Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/pfEuSNejejY&hl=nl&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/pfEuSNejejY&hl=nl&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]"
"je kunt uit 1 gram inderdaad wel 10 dosissen halen. Met 0,1 gram kan iets van 2 hijsen nemen. Mijn eerste keer nam ik één goede hijs en was ik na 15 - 20 seconde al goed space. Ik voelde de rook niet meer in mijn longen, voelde geen snak meer naar adem en werd van rechts door bizarre tintelingen opzij gedrukt. Ik was niet heel diep in space, maar het is toch zo'n gekke ervaring, het slaat ook zo snel in. Je bent er de eerste keren gewoon niet goed op voorbereid, dit leer je. Alsof je een nieuw klimaat betreed, je moet nog wennen aan atmosfeer, temperatuur, omgeving. Ik had dus aan een magere 0.1 gram genoeg en ben er misschien wel erg gevoelig voor, maar misschien ben jij dat ook?! Ik weet niet of een waterpijp een zo'n goed idee is, is niet echt economisch in gebruik. Die grote waterpijpen zijn iig a-relaxed om salvia te smoken. Gebruik een pijpje of een bong ofzo. Je hoeft overigens niet perse je hijs 20 seconde in te houden, minder kan ook prima maar je hebt dan alleen wat meer nodig. zo had ik laatst een kleine halve gram over 3 kopjes verdeeld, hijs ingehouden totdat t niet meer chill aanvoelde en naar adem snakte, rustig uitgeblazen en vervolgens weer een nieuwe hijs en hetzelfde verhaal. kijk maar wat je makkelijker vind, zet anders wat kopjes klaar en kijk tot hoever je komt. Je hoeft geen visuals met 5x extract te verwachten, die kans is erg klein. Kick je helemaal op visuals, dan moet je, zoals gNuxx als zei, aan 15x extracten en hoger denken. Maar als je het alleen daarvoor doet ben je salvia niet waard en kun je er maar beter afblijven, vind ik... maarja, ik geil zelf dan ook eerder op desoriëntatie dan die visuals die salvia teweeg brengt. Het gevoel van te worden meegenomen kan je met 5x extract heel gruwelijk maar juist ook zó mooi beleven. Hiervoor moet je vaak wel flink wat doorhijsen wil je zover komen. 5x extract hoeft helemaal niet zo zwak te zijn, 't is maar net met hoeveel hijsen jij genoegen neemt. (of aankan, 't vergt aardig wat ervaring en lef om die "akelige" effecten negeren) Zijn er trouwens nog mensen bekend met t 'dont-take-me-away-effect'? tijdje geleden had ik dat nog, begon zelfs te ijlen dat ik niet mee wilde, hier wilde blijven. Echt heel apart."
"enTHEOgeen zei: vraag: hoort dit gevoel bij de Salvia of komt het alleen bij een bepaalde dosis voor. zou ik een volgende keer een hoger extract moeten nemen of juist terug naar de bladeren en wachten op die omgekeerde tolerantie? Theo Klik om te vergroten... He, Als je deze tripjes geslaagd vond en je enigszins duidelijk zijn kan je de volgende keer misschien beginnen met een paar kleine kopjes 5x extract en hierna een kopje 10x extract. Of gelijk 10x (of 15x ?) extract kan ook prima hoor, ik vond het iig wel een lekkere warmloper. Als het allemaal heel erg wazig voor je was kan ik je aanraden nog een beetje te spelen met 5x extract. je moet je voorstellen dat het met hogere extracten allemaal veel sneller gaat en intenser is, dit kan het makkelijker voor je maken of juist nog ingewikkelder.. tripse"
"DJzer zei: Kan dit in een smartshop gekocht worden en hoeveel kost dit dan? Klik om te vergroten... ja, veel smart shops verkopen dit wel, bijv. http://www.azarius.nl/smartshop/psychedelics/salvia_divinorum/"
"Ja klopt, Salvia is praktisch oneindig houdbaar. Salvinorin A, de belangrijkste psychoactieve stof in Salvia, gaat nauwelijks verloren mits het droog, donker en verpakt wordt bewaard."
"zaadjes van salvia zijn zeer zeldzaam en niet of nauwelijks te krijgen.. maar bij azarius.nl kun je salvia stekjes en cactus (zaden) kopen."
