Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumshet positieve aan wiet...

het positieve aan wiet...

23 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
h
hannusLid
01-01-2024, 00:00
#1
je heb altyd wat te doen, verveeld rol een joint..
en het is nice om knetter te zijn :stoned:
s
stevenkeuhLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hey , onlangs lag ik weer eens diep na te denken...
Het deed me er even bij nadenken waarom ik nu juist blow en waarom ik blijf blowen.
Voor mij heeft cannabis mijn leven positief veranderd.
Het word voor mij merkbaar wanneer ik stress begin te krijgen, sinds ik blow voel ik stress aankomen en kan ik deze ook verwerken voor ik het krijg. Dit hoeft helemaal niet te zijn door een blowtje te zetten, want ik merk dat ik ook anders gaan denken ben sinds ik blow ( nu toch al een jaar of 4-5).(ook al ben ik niet st0ned)
Wanneer ik stoned ben denk ik ook wel eens na over het leven en probeer ik alle dingen mooi te zien, het gevolg is dat ik dit nu ook kan zonder ik stoned ben ! :)
En wanneer het dan net eens niet gaat ... dan ja ... Komt alles weer goed!

Is dit voor iemand herkenbaar? :)

Peace Peepz
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nee, totaal niet. Ik ben er na 2jaar achtergekomen dat wiet niet iets is wat ik elke dag moet gebruiken. Ik heb alles maar dan ook echt bijna alles ermee verneukt in 2jaar. Gaat gelukkig allemaal weer beter. Over 1 maand al een jaar niet meer elke dag en al een paar weken helemaal gestopt :)
s
stevenkeuhLid
01-01-2024, 00:00
#4
ik blow dan ook enkel voor het slapengaan een joinjte :) (door de week he)
R
RufftodacoreLid
01-01-2024, 00:00
#5
ik kan me deels wel inleven in jouw verhaal. sinds ik blow zie ik ook anders tegen het leven aan, en heb ik minder stress. ik heb gewoon voor mezelf ontdekt dat ik alles gewoon op mijn eigen tempo moet doen, wat ik nu ook doe. daardoor heb ik echt heel weinig stress, wat zeer relax is.
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hempoil! It cures cancer!
Google ) Run from the cure - Rick Simpson
E
ExtisiLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ja, het is idd nice om knetter te zijn. Ik merk het ook...
Als er een probleem is, denk ik eerst rustig na over wat goed is. Ik maak me ook niet meer druk. Dat kan je zien als negatief, voor sommige mensen, maar het heeft nooit zin om je druk te maken over iets wat je toch niet in de hand hebt...
En ik denk ook wat positiever inderdaad..ik zie niet echt overal een probleem in, ik zie wel wat er gebeurd.. :)
Als ik maar niet onverschillig word... :)
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#8
Extisi zei:
Als ik maar niet onverschillig word... :)
Klik om te vergroten...

En precies dit zie ik bij velen gebeuren wanneer ze met regelmaat gaan blowen
i
inferno33Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Same here.

Nooit meer overbodig panieken, negatief tegen alles aankijken. Slechts een ontspannen toestand, zelfs nuchter. Persoonlijk denk ik dat het voor sommige mensen gewoon wel goed is om wat onverschilliger te worden, niet alles tot jouw verantwoordelijkheid maken enzo...
Nu iets langer dan een jaar dagelijks geblowd.
S
SarzLid
01-01-2024, 00:00
#10
Jaja, onze inferno lust wel een jonko'tje of niet dan :wink: :stoned:
p
psych-outLid
01-01-2024, 00:00
#11
ik rook vooral veel als ik me verveel bv als je is een weekje vrij hebt.
BV
gamen + nuchter = leuk
gamen + wiet/hasj= super leuk
S
SybliminalLid
01-01-2024, 00:00
#12
Cannabidiol, also known as CBD, is a cannabinoid found in Cannabis. It is a major constituent of the plant, representing up to 40% in its extracts.[1]

CBD alone is not intoxicating, but it appears to moderate the euphoric effect of tetrahydrocannabinol (THC), which is an isomer of cannabidiol and add a sedative quality.[2] Some research, however, indicates that CBD can increase alertness.[3] It may decrease the rate of THC clearance from the body, perhaps by interfering with the metabolism of THC in the liver. CBD appears to act as an antagonist to CB1 and CB2 receptors, which may explain it's immunosuppressive effects.[4]

Medically, it appears to relieve convulsion, inflammation, anxiety, and nausea, and to inhibit cancer cell growth.[5] Recent studies have shown cannabidiol to be as effective as atypical antipsychotics in treating schizophrenia.[6] In November 2007 it was reported that CBD reduces growth of aggressive human breast cancer cells in vitro and reduces their invasiveness. It thus represents the first non-toxic exogenous agent that can lead to down-regulation of tumor aggressiveness.[7][8] It is also a neuroprotective antioxidant.[9]

n April 2005, Canadian authorities approved the marketing of Sativex, a mouth spray for multiple sclerosis to alleviate pain. Sativex contains tetrahydrocannabinol together with cannabidiol. It is marketed in Canada by GW Pharmaceuticals.

