Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums1e keer gerold = epicfail

1e keer gerold = epicfail

46 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
g
gtedbroLid
01-01-2024, 00:00
#1
Om iedereen even gerust te stellen, ik draai gewoon geen joints meer :grin: Ik bouw ze! Duurt wel erg lang, das het nadeel. Ik rol eerst de vloei over een potlood heen, lik hem vast, schuif de tip erin en begin dan aan het eindeloze vullen... beginnen met tabak, zodat de wiet niet door de tip heen valt(Het is gegrind en mijn tips zijn soms een beetje te 'open') en dan hoeveel wiet en tabak je zelf wilt. Ben zo'n 20min-30min bezig. Dus heb ik uiteindelijk maar een pijpje gekocht :grin:

Gr. BT
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#2
whyme zei:
maxpayne zei:
whyme zei:
Mijn eerste moest worden verstevigd met plakband aan de tip :(
Daarna heb ik er nog een paar gehad die ik had verstevigd met de plakranden van andere vloeitjes..(nauwelijks zichtbaar en het werkt best goed)

Ik heb eigenlijk vooral geleerd door het veel te proberen met alleen shag en lange vloei, en te kijken naar de conciërges op m'n school hoe die hun peukjes draaien :wink:
Klik om te vergroten...
Ik dacht altijd dat het met shag makkelijker was maar ik rol de laatste tijd alleen maar strakke sinds ik het met dat sigarettenspul doe. Bij shag waren ze slechter.
Klik om te vergroten...
Ik heb dat sigarettenspul nooit geprobeerd, draai ook nog niet zo lang.. Wat voor merken zijn dat/waar krijg je 't?

Het beste werkt altijd nog gewoon ervaring en routine, hoe vaker je 't doet, hoe beter het gaat.. En het leren van een 'pro' helpt ook, ik ben eigenlijk uit het niets begonnen en dan krijg je van die misbaksels waar alleen duc-tape nog helpt :grin: (bij wijze van dan he :) )
Klik om te vergroten...

Welke merken?

Marlboro, chesterfiel, pall mall, l&m, lucky strike, camel enz enz.
Je krijgt het bij: elke bemande benzine pomp, sigaretteboer, supermarkt, cafe's overal.. :)

Het 'sigarettenspul' is namelijk gewoon de tabak uit een opengescheurde sigaret :openmouth:
w
whymeLid
01-01-2024, 00:00
#3
PepTalk zei:
whyme zei:
[uote="maxpayne"]
whyme zei:
Mijn eerste moest worden verstevigd met plakband aan de tip :(
Daarna heb ik er nog een paar gehad die ik had verstevigd met de plakranden van andere vloeitjes..(nauwelijks zichtbaar en het werkt best goed)

Ik heb eigenlijk vooral geleerd door het veel te proberen met alleen shag en lange vloei, en te kijken naar de conciërges op m'n school hoe die hun peukjes draaien :wink:
Klik om te vergroten...
Ik dacht altijd dat het met shag makkelijker was maar ik rol de laatste tijd alleen maar strakke sinds ik het met dat sigarettenspul doe. Bij shag waren ze slechter.
Klik om te vergroten...
Ik heb dat sigarettenspul nooit geprobeerd, draai ook nog niet zo lang.. Wat voor merken zijn dat/waar krijg je 't?

Het beste werkt altijd nog gewoon ervaring en routine, hoe vaker je 't doet, hoe beter het gaat.. En het leren van een 'pro' helpt ook, ik ben eigenlijk uit het niets begonnen en dan krijg je van die misbaksels waar alleen duc-tape nog helpt :grin: (bij wijze van dan he :) )[/uote]

Welke merken?

Marlboro, chesterfiel, pall mall, l&m, lucky strike, camel enz enz.
Je krijgt het bij: elke bemande benzine pomp, sigaretteboer, supermarkt, cafe's overal.. :)

Het 'sigarettenspul' is namelijk gewoon de tabak uit een opengescheurde sigaret :openmouth:
Klik om te vergroten...

Hmm, ik voel me een beetje dom nu :tearsofjoy:

Ach ja, weer wat geleerd :grin:
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#4
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#5
een beetje scheef.
maar beter dan de eerste keer dat ik een joint rolde.
toen ik hem oprookte viel mijn filter er altijd uit en uiteindelijk valt de weed en tabak er gewoon uit en voor ik het wist rookte ik gewoon een blaadje :grin:
g
gtedbroLid
01-01-2024, 00:00
#6
Oke, vandaag heb ik een poging gedaan om mijn eerste joint te rollen. Ik moest ff wat stuff voor iemand bewaren die normaal rolt. Ik heb hiervoor nog nooit echt goed opgelet hoe het nou eigenlijk moest en ik ging met mijn eigen fantasie maar eens wat proberen, dit is het resultaat :flushed:
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#7
je kan proberen een halve cm over de lengte van het vloeitje afscheuren, ( dubbelvouwen natlikken afscheuren) Aan de kant waar de plakrand niet zit.

met minder papier heb je wat meer controle erover, vooral als je droge gladde vingers hebt, en de vloei schuift alle kanten op.
P
PaRa[NL]Lid
01-01-2024, 00:00
#8
en was hij lekker te roken?? want daar gaat et uiteindelijk om :stoned:
g
gtedbroLid
01-01-2024, 00:00
#9
hij is vrij smerig eerlijk gezegd
g
gtedbroLid
01-01-2024, 00:00
#10



Geen geslaagde eerste keer, kan nu al niet meer verder... gewoon te smerig op de een of andere manier, en heb hem nog geeneens lekker te pakken :(
c
chrzzLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hij is waarschijnlijk niet strak genoeg, dan heb je meestal zo'n vieze brandende smaak. :kots:
u
underworldLid
01-01-2024, 00:00
#12
eens zijn we allemaal zo begonnen.
J
JoekeBouwsemaLid
01-01-2024, 00:00
#13
idd, ik heb veel erger gezien.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#14
bij mijn eerste joint bleef mijn tip aan mijn lip plakken na de 1e hijs
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#15
Bij mijn eerste keer(en) ( heb inmiddels de hoop opgegeven en rook nu toch alleen nog puur :smoke: ) viel de tip er steeds uit xD... of hij was aan de kant waar je hem aansteekt dunner dan bij de tip kant :P

Ze zeggen dat het effe wat oefening kost.. Maar ik ben lui dus rook puur :hearteyes:
f
flipkonijnLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mijn eerste keer was direct precies goed..

Ik rolde al 2 jaar shaggies dus had wel wat ervaring, wat gewend komen in het begin om het met een lang blaadje te doen en losse kruimels ipv vaste shag, maar lukte aardig :sunglasses:
0
0penmindeDLid
01-01-2024, 00:00
#17
Niet slecht voor een newB, keep on rolling :stoned:
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#18
mijn eerste was veel erger :tongueout: dus schaam je niet ! vind hem nog wel aardig, en oefening baart kunst !
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#19
't Kan altijd nog slechter,
maar mijn eerste joint verschilde niet veel als de jointjes die ik nu draai.
'k Draaide al lang shag en na veel kijken gewoon eens geprobeerd.
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#20
SchilDpadDo zei:
mijn eerste was veel erger :tongueout: dus schaam je niet ! vind hem nog wel aardig, en oefening baart kunst !
Klik om te vergroten...

Dus dat. Hoe die joint van jou er nu uitziet, was mijn resultaat na ongeveer een maand "kunnen" draaien. :P Gelukkig gaat het nu wel beter, maar ik ben er nog steeds geen ster in.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."