"Altijd leuk om wat te groeien Je eerste kweekje? Wat voor soortje is het? En waarvoor heb je perliet of de bodem (zie ik goed toch?). En is dat bakje wel hoog genoeg? Die paddo's willen nog wel eens flink de hoogte in gaan bij latere flushes. Veel succes en growplezier"
"Mooie foto's hey! Zeker die laatste 2, en met dat gescheurde vliesje, idd spooky Hoe ze ook zo mooi zijwaarts omhoog groeien met hun kopjes horizontaal ik denk idd dat je wat ruimte tekort komt. Ik heb ook ongeveer zo'n bakje thuis staan. En tijdje terug toen ik nog salvia stekjes had, liet ik ze daarin groeien maar werd het bakje ook al gauw te klein. Ik heb die zijkanten toen verhoogt door wat geknip en geplak met karton waarop ik de plastic kap vervolgens op kon zetten. Nu klinkt dat niet echt steriel. Maar je zou zoiets kunnen improviseren met beter materiaal. Bijvoorbeeld in elke hoek een klein stukje hout en met folie en/of tape? of iets in die trant. En ik denk ook niet dat het veel kwaad kan als je ze in een andere bak overzet. Misschien wel t beste om t tussen de flushes door te doen. Als je die nieuwe bak maar ook lekker vochtig houd ofzo. growze en pluske btw, ook leuk om sporenprints te maken, en heel gemakkelijk! check ff http://www.mushplanet.com/cult_sporeprint.php als t je leuk lijkt. Kben er op t moment heel wat aan het verzamelen, waar ik wat spuiten van ga maken."
"Wauw, dat ziet er echt heelgoed uit hé! Allemaal mooi gelijktijdig opgekomen, ik ben jaloers :P Wat dat drogen betreft, hoef je niet heel moeilijk te denken. Ik heb ze altijd in het donker, op een bord of in een (aluminium) doosje, met zowel onder als boven, met keukenpapier bedekt. En heb de gehele droogperiode (1 tot 2 weken) nooit de tissues vervangen. Verder hou ik ze verspreid (wat ik bij jou ook zie) en zorg ik voor wat luchtcirculatie door ze niet in een kleine gesloten ruimte te houden. Hierdoor is het volgens mij ook onnodig om de tissues te vervangen omdat de paddo's zo langzaam vocht verliezen en de tissues droog blijven, althans, dat is bij mij het geval. Wat je kan doen is dat je je paddenstoeltjes iets wat naar achteren opschuift en je la op een klein kiertje te houden. Ik zie dat je la wel aardig vol is, en omdat ze elkaar beter niet kunnen aanraken zou je je boven op de eerste reeks shrooms 2 lagen tissue kunnen leggen, deze weer beleggen met paddo's en vervolgens afsluiten met wat tissues. bedek geen paddo's met een doek (bodem kan wel) want dit lijkt me wat te zwaar voor ze, tissue is daarentegen lekker licht en 'luchtig' en daarmee perfect om al dit lekkers te drogen. Ik stapel ze meestal ook wel. Aangezien ik het niet vaak heb meegemaakt dat alle paddenstoeltjes gelijk geoogst kunnen worden, knal ik elke keer dat ik een paar volwassen paddos heb geplukt erbovenop (gescheiden met tissues) tot ± een max van 4 lagen. Dit bespaard me ruimte, materiaal en moeite (oehhh wat onprofessioneel :P ) en dit is altijd prima verlopen dus ja, waarom niet. Eigenlijk weet ik niet precies hoe essentieel de luchtcirculatie is, maar logica zegt me dat dit het droogproces bevorderd + de kans op rotten/verslijmen verkleint (hoewel ik het heel knap vind als dat gebeurd :P ) en dat is wat we willen, niet? Voor zover ik weet hoeven paddo's niet een bepaalde tijd te drogen aka rijpen zoals het met wiet t geval is. Dus hoe sneller hoe beter. Mooie foto's trouwens, jij hebt echt een heel mooi growkitje te pakken. sjit man wat een onnodig lange poost is dit suc6 met drogen en dat er nog vele paddo's mogen volgen"
"Ik denk niet dat je je daar zorgen over hoeft te maken, lijkt mij vrij normaal nadat 't gesoaked is. Ik weet niet hoe het er bij jouw uitziet maar ik heb net even bij mijn kweekje gekeken en ik zie ook kleine druppeltjes + kleine baby shroomies. Gewoon lekker hun gang laten gaan Plaats er anders even een foto van (voorzover het daarop te zien is). Groeize"