Initial research is showing that CBD has an effect in reducing schizophrenic symptoms in patients, but much more research is needed before any link is confirmed, let alone it being developed into an anti-psychotic medication.[10]
Klik om te vergroten...

http://en.wikipedia.org/wiki/Cannabidiol

Genetica: Skunk, Northern Light, El Niño. Deze zaden zijn gefeminiseerd, wat betekent dat alle planten van het vrouwelijk geslacht zullen zijn.

Effect: Ontspannend en kalmerend. Zeer bekend om haar geneeskrachtige eigenschappen; het wordt op doktersvoorschrift door Nederlandse apotheken verstrekt als medicinale cannabis.

Bloei binnenkweek: 9 weken waarborgen het volledige spectrum cannabinoïden. Voor commerciële teelt gereed in 8 weeks, met een oogst tot wel 800 gram per vierkante meter. Zeer geschikt voor de SOG en ScrOG kweekmethodes.

Bloei buitenkweek: Begin oktober klaar voor de oogst, die wel 1000 gram per plant kan opleveren.

THC: 15.5%
CBD: 1.5%
CBN: 0.4%
Klik om te vergroten...

http://www.azarius.nl/seedshop/greenhouseseeds/big_bang_greenhouse_feminised/

hoe langer je wiet laat staan hoe meer cannabidiol (CBD) er in je toppen komt.
ik dacht ook ergens gelezen te hebben dat hasj veel cbd bevat...

[edit]

A study of UK street cannabis published in the Journal of Forensic Sciences suggests that cannabis resin (hashish) has the average highest rates of cannabidiol, while 'skunk' and imported herbal cannabis (weed) have the lowest.

For people who take cannabis, it's not the cannabidiol that makes you 'high', it's mainly a substance called tetrahydrocannabinol or THC.

There's accumulating evidence that THC increases the risk of psychosis, while cannabidiol reduces it - so the ratio of the two substances in the street drug might give a 'risk profile' in terms of mental health.
Klik om te vergroten...
p
psych-outLid
01-01-2024, 00:00
#13
Genetica: Skunk, Northern Light, El Niño. Deze zaden zijn gefeminiseerd, wat betekent dat alle planten van het vrouwelijk geslacht zullen zijn.

Effect: Ontspannend en kalmerend. Zeer bekend om haar geneeskrachtige eigenschappen; het wordt op doktersvoorschrift door Nederlandse apotheken verstrekt als medicinale cannabis.

Bloei binnenkweek: 9 weken waarborgen het volledige spectrum cannabinoïden. Voor commerciële teelt gereed in 8 weeks, met een oogst tot wel 800 gram per vierkante meter. Zeer geschikt voor de SOG en ScrOG kweekmethodes.

Bloei buitenkweek: Begin oktober klaar voor de oogst, die wel 1000 gram per plant kan opleveren.

THC: 15.5%
CBD: 1.5%
CBN: 0.4%
Klik om te vergroten...

hetgeen hierboven gaat toch over de Big Bang van greenhouse he
:mrgreen: heb de zaadjes op azarius bestelt !!!
dus word een chill zomerke
Z
Zazuu.Lid
01-01-2024, 00:00
#14
same here.
i
ilyasLid
01-01-2024, 00:00
#15
ik had een tijd net het omgekeerde, ik dacht teveel na over leven en ik zag de positieve kanten niet meer. het leven leek zinloos maar door nog meer te denken sloeg het juist weer om.
geen zin om het helemaal uit te leggen maar het komt erop neer dat ik mijn levensdoel heb gevonden :grin:
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Wat jij het positieve noemt, is vluchten in je problemen door te roken. Ik noem dat het negatieve
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#17
Goeie wiet kan mij een heel relax ontspannen gevoel geven. Dingen waar ik bijvoorbeeld veel over nadenk verdwijnen even als sneeuw voor de zon. Het laat me ook positief denken. Dat doe ik sowieso al, maar met wiet voelt het anders aan (de rem is echt weg).
Voor mij een rede waarom ik ook niet dagelijks blow :)
K
Kees KlapkaakLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik blow meestal in het weekend, ik kan er vooral zo lekker lang op slapen..
Ik hou echt van veel slapen in het weekend, omdat ik altijd ook zo relax droom dan :grin:
s
smokeboyLid
01-01-2024, 00:00
#19
ik heb een moeilijke tijd achter de rug waarin ik veel ben gaan blowen(nu niet meer). nu merk ik ook dat ik een veel relaxtere denkwijze heb. ik maar mezelf niet zo snel druk. en idd die stress voel je aankomen en ik weet precies hoe ik die stress zeg maar weg moet werken.
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#20
Blowen is gewoon relaxed als je niks hoeft te doen. Als je lekker een filmpje gaat kijken of wilt gamen en je hebt verder geen verplichtingen, dan is het een positief middel. Als ik echt iets moet doen (lees: werken, studeren) kan ik beter niet stoned zijn, want dan interesseert het me niet zoveel meer. Dan wil ik alleen nog maar zsm klaar zijn om leuke dingen te doen. Daarom rook ik alleen 's avonds een jointje als ik de dingen heb gedaan die ik moest doen.

Dat het helpt tegen de stress is dus naar mijn mening alleen goed als het onnodige stress is. Als je stresst omdat je iets moet doen en dan maar een joint gaat roken om die stress kwijt te raken, dan komt er weinig van je leven terecht is mijn ervaring.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."