Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik ben de allereerste keer een hele avond non-stop wezen stampen op 2 kwartjes, de pil was volgens mij 190mg, dus 47,5mg per kwart (was 22 jaar)."
"SmartieAndMe zei: De adviesdosis is maximaal 1 tot 1,5mg per kg lichaamsgewicht. In jouw geval zou ik zeggen maximaal 1mg per kg lichaamsgewicht en ook écht niet meer. Dus stel dat je 60 kilo weegt neem je maximaal 60mg (of bijvoorbeeld 2x 30mg). Klik om te vergroten... Je weet net zo goed als mij dat zo'n jochie overgehaald wordt om bij te droppen enzo... Want 60MG is ong. een kwartje ofzo? Gelukkig ben ik pas begonnen met X toen ik bijna 22 was. Maar ik zou het sowieso gewoon afraden. Wacht nog een paar jaartjes joh."
"Hersenen zijn pas volgroeid op je 21ste meen ik. Begon pas met XTC toen ik 22 was, mooie leeftijd. Hoe later je met drugs begint oid. des te bewuster je ermee om kunt gaan imho!"
"Finesse* zei: Drum & bass is bij uitstek een zeer goed genre om te luisteren als je perkietript. Download wat van Calyx & Teebee, Black Sun Empire en Noisia ofzo. Klik om te vergroten... en limewax, current value, dj hidden, eye-d, spl, robyn chaos, dylan, counterstrike, seba (dit gaat meer de relaxte kant op :P), technical itch, paul blackout, emission, dillinja. als je nog echt relaxte muziek wilt, moet je deze muziek hebben: aphex twin µ-ziq is meer ambient, maar echt chille muziek"
"Kan mijn enigszins vinden in het verhaal van Herbalisme, echter heb ik door mijn drugsgebruik niet een andere opleiding gekozen. Deze heb ik deels laten verwateren en ben zo met meer mensen in contact gekomen. Ik ben socialer geworden, ben mij meer open gaan stellen naar anderen toe, en ben meer naar het grotere beeld gaan bekijken (maatschappij, politiek). Ook ben ik meer in de muziek gaan duiken. Ik ben hierdoor misschien intelligenter geworden (eq) en heb ook meer empathie ontwikkelt. Ik heb echter ook ingezien dat je het kunt misbruiken, en heb mijzelf ook heel goed leren kennen. IK heb hierdoor mijn opleiding weten te behalen en heb als enigste persoon van mijn klas een baan weten te vinden. Nu zat ik alleen maar aan de wiet / hasj en 3x aan de truffels. Ik kan mij voorstellen dat andere personen inderdaad anders tegen drugsgebruik aan kijken, maar kort gezegd kan ik voor mij zelf spreken dat ik sowieso bewuster en empatischer ben geworden. De vraag blijft natuurlijk; "Was ik ook zo qua bewustzijn geworden als ik geen drugs had gebruikt?" Dit is een vraag die onbeantwoord blijft. Uiteraard omdat veel mensen drugs zien als iets duivels. Ja, misschien had ik meer motivatie gehad, en had ik één schooljaar niet verkloot als ik niet had geblowed. Ik heb er uiteindelijk meer vrienden aan over gehouden, een bredere muzieksmaak, en inlevingsvermogen."
"Nice, bewijs van bad karma hier. Het is jouw fout dat mensen zo deden, why is iedereen anders anti tegen jou? Dit heb ik zelf gemerkt toen ik veel blowde. Ik ging mij zelf verheven boven anderen ofzo. Ik vond iedereen maf en niet waard om te leven, behalve mijn familie. Daardoor ging iedereen anti tegen mij doen en mij naaien. Pas na een jaar continue stoned geweest te zien ben ik dit in gaan zien. Good karma heeft toen de overhand genomen. Als jij gewoon jouw best doet om iets te bereiken geeft jouw directe omgeving iets terug. Alleen moet jij hier zelf achter komen dus gooi je lepel of spuit weg, geak."
"Ik ben het wel met holyganja eens. Sinds ik blow ben ik alles veel breder gaan bekijken. Het is ook niet zo dat ik verslaafd ben, kan best zonder hoor. Het is meer zodra het op mijn pad komt hmm ja kan wel ff een blowtje roken. Het is dan niet zo dat ik me voorbereid om er spiritueel mee bezig te gaan maar het is gewoon lekker om ff te blowen dingen te overdenken of iets te gaan doen (poolen bijv. dan overzie ik het hele spel). Het is per persoon uiteraard anders. De een voelt zich geforceerd het te doen en voelt de verplichting zich te ontwennen. Anderen zoals mij kunnen perfect functioneren als hun het af en toe doen."
"Als ik eerlijk mag zijn ben ik ook net zoals jou geweest. Toen ik voor het eerst in aanraking kwam met het gevoel stoned zijn (begon met de fu) vond ik het zooo relax. Ook de ilussie dat je geen kater had de volgende dag (wel een roes) gaf voor mij de doorslag; dit kun je wel elke dag doen! En zo geschiedde. Een jaar lang elke dag, tot ik er achter kwam dat ik niet zonder kon. Dit stopte op een dag toen ik een 3 daagse lan party met wat vrienden had (met wie ik sinds de 1ste keer elke dag blowde). Ik moest echter werken en kwam die avond terug om verder te gamen. Omdat ik uit de space was gestapt kwam ik met een redelijk nuchtere blik terug op de LAN party. Ik groette mijn vrienden maar hun waren kasplantjes geworden! Niemand zij wat en spaceden em te hard. Ik kwam tot de conclusie dat dit het nare gevolg was van continue stoned wezen. Ik ben toen een lange tijd gestopt, ben gaan sporten 5x in de week en ben het sindsdien (nu 3 jaar geleden dat ik stopte) met enige regelmaat gaan doen. Nog steeds zie ik het plezier er van in, soms als ik stoned ben voel ik me kut omdat ik dan tijd weggooi, maar daar leer ik weer van. Momenteel zit ik in de fase dat ik nu op een bepaald bewustzijnsniveau ben dat ik weet wanneer ik het wel of niet kan doen. Ik kan nu dus ook niet zeggen dat ik het per sé nodig heb. Af en toe om de druk te ontlichten en dingen een plek te geven. Ik heb daarom respect voor jou L-123-R, omdat ik weet wat je hebt moeten doorstaan. Bij mij was de afkick echter niet zo erg, maar ik weet precies wat je bedoelt met het feit dat je je zelf elke keer schuldig voelt omdat je blowt maar het niet exact wilde. Ik heb stiekem jouw posts wel gelezen uit interesse en snap precies wat jij bedoelt. Ik heb het geluk niet zo vatbaar te wezen uiteindelijk en kan het perfect combineren met mijn full-time baan. Dit kan echter ook zomaar komen omdat ik dit met heeeeeeeeel veel plezier doe. Ik heb geluk goed geland te zijn in de maatschappij. Zo, ben nu wel uitgepraat (lang niet meer zo'n lange post op een forum geplaatst xD)."
"altijd van nelle zware shag... met sigaretten vind ik niet zo chill smoken, smaak is dan heel vies vind ik"
"canupa in heerenveen 10 euro white widow altijd aardige mensen daar en gezellige sfeer (Y)"