopen, maar het is nooit een overbodige luxe daar nog wat kiezel, rivierzand, leem en lavagruis bij te draaien. Het is ook verstanding ze niet te plaatsen in een plastieke pot, maar in een stenen pot. Het steen zuigt het vocht er snel weer uit, terwijl plastiek dat binnenhoudt. Zet ze aan een raam aan de zuiderkant van je huis. En een peyote kan toch meer dan 15 jaar duren voor ie klaar is voor consumptie hoor. Ik dacht zelfs 25 jaar. Als ik jou was kocht ik al een Peyote stek, dat scheelt al een hoop geduld Succes Klik om te vergroten... tsja ik heb ook volgens mij een stek, tis in ieder geval een cactus van een jaar oud, 6centimeter in diameter maar nog geen bloem. dacht dat bij bloei al genoeg erin zat om als werkzame dosis voor 1 volwassen persoon door te gaan? maar ach, anders wil ik er wel een paar jaar op wachten. fotomaandboek!"
"5 gram per dag, per persoon. Dit geld niet als een wet, maar is een justitiele verordening dat politie geen verdere stappen onderneemt om de consument niet meteen in de gevangenis te gooien gemiddeld zit er in een voorgedraaide joint zo´n 0.25 gram cannabis, dus 20 joints op 1 dag mag een shop je verkopen. Natuurlijk zijn er genoeg mensen die zelf er veel meer in stouwen en dan is het handig om iemand te kennen die zelf kweekt, een lagere prijs vraagt en meer dan 5 gram kan leveren. Let wel op: mocht je dan in het openbaar aangehouden worden dan is boven de 30 gram reden genoeg voor de officier van justitie om je 'verhandeling van illegale goederen' aan te smeren, wat resulteerd in een boete of gevangenisstraf"
"Re: Wat was jou ziekste/engste/raarste Visual Bad trip op paddo´s twee jaar geleden. naast agressieve bomen die niet blij waren met mijn keuze om bad te gaan (tsja...) en alles in zwart wit dan groen geel en dan weer paars rood. Uiteindelijk zat ik tegenover mijn vriend die ook bad ging thuis en zijn gezicht was een groot insectenhoofd met gigantische ogen, schubben die zijn oogkas uitstaken.... hij zag mij als een soort van bazooka's circus sjamaan, ook heel charmant natuurlijk. Maar de vetste was toch wel een andere keer paddo's, waar ik het weer goed maakte met de bomen Ik zat tegen een boom op een veldje en staartde naar de takken boven me. De bladeren voerden een 'kosmische' dans voor me op, draaiend, zacht bewegend. Takken hadden geen diepte meer en ik zag er hersenen en vooral neuronen in, elektrische signalen die door de takken heen trokken en niet stilstonden"
"cannabis veroorzaakt een verwijding van de bloedvaten (zoals alcohol deze vernauwt) en veroorzaakt een hogere bloeddruk. Hier opeens op gefixt zijn terwijl je high bent kan hyperventilatie en paniekreacties veroorzaken. Het gevoel dat je beschrijft over je hart dat uit je keel klopt klinkt mij erg in de oren als een verhoogde bloeddruk terwijl het effect van nicotine (bloedvaatvernauwend) nog doorwerkt. je hartslag komt dan niet overeen met je staat van activiteit. Mijn advies: relax, don't panic en ga bijvoorbeeld een blokje om lopen. de extra activiteit die je lichaam dan heeft komt meer overeen met je bloeddruk waardoor ook je ademhaling zich weer herstelt naar een normaal patroon, en dat zou eigenlijk voldoende moeten zijn om wer van het moment te genieten. Enjoy!"
"Kom altijd in de Flyin' Hi in Breda, kijk er meestal wat TV (Animal planet!) en soms schrijf ik wat ideetjes op die komen als je stoned bent. Kopje thee, krantje erbij. Relax"
"mooi geschreven, heel, hoe noem je dat... onderhoudend? Lekker geveol van rust Maar echt vet om je ' problemen' opeens in een neutraal perspectief te zien"
"Oeh, mooi verslag hoor! Krijg helemaal de kriebels om het ook eens te proberen"
"Wiet. Tsja je zit op school"
"edwin__ zei: kan niet meer. tis al februari reden dat ik er geen vaat achter heb gezet is dat we laatst gemerkt hebben dat het trippen met beperking van kou echt niet leuk is! en nu kun je je voorstellen dat als je in het bos zit, dat het al helemaal niets is ! ik wil het concept laten staan en wachten tot je weer een keer met alleen een vest naar buiten kunt. ook is het voor mij een grote toevoeging als we de natuur op zijn jongst mogen zien, de late lente bied ons dan ook een hoop natuurlijk schoons. wel zitten we nog met het meest debiele verbod sinds ... eeeh... altijd ?! maar we komen ze ''vast wel'' in het bos tegen kort samen gevat, ik wacht tot het weer en mijn hoofd er weer naar staat en dan hebben we het grootste gedeelte van het plan al rond, ik zal ruim van tevoren iedereen berichten die intresse had, en desnoods aanvullen. peace edwin Klik om te vergroten... ik vind het nog steeds een leuk idee, echt supervet dat het in Winterswijk is, heb er 13 jaar gewoond en weet ook precies welk bos jij hebt uitgekozen (excellent!). Is hier nog steeds animo voor